Gaat ie nu dood ?
Hij is gekocht in 1992 en van de week heb ik zoals altijd 2/3 water verschoond. Zijn maatje zwemt vrolijk recht op, hij dus niet.
Moet ik hem (hij heet freddie) uit zijn lijden verlossen (en zo ja hoe ?) of gaat ie weer recht op zwemmen. T enige wat ik aan m zie is dat zijn buik wat witter is maar dat kan ook komen omdat ie op zijn zij zwemt.
Hij is wel iets krom maar niet heel erg zoals bij andere vissen die dood gingen en hij doet dit nu al een dag........ HELP !!!
Thanks
Stout
quote:sorry maar dat vind ik een beetje te erg om nu te doen terwijl ie vrolijk zwemt. Bovendien vrees ik dan mijn ik-ben-bijna-4 jarige uk dan helemaal ontroostbaar is en om nu een spartelende vis te begraven
Op zondag 2 maart 2003 08:19 schreef Bioslock het volgende:
Doorspoelen.
quote:waar zit dat ? Onder flora en fauna ?
Op zondag 2 maart 2003 08:50 schreef YPPY het volgende:
naar het dierenforum
[Dit bericht is gewijzigd door chello_rules_heftig op 02-03-2003 09:42]
quote:Dat is vast niet voor simpele goudvissen...
Op zondag 2 maart 2003 09:34 schreef chello_rules_heftig het volgende:
-edit 2-
http://www.vijverparadijs.nl/kliniek.htm
moet je wel naar Middelburg, maar dat is een vissendokter
quote:joh... wist niet eens dat die bestond
Op zondag 2 maart 2003 08:50 schreef YPPY het volgende:
naar het dierenforum
De enige manier die ik kan bedenken om hem uit zijn lijden te verlossen, zoals je dat noemt, is een veel gruwelijkere dan dat ie gewoon een natuurlijke dood sterft. Of heb je een morfine achtig goedje waarmee je hem weg kunt maken? Nou dan!
Leg die ik-ben-bijna-4-jarige uk nou maar uit dat doodgaan bij het leven hoort, dan kan ie er alvast aan wennen. Een vis lijkt me dan het minst traumatische voorbeeld... en dat ie even moet huilen, wat geeft dat? Verdriet hoort ook bij de dood!
Kortom, laat het zijn beloop hebben...
Dit idee komt niet van mij, maar dus uit een boekje over goudvissen.
disclaimer: ik ben geen dierenbeul, heb wel vaker beesten uit hun leiden verlost
quote:Wat een onzin
Op zondag 2 maart 2003 10:49 schreef Fliepke het volgende:
net zoals alle andere beestjes gewoon effe "helpen"
in een kuil leggen en dan gewoon met de schop zijn kop eraf hakken.
En ja meestal bewegen ze dan nog wel effe hun mond enzo, dus omwille het kind er meteen zand over.disclaimer: ik ben geen dierenbeul, heb wel vaker beesten uit hun leiden verlost
quote:nee idd, euthanasie is een sprookje
Op zondag 2 maart 2003 11:04 schreef Sven- het volgende:[..]
Wat een onzin
Laat die beesten gewoon een natuurlijke dood hebben.. als mensen bijna dood zijn ga je ze toch ook niet ff 'helpen'
Freddie is bijna einde latijn, blub zwemt nog
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 02-03-2003 22:09]
quote:Hoofd er af snijden kan ontzettend pijnlijk zijn als je niet weet waar en hoe je moet snijden.
Op zondag 2 maart 2003 11:40 schreef tvlxd het volgende:
Je kan er een baksteen op gooien, of z'n hoofd er af snijden met een mes, maar ik begrijp dat dat een moeilijke stap is. In ieder geval gaat-ie dood.
Het beste is om de vis te doden door kruidnagelolie in het water te doen (te koop bij de apotheek) en daarna in te vriezen om zeker te weten dat de vis dood is/gaat.
De vis zonder een badje met kruidnagelolie in de vriezer zetten kan ook, maar duurt langer. Door de kou schakeld het zenuwenstelsel van de vis uit en raakt hij in een coma en zal zo afglijden naar de dood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |