abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 december 2000 @ 16:27:26 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_588271
ER was daar eens een groot groot dierenbos.
Hier woonden heel veel lieve en stoute dieren.
Er was 1 hoofdbeest, die heette : "Hummie."
Hummie was een Tyranosaurus Rex en de baas over alle diertjes, over de lieve en over de stoute.
Omdat Hummie heel veel macht had deden alle beestjes altijd precies wat Hummie hen opdroeg. De lieve diertjes hadden heel veel angst voor Hummie. En toen zij hen opdroeg om 100 dagen in een huis te gaan zitten, zonder kontakt met de andere dieren in het grote dierenbos, deden zij dat gedwee.
De stoute diertjes, die vroeger ook heel lief waren, zorgden er voor dat de lieve diertjes deden wat het hoofdbeest hen had opgedragen. Zij timmerden een hele grote muur om het Dierenhuis en plaatsten ook nog eens enkele camera's.

Het beest dat het langst in het dierenhuis zou doorbrengen kreeg 250000 kastanjes.
En alle andere dieren in het grote dierenbos konden meekijken via de beesten TV.

Enkelen zoals het wipkonijn, Jolanda, of het koekiesmonster, Leo, wisten op spectaculaire manier te ontsnappen. Niemand heeft ze ooit nog terug gezien. Niet in het grote Dierenbos en ook niet in het vlakbij gelegen vluchtelingenkamp : " Almere-Noord ".

Het opperbeest, een telg uit het geslacht der Mollen, was hier zo kwaad over, dat hij Hummie de opdracht gaf de andere bewoners niet meer zo te pesten en ze het leven iets aangenamer te maken.

Omdat Hummie zelf altijd heel veel Beukennotensap dronk gaf zij de dierenhuis bewoners om de paar dagen ook deze drank. In tegenstelling tot Hummie, die al jaren verslaafd was aan dit drankje, raakten de opgesloten diertjes totaal van slag.

Robin, de Papagaai, werd zelfs zo dronken dat hij ineens met zijn eigen stem ging praten en het gehele Dierenbos de liefde verklaarde, ook de stoute beestjes. De dag daarna schaamde hij zich zo, dat ie vanaf dat moment nog maar 2 woordjes kon uitspreken, de gehele dag loopt hij in het dierenhuis te roepen met z'n piepende Papagaaienstem : "Lekker belangrijk!!, lekker belangrijk !!"

Ferdie, de Kangoeroe en de domste van het stel, dronk zelfs zo veel van de beukennotensap dat hij zich belachelijk maakte voor alle kijkbuisdiertjes. Omdat Ferdie de kangoeroe ooit in een ander dierenbos was geweest dacht ie dat hij boven alle andere diertjes stond. En als ze het niet met hem eens waren ging hij heel veel Krokodillentranen huilen.

Ook was er Annet de Huismus. zij hield zoveel van Cindy de geit dat ze bij Cindy in bed wilde kruipen. Omdat zoiets natuurlijk niet kan, 2 dierensoorten in 1 bed, hielden de andere beesten haar tegen. Waarop Annet de Huismus begon te zingen : "Ik ben Annet ik kom uit de dakgoot en ik hou van spitskool.

Koos, het Hobbelpaard, had nog nooit beukennootjessap gedronken en toen hij dit wel deed ( Robin de Papagaai had stiekem wortelextract, 75 % !!, door de beukennootjessap gemixed ) raakte Koos het Hobbelpaard helemaal de Kluts kwijt. Sindsdien is Koos het Hobbelpaard, de Kluts aan het zoeken. Daarom loopt hij zo krom.

Nadat vrijwel alle dierenhuisbewoners het huis weer uit waren. Ook Ed het sprekende paard ( hij bleek later geen paard te zijn maar een strontvlieg ), Darius de verkouden nachtegaal en Dezeuree de bidsprinkhaan ( die al haar minnaars na De Daad verslindt ) waren er nog 4 beestjes over.

Robin de Papagaai,
Koos het hobbelpaard,
Georgie de Glibberaal,
Bianca de breedbekkikker.

Omdat Hummie, in opdracht van een andere stoute dierenbosbewoner, De Mol, zelf mocht bepalen wie de 250000 kastanjes zou winnen, Koos zij voor de Papagaai. Omdat de Papagaai bij de dierenbos bewoners populair was, waren de meeste dieren het hier wel mee eens. Alleen de overige dierenhuisbewoners vonden dit niet zo leuk, want Robin had niet zo vaak meegeslijmd met hen. Vooral Georgie de glibberaal vond dit niet leuk ( slijmen is immers zijn vak ). Ook Bianca de Breedbekkikker kon wel huilen, ze had toch met iedereen meegeslijmd? Alleen Koos het Hobbelpaard vond het fijn voor Robin. De 2 werden dan ook vrienden voor het leven. En na de helden ontvangst door wel 1000 dieren uit het grote dierenbos zei Robin de legendarische woorden :

"LEKKER BELANGRIJK"

En ze leefden nog lang en gelukkig !

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_588289
Leuk stukkie, Tong80
  dinsdag 26 december 2000 @ 16:42:59 #3
1902 Josje
live goes up and down
pi_588298
Prachtig verhaal!
Zeer treffende diercasting.
LOL
pi_588346

Leuk stukkie!

pi_588348
pi_589665

Dag lieve kijkbuiskindertjes, tot jullie spreekt meneer de Uil, die door het Kerstverhaal uit het grote dierenbos werd geinspireerd tot een nostalgische terugblik wat voor jullie misschien de aanleiding kan zijn voor een (hernieuwde) kennismaking!

Mijn naam zegt jullie hoogstwaarschijnlijk niets, maar ooit had ik met mijn vriendjes uit het grote dierenbos een heus eigen tv-programma, nl. de Fabeltjeskrant!

Het is inmiddels al zo lang geleden dat de kijkbuiskindertjes toen maar 2 zenders op hun zwart-wit tv-tjes konden ontvangen en dat waren ned.1 en ned. 2 en dat was alles. Veel keuze was er dus niet maar dat vond niemand erg want het was allemaal zo nieuw dat iedereen er dik tevreden mee was. Het was ook heel leuk dat daardoor bijna iedereen in Nederland naar dezelfde programma's keek.

Als er dus iets bijzonders op tv te zien was geweest sprak werkelijk iedereen daar een dag later over, op het werk, in de winkels, op de scholen, overal en dat gaf best een gevoel van saamhorigheid omdat men met elkaar dezelfde ervaring deelde.

En zodoende kwam het dat bijna alle kijkbuiskindertjes naar de Fabeltjeskrant keken en ons tv programma ontzettend populair was. Veel dieren die aan het programma meewerkten waren dan ook wijd en zijd bekend, zoals de broertjes Ed en Willem Bever, Zoef de Haas, Bor de Wolf, de Gezusters Hamster, Stoffel de Schildpad, maar Juffrouw Ooievaar was werkelijk beroemd of beter gezegd berucht!

Meneer de Uil heeft de afgelopen maanden het tv-programma Big Brother gevolgd en terugkijkend herkent hij een hele hoop trekjes en eigenschappen van bewoners in de dieren van toen.

Om maar eens wat voorbeelden te noemen:
Koos heeft b.v. veel weg van Stoffel de schildpad die voortdurend last had van allerlei mysterieuze kwaaltjes en ze zijn allebei nogal traag te noemen.

De combi mannen en Desiree, doet sterk denken aan Martha, een van de zusjes hamster, die aanbad eerst Meindert het Paard en was vervolgens weer zeer gecharmeerd van Willem Bever die haar met zijn botte opmerkingen liet weten dat dit niet wederzijds was, inderdaad net als Robin!

Maar een van de bewoners heeft zoveel eigenschappen met een fabeltjeskrantdier gemeen dat Meneer de Uil het soms gewoon griezelig vindt, want zodra hij Bianca ziet of hoort denkt hij meteen aan juffrouw Ooievaar!

Heel eng hoeveel overeenkomstige eigenschappen die twee met elkaar hebben, die stem, de manier waarop ze met de andere bewoners omgaat, alles wil regelen, zich overal mee bemoeit en vooral in het middelpunt van de belangstelling wil staan.

Jullie kunnen alles over het tv programma vd fabeltjeskrant terugvinden op http://www.fabeltjesweb.nl/

En vanaf 1 januari 2001 is de fabeltjeskrant ook op het internet te vinden! http://www.fabeltjeskrant.nl/

Dag lieve kijkbuiskindertjes ga nu maar lekker naar jullie warme bedjes en denk erom: oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker!

pi_589695
Tante Bep! * Tinkerbell is sprakeloos

pi_589711
Oow blik van herkenning, doe mij graag een glaasje grenadine. Prachtig, geef tante Bep en tong 80 een portie beukenootjes van mij. Ik spoed mij nu naar ome Gerrit en vraag om een expresbrief naar het buitenste-buitenbos. Wat is het soms toch mooi dat fabels en parabels niets met de Fabeltjeskrant te maken hebben. Voor je het weet kon het niet met de deadline mee, hatsikidee.

En voor Juffrouw Mier, had hij niet bij loket 3 van Ome Gerrit gepost moeten worden?
http://www.fokforum.nl/showtopic/27109

edit: zag ineens een gesloten topic en moest toen aan Chico-lama denken, zijn inzet voor gelijke behandeling haalde zelfs het grote-mensen-journaal

[Dit bericht is gewijzigd door DAF-diesel op 27-12-2000 03:09]

Tsja?
pi_589743
Tante Beb,

Tut-tut-tuttut.....

pi_590186
Voordat dit topic weer dichtmoet omdat het misschien wel valt onder de categorie 'columns met dieren uit vreemde bossen': toppie, tong80 en Beppie! Zo zien we ze graag. Hatsekidee! (Ik moest bij Koos ook wel een beetje aan Momfert de Mol denken, die had het geloof ik ook altijd erg moeilijk met van alles en nog wat.)
pi_590636
pi_591723
Bep zal in de Fake Picture topic aan die multimedia goeroes daar 's vragen of ze wat met deze afbeelding in combinatie met Bianca kunnen doen.

  woensdag 27 december 2000 @ 20:43:59 #13
215 misterDre
Paint it black!
pi_592137
Tante Bep mijn bescheiden poging staat in FPT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')