abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10097455
Mwoa.. de Make Trade Fair campagne heeft er zeker baat bij gehad. En een ieder die goed zich in Coldplay verdiept weet dat het geen eigenbelang is. Maar dat het een beetje overdone is kan ik wel met je eens zijn.

Clocks stijgt trouwens deze week door naar de 2e positie in de Mega Top 50.

woensdag 30 april 2003 @ 01:33:00 #152
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_10106641
Ja, nu nr. 2 en de volgende stap is die JAMAI van 1 afknallen!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_10108133
quote:
Op woensdag 30 april 2003 01:33 schreef evert het volgende:
Dat zou heel verrassend zijn. Maar ik betwijfel of dat wel gebeuren gaat
  woensdag 30 april 2003 @ 12:16:17 #154
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_10109672
quote:
Op woensdag 30 april 2003 01:33 schreef evert het volgende:
Dat zou echt geweldig zijn! eindelijk eens een briljant nummer op nummer 1

Maar goed ik vrees toch dat Jamai aardig wat singles meer heeft verkocht, naja we zullen het wel zien. Ik ben allang blij dat Coldplay zo hoog staat, wat een wereldplaat is Clocks.

De vorige nummers van Coldplay waren al super maar Clocks is echt briljant.

pi_10139953
. Als Jim nog even wacht met z'n single, gaat Coldplay naar nummer 1! Maar mag ik hier een verklaring voor van jullie? In de top 40 staan toch alleen maar troep?
pi_10140079
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 19:52 schreef LoekB het volgende:
. Als Jim nog even wacht met z'n single, gaat Coldplay naar nummer 1! Maar mag ik hier een verklaring voor van jullie? In de top 40 staan toch alleen maar troep?
Je zegt het zelf al...

Ik denk dat het komt omdat er mogelijk een paar nieuwe tracks op het singletje staan???

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_10141985
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 19:52 schreef LoekB het volgende:
Ehm.. in de top 40 staat voornamelijk troep. Maar soms komen de goede nummers/bands (die niet volgens een format van een platenlabel maar door hun eigen werk aan de top zijn gekomen) ook wel eens hoog genoteerd en dit is daar een voorbeeld van. Het komt door meerdere dingen, denk ik. Ten eerste zijn er een aantal aardige remixes van het nummer gemaakt (waardoor het nummer in Nederland extra bekendheid kreeg), ten tweede zullen de vorige singles (In My Place, veel gedraaid, en The Scientist) wel enigszins doorgewerkt hebben waardoor mensen nu Clocks kopen bij wijze van "ik vond het toen al goed, maar heb het niet gekocht.. dus heb ik deze single maar wél gekocht". Ten derde is er een mooi (gelimiteerd) setje maxi-singles uit (3 verschillende, die in 1 hoes passen) met opnames van het concert afgelopen november in Ahoy. Maar voor zover ik weet is dat nauwelijks bij het grote publiek bekend, dus veel doorwerking zal dat niet gehad hebben.

Maar, veel mensen "ontdekken" Coldplay ook nu pas. "A Rush Of Blood To The Head" is sinds de release van Clocks omhoog geklommen naar plaats 6 in de album-verkopen en staat daar nu al enkele weken, en ook de verkopen van het eerste album, "Parachutes", stijgen de laatste tijd weer.

pi_10433630
Voor de mensen die al overtuigd zijn, maar ook voor die die graag overtuigd raken:

- The Box zendt zondag 25 mei het concert uit dat Coldplay afgelopen maart in Dusseldorf gaf.

- BNN zendt aanstaande zondag (18/5) een 25 minuten durende compilatie uit van het optreden van Coldplay op het Glastonbury festival, vorig jaar.

pi_10435975
Ik ken eigenlijk alleen clocks. Zal eens meer nummers opzoeken om een mening te vormen, maar Clocks vind ik best aardig om te horen
It's in the air tonight
pi_10436778
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 22:07 schreef Summertime het volgende:
Ik ken eigenlijk alleen clocks. Zal eens meer nummers opzoeken om een mening te vormen, maar Clocks vind ik best aardig om te horen
Of je zet zondag om 17:30 even je tv aan op Nederland 2.. ben je in 25 minuten ook vrij snel een beetje bij.
pi_10436966
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 22:32 schreef mrmiddel het volgende:

[..]

Of je zet zondag om 17:30 even je tv aan op Nederland 2.. ben je in 25 minuten ook vrij snel een beetje bij.

Dank je voor de tip
It's in the air tonight
pi_10437270
quote:
Op zondag 30 maart 2003 15:05 schreef Dezz het volgende:
Coldplay is gewoon echt super vet!

The Scientist vind ik gewoon een van de beste nummers allertijden

Guess who made this lyric: http://www.letssingit.com/coldplay-the-scientist-3spq2t1.html

kwist gewoon dat jij hierop zou reageren!! haha..ikke kei lang gezocht neeh..maar coldplay is wel kei mooi!..clocks=supah!!
  woensdag 14 mei 2003 @ 23:30:53 #163
27074 Dezz
The Dog
pi_10438496
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 22:46 schreef EmmYKuHh het volgende:

[..]

kwist gewoon dat jij hierop zou reageren!! haha..ikke kei lang gezocht neeh..maar coldplay is wel kei mooi!..clocks=supah!!

Ja goed he Coldplay is super vet, ik zit nu alweer te wachten op de opvolger van A Rush Of Blood To The Head!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  Redactie Games donderdag 15 mei 2003 @ 00:17:52 #164
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_10439406
quote:
Op maandag 24 maart 2003 22:47 schreef ratpack het volgende:
Reeds bij iedereen bekend?

Date : 1st July 2003
Venue : Goffert Park, Nijmegen, Holland
Ticket price : ¤45
Bill : Live, Coldplay and 2 additional artists to be announced shortly

vvk start aanstaande zaterdag. Coldplay in mijn stadje

Yep, ken ze al een tijdje en ik ga d'r ook heen of wil iemand m'n kaartje kopen voor 100 euro?

Extra artiesten zijn Supergrass en Nada Surf volgens mij...

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:22:41 #165
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_10439503
Coldplay vind ik bijzonder goed!
Vooral in 'vroeger tijden' Trouble en recentelijk ook nog In My Place.
Maar Clocks is toch wel de mooiste. Onvoorstelbaar goede plaat.
Dit is alvast een klassieker die over 20 jaar nog gedraaid wordt. Rillingen!
Every Not Is Truething
pi_10458596
Ik ben om
Heel prettig voor de trommelvliezen !
Herkenbaar gitaarwerk, goede drummer....
It's in the air tonight
pi_10459443
hm ik moet zeggen dat ik het nieuwe album en bijvoorbeeld het nummer clocks niet zo speciaal vind, Parachutes heb ik thuisliggen en draai ik regelmatig maar die nieuwe (zelfs de artwork is lelijker!) vind ik maar bij enkele nummers net zo goed als Parachutes.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 15 mei 2003 @ 21:07:47 #168
55612 Sparkletje
No more feelings...
pi_10460066
Het eerste album vind ik niet zo geweldig, met uitzondering van Spies, waar ik nog steeds rillingen van krijg... Het tweede album daarentegen is veel sterker, en ook niet vals opgenomen zoals de eerste.

Ik heb Coldplay live gezien in de Ahoy in Rotterdam in november 2002. Totdat concert was ik niet zo van ze onder de indruk, maar toen ik ze eenmaal live had gezien en The Scientist had gehoord... Meteen verliefd!!

Ik ben nu Clocks aan het spelen op de piano... Prachtig nummer!!!

Everything you say can and will be used against you in the court of Sparkle! :)
pi_10494569
God Put A Smile Upon Your Face wordt volgens sterke geruchten de vierde (en waarschijnlijk laatste) single van A Rush Of Blood To The Head en komt waarschijnlijk in juli uit.
pi_10507902
Ok, voor de liefhebbers:

vanmiddag om 17.30 bij BNN (ned2) is er een muziekspecial van Coldplay, waarbij verschillende livetracks voorbij zullen komen.

pi_10507937
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:42 schreef mrmiddel het volgende:
Voor de mensen die al overtuigd zijn, maar ook voor die die graag overtuigd raken:

- The Box zendt zondag 25 mei het concert uit dat Coldplay afgelopen maart in Dusseldorf gaf.

- BNN zendt aanstaande zondag (18/5) een 25 minuten durende compilatie uit van het optreden van Coldplay op het Glastonbury festival, vorig jaar.

Maar toch bedankt dat je het nog eens melde
pi_10510265
Erg goed dat er zoveel aandacht voor Coldplay is op de nederlandse T.v
You only live once
  zondag 18 mei 2003 @ 15:27:21 #173
49537 Snuggles_P
King of Catan
pi_10511993
Wat vinden jullie van het nummer 'Green eyes'? Ik vind het persoonlijk wel een lekkere jingle (of hoe heet dat) hebben, maar ik ken ook iemand die het maar een suf kl*tenummer vind...
  zondag 18 mei 2003 @ 15:35:22 #174
17328 methodmich
Nummer 10
pi_10512170
quote:
Op zondag 18 mei 2003 14:24 schreef kezmania het volgende:
Erg goed dat er zoveel aandacht voor Coldplay is op de nederlandse T.v
Hangt er vanaf hoe je het wilt zien...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_10513517
quote:
Op zondag 18 mei 2003 15:27 schreef Snuggles_P het volgende:
Wat vinden jullie van het nummer 'Green eyes'? Ik vind het persoonlijk wel een lekkere jingle (of hoe heet dat) hebben, maar ik ken ook iemand die het maar een suf kl*tenummer vind...
Wie de live-versie van Ahoy heeft gehoord.. of er bij was.. zal Green Eyes zeker kunnen waarderen. Maargoed.. zoiets blijft een kwestie van smaak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')