Daar gaat je zorgeloze zondagmorgen
Als ze terugkomt zou ik haar meteen laten steriliseren, als je tenminste geen poezenkindjes wil, dan zijn katten ook vaak wat rustiger.
quote:Heb al gezocht, maar nog niks gevonden. Vandaar me vraag.
Op zondag 2 maart 2003 09:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Als ze nog nooit buiten geweest is, is de kans erg groot dat ze niet uit haarzelf terugkomt. Ik zou zo snel mogelijk met je luie reet van de stoel afgaan en haar zoeken, anders verlies je er..
quote:Al meer dan een half jaar. Dus zou wel goed moeten komen?
Op zondag 2 maart 2003 09:11 schreef Kiezel het volgende:
Hoe lang heb je de kat al? Als ze in ieder geval 6 weken aan je huis zijn gewend dan kunnen ze de weg wel weer terug vinden.
quote:komt wel goed
Op zondag 2 maart 2003 09:15 schreef Pushit het volgende:[..]
Al meer dan een half jaar. Dus zou wel goed moeten komen?
quote:Hoop het, ga zo nog eens een rondje door de buurt wandelen.
Op zondag 2 maart 2003 09:18 schreef floeps het volgende:[..]
komt wel goed
Succes en laat het maar horen als ze terug is. (Oh, ja, volgens mij is er voor katten ook een soort "morning-after pil, vraag maar eens aan je dierenarts.)
_wArrIOr_
Vaak loopt het wel los , een kat moet je minimaal 2 weken binnen houden en dan weten ze de weg naar huis meestal wel terug.
Als ze krols is kan het wel even duren voordat ze terug komt en de kans dat ze dan zwanger is , is erg groot.
Wil je dit voorkomen laat haar dan zo snel mogelijk steriliseren.
Dit mag je vanaf 9 maanden doen (sommige dierenartsen doen het al vanaf 13 weken maar dat is denk ik nog wel wat te vroeg).
Jammer dat je er niet even wat eerder bij was, in de week van 14 februari had de dieren bescherming een actie waardoor je voor een gereduceerd tarief bij de meeste dierenartsen je kat kon castreren/steriliseren.
Heb nu achter- en voordeur op een kier, over een uurtje maar weer een blokje om lopen.
En vind het eigenlijk niet erg als ze zwanger zou worden
quote:Kan dat bij katten
Op zondag 2 maart 2003 10:49 schreef micha het volgende:
Straks loopt ze een soa op.
quote:moet je eens bedenken hoeveel tuinen er zijn, waar jij niet in kan
Op zondag 2 maart 2003 10:47 schreef Pushit het volgende:
Nog steeds niet terugBen nu wat verder geweest ook maar nee. Is wel een doolhof hier in de buurt, veel paadjes en dichtbegroeide plantsoenen, dus ze kan zich goed verstoppen.
Heb nu achter- en voordeur op een kier, over een uurtje maar weer een blokje om lopen.
En vind het eigenlijk niet erg als ze zwanger zou worden
quote:Heb haar net gespot, met nog 5 katten op een bedrijfsterrein. is nog geen 100m hier vandaan dus zal wel weer terugkomen
Op zondag 2 maart 2003 10:51 schreef Fliepke het volgende:[..]
moet je eens bedenken hoeveel tuinen er zijn, waar jij niet in kan
quote:zo die heeft een leuk feestje georganiseerd!
Op zondag 2 maart 2003 13:11 schreef Pushit het volgende:[..]
Heb haar net gespot, met nog 5 katten op een bedrijfsterrein. is nog geen 100m hier vandaan dus zal wel weer terugkomen
Ja katten kunnen ook SOA krijgen.
Kattenaids bv, dodelijk voor een kat , je kunt het vergelijken met de aids die wij mensen kunnen krijgen, je imuun systeem word aangetast en uiteindelijk ben je zo ziek dat je dood gaat.
Chlamydia kunnen ze ook krijgen.
Is zeer besmettelijk ook voor andere katten in je omgeving.
En alle andere normale ziekten zal ik dan nog maar niet gaan opnoemen.
Vannacht de achterdeur op een kier gelaten maar niks. Heb inmiddels dierenambulance gebeld, en die hebben "gelukkig" geen aangereden kat gevonden die op de mijne lijkt. En het asiel zegt dat ik weinig kans maak aangezien ze nog niet gechipt is
En Xanthe ik was niet van plan die kittens ergens te dumpen hoor.
Dalijk maar weer eens een stuk wandelen. Weet iemand trouwens wat de "actieradius" van een kat is? bvd.
quote:Ik zeg ook niet dat jij dat doet.
Op maandag 3 maart 2003 12:20 schreef Pushit het volgende:En Xanthe ik was niet van plan die kittens ergens te dumpen hoor.
Ik heb het zelfs mee gemaakt dat mensen een kitten de honger dood lieten sterven omdat het beestje mauwde en naast de bak zijn behoeften deed.
Tipje als je wel kittens krijgt....
Sociaseer ze goed , dit houd in dat je ze niet voor hun 8e week bij hun moeder weg haalt (vaak worden ze met 6 weken al aangeboden en dit is echt te vroeg!!!! En strafbaar sinds vorig jaar overigens) Liefst pas met 12 weken want dan hebben ze alles kunnen leren dat nodig is.
Verder zijn kittens niet meteen zindelijk , we hebben afgelopen zomer hier 4 nesten op laten groeien en dat resulteerd dan weer in nieuwe vloerbedekking.
Ook laminaat of houten vloer gaat stinken , want er zitten naden in waar de plas en ontlasting tussen kruipt.
Vinyl word aangetast door urine (agresieve stoffen) dus mocht je een gladde vloer hebben en denken dat het makkelijk schoon te houden is , het kan smerig tegen vallen!
Natuurlijk kunnen de kittens ook snel door hebben waar het wel moet en zal die overlast dus nihil zijn.
Ze klimmen je overal in , bank , gordijnen broek , het lijkt allemaal erg leuk maar als ze weten hoe ze moeten springen kan het erg tegen gaan vallen.
Kittens zijn dus niet alleen maar aandoenlijke propjes , maar er zit ook echt wel een negatieve kant aan , die door veel mensen vergeten worden.
Nogmaals als je je poes terug wilt , bel ook met stichting Amivedi.
Katten komen vaak terug, maar niet altijd..en zeker niet als het een binnenkat was.
Nouja, heel veel succes ermee.. Lijkt me vreselijk (heb zelf ook zo'n miauwerd)
Ohja, misschien kan je in de tuin (?) gaan staan schudden met zon pak brokjes?? Reageert die van mij altijd wel op ... Het woord "eten" schreeuwen in combinatie met haar naam lijkt me ook een goeie.
quote:Omdat op datzelfde terrein ook twee Dobermann's rondhuppelen
Op maandag 3 maart 2003 17:40 schreef Athanasia het volgende:
Hmm, je hebt haar op een bedrijfsterein gezien...
Waarom ben je er niet heengegaan en je kat meegenomen???Katten komen vaak terug, maar niet altijd..en zeker niet als het een binnenkat was.
Nouja, heel veel succes ermee.. Lijkt me vreselijk (heb zelf ook zo'n miauwerd)
Ohja, misschien kan je in de tuin (?) gaan staan schudden met zon pak brokjes?? Reageert die van mij altijd wel op
... Het woord "eten" schreeuwen in combinatie met haar naam lijkt me ook een goeie.
En ben al door de buurt gelopen met brokjes en haar ratelspeeltje, kwamen alleen andere poezebeesten op af
En hoe langer ze weg is hoe meer ik haar ga missen. Zo zie je maar, 1 keer 5 seconden niet opletten
quote:Mja, dat van die dobermans, daar kan ik me iets bij voorstellen..
Op maandag 3 maart 2003 17:48 schreef Pushit het volgende:[..]
Omdat op datzelfde terrein ook twee Dobermann's rondhuppelen
En ben al door de buurt gelopen met brokjes en haar ratelspeeltje, kwamen alleen andere poezebeesten op af
En hoe langer ze weg is hoe meer ik haar ga missen. Zo zie je maar, 1 keer 5 seconden niet opletten
En ohja, niet te gauw de hoop opgeven.. Katten zijn hele slimme beesten.. Toen ik net verhuisd was is mijn kat er ook tussen uitgeknepen (hij kende de buurt totaal niet). En ja hoor, na 3 dagen was ie ook terug!
Misschien duurt het nu alleen maar zolang omdat je kat nu net 'de buitenwereld' heeft ontdenkt.. Die gaat ff party'en
Hoop alleen echt dat ze het niet te bont maakt als je begrijpt wat ik bedoel..
Mocht ze terug komen, dan zou ik dr wel steriliseren..
Kan dat ogelukje je ook niet meer gebeuren...
quote:Is je kat inmiddels weer terug?
Op maandag 3 maart 2003 17:48 schreef Pushit het volgende:[..]
Omdat op datzelfde terrein ook twee Dobermann's rondhuppelen
quote:Nee
Op maandag 3 maart 2003 21:39 schreef Kiezel het volgende:[..]
Is je kat inmiddels weer terug?
Is het normaal dat katten zolang wegblijven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |