Dus thuis te maken..weetetniet zeker
...al zou je natuurlijk van die zakjes kunnen kopen, die open maken en dan zelf in de pan maken..heb je het wel zelfgedaan
wacht, dit brengt me op een idee...kun je niet gewoon die suiker enzo in een bijna helemaal gesloten ''iets''(bijv. bak met folie en gaatjes(in de folie) ofzo.. Dan kun je toch wel je eigen popcorn maken? Gewoon met korrels en wat (speciale?) suiker..
quote:Zo als jij beschrijft wordt zoute popcorn in een bioscoop gemaakt.. Zoete maken wij niet, want die gaat ontzettend plakken als het afkoelt en je het weer opwarmt.. Is dus niet te doen in grote getalen..
Op maandag 3 maart 2003 01:29 schreef MeAndMyself het volgende:
Ik heb welles gezien hoe die zoete troep met zo'n machine wordt gemaakt: Suiker(speciaal soort) werd samen met de korrels in een soort 'bak'gegooid die onwijs werd verwarmt en zo ontstaat zoete popcorn. Ik weet neit of je toegang hebt tot een groothandel maar daar hebben ze het geloof ik wel (die suiker, misschien zelfs de maiskorrels als je veel nodig hebt)
Dus thuis te maken..weetetniet zeker
...al zou je natuurlijk van die zakjes kunnen kopen, die open maken en dan zelf in de pan maken..heb je het wel zelfgedaan
wacht, dit brengt me op een idee...kun je niet gewoon die suiker enzo in een bijna helemaal gesloten ''iets''(bijv. bak met folie en gaatjes(in de folie) ofzo.. Dan kun je toch wel je eigen popcorn maken? Gewoon met korrels en wat (speciale?) suiker..
quote:Dit is wat ik zoek!! Gewone huis- tuin- en keuken zoete popcorn!!
Op maandag 3 maart 2003 01:14 schreef Smurf het volgende:
ik deed vroeger altijd gewoon olie in een pan.
1 maiskorrel erin, zodra deze is gepopt, dan is de olie op temperatuur.
koffiekopje mais in de pan gooien en direct erachteraan witte suiker.ik kreeg gewoon popcorn met een laagje caramel
.
tuurlijk waren er ook een paar verbranden bij, maar dat heb ik ook als ik geen suiker erbij deed duserg sim-pel dus
gewoon proberen en eet smakelijk alvast
Beetje olie in de pan...mais erbij.
Netjes laten poffen...met de deksel er natuurlijk op
Na het poffen een beetje suiker erin gooien vuur laag zetten.
Heel even door roeren en dan heb je echte zoete popcorn.
Neem wel een oude pan want echt makkelijk schoon te krijg is ie daarna niet echt. Lukt wel maar goed boenen.
Suc6
Bij de C1000, AH, Konmar....quote:Op maandag 26 april 2004 13:25 schreef succubus het volgende:
waar kopen jullie die magnetron popcorn? familieleden van mij vragen er wel eens om maar heb het in NL nog nooit in de schappen gezien.
eh allemaal zaken die niet bij mijn ouders in de streek zitten .. dat verklaart waarom ik ze nog nooit heb gezienquote:Op maandag 26 april 2004 13:44 schreef Hik het volgende:
[..]
Bij de C1000, AH, Konmar....![]()
Ype, ik heb hem ook!quote:Op donderdag 29 april 2004 00:17 schreef knuppelhout het volgende:
ik heb zo'n princess popcornmaker gekocht als kadootje voor mn vriendin. werkt als een trein en is ook nog superlekker! smaakt hetzelfde als magnetronpopcorn maar wel 10x zo goedkoop
Je mag geen olie in het apparaat gooien. Maar ik haal altijd de ongepofte mais weer uit de schaal en doe ze weer in de machine net zo lang tot alles gepoft is. Heb zo'n hekel aan harde maiskorrels tussen mijn tandenquote:Op donderdag 29 april 2004 00:29 schreef knuppelhout het volgende:
heb jij ook dat ie de popcorn er zo enthousiast uitgooit dat de nog-niet-gepopte mais meeneemt?
ik moet m altijd 2x erdoorheen gooien!
trouwens: ik doe altijd een beetje olie er overheen, dan plakt het zout beter
Dat is wel een goed idee. Alleen nog een een vraag in de welke supermartk kan ik pocornmais vinden? De supermarkt waar ik het altijd haalde heeft het uit zijn assortiement gegooid.quote:Op vrijdag 30 april 2004 13:26 schreef Geluk het volgende:
Voor gecarameliseerde popcorn smelt ik wat boter in een koekenpan, een paar lepels suiker erbij, en dan alles op laten lossen tot het lichtgeel-bruinig is. En dan snel alle kant en klare popcorn die je ervoor gemaakt hebt erdoor roeren zodat de bruine smurrie op je popcorn zit. Yummie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |