abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34922209
Heb hem een aantal jaren geleden in Drachten zien optreden maar het is niet echt mijn ding.
pi_42173713
Zojuist kaarten gekocht voor het optreden van 18 november in de Harmonie in Leeuwarden!
  zaterdag 6 januari 2007 @ 11:49:38 #78
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_45068813
Het is een schande, maar ik heb Talma nu pas ontdekt. Maar hij is wel heel gaaf. Er staan ook een paar hele toffe tracks op z'n nieuwste album, oa De Apostel Johannes en Was Ik Maar Een Mol Onder De Grond.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 11:53:51 #79
11923 I.R.Baboon
pi_45068859
Dat nieuwe album is dus 'nu geloof ik wat er in de bijbel staat', met allemaal nederlandse vertaling door harry smith verzamelde nummers uit de eerste helft van de twintigste eeuw, opgenomen in een oud kerkje. En het staat nu ook op de luisterpaal: http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/
pi_45069437
Ah die nieuwe bijbelplaat. Leuk verzonnen inderdaad!

Past wel bij hem, met zijn gortdroge humor. Ik vind het altijd leuk om te horen hoe hij soms de grootste onzin zingt op bloedserieuze wijze.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_45071009
grootste onzin? het grootste deel van zn texten is autobiografisch toch?
pi_45083122
Nou, dat zou ik niet voor waarheid aannemen.

En ja, ik vind het moeilijk om teksten als in de songs Dat Is Niet Goed Hè, 100 Punten en Kriebelvisje te beluisteren zonder te lachen om de onzin die er soms in langs komt.

Beeld je in dat iemand bloedserieus zingt "Rudy toonde karakter en doorzettingsvermogen, waardoor hij uiteindelijk de Europese titel pakte", zoals in Rudy Koopmans. Daar moet je toch om lachen?

En alleen Talma kan een tekst zingen over dikke jongens in stadsbussen die hem hele seksuele fantasieën gaan vertellen of iets zingen als "Ik lig al onder de dekens met alleen mijn onderbroekje dat ik gekregen heb van Sinterklaas, nu al weer negen jaar geleden. Toen was de kleur nog paars."

Ga me niet vertellen dat dat geen onzin is. Maar desondanks wel vermakelijke onzin.
www.thuisuiteten.nl
pi_45083702
Ik heb deze plaat meermalen beluisterd en mijn ding is het niet. De zin: was ik maar een mol onder de grond tigmaal uitspreken in een liedje. Die zang is mij te theatraal en het klinkt teveel hetzelfde, kortom weinig afwisseling in de liedjes.
pi_45110035
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:10 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat zou ik niet voor waarheid aannemen.

En ja, ik vind het moeilijk om teksten als in de songs Dat Is Niet Goed Hè, 100 Punten en Kriebelvisje te beluisteren zonder te lachen om de onzin die er soms in langs komt.

Beeld je in dat iemand bloedserieus zingt "Rudy toonde karakter en doorzettingsvermogen, waardoor hij uiteindelijk de Europese titel pakte", zoals in Rudy Koopmans. Daar moet je toch om lachen?

En alleen Talma kan een tekst zingen over dikke jongens in stadsbussen die hem hele seksuele fantasieën gaan vertellen of iets zingen als "Ik lig al onder de dekens met alleen mijn onderbroekje dat ik gekregen heb van Sinterklaas, nu al weer negen jaar geleden. Toen was de kleur nog paars."

Ga me niet vertellen dat dat geen onzin is. Maar desondanks wel vermakelijke onzin.
Jij hebt duidelijk zn boeken, columns en verhlaen uit de blauwe Fedde NIET gelezen dus
pi_45110544
Maar wel vrijwel al zijn cd's in bezit of gehoord.....
www.thuisuiteten.nl
pi_50952258
Ik heb de LP gekocht

Gelukkig zit er ook een CD bij want ik heb geen platenspeler En er zit een Jezus Leeft opstrijkembleem bij! En een liturgie! En dat terwijl ik alles behalve christelijk ben. Maar wel een gaaf setje!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:18:41 #87
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
  Moderator zaterdag 2 mei 2009 @ 10:16:24 #89
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_68584453
Het nieuwe album staat op de luisterpaal en ik weet niet of het aan mij ligt, maar het is Engelstalig en in mijn oren voor het eerst echt overtuigend (maar nu heb ik ook alleen Dammen met Ome Hajo). Erg mooi.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_68614580
Ik ga dat zeker eens beluisteren. Talma in het Engels, kan me er moeilijk iets bij voorstellen.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 3 mei 2009 @ 12:25:21 #91
11923 I.R.Baboon
pi_68614598
Het klinkt wel goed, een stuk 'gepolijster' dan z'n Nederlandse werk. Aan de andere kant vond ik die 'raarheid' juist erg leuk.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 00:17:04 #92
11923 I.R.Baboon
pi_69041987
Had via Excelsior een kaartje gewonnen voor z'n optreden in Paradiso vanavond. Het is een mooi, sfeervol album en met z'n negenen klonk het allemaal erg mooi. De film deed me wat minder.
pi_79928262
Leave Stumper de laatste dagen weer een paar keer gedraaid, blijft toch ook een leuke plaat hoor.

Die droge teksten en manier van zingen, ik vind het altijd weer leuk.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 10 mei 2012 @ 21:40:56 #94
11923 I.R.Baboon
pi_111396383
"De Zee Roept", met de daarbij behorende eigenaardige rechtzaak is onvermeld gebleven. Laat ik er dan ook maar niks over zeggen.

Van het nieuwe album, Eenmaal Oranje, staan inmiddels wat tracks op youtube. En het is weer goed hoor, mensen. Ben benieuwd naar z'n optreden in Paradiso binnenkort. *O*.

pi_111404709
De zee roept was wel gaaf, maar niet een van zijn beste werken ooit. Rechtszaak was idd vooral erg bizar..

Ik heb niks met voetbal -O- wel mooi dat er een nummer over mannen met snorren en baarden is :D
pi_111430475
De Zee Roept heb ik wel geregeld genoemd in andere topics. Maar inderdaad, niet alles was even sterk.

Al zaten er weer echte Talma-momenten tussen, zoals dat nummer over de zeevrouw.

Ben wel benieuwd naar zijn voetbalplaat. :)
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:28:49 #97
11923 I.R.Baboon
pi_112279925
  zondag 10 juni 2012 @ 20:52:37 #98
11923 I.R.Baboon
pi_112708986
Was leuk optreden, met aantrekkelijke zangeressen en een flinke hoeveelheid écht voetbalpubliek (dat vooral oog had voor de eerder genoemde zangeressen) dat luidkeels OE-KIE HOE-KE-MA scandeerde. Ben wel weggegaan voor de wedstrijd.

(oja, én met Marcel Peeper, één vd bezongen internationals)
  Moderator zondag 10 juni 2012 @ 21:23:37 #99
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_112711000
De plaat was het Excelsior-cadeautje deze maand. Best tof. ^O^
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_131779622
Nieuw album op de luisterpaal *O* *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')