abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8808566
Nou me kat van bijna een jaar oud is gister naar buiten geglipt. Eerste keer überhaupt dat ze buiten is. Kan ik haar terug verwachten of moet ik echt gaan zoeken? Ze is nog niet gechipt ofzo dus das eigenlijk wel een probleem. En ze is ook niet gesteriliseerd, is de kans groot dat ze "stout" gaat zijn?

Daar gaat je zorgeloze zondagmorgen

zondag 2 maart 2003 @ 09:03:50 #2
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8808571
Als ze nog nooit buiten geweest is, is de kans erg groot dat ze niet uit haarzelf terugkomt. Ik zou zo snel mogelijk met je luie reet van de stoel afgaan en haar zoeken, anders verlies je er. .
  zondag 2 maart 2003 @ 09:07:35 #3
31743 floeps
leven is het meervoud van lef
pi_8808577
een kat van een jaar oud kan al zwanger worden iig..
Je kunt haar hoogstwaarschijnlijk wel terug verwachten.. katten weten uitstekend de weg terug naar huis.. Het kan echter best een paar
dagen duren, schrik daar niet van

Als ze terugkomt zou ik haar meteen laten steriliseren, als je tenminste geen poezenkindjes wil, dan zijn katten ook vaak wat rustiger.

ik denk altijd eerst heel goed na voordat ik iets stoms zeg
  zondag 2 maart 2003 @ 09:11:40 #4
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_8808582
Hoe lang heb je de kat al? Als ze in ieder geval 6 weken aan je huis zijn gewend dan kunnen ze de weg wel weer terug vinden.
wOOps
pi_8808586
quote:
Op zondag 2 maart 2003 09:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
Als ze nog nooit buiten geweest is, is de kans erg groot dat ze niet uit haarzelf terugkomt. Ik zou zo snel mogelijk met je luie reet van de stoel afgaan en haar zoeken, anders verlies je er. .
Heb al gezocht, maar nog niks gevonden. Vandaar me vraag.
pi_8808588
quote:
Op zondag 2 maart 2003 09:11 schreef Kiezel het volgende:
Hoe lang heb je de kat al? Als ze in ieder geval 6 weken aan je huis zijn gewend dan kunnen ze de weg wel weer terug vinden.
Al meer dan een half jaar. Dus zou wel goed moeten komen?
  zondag 2 maart 2003 @ 09:18:15 #7
31743 floeps
leven is het meervoud van lef
pi_8808597
quote:
Op zondag 2 maart 2003 09:15 schreef Pushit het volgende:

[..]

Al meer dan een half jaar. Dus zou wel goed moeten komen?

komt wel goed
ik denk altijd eerst heel goed na voordat ik iets stoms zeg
pi_8808598
quote:
Op zondag 2 maart 2003 09:18 schreef floeps het volgende:

[..]

komt wel goed

Hoop het, ga zo nog eens een rondje door de buurt wandelen.
pi_8808646
Die van ons zijn ook een paar keer ontsnapt. De eerste keer renden ze zelf terug naar de deur. De tweede keer zat er eentje onder een geparkeerde auto en de derde keer zaten ze gewoon dom in onze eigen tuin rond te kijken. Kon ze zo pakken. Ik zou dus vooral in de buurt onder auto's, struiken etc. kijken. En niet als een gek er naar toe rennen als je hem ziet! Gewoon langzaam op je knieen benaderen. Het beestje is waarschijnlijk doodsbang. Tenminste, dat waren die van ons wel de eerste keer.

Succes en laat het maar horen als ze terug is. (Oh, ja, volgens mij is er voor katten ook een soort "morning-after pil, vraag maar eens aan je dierenarts.)

_wArrIOr_

Puja ca pujaniyesu etam mangalam uttamam. Eer en respect aan hen die het waard zijn, strekt uit tot grote zegening. (Uitspraak Boeddha)
  zondag 2 maart 2003 @ 09:50:30 #10
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_8808652
Mijn kat wilde ook altijd naar buiten en na een tijdje dacht ie, ik kan vast wel uit het raam springen (1 hoog). Eerste keer bleef ie zitten beneden dus snel naar binnen gehaald, tweede keer rende hij meteen weg. Na paar uurtjes kwam ie vanzelf weer binnen en nu gaat ie regelmatig naar buiten en zit ie of zelf voor de deur of komt ie als ik um roep.
pi_8808728
Als je je echt zorgen maakt zou je met de dierenambulance kunnen bellen om de gegevens door te geven , dierenartsen , asiels en niet te vergeten stichting Amivedi , zij registreren vermiste en gevonden dieren.
En enventueel ook in de buurt gaan vragen met een foto , mocht ie inderdaad bang zijn is de kans nl. groot dat ie ergens anders naar binnen glipt.

Vaak loopt het wel los , een kat moet je minimaal 2 weken binnen houden en dan weten ze de weg naar huis meestal wel terug.
Als ze krols is kan het wel even duren voordat ze terug komt en de kans dat ze dan zwanger is , is erg groot.
Wil je dit voorkomen laat haar dan zo snel mogelijk steriliseren.
Dit mag je vanaf 9 maanden doen (sommige dierenartsen doen het al vanaf 13 weken maar dat is denk ik nog wel wat te vroeg).
Jammer dat je er niet even wat eerder bij was, in de week van 14 februari had de dieren bescherming een actie waardoor je voor een gereduceerd tarief bij de meeste dierenartsen je kat kon castreren/steriliseren.

pi_8808911
Nog steeds niet terug Ben nu wat verder geweest ook maar nee. Is wel een doolhof hier in de buurt, veel paadjes en dichtbegroeide plantsoenen, dus ze kan zich goed verstoppen.

Heb nu achter- en voordeur op een kier, over een uurtje maar weer een blokje om lopen.

En vind het eigenlijk niet erg als ze zwanger zou worden

zondag 2 maart 2003 @ 10:49:22 #13
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_8808919
Straks loopt ze een soa op.
pi_8808930
quote:
Op zondag 2 maart 2003 10:49 schreef micha het volgende:
Straks loopt ze een soa op.
Kan dat bij katten
  zondag 2 maart 2003 @ 10:51:26 #15
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_8808934
quote:
Op zondag 2 maart 2003 10:47 schreef Pushit het volgende:
Nog steeds niet terug Ben nu wat verder geweest ook maar nee. Is wel een doolhof hier in de buurt, veel paadjes en dichtbegroeide plantsoenen, dus ze kan zich goed verstoppen.

Heb nu achter- en voordeur op een kier, over een uurtje maar weer een blokje om lopen.

En vind het eigenlijk niet erg als ze zwanger zou worden

moet je eens bedenken hoeveel tuinen er zijn, waar jij niet in kan
pi_8810885
quote:
Op zondag 2 maart 2003 10:51 schreef Fliepke het volgende:

[..]

moet je eens bedenken hoeveel tuinen er zijn, waar jij niet in kan

Heb haar net gespot, met nog 5 katten op een bedrijfsterrein. is nog geen 100m hier vandaan dus zal wel weer terugkomen
  zondag 2 maart 2003 @ 13:54:46 #17
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_8811769
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:11 schreef Pushit het volgende:

[..]

Heb haar net gespot, met nog 5 katten op een bedrijfsterrein. is nog geen 100m hier vandaan dus zal wel weer terugkomen

zo die heeft een leuk feestje georganiseerd!
pi_8818014
Ik werk zelf voor de dierenbescherming en vind het dus wel erg dat er zoveel kittens geboren worden.
Maar dat komt omdat ik de keer zijde elk jaar weer zie als er kittens zijn.
De asielen prop vol zitten , nesten gedumpt worden op straat of erger.
Zo kan ik nog wel even door gaan.
Zelf heb ik al diverse nesten met de hand moeten opvoeden, slapeloze nachten
En je weet nooit waar je kittens terecht komen als je al een nieuw tehuis voor ze vind.
Maar ja, mijn mening is lang niet iedereens mening en dat zal ik dan maar respecteren.

Ja katten kunnen ook SOA krijgen.
Kattenaids bv, dodelijk voor een kat , je kunt het vergelijken met de aids die wij mensen kunnen krijgen, je imuun systeem word aangetast en uiteindelijk ben je zo ziek dat je dood gaat.
Chlamydia kunnen ze ook krijgen.
Is zeer besmettelijk ook voor andere katten in je omgeving.
En alle andere normale ziekten zal ik dan nog maar niet gaan opnoemen.

pi_8831249
Damn ze is noh niet terug

Vannacht de achterdeur op een kier gelaten maar niks. Heb inmiddels dierenambulance gebeld, en die hebben "gelukkig" geen aangereden kat gevonden die op de mijne lijkt. En het asiel zegt dat ik weinig kans maak aangezien ze nog niet gechipt is

En Xanthe ik was niet van plan die kittens ergens te dumpen hoor.

Dalijk maar weer eens een stuk wandelen. Weet iemand trouwens wat de "actieradius" van een kat is? bvd.

pi_8834254
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:20 schreef Pushit het volgende:

En Xanthe ik was niet van plan die kittens ergens te dumpen hoor.

Ik zeg ook niet dat jij dat doet.
Maar je hebt genoeg mensen die beginnen aan een kitten en dan valt het toch tegen of is er niet goed over nagedacht en die mensen dumpen ze dan wel.

Ik heb het zelfs mee gemaakt dat mensen een kitten de honger dood lieten sterven omdat het beestje mauwde en naast de bak zijn behoeften deed.

