abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8799483
Okee, ik overdrijf misschien een beetje en objectief gezien is het ook helemaal geen slecht nummer. Verder heb ik ook niets tegen samplen of wat dan ook, alleen is Curtis Mayfield een van mijn alltime favorieten (iedereen zou 'Curtis Live!' in zijn cd-kast moeten hebben staan) en vind ik het jammer dat onbekende opnames van hem kennelijk alleen uitgebracht worden als er iemand aan het remixen slaat. Als iemand dat met bijv. onbekende Beatles-opnames zou doen, dan zou iedereen er schande over spreken.

-edit: als hij inderdaad zelf die opnames aan BV3K gegeven heeft, dan wordt het natuurlijk weer een ander verhaal.

-edit2: Zelf ook maar even geGoogled, ik neem bovenstaande kritiek bij deze weer terug:

quote:
But in the case of Discosis' first track and first single, "Astounded", the story is particularly close to Jamie's heart. As a huge fan -- borderline obsessive -- Jamie had been calling the soul-funk legend Curtis Mayfield for years. After a while he got to know Jamie's name, so when "that crazy Canadian" finally had a platinum disc to back up his good intentions the connection was made and the stubbornness paid off. "I had this tune that I had written which had the spirit of the '70s and I couldn't figure out what to do with it. We had tried ways of singing it but it wasn't happening, so I thought, 'What the hell, let's send it to Curtis', and luckily he zoned in on the love on it and the intent more than anything. I don't think he sat down and thought, 'What an interesting chord structure' or whatever, he just felt it and said 'yeah'."

What's so astounding about "Astounded" is that gliding over the latin-tinged disco rhythms, Mayfield's vocal sounds as effortlessly graceful as any of his classic recordings of the early 70s.

"Well there's a good reason for that. As a result of him being very sick he actually gave us an old acapella he had that was in the exact same key and the right grove."

"It's a song that he had worked on years before called "We Come In Peace"," elaborates Sara. "It was actually really weird that it fit perfectly. We just heard it and thought, 'Wow'. We were shocked and amazed."

"To collaborate with him before he passed on..." Jamie pauses to find the words. "I couldn't think of a greater honour in my whole life at this point."

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 01-03-2003 21:07]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 20 juli 2003 @ 18:20:43 #27
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_11894773
Dit topic over 't hoofd gezien, had deze dus geopend:

Bran Van 3000 verdient meer aandacht.

Maar goed, ik plaats m'n verhaaltje wel in dit topic dan, als echt Bran Van 3000 fan.

Toevallig scoorde ik gisteren op een cd-markt het debuut-album van Bran Van 3000, Glee. Ik was ze al een tijdje uit 't oog verloren, maar ik kon 't album voor 6,95 niet laten liggen. Na het luisteren kwam ik tot de conclusie dat het eigenlijk best een goede band is.
Ik leerde de band een jaar of 6 geleden kennen door hun hitje "Drinkin' in LA". Een hitje wat me eigenlijk nooit verveeld heeft en tevens op hun debuut-album te vinden is. Het klinkt een beetje dromerig, wat trip-hop-achtig, gemixed met wat sterke gitaar-riffs en goede vocals, misschien een tikkeltje somber.
Verder is werk als "Astounded" en "Love Cliché" een totaal ander geluid van de band, maar zeker niet minder goed. Deze sound is wat meer funky, groovy, minder duister.
Ik denk dat ik het tweede album ook maar ga aanschaffen, waar "Love Cliché" en "Astounded" op te vinden zijn. Het album heet "Discosis".

Glee.

Discosis.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_11902170
Ik was heel erg fan van Bran van 3000. Drinking in LA , everywhere etc eigenlijk heel glee was gewoon geniaal.
Ik keek toen ook heel erg uit naar hun nieuwe album , wat uit eindelijk gewoon erg vaag & slecht was .

Jammer dat ze nu geen platen maatschappij meer hebben

maandag 21 juli 2003 @ 00:26:50 #29
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_11902239
Ik ken alleen dare I say.. en drinking in LA word nu gedownload.. Ik vind dare I say trouwens wel master, we zitten vaak met een groepje dat nummer mee te zingen top nummer
alleen het franse stukje word een ander verhaal
  maandag 21 juli 2003 @ 00:29:20 #30
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11902282
Ik heb hier beide cd's liggen en ik heb een duidelijke voorkeur voor de tweede. Zo zie je maar weer, smaken verschillen, vreemd genoeg ken ik de eerste niet eens zo goed, ik zal hem gelijk weer opzetten.
Maar over de tweede twijfel ik geen moment, zeker ook vanwege de gasten op de cd, zoals Big Daddy Kane, Dimitri from Paris en Eek-A-Mouse. Curtis Mayfield in Astounished vind ik alleen maar perfect, ook al heb ik heb nu wel erg veel gehoord onderhand.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 21 juli 2003 @ 10:35:42 #31
35637 eurotrash
E U R O T R A S H
pi_11905938
Glee is zeker een meesterwerkje, zo een die je na jarenlang nog steeds kan draaien.
When presented with a constantly limited horizon gradually you lose the urge to wonder what is beyond it.
pi_15381356
Drinking in L.A. blijft lekker, net als Afrodiziak
Maar bestaan ze eigenlijk nog?
Na Afrodiziak heb ik niks meer van ze gehoord
Zijn er nog meer lekkere nummers van Bran Van 3000?
  zaterdag 13 december 2003 @ 16:58:47 #33
3878 Vork
Manisch creatief
pi_15381416
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 16:56 schreef ilona-scuderia het volgende:
Drinking in L.A. blijft lekker, net als Afrodiziak
Maar bestaan ze eigenlijk nog?
Na Afrodiziak heb ik niks meer van ze gehoord
Zijn er nog meer lekkere nummers van Bran Van 3000?
Ja het hele album Glee. Nummers die erop staan zijn zeer divers, kwa stijl. Forest is wel een goed nummer, Rainshine, Everywhere (volgens mij was dat in Canada de derde single) en nog wel een paar. Luister gewoon eens het hele album zou ik zeggen
pi_15381555
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 16:58 schreef Vork het volgende:

[..]

Ja het hele album Glee. Nummers die erop staan zijn zeer divers, kwa stijl. Forest is wel een goed nummer, Rainshine, Everywhere (volgens mij was dat in Canada de derde single) en nog wel een paar. Luister gewoon eens het hele album zou ik zeggen

Laat ik die nummers nou nét in mijn Bran Van 3000 collectie hebben, paar jaar geleden gekocht bij het broertje van Hans Breukhoven
Zijn er ook lekkere remixes van bepaalde nummers?
pi_15741909
Astounded ownt .

Lekker funky, dansbaar en toch relaxed.

pi_15741936
Ken alleen het nummer Drinking in LA eerlijk gezegd... maar die heb ik vroeger erg veel gedraaid. Supernummer
pi_21195304
Dit topic verdient een kick. Ik heb mijn beide Bran Van 3K CD's al een hele tijd, maar heb ze in mijn grote collectie een beetje laten versloffen. Waarom weet ik niet, maar opeens lagen ze achterin mijn kast zonder dat ik ze ooit echt beluisterd had, terwijl ik ze allebei al jaren heb (glee het langst, uiteraard, had hem niet lang na de release).

Ik vind beide albums top. Glee heeft misschien een iets overwelmender indruk, maar ik vind dat bepaalde nummers op Discosis zó lekker klinken (Go Shoppin', More Shoppin', Astounded) dat dit album mij net zo veel doet als het eerste. Ik vind alleen Rock Star een kwijlnummer, geen ene moer aan.

Bran Van, ik vind ze geweldig.
Trois Pistoles
pi_21195394
Ik ken alleen Drinking in LA...
pi_21195398
Overigens is op branvan3000.com het te lezen dat het collectief aan een nieuw album werkt, en dat de release over niet al te lange tijd plaats zou moeten hebben. Ik hoop op nog een goed album, en vind het sowieso goed nieuws voor de band na de eerdergenoemde perikelen uit 2003.
Trois Pistoles
pi_21716725
Ik heb net tot mijn schaamte Bran van 3000 bij "post een eendagsvlieg" gepost, maar ik kom er nu achter dat ik echt heel veel liedjes van BV3K op mijn oude computer heb staan.
Kijken of ik "Glee" nog ergens goedkoop op de kop kan tikken.
pi_23534337
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 23:47 schreef Rosnesda het volgende:
Overigens is op branvan3000.com het te lezen dat het collectief aan een nieuw album werkt, en dat de release over niet al te lange tijd plaats zou moeten hebben.
En wanneer komt dat album dan uit of is het al uitgebracht?
Jammer dat we zo weinig van ze horen, na Drinking in L.A. Astounded en Afrodiziak hebben ze weinig hits meer gehad toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door ilona-scuderia op 24-11-2004 06:49:46 ]
  maandag 23 mei 2005 @ 13:29:32 #42
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27272932
Geen nieuws verder over de band... Op de site is al bijna een jaar geen nieuwe update meer geplaatst, dus het ziet er niet naar uit dat ze snel met nieuw werk op de proppen zullen komen. Afwachten maar.
pi_30916925
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:29 schreef Grobbel het volgende:
Geen nieuws verder over de band... Op de site is al bijna een jaar geen nieuwe update meer geplaatst, dus het ziet er niet naar uit dat ze snel met nieuw werk op de proppen zullen komen. Afwachten maar.
Nog steds niks op de site
  zondag 25 september 2005 @ 15:28:12 #44
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_30916964
Het nummer Astounded met Curtis Mayfield blijft echt heerlijk wegluisteren
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_30917039
Drinking in L.a. is voor mij dé topper.

Ik vind de verscheidenheid zo leuk van de liedjes..
  maandag 2 juni 2008 @ 07:36:43 #46
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_59061739
Het is vorig jaar volledig langs me heen gegaan, maar de band heeft zowaar in 2007 een nieuwe plaat uitgebracht, genaamd Rosé. Maar er is dus zowaar weer nieuw werk van de Canadezen!
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:57:56 #47
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_59159527
quote:
Op maandag 2 juni 2008 07:36 schreef Grobbel het volgende:
Het is vorig jaar volledig langs me heen gegaan, maar de band heeft zowaar in 2007 een nieuwe plaat uitgebracht, genaamd Rosé. Maar er is dus zowaar weer nieuw werk van de Canadezen!
Joh!
Niks over gehoord inderdaad... maar even kijken of het wat is

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_59159842
tvp
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')