abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11303341
quote:
Op zondag 22 juni 2003 22:12 schreef Tokus het volgende:
ok, kan iemand me vertellen sinds wanneer Coldplay net zo groot is als Live, qua status dan?

Ik hoorde vanochtend namelijk wat op de radio (3fm geloof ik), over "Coldplay en Live in het Goffertpark". En dan presenteren ze het op de manier dat Coldplay bekender, beter en al meer gepresteerd heeft dan Live.

Coldplay is volgens mij de laatste 2 jaar populairder dan Live...
pi_11310812
In ieder geval is Coldplay inhoudelijk beter dan Live
You only live once
pi_11321803
quote:
Op zondag 22 juni 2003 22:12 schreef Tokus het volgende:
ok, kan iemand me vertellen sinds wanneer Coldplay net zo groot is als Live, qua status dan?

Ik hoorde vanochtend namelijk wat op de radio (3fm geloof ik), over "Coldplay en Live in het Goffertpark". En dan presenteren ze het op de manier dat Coldplay bekender, beter en al meer gepresteerd heeft dan Live.

Live heeft in Nederland momenteel nog wel meer fans dan Coldplay, alleen is Coldplay een band waarvan de hoeveelheid liefhebbers en de populariteit steeds verder groeit en groeit en de muziekpers en radio-dj's zijn over het algemeen een stuk enthousiaster over Coldplay dan over Live. Ook zal je over A Rush Of Blood To The Head nagenoeg geen negatieve recensies kunnen vinden, terwijl dat met het nieuwe Live-album wel een ander verhaal is.

Het feit dat Live afsluiter is van het concert is simpelweg omdat het plan voor het concert eerst "Live en nog een paar bandjes" was, en de contracten met Live daarvoor al rond waren. Toevallig bleek in het zoeken naar "nog een paar bandjes" dat Coldplay nog vrij was en besloot Mojo er op 1 juli een concert met 2 headliners van te maken.

De VVV van Nijmegen heeft het zelfs over "Coldplay, Supergrass en Live". En ook 3fm heeft het in haar advertentie in de OOR over "Coldplay en Live". Toeval? Wie zal het zeggen..

Ik doe er zelf als Coldplayfan liever geen uitspraken over, aangezien ik in het vergelijken van bands met Coldplay mezelf niet kan vrijwaren van enige subjectiviteit.

pi_11346877
Het mag natuurlijk niet betwijfeld worden dat Supergrass op dat concert veruit het interessantst is...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_11347303
Door MoJo wordt LIVE nog steeds gezien als hoofdact, het is natuurlijk niet meteen zo dat Coldplay is gedevalueerd tot supportact. Maar dit is wel hoe de verhoudingen liggen. Persoonlijk heb ik liever Coldplay dan LIVE............maar ja. Ik heb der ook geen ene reet over te vertellen>

Voor iedereen die net als ik in Nijmegen aanwezig is, veel plezier!

...............it's the one that says, "Bad Motherfucker"..................
pi_11348988
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:56 schreef kill_bill het volgende:
Door MoJo wordt LIVE nog steeds gezien als hoofdact, het is natuurlijk niet meteen zo dat Coldplay is gedevalueerd tot supportact. Maar dit is wel hoe de verhoudingen liggen. Persoonlijk heb ik liever Coldplay dan LIVE............maar ja. Ik heb der ook geen ene reet over te vertellen>

Voor iedereen die net als ik in Nijmegen aanwezig is, veel plezier!

Hoezo liggen de verhoudingen zo? Het tijdschema voor de 2 hoofdacts is berekend op de duur van "normale" sets van de 2 bands. Dat Coldplay een kwartier korter speelt (in de planning in ieder geval) heeft niets te maken met het feit dat LiVE zogezegd hoofdact zou zijn. Er zijn 2 volwaardige hoofdacts.

Even uitdiepen misschien: de contracten met LiVE waren al rond voordat men op zoek ging naar een aantal andere bands. Toen bleek dat Coldplay op 1 juli nog vrij was besloot Mojo Concerts om er een concert met 2 headliners van te maken.

pi_11350896
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:40 schreef methodmich het volgende:
Het mag natuurlijk niet betwijfeld worden dat Supergrass op dat concert veruit het interessantst is...
Ik wil Coldplay graag een keertje live zien spelen, maar het is dat Supergrass een van de support-acts is, anders had ik er geen 45 euro voor over gehad.
_________________________________________________________________________________________________
  woensdag 25 juni 2003 @ 14:44:45 #208
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_11368363
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 22:18 schreef ilona-scuderia het volgende:
"Clocks" blijft eng goed, hoe vaak je het nummer ook hoort
Hoe flikken die gasten dat toch...
* 100% mee eens

Ondertussen heb ik Clocks echt heel vaak gehoord op de radio / tv, en ook thuis draai ik dit nummer erg vaak.
En ik krijg nog steeds kippenvel van dit nummer, het stukje waar je alleen de piano hoort is echt zo ontzettend mooi!

Nee, het is niet mooi het is gewoon f*cking briljant!

Clocks is en gaat een klassieker worden, dat kan gewoon niet anders. Het zal dan ook niet lang duren of dit nummer staat in de top 10 van de jaarlijsten zoals de verrukkelijke 715 op Radio 3FM.
Ik heb het ook niet vaak dat ik kippenvel krijg bij een liedje, of dat ik een blij en happy gevoel krijg bij een liedje maar bij Clocks heb ik het iedere keer weer.

Maar ook de andere nummers van Coldplay zijn gewoon erg goed, Yellow - Trouble - Don't panic - The Scientist mogen er ook zeker wezen. Soms vindt ik deze nummers iets minder (ligt aan de mood) maar over het algemeen kan ik er prima naar luisteren.

Ik hoop dat wij nog veel horen van Coldplay, het zal niet makkelijk worden om het succes van Clocks te overtreffen.
Maar voor mij is Coldplay na Queen mijn favoriete groep geworden, echt top!

[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 25-06-2003 14:55]

pi_11368509
Aanradertje voor Coldplay-fans.

Faultline / Your Love Means Everything
Bij de Plato ligt deze plaat voor EUR 4,99, dat is erg goedkoop voor dit juweeltje

Chris Martin zingt op twee nummers. Overige gastvocalen: Michael Stipe (R.E.M.), Wayne Coyne (The Flaming Lips) etc.

pi_11478802
Nu op MTV live
pi_11513856
Ik ben gisteren naar Nijmegen gegaan. We werden verwelkomd met gigantische regenbuien. Maar tijdens Supergrass had het wel iets. Je moet met veertigduizend man toch iets doen om het gezellig maken. Dat verwijst niet naar Supergrass, zij hadden leuk gespeeld.

Maar toen eenmaal Coldplay de eerste tonen zette brak de hemel echt letterlijk open. Er kwam een stralende zon. En zou het toeval zijn? Ik dacht van niet want tijdens het nummer 'The Scientist" verscheen er in de hemel een regenboog boven het podium.

Ok, maar het concert van hun was top! Misschien was de playlist identiek aan de playlist die ze op Rock Werchter speelde. Het verassende nummer van Louis Amstrong - What a wonderful world die Chris Martin als afsluiter inzette na de toegift van Amsterdam was een mooie afsluiter en had niemand verwacht. Ik weet zeker dat de 'Live' fans ook Coldplay een speciaal plekje in hun muziekhartje hebben gegeven!

woensdag 2 juli 2003 @ 16:42:37 #212
16284 WhitesoX
let's go bowling
pi_11514037
Ja coldplay zijn echt supergoed, lekker melodieus

een vriend van mij heeft bij de drummer (en nog een
bandlid dacht ik) in het hockeyteam in Engeland gezeten.
Toen zei die kerel tegen hem "goh, ik zit in een bandje
en je moet eens langskomen bij een optreden"
maarja, zijn repliek was: "ach joh, zoveel mensen hebben
'een bandje', laat maar!" jammerjoh

maar terzake: ik vind The Scientist en natuurlijk good old
"Trouble" wel heeeeele mooie nummers

My dirty undies! The laundy, the whites!
  zondag 13 juli 2003 @ 22:46:05 #213
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_11751384
De opvolger van de super plaat Clocks is geworden... * tromgeroffel * God put a smile upon your face

Of als we MTV mogen geloven is de titel "God put a smile upon my face"

Ik heb het nummer nu een paar keer beluisterd en ik moet eerlijk zeggen dat ook dit nummer erg goed klinkt!

Wat vinden jullie?

[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 13-07-2003 22:51]

pi_11752713
Het optreden in Nijmegen was best leuk, maar ik had niet echt kippenvel tijdens Coldplay. Misschien was het daarvoor te koud
Toch was het leuk om eens Coldplay en Supergrass te zien, toch wel 2 hele leuke bands.
pi_11755303
quote:
Op zondag 13 juli 2003 22:46 schreef -Hans- het volgende:
De opvolger van de super plaat Clocks is geworden... * tromgeroffel * God put a smile upon your face
Tromgeroffel voor een single die al twee week uit is? Dat vind ik opzich wel weer een prestatie.

Van mij persoonlijk had 't niet gehoeven.. óf géén vierde single, of een nummer als Warning Sign als single.. want GPASUYF is niet meteen het grootste joepie-nummer. Maargoed, 't zal wel aanslaan.. daar nie van.

pi_11756758
Ik vond GPASUYF altijd één van de betere tracks op AROBTTH
  maandag 14 juli 2003 @ 14:37:54 #217
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_11762812
quote:
Op maandag 14 juli 2003 06:35 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

Tromgeroffel voor een single die al twee week uit is? Dat vind ik opzich wel weer een prestatie.

En waarvan de clip pas sinds gisteren op MTV is te zien, vandaar..

De clip is trouwens helemaal in het zwart - wit gemaakt

quote:
Of als we MTV mogen geloven is de titel "God put a smile upon my face"
Nu klopt de titel wel
pi_11775697
quote:
Op maandag 14 juli 2003 06:35 schreef mrmiddel het volgende:
Van mij persoonlijk had 't niet gehoeven.. óf géén vierde single, of een nummer als Warning Sign als single.. want GPASUYF is niet meteen het grootste joepie-nummer. Maargoed, 't zal wel aanslaan.. daar nie van.
Och voor mij hoeft Coldplay niet zo commercieel te worden...
Is alleen maar zonde....
En inderdaad Warning Sign is een briljant nummer!!! Maar GPASUYF is ook erg goed...
Denk niet dat ie zo zal aanslaan als Clocks daarentegen
Women might be able to fake orgasms. But men can fake whole relationships ;)
  donderdag 17 juli 2003 @ 19:45:18 #219
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_11841671
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:52 schreef sassa_s het volgende:

Denk niet dat ie zo zal aanslaan als Clocks daarentegen

Nummer twee zal het misschien niet worden, maar dit gaat echt een grote hit worden.
Ik moet eerlijk zeggen hoe vaker ik dit nummer hoor, hoe beter het wordt.

Wederom is dit weer een juweeltje afkomstig van een band die de potentie heeft om heel groot te worden, als ze dat al niet zijn.

En ik hoop dat Coldplay snel naar Nederland komt (liefst Grunn!) want ik wil daar bij zijn. Ik heb helaas nooit de kans gehad om Queen live te zien spelen, dit zal mij niet gebeuren met Coldplay.

edit:
Voorlopig komt Coldplay niet naar Nederland, volgens hun site.

pi_11848680
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 19:45 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Nummer twee zal het misschien niet worden, maar dit gaat echt een grote hit worden.
Ik moet eerlijk zeggen hoe vaker ik dit nummer hoor, hoe beter het wordt.

Wederom is dit weer een juweeltje afkomstig van een band die de potentie heeft om heel groot te worden, als ze dat al niet zijn.

En ik hoop dat Coldplay snel naar Nederland komt (liefst Grunn!) want ik wil daar bij zijn. Ik heb helaas nooit de kans gehad om Queen live te zien spelen, dit zal mij niet gebeuren met Coldplay.

edit:
Voorlopig komt Coldplay niet naar Nederland, volgens hun site.

Ze zijn 1 juli nog geweest

Maar Groningen gaat er niet in zitten. Reken maar op locaties als een Ahoy of HMH. Maar ook daar zul je (waarschijnlijk) een jaartje op moeten wachten.. want zoals het nu lijkt gaan de heren na deze zomer eerst eens wat rusten en dan flink bezig met een 3e album.

pi_11848760
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:56 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

Maar Groningen gaat er niet in zitten. Reken maar op locaties als een Ahoy of HMH. Maar ook daar zul je (waarschijnlijk) een jaartje op moeten wachten.. want zoals het nu lijkt gaan de heren na deze zomer eerst eens wat rusten en dan flink bezig met een 3e album.

En terecht. Anders wordt Chris weer gek van elke avond dezelfde nummers en het publiek wil vast een nieuw album.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 00:21:40 #222
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_11849341
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:56 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

Dat concert heb ik via 3FM beluisterd, en volgens mij was dat ook direct de eerste keer dat ik Coldplay live (via de radio dan ) heb mogen beluisteren.

Je hebt tegenwoordig bands die best leuke liedjes uitbrengen maar live echt compleet ruk zijn, en wederom moet ik even een compliment maken want Coldplay maakt leuke liedjes en ze zijn live erg goed.

Op 3FM hoor ik soms de live versie van Clocks (opgenomen in Rotterdam, ik weet niet zeker of dit klopt) en die versie is kicken!

Je hebt in Groningen wel de draf en renbanen, dat is misschien wel een leuke locatie. In het verleden hebben o.a. de Rolling Stones hier opgetreden, maar misschien is deze locatie iets TE groot voor Coldplay.

Naja, Ahoy of de HMH lijkt mij ook wel leuk om een keer te bezoeken.

quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:58 schreef MCH het volgende:

En terecht. Anders wordt Chris weer gek van elke avond dezelfde nummers en het publiek wil vast een nieuw album.

Als ze steeds dezelfde nummers 'moeten' spelen dan gaat dat inderdaad wel vervelen.
pi_11851965
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 00:21 schreef -Hans- het volgende:
Je hebt in Groningen wel de draf en renbanen, dat is misschien wel een leuke locatie. In het verleden hebben o.a. de Rolling Stones hier opgetreden, maar misschien is deze locatie iets TE groot voor Coldplay.
pi_11858111
Heeft iemand een idee wat voor album er binnenkort uit gaat komen van Coldplay. Bij www.plato.nl staat namelijk al een tijdje bij verwacht: Coldplay - Tba.
Ik heb inmiddels wat geruchten gelezen op internet dat Tba staat voor To be anounced en dat het mogelijk gaat om live dingen en b-kantjes.
pi_11860813
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 13:37 schreef Pulp het volgende:
Ik heb inmiddels wat geruchten gelezen op internet dat Tba staat voor To be anounced
daar kun je vrij zeker van zijn

serieus> ik hoop eigenlijk toch niet dat ze nu al een b-kantjes album gaan uitbrengen, dat deed Muse ook na 2 albums, en daar kreeg ik zo'n naar viezig "uitmelk"smaakje van in m'n mond. Bij Plato staat dat het 25 euro is, dus ik hoop eigenlijk gewoon dat het een DVD is van een live-show. Dat zou ik dan wel weer cool vinden.

en dan gaan ze na de zomer gewoon een nieuwe cd schrijven en opnemen en die netjes in juni uitbrengen. enige gedachten over hoe die cd zou moeten gaan klinken? ik hoop eigenlijk meer in de richting van Politik, wat bombastischer, ik ken de lievige acoustische 'ikbenverliefd' dan wel 'ikbenverlaten' liedjes nu wel een beetje. Tijd voor Coldplay om zich op de derde cd echt met andere zaken bezig te gaan houden, muzikaal dan.

park that car
drop that phone
sleep on the floor
dream about me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')