abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2003 @ 09:05:59 #26
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_8850119
Ik vond Coldplay altijd wel aardig, tis me een beetje opgedrongen door een huisgenoot van me. Toen AROBTTH kwam ben ik het meer gaan waarderen goede cd, erg fijne muziek. Maar ik was nog geen fan.
Toen won diezelfde huisgenoot twee kaarten voor het concert in Ahoy, en ik mocht mee.
Man wat een GE-WEL-DIG concert eerlijk waar een van de beste concerten die ik ooit heb gezien!!!
Dus euh Coldplay
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_8885232
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:05 schreef Dandelion het volgende:
Man wat een GE-WEL-DIG concert eerlijk waar een van de beste concerten die ik ooit heb gezien!!!
  woensdag 5 maart 2003 @ 16:16:04 #28
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8888614
Veel muziek van Coldplay vind ik net een beetje te depri klinken...beetje zeikstem... Maar soms valt alles goed en dan vind ik het subliem om naar te luisteren.

Clocks vind ik nu al de mooiste plaat van het jaar.

Die gaan we echt lang terugzien in de Verrukkelijke 715 elk jaar!

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_8945031
Super enorm mooie muziek!

De 2e cd vind ik nog mooier dan de eerste, ben echt verkocht.
Een van de weinige dingen die in de top 40 komen, wat ik wél kwalitief vindt.

Om te zwijmelen zo mooi, iemand zou het maar voor je schrijven...
"Come up to meet you, Tell you I`m sorry,
You don`t know how lovely you are"
Bij dat stukje uit scientist kun je me opvegen.

Ga zeker met m'n allerbeste vriend naar een concert (helaas de HMH gemist), wanneer ze weer hier zijn.

FOK!fotograaf vrijdag 7 maart 2003 @ 22:53:11 #30
17893 Forno
pi_8945372
Vond hun eerste single Yellow super, dacht dat het een aandagsvlieg was, tegendeel blijkt waar te zijn. Zelfs het tweede album is zeer goed te luisteren. Vind het hupje van de zanger, zeg maar dat overslaan van zijn stem zeer goed, het blijft om aan te horen.
Prima muziek om op een grauwe dag te luisteren.
pi_8945844
Coldplay is super! Trouble is mijn favoriet, maar verder eigenlijk alle nummers van parashutes! de laatste cd vind ik iets minder mooi. Maar scientist maakt alles weer goed. Fantastische groep!
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
pi_8946142
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:53 schreef Forno het volgende:

Vind het hupje van de zanger, zeg maar dat overslaan van zijn stem zeer goed, het blijft om aan te horen.

Ik vind z'n stem zo onwijs mooi, zo simpel en warm

Vind het ook een hele leuke band verder, als ik interviews zie, hele nuchtere lieve jongens.

zaterdag 8 maart 2003 @ 00:11:34 #33
13148 Shogo
Psycho...
pi_8947262
Ik was nooit weg van hun oude nummers (shiver of zoiets toch? vondt ik wel cool). Maar vindt nu die singels die ze hebben uitgebracht van dat nieuwe album echt prachtig! Denk dat ik maar is als die nieuwe van hun ergens voor een leuk prijsje ligt die cd mee neem.
pi_8947306
Stelletje semi-Radiohead depressieexhibionisten. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_8950463
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 00:13 schreef AudreyHepburn het volgende:
Stelletje semi-Radiohead depressieexhibionisten. .
Volgensmij had ik duidelijk verzocht om het vlakke, onbeargumenteerde commentaar achterwege te laten.. maargoed

Zo zijn er nog genoeg andere bands te vinden die je kunt afdoen als "semi-Radiohead depressieexhibionisten" (Travis, Saybia, Paloalto(<-die zeker), etc), maar feit blijft gewoon dat al die bands (op Paloalto na misschien) totaal hun eigen geluid hebben en als je flink gaat luisteren toch maar opvallend weinig paralellen hebben met Radiohead. Het is heel makkelijk om het af te doen als Radiohead-kloon als je het toch niet leuk vind.

Graag een serieuze discussie. Ik ga toch ook niet zo ongenulanceerd reageren op topics over bands/groepen/producten waar ik niets aan vind, of wel soms?

quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:41 schreef The-What het volgende:
Ga zeker met m'n allerbeste vriend naar een concert (helaas de HMH gemist), wanneer ze weer hier zijn.
Hmm.. ik zal maar niet te hard roepen dat ze 5 november nog in Ahoy hebben gestaan dan
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:53 schreef Forno het volgende:
Vind het hupje van de zanger, zeg maar dat overslaan van zijn stem zeer goed, het blijft om aan te horen.
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 23:23 schreef The-What het volgende:
Ik vind z'n stem zo onwijs mooi, zo simpel en warm

Vind het ook een hele leuke band verder, als ik interviews zie, hele nuchtere lieve jongens.

Als je van dat hupje houdt moet je eens een versie van Chris z'n "Have yourself a merry little christmas" zien te downloaden. De eerste aanhaal heeft dat hupje er wel heel mooi in zitten

En 't is inderdaad ook een hele leuke band wat de bandleden zelf. Heb ze twee keer ontmoet en van sterallures of arrogantie was in de verste verte niets te bespeuren. Vooral Chris is erg sympathiek en in het echt net zo grappig en lollig "als op tv".

Hoop dat ze komende herst weer in Nederland komen.

pi_8950894
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 10:36 schreef mrmiddel het volgende:
Zo zijn er nog genoeg andere bands te vinden die je kunt afdoen als "semi-Radiohead depressieexhibionisten" (Travis, Saybia, Paloalto(<-die zeker), etc), maar feit blijft gewoon dat al die bands (op Paloalto na misschien) totaal hun eigen geluid hebben en als je flink gaat luisteren toch maar opvallend weinig paralellen hebben met Radiohead. Het is heel makkelijk om het af te doen als Radiohead-kloon als je het toch niet leuk vind.

Graag een serieuze discussie. Ik ga toch ook niet zo ongenulanceerd reageren op topics over bands/groepen/producten waar ik niets aan vind, of wel soms?

Sorry mrmiddel. Uitleg volgt hieronder. .

Ik heb er weldegelijk goed naar geluisterd enzo. Meeste van mijn vriendinnen zijn Coldplay-idolaat, en willen mij ook bekeren tot hun goddienst. Ik vind Coldplay beter dan het gemiddelde gitaarbandje, dat wel. Maar ik heb gewoon niks met de muziek die ze maken. En ik hou niet van die attitude die ze soms hebben, die Radiohead ook heeft. Zo van "Zie ons eens even Oor-proof zijn". En dan als ze hun volgende album uitbrengen: "Ja, dit album is wat experimenteler dan de vorige, en we zullen er misschien ook fans mee verliezen, maar de ware fan begijpt het wel."

Neh, ik heb er niks mee.

pi_8951338
Dat lijkt er meer op

Kan me goed voorstellen dat je het niet leuk vindt. Coldplay-muziek is niet meteen de meest toegankelijke muziek voor iedereen.

Echter denk ik dat je wat die radiohead-attitude betreft een beetje een verkeerd beeld schetst. Coldplay is sowieso niet zwaar experimenteel bezig (zie ze het ook nog niet doen) en waar ze voornamelijk mee bezig zijn is muziek maken die bij hun past. Muziek maken die ze zelf leuk vinden. Je doet alsof dat arrogantie is, maar als je het mij vraagt is dat gewoon artistieke vrijheid. Arrogantie is vooralsnog zeker niet een woord wat bij Coldplay past.

Volgensmij hebben we al genoeg bandjes die bezig zijn met doelgroepdenken. Ik ben blij dat er in muziekland ook nog groepen zijn die hun eigen weg gaan. Die een beetje karakter hebben.

Maar het belangrijkste is gewoon dat smaken verschillen. En dan heb ik het niet alleen over muziek, maar ook over persoonlijke overtuigingen en "imago's" van bandleden.

Mag ik vragen welk Coldplay-nummer je nog het meest "dragelijk" vindt?

pi_8951580
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:59 schreef mrmiddel het volgende:
Dat lijkt er meer op

Kan me goed voorstellen dat je het niet leuk vindt. Coldplay-muziek is niet meteen de meest toegankelijke muziek voor iedereen.

Volgens mij is Coldplay, zeker op Parachutes, juist bij uitstek een band die voor veel mensen toegankelijke muziek maakt. Niet iedereen kent het, maar als het via een goede marketingstructuur neergezet wordt, zal het veel mensen aanspreken denk ik. Da's niet erg, maar ik schaar Coldplay zeker niet onder ontoegankelijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8951685
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 12:16 schreef methodmich het volgende:
maar ik schaar Coldplay zeker niet onder ontoegankelijk.
Ik ook zeker niet, maar het is nou eenmaal wel muziek waar je toevallig van moet houden.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 12:25:17 #40
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_8951723
-edit: die link ziet er behoorlijk illegaal uit.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 08-03-2003 12:27]

Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  zaterdag 8 maart 2003 @ 12:33:15 #41
28156 qbus
Walk of fame.
pi_8951840
Heerlijke muziek!
pi_8952588
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:59 schreef mrmiddel het volgende:
Dat lijkt er meer op

. Ik vind Coldplay niet ontoegankelijk. Ik zie alleen niet in waar iedereen zich nou zo ontzettend druk over maakt.
quote:
Mag ik vragen welk Coldplay-nummer je nog het meest "dragelijk" vindt?
Yellow. Maar dat is meer om persoonlijke herinneringen dan om het Daarzijn van het Coldplaynummer.
  zaterdag 8 maart 2003 @ 14:01:08 #43
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_8953261
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 12:25 schreef Zapper het volgende:
-edit: die link ziet er behoorlijk illegaal uit.-
ja maar toch is Shiver wel een gaaf nummer!
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
  zaterdag 8 maart 2003 @ 15:04:03 #44
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_8954615
coldplay si teh phun!

kwaak

#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_8955157
quote:
Op zondag 2 maart 2003 14:25 schreef Monk het volgende:
Coldplay zo verschrikkelijk mooi dat ik er soms bijna van moet huilen
I know that feeling...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_8955244
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:41 schreef The-What het volgende:
Om te zwijmelen zo mooi, iemand zou het maar voor je schrijven...
"Come up to meet you, Tell you I`m sorry,
You don`t know how lovely you are"
Bij dat stukje uit scientist kun je me opvegen.
Ahhh dat heb ik nou ook, precies bij dat stukje. Mooooooi!!

En ik ben het met je eens over de band zelf, kan altijd erg om ze lachen.

"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_8955317
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 15:31 schreef Scandalous het volgende:

Ahhh dat heb ik nou ook, precies bij dat stukje. Mooooooi!!

Komt vast omdat we allebei vrouw zijn
pi_8957016
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 15:35 schreef The-What het volgende:

[..]

Komt vast omdat we allebei vrouw zijn

*zegt maar niets*
  zaterdag 8 maart 2003 @ 17:22:05 #49
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_8957300
Zeker een leuke band, ik heb ze 1 x live gezien (lowlands 2000). Dat vond ik eigenlijk toch best wel saai. Toploader, die andere softe brit-rock die op dat moment opkomt was qua optreden leuker. Van toploader heb ik weinig meer gehoord, maar coldplay doet het natuurlijk erg aardig. Op basis van de muziek terecht, maar dat optreden had het duidelijk niet....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_8957874
Mjah.. das een hele andere indruk dan ik van de 3 optredens die ik heb gezien kreeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')