Tipje als je wel kittens krijgt....
Sociaseer ze goed , dit houd in dat je ze niet voor hun 8e week bij hun moeder weg haalt (vaak worden ze met 6 weken al aangeboden en dit is echt te vroeg!!!! En strafbaar sinds vorig jaar overigens) Liefst pas met 12 weken want dan hebben ze alles kunnen leren dat nodig is.

Verder zijn kittens niet meteen zindelijk , we hebben afgelopen zomer hier 4 nesten op laten groeien en dat resulteerd dan weer in nieuwe vloerbedekking.
Ook laminaat of houten vloer gaat stinken , want er zitten naden in waar de plas en ontlasting tussen kruipt.
Vinyl word aangetast door urine (agresieve stoffen) dus mocht je een gladde vloer hebben en denken dat het makkelijk schoon te houden is , het kan smerig tegen vallen!
Natuurlijk kunnen de kittens ook snel door hebben waar het wel moet en zal die overlast dus nihil zijn.

Ze klimmen je overal in , bank , gordijnen broek , het lijkt allemaal erg leuk maar als ze weten hoe ze moeten springen kan het erg tegen gaan vallen.

Kittens zijn dus niet alleen maar aandoenlijke propjes , maar er zit ook echt wel een negatieve kant aan , die door veel mensen vergeten worden.

Nogmaals als je je poes terug wilt , bel ook met stichting Amivedi.

pi_8838415
Hmm, je hebt haar op een bedrijfsterein gezien...
Waarom ben je er niet heengegaan en je kat meegenomen???

Katten komen vaak terug, maar niet altijd..en zeker niet als het een binnenkat was.

Nouja, heel veel succes ermee.. Lijkt me vreselijk (heb zelf ook zo'n miauwerd)

Ohja, misschien kan je in de tuin (?) gaan staan schudden met zon pak brokjes?? Reageert die van mij altijd wel op ... Het woord "eten" schreeuwen in combinatie met haar naam lijkt me ook een goeie.

pi_8838549
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:40 schreef Athanasia het volgende:
Hmm, je hebt haar op een bedrijfsterein gezien...
Waarom ben je er niet heengegaan en je kat meegenomen???

Katten komen vaak terug, maar niet altijd..en zeker niet als het een binnenkat was.

Nouja, heel veel succes ermee.. Lijkt me vreselijk (heb zelf ook zo'n miauwerd)

Ohja, misschien kan je in de tuin (?) gaan staan schudden met zon pak brokjes?? Reageert die van mij altijd wel op ... Het woord "eten" schreeuwen in combinatie met haar naam lijkt me ook een goeie.

Omdat op datzelfde terrein ook twee Dobermann's rondhuppelen

En ben al door de buurt gelopen met brokjes en haar ratelspeeltje, kwamen alleen andere poezebeesten op af

En hoe langer ze weg is hoe meer ik haar ga missen. Zo zie je maar, 1 keer 5 seconden niet opletten

pi_8838684
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:48 schreef Pushit het volgende:

[..]

En ben al door de buurt gelopen met brokjes en haar ratelspeeltje, kwamen alleen andere poezebeesten op af

En hoe langer ze weg is hoe meer ik haar ga missen. Zo zie je maar, 1 keer 5 seconden niet opletten

Mja, dat van die dobermans, daar kan ik me iets bij voorstellen..
Verder kan je eigenlijk weinig doen denk ik
Behalve dan, zoals hierboven al staat, dierenasiel waarschuwen..
Weten ze gelijk waar die kat thuishoort als ie eventueel daar binnengebracht wordt..
Foto van de kat in bijv. plaatselijke supermarkt hangen, kan ook. Misschien hebben buurtgenoten haar zien rondlopen...

En ohja, niet te gauw de hoop opgeven.. Katten zijn hele slimme beesten.. Toen ik net verhuisd was is mijn kat er ook tussen uitgeknepen (hij kende de buurt totaal niet). En ja hoor, na 3 dagen was ie ook terug!

Misschien duurt het nu alleen maar zolang omdat je kat nu net 'de buitenwereld' heeft ontdenkt.. Die gaat ff party'en

Hoop alleen echt dat ze het niet te bont maakt als je begrijpt wat ik bedoel..

Mocht ze terug komen, dan zou ik dr wel steriliseren..
Kan dat ogelukje je ook niet meer gebeuren...

maandag 3 maart 2003 @ 21:39:05 #24
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_8843216
quote:
Op maandag 3 maart 2003 17:48 schreef Pushit het volgende:

[..]

Is je kat inmiddels weer terug?
wOOps
pi_8843329
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:39 schreef Kiezel het volgende:

[..]

Is je kat inmiddels weer terug?

Nee heb nu me broertje op pad gestuurd en laat vannacht maar weer de deur openstaan. Morgen ff wat belletjes plegen en ff wat blaadjes ophangen in de buurt ofzo.

Is het normaal dat katten zolang wegblijven?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')