En ook in de album top 100 opnieuw een plaatsje gestegen, ook naar nummer 6
Weer een fan derbij
quote:Ga je ze ook zien op 1 juli?
Op dinsdag 22 april 2003 20:27 schreef kreischer2000 het volgende:
sinds ik het concert live in ahoy heb gehoord van 3fm ben ik ook verkocht! wat een geweldige band zeg!
![]()
![]()
Natuurlijk zijn ze gehyped, maar dat lijkt me niet de hoofdreden. De muziek is ook niet super toegankelijk. Wat is dan wel de reden?? Ik zie mensen van allerlei pluimage die plaat kopen... Een hitsingle ontbreekt... Parachutes was niet zo'n megaknaller...
1 juli lijkt me best wel vet eigenlijk! eens kijken of ik wat mensen mee kan krijgen! is alleen wel erg asociaal duur maja ik zie wel!
quote:Parachutes was inderdaad geen megaknaller, de singles van het album kwamen nooit hoog in de Mega Top 100. Toch zijn bij veel mensen nummers als Yellow en Don't Panic wel blijven hangen.
Op donderdag 24 april 2003 16:18 schreef methodmich het volgende:
Wie kan mij nou uitleggen waarom Coldplay ineens zo groot geworden is, dat ze in de top 10 van de album top 100 kunnen komen?Natuurlijk zijn ze gehyped, maar dat lijkt me niet de hoofdreden. De muziek is ook niet super toegankelijk. Wat is dan wel de reden?? Ik zie mensen van allerlei pluimage die plaat kopen... Een hitsingle ontbreekt... Parachutes was niet zo'n megaknaller...
Het huidige succes is aan een aantal dingen toe te schrijven. Allereerst de uitzending van het november-concert in Ahoy, een paar weken geleden. Ten tweede een lichte (
) reclame-campagne met tv-spots, door EMI. Ten derde het feit dat de muziek erg toegankelijk is en dus makkelijk opgepikt wordt. En dan doel ik niet op toegankelijk in de zin van "iedereen vind het leuk" maar meer in de zin van "het heeft een brede doelgroep". Clocks is een erg leuk nummer. Ik hoor veel mensen dat zeggen, zelfs de mensen die normaal voornamelijk trance en dergelijke luisteren. Leuk.
Het belangrijkste voor Coldplay is in Nederland misschien wel 3fm geweest. Bij 3fm zitten een aantal dj's die erg positief zijn over Coldplay, en naar mijn mening niet ten onrechte.
Ze moeten het nog waarmaken, maar met twee solide albums, een aantal zeer sterke tours, sympathie van vele muziekliefhebbers en de hele toekomst nog voor zich, heeft deze band (die zich ook duidelijk uitspreekt over de wereld om hun heen) naar mijn mening de potentie "de nieuwe U2" te worden.
We zullen zien hoe het de komende jaren lopen gaat.
quote:1 juli gaat leuk worden. Er worden je van 15:30 tot 23:00 vier bands van wereldformaat (Live, Coldplay, Supergrass en Nada Surf) voorgeschoteld voor een prijs die nog niet de helft is van wat je voor die vier bands samen los zou betalen.
Op donderdag 24 april 2003 17:23 schreef kreischer2000 het volgende:
Geen idee maar Clocks heeft natuurlijk wel een pakkende melodie.1 juli lijkt me best wel vet eigenlijk! eens kijken of ik wat mensen mee kan krijgen! is alleen wel erg asociaal duur maja ik zie wel!
En.. tja.. mijn gekleurde bril misschien, maar.. ik was alleen nog maar een groot _liefhebber_ van Coldplay tot 27 augustus, toen ik ze live zag in Parijs. Sindsdien ben ik groot fan, misschien nog steeds wel overweldigd door de ervaring die dat concert was.
quote:Juist. Van mij mogen ze hoor. Ik vond het alleen een beetje een vreemde gewaarwording, omdat soortgelijke bands minder succesvol zijn. Dat is in mijn ogen het opvallendste aan de hele kwestie.
Op donderdag 24 april 2003 19:09 schreef mrmiddel het volgende:[..]
Parachutes was inderdaad geen megaknaller, de singles van het album kwamen nooit hoog in de Mega Top 100. Toch zijn bij veel mensen nummers als Yellow en Don't Panic wel blijven hangen.
Het huidige succes is aan een aantal dingen toe te schrijven. Allereerst de uitzending van het november-concert in Ahoy, een paar weken geleden. Ten tweede een lichte (
) reclame-campagne met tv-spots, door EMI. Ten derde het feit dat de muziek erg toegankelijk is en dus makkelijk opgepikt wordt. En dan doel ik niet op toegankelijk in de zin van "iedereen vind het leuk" maar meer in de zin van "het heeft een brede doelgroep". Clocks is een erg leuk nummer. Ik hoor veel mensen dat zeggen, zelfs de mensen die normaal voornamelijk trance en dergelijke luisteren. Leuk.
Het belangrijkste voor Coldplay is in Nederland misschien wel 3fm geweest. Bij 3fm zitten een aantal dj's die erg positief zijn over Coldplay, en naar mijn mening niet ten onrechte.
Ze moeten het nog waarmaken, maar met twee solide albums, een aantal zeer sterke tours, sympathie van vele muziekliefhebbers en de hele toekomst nog voor zich, heeft deze band (die zich ook duidelijk uitspreekt over de wereld om hun heen) naar mijn mening de potentie "de nieuwe U2" te worden.
We zullen zien hoe het de komende jaren lopen gaat.
quote:Noem eens een aantal van die soortgelijke bands?
Op vrijdag 25 april 2003 16:08 schreef methodmich het volgende:[..]
Juist. Van mij mogen ze hoor. Ik vond het alleen een beetje een vreemde gewaarwording, omdat soortgelijke bands minder succesvol zijn. Dat is in mijn ogen het opvallendste aan de hele kwestie.
quote:Nou, dat is die hele rij Britse bandjes van Haven tot Kournakova. Allemaal dezelfde stijl, Starsailor zou er voor mijn part ook tussen kunnen.
Op vrijdag 25 april 2003 22:00 schreef mrmiddel het volgende:[..]
Noem eens een aantal van die soortgelijke bands?
quote:Kos(tte) maar 12 euro bij de Plato. Heb ze nu allemaal binnen, geen verzendkosten.
Op zaterdag 26 april 2003 10:04 schreef mrmiddel het volgende:
Bij 3fm kun je het 'live-album' (lees: de drie live-singles in één mooie hoes) winnen. hier zeg maar...
quote:Set is een tijdje uitverkocht geweest maar is nu weer verkrijgbaar, voor 15 euro. Een aanrader, zeker ook als je nog géén Coldplay-cd's hebt. Zeer overtuigende concert-opnames
Op zaterdag 26 april 2003 16:01 schreef Theeboon het volgende:[..]
Kos(tte) maar 12 euro bij de Plato. Heb ze nu allemaal binnen, geen verzendkosten.
Hij deed daar wel erg spastisch trouwens.
quote:Ik neem aan dat er iets in de trant van "Make Trade Fair . Com" stond. Hij maakt wel vaker aantekeningen. En dat spastisch doen is meer enthousiasme en energie. Het viel bij TOTP iets te veel op ja
Op zondag 27 april 2003 19:55 schreef SmashBro het volgende:
Wat had Chris nou op zijn hand staan bij Top of the Pops?Hij deed daar wel erg spastisch trouwens.
Oh en om nog even terug te komen op een eerder opmerking van je (je zei dat je hoopte dat Warning Sign de volgende single werd): er zijn op dit moment geen plannen om nog een vierde single van het album te releasen.
quote:Is die ook in de winkel verkrijgbaar zit er namelijk over te denken vindt clocks een waanzinnig mooi nummer.
Op zaterdag 26 april 2003 16:01 schreef Theeboon het volgende:[..]
Kos(tte) maar 12 euro bij de Plato. Heb ze nu allemaal binnen, geen verzendkosten.
quote:Voor 15 euro bij Plato.nl: COLDPLAY - Clocks (1, 2 +3 Compleet )
Op zondag 27 april 2003 20:04 schreef Shogo het volgende:[..]
Is die ook in de winkel verkrijgbaar zit er namelijk over te denken vindt clocks een waanzinnig mooi nummer.
Heb je een hele mooie live-cd (bestaande uit 3 singles die in 1 hoes passen) met erg mooie (door de band zelf afgemixte) opnames van het concert in Ahoy
quote:
Speciale Nederlandse 3CM Limited Edition (met opnames van Ahoy, 5 november 2002)CD 1:
1. Clocks (edit)
2. Politik (live)
3. Shiver (live)
4. Daylight (live)CD 2:
1. Clocks (album-versie)
2. Trouble (live)
3. The Scientist (live)
4. Green Eyes / Mooie Ellebogen (live)CD 3:
1. Clocks (live)
2. In My Place (live)
3. Everything's Not Lost (live)
4. Yellow (live)
quote:Dus niet in de winkel verkrijgbaar?
Op zondag 27 april 2003 20:12 schreef mrmiddel het volgende:[..]
Voor 15 euro bij Plato.nl: COLDPLAY - Clocks (1, 2 +3 Compleet )
Heb je een hele mooie live-cd (bestaande uit 3 singles die in 1 hoes passen) met erg mooie (door de band zelf afgemixte) opnames van het concert in Ahoy
[..]
quote:Van Leest verkoopt em ook.
Op zondag 27 april 2003 21:00 schreef Shogo het volgende:
Dus niet in de winkel verkrijgbaar?
quote:Bedankt maar die zit niet hier in de buurt (wel in de buurt van Utrecht maar ja kom amper in Zeist).
Op zondag 27 april 2003 21:01 schreef Barb het volgende:[..]
Van Leest verkoopt em ook.
quote:Wel in de winkel verkrijgbaar. Maar ik betwijfel of je de volledige 3-set daar meteen mee krijgt (ze moeten ongetwijfeld wel één van de cd's bestellen I guess) en 't lijkt me ook sterk dat 't minder dan 15 euro zou kosten. Plato is snel en goed.
Op zondag 27 april 2003 21:00 schreef Shogo het volgende:[..]
Dus niet in de winkel verkrijgbaar?
quote:Make Trade Fair inderdaad... Irritant gedoe van die goser, na 66 x is de boodschap wel duidelijk. Chris wil zich iets te nadrukkelijk profileren als de "Bono" van dit millennium, als je het mij vraagt... Onlangs nog bij een tribute voor Engelse kinderen met kanker, waar hij ineens een speech over de oorlog ging houden. Liam Gallacher maakte daar terecht een opmerking over.
Op zondag 27 april 2003 19:55 schreef SmashBro het volgende:
Wat had Chris nou op zijn hand staan bij Top of the Pops?Hij deed daar wel erg spastisch trouwens.
quote:Chris wil gewoon zijn bekendheid gebruiken om een goede boodschap uit te dragen. Ik wordt scheitziek van het gezeik geloof niet dat dat is om zich te profileren als een nieuwe Bono. Je hebt ook mensen die zichzelf zijn en impulsen volgen. Jammer dat er mensen zijn die vinden dat dat niet mag.
Op maandag 28 april 2003 14:41 schreef methodmich het volgende:[..]
Make Trade Fair inderdaad... Irritant gedoe van die goser, na 66 x is de boodschap wel duidelijk. Chris wil zich iets te nadrukkelijk profileren als de "Bono" van dit millennium, als je het mij vraagt... Onlangs nog bij een tribute voor Engelse kinderen met kanker, waar hij ineens een speech over de oorlog ging houden. Liam Gallacher maakte daar terecht een opmerking over.
Liam had wat die tribute wel enigszins gelijk. Je moet kinderen met kanker niet gaan opschepen met een speecht over de oorlog.
quote:Ik denk dat Chris daar veel te ver in gaat, waardoor het niet oprecht lijkt wat hij doet... En dan schiet het dus nog niets op.
Op maandag 28 april 2003 17:39 schreef mrmiddel het volgende:[..]
Chris wil gewoon zijn bekendheid gebruiken om een goede boodschap uit te dragen. Ik wordt scheitziek van het gezeik geloof niet dat dat is om zich te profileren als een nieuwe Bono. Je hebt ook mensen die zichzelf zijn en impulsen volgen. Jammer dat er mensen zijn die vinden dat dat niet mag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |