abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2003 @ 01:08:35 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8805721
In Nederland verkeren we eigenlijk in een uitzonderlijke situatie... Wij kunnen namelijk leven.... mensen beseffen niet dat de meesten van ons tot de zeer kleine minderheid behoren die niet hoeven te OVERleven....

Zou jij dat kunnen, overleven?? Ik vraag het me wel eens af... het is zo moeilijk om niks te hebben en dan toch maar te zorgen verder te komen , terwijl bijna iedereen om je heen ook in een uitzichtsloze situatie verkeert en dus hetzelfde probeert, elke dag de strijd aanbinden om aan genoeg eten en drinken voor de dag te komen, voor jou en je familie Ik denk dat ik zelf misschien allang dood was geweest als ik had moeten overleven, ook omdat ik geen bijzondere talenten heb die je pas echt nodig hevbt bij het overleven.... overleven...in plaats van leven.... Of leef je alleen maar, vegeterend op de welvaart die anderen hebben gecreëerd...... Ik besef dat ik ook alleen maar leef, al besef ik me de laatste jaren steeds meer wat een privilege dat is.....

Denk jij dat je kan overleven en besef je wel eens dat je wellicht kansen hebt meer te doen dan al die anderen die slechts kunnen overleven en doe jij wat met die kansen?

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_8805815
Ik denk dat het heel veel te maken heeft met je ervaring.

Als je hier bent geboren heb je in feite altijd genoeg om te leven maar als je bv in een derde wereld land bent geboren dan weet je niet beter en schik je je denk in je lot...

B Red Ten
  zondag 2 maart 2003 @ 01:13:31 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8805852
quote:
Op zondag 2 maart 2003 01:12 schreef Buurmannetje het volgende:
Ik denk dat het heel veel te maken heeft met je ervaring.

Als je hier bent geboren heb je in feite altijd genoeg om te leven maar las je bv in een derde wereld land bent geboren dan weet je niet beter en schik je je denk in je lot...

Ja, maar WAAROM ben je dan hier geboren? Dat moet een reden hebben, het is een gift, waar iets mee moet doen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 2 maart 2003 @ 01:19:41 #4
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8806000
BHFH wat een topic op dit tijdstip van de dag.....
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8806036
Zo nu en dan denk ik wel eens aan een gemeenschap zoals in de serie StarTrek ofzo, dat geld helemaal geen rol speelt, ik denk dat het gebrek aan geld een heel groot issue is.
Als de "arme" landen genoeg geld zouden hebben dan konden ze daar ook wel een vruchtbaar gebied op poten zetten en zouden een heleboel problemen opgelost zijn.

Waarom ik hier geboren ben en niet daar? Weet jij het, het lot

B Red Ten
  maandag 3 maart 2003 @ 10:26:58 #6
47533 gmn
Loved by Tara
pi_8829165
wanneer is het leven overleven? Moet je daarvoor perse honger hebben oid? Ik ken genoeg mensen in NL voor wie het overleven is: kijken of je vandaag overleeft en dan door naar morgen. Ik ken ook mensen die dit niet overleeft hebben.
Carpe diem
  maandag 3 maart 2003 @ 10:32:24 #7
19727 yingyang
Still alive
pi_8829248
Denk dat ik wel een overlevings instinct heb. Veel mensen hebben dat. Dat zit gewoon in het mens zijn. Blijven overleven totdat je dood gaat. Hoe erg de situatie ook is, doorgaan is de enige optie.

Mensen die zelfmoord plegen die hebben dat overlevings instinct niet zo heel erg. Hoe dat komt is denk ik ook moeilijk om uit te leggen. Ze verliezen de moed en wil en kracht ook. Ze zijn niet sterk genoeg.

pi_8829295
De meeste mensen leven inderdaad zomaar.. zonder iets nuttigs toe te voegen aan de wereld.. maar wanneer overleef je? Wanneer ben je nuttig?
  maandag 3 maart 2003 @ 10:37:31 #9
12221 Tijn