abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2003 @ 01:19:51 #26
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8826707
Btw, je kunt ook makkelijk zélf popcorn in de magnetron maken zonder zo'n (relatief dure) kant-en-klaarzak te kopen. Gewoon van die korrels met een klein beetje olie in een magnetron-bestendig-bakje met deksel doen. Even schudden of roeren zodat ze goed bedenkt zijn met een filmpje olie en dan gewoon in de magnetron zetten tot je niet meer zoveel pops hoort... Simpel toch?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_8826834
Ik heb welles gezien hoe die zoete troep met zo'n machine wordt gemaakt: Suiker(speciaal soort) werd samen met de korrels in een soort 'bak'gegooid die onwijs werd verwarmt en zo ontstaat zoete popcorn. Ik weet neit of je toegang hebt tot een groothandel maar daar hebben ze het geloof ik wel (die suiker, misschien zelfs de maiskorrels als je veel nodig hebt )

Dus thuis te maken..weetetniet zeker

...al zou je natuurlijk van die zakjes kunnen kopen, die open maken en dan zelf