quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 09:05 schreef Dandelion het volgende:
Man wat een GE-WEL-DIG concerteerlijk waar een van de beste concerten die ik ooit heb gezien!!!
Clocks vind ik nu al de mooiste plaat van het jaar. ![]()
Die gaan we echt lang terugzien in de Verrukkelijke 715 elk jaar!
De 2e cd vind ik nog mooier dan de eerste, ben echt verkocht.
Een van de weinige dingen die in de top 40 komen, wat ik wél kwalitief vindt.
Om te zwijmelen zo mooi, iemand zou het maar voor je schrijven...
"Come up to meet you, Tell you I`m sorry,
You don`t know how lovely you are"
Bij dat stukje uit scientist kun je me opvegen. ![]()
Ga zeker met m'n allerbeste vriend naar een concert (helaas de HMH gemist), wanneer ze weer hier zijn.
quote:Ik vind z'n stem zo onwijs mooi, zo simpel en warm
Op vrijdag 7 maart 2003 22:53 schreef Forno het volgende:Vind het hupje van de zanger, zeg maar dat overslaan van zijn stem zeer goed, het blijft om aan te horen.
![]()
Vind het ook een hele leuke band verder, als ik interviews zie, hele nuchtere lieve jongens.
quote:Volgensmij had ik duidelijk verzocht om het vlakke, onbeargumenteerde commentaar achterwege te laten.. maargoed
Op zaterdag 8 maart 2003 00:13 schreef AudreyHepburn het volgende:
Stelletje semi-Radiohead depressieexhibionisten..
Zo zijn er nog genoeg andere bands te vinden die je kunt afdoen als "semi-Radiohead depressieexhibionisten" (Travis, Saybia, Paloalto(<-die zeker), etc), maar feit blijft gewoon dat al die bands (op Paloalto na misschien) totaal hun eigen geluid hebben en als je flink gaat luisteren toch maar opvallend weinig paralellen hebben met Radiohead. Het is heel makkelijk om het af te doen als Radiohead-kloon als je het toch niet leuk vind.
Graag een serieuze discussie. Ik ga toch ook niet zo ongenulanceerd reageren op topics over bands/groepen/producten waar ik niets aan vind, of wel soms?
quote:Hmm.. ik zal maar niet te hard roepen dat ze 5 november nog in Ahoy hebben gestaan dan
Op vrijdag 7 maart 2003 22:41 schreef The-What het volgende:
Ga zeker met m'n allerbeste vriend naar een concert (helaas de HMH gemist), wanneer ze weer hier zijn.
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 22:53 schreef Forno het volgende:
Vind het hupje van de zanger, zeg maar dat overslaan van zijn stem zeer goed, het blijft om aan te horen.![]()
quote:Als je van dat hupje houdt moet je eens een versie van Chris z'n "Have yourself a merry little christmas" zien te downloaden. De eerste aanhaal heeft dat hupje er wel heel mooi in zitten
Op vrijdag 7 maart 2003 23:23 schreef The-What het volgende:
Ik vind z'n stem zo onwijs mooi, zo simpel en warmVind het ook een hele leuke band verder, als ik interviews zie, hele nuchtere lieve jongens.
En 't is inderdaad ook een hele leuke band wat de bandleden zelf. Heb ze twee keer ontmoet en van sterallures of arrogantie was in de verste verte niets te bespeuren. Vooral Chris is erg sympathiek en in het echt net zo grappig en lollig "als op tv". ![]()
Hoop dat ze komende herst weer in Nederland komen.
quote:Sorry mrmiddel. Uitleg volgt hieronder.
Op zaterdag 8 maart 2003 10:36 schreef mrmiddel het volgende:
Zo zijn er nog genoeg andere bands te vinden die je kunt afdoen als "semi-Radiohead depressieexhibionisten" (Travis, Saybia, Paloalto(<-die zeker), etc), maar feit blijft gewoon dat al die bands (op Paloalto na misschien) totaal hun eigen geluid hebben en als je flink gaat luisteren toch maar opvallend weinig paralellen hebben met Radiohead. Het is heel makkelijk om het af te doen als Radiohead-kloon als je het toch niet leuk vind.Graag een serieuze discussie. Ik ga toch ook niet zo ongenulanceerd reageren op topics over bands/groepen/producten waar ik niets aan vind, of wel soms?
Ik heb er weldegelijk goed naar geluisterd enzo. Meeste van mijn vriendinnen zijn Coldplay-idolaat, en willen mij ook bekeren tot hun goddienst. Ik vind Coldplay beter dan het gemiddelde gitaarbandje, dat wel. Maar ik heb gewoon niks met de muziek die ze maken. En ik hou niet van die attitude die ze soms hebben, die Radiohead ook heeft. Zo van "Zie ons eens even Oor-proof zijn". En dan als ze hun volgende album uitbrengen: "Ja, dit album is wat experimenteler dan de vorige, en we zullen er misschien ook fans mee verliezen, maar de ware fan begijpt het wel."
Neh, ik heb er niks mee.
Kan me goed voorstellen dat je het niet leuk vindt. Coldplay-muziek is niet meteen de meest toegankelijke muziek voor iedereen.
Echter denk ik dat je wat die radiohead-attitude betreft een beetje een verkeerd beeld schetst. Coldplay is sowieso niet zwaar experimenteel bezig (zie ze het ook nog niet doen) en waar ze voornamelijk mee bezig zijn is muziek maken die bij hun past. Muziek maken die ze zelf leuk vinden. Je doet alsof dat arrogantie is, maar als je het mij vraagt is dat gewoon artistieke vrijheid. Arrogantie is vooralsnog zeker niet een woord wat bij Coldplay past.
Volgensmij hebben we al genoeg bandjes die bezig zijn met doelgroepdenken. Ik ben blij dat er in muziekland ook nog groepen zijn die hun eigen weg gaan. Die een beetje karakter hebben.
Maar het belangrijkste is gewoon dat smaken verschillen. En dan heb ik het niet alleen over muziek, maar ook over persoonlijke overtuigingen en "imago's" van bandleden.
Mag ik vragen welk Coldplay-nummer je nog het meest "dragelijk" vindt?
quote:Volgens mij is Coldplay, zeker op Parachutes, juist bij uitstek een band die voor veel mensen toegankelijke muziek maakt. Niet iedereen kent het, maar als het via een goede marketingstructuur neergezet wordt, zal het veel mensen aanspreken denk ik. Da's niet erg, maar ik schaar Coldplay zeker niet onder ontoegankelijk.
Op zaterdag 8 maart 2003 11:59 schreef mrmiddel het volgende:
Dat lijkt er meer opKan me goed voorstellen dat je het niet leuk vindt. Coldplay-muziek is niet meteen de meest toegankelijke muziek voor iedereen.
quote:Ik ook zeker niet, maar het is nou eenmaal wel muziek waar je toevallig van moet houden.
Op zaterdag 8 maart 2003 12:16 schreef methodmich het volgende:
maar ik schaar Coldplay zeker niet onder ontoegankelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 08-03-2003 12:27]
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 11:59 schreef mrmiddel het volgende:
Dat lijkt er meer opKan me goed voorstellen dat je het niet leuk vindt. Coldplay-muziek is niet meteen de meest toegankelijke muziek voor iedereen.
quote:Yellow. Maar dat is meer om persoonlijke herinneringen dan om het Daarzijn van het Coldplaynummer.
Mag ik vragen welk Coldplay-nummer je nog het meest "dragelijk" vindt?
quote:ja maar toch is Shiver wel een gaaf nummer!
Op zaterdag 8 maart 2003 12:25 schreef Zapper het volgende:
-edit: die link ziet er behoorlijk illegaal uit.-
quote:I know that feeling...
Op zondag 2 maart 2003 14:25 schreef Monk het volgende:
Coldplayzo verschrikkelijk mooi dat ik er soms bijna van moet huilen
quote:Ahhh dat heb ik nou ook, precies bij dat stukje. Mooooooi!!
Op vrijdag 7 maart 2003 22:41 schreef The-What het volgende:
Om te zwijmelen zo mooi, iemand zou het maar voor je schrijven...
"Come up to meet you, Tell you I`m sorry,
You don`t know how lovely you are"
Bij dat stukje uit scientist kun je me opvegen.
En ik ben het met je eens over de band zelf, kan altijd erg om ze lachen.
quote:Komt vast omdat we allebei vrouw zijn
Op zaterdag 8 maart 2003 15:31 schreef Scandalous het volgende:Ahhh dat heb ik nou ook, precies bij dat stukje. Mooooooi!!
quote:*zegt maar niets*
Op zaterdag 8 maart 2003 15:35 schreef The-What het volgende:[..]
Komt vast omdat we allebei vrouw zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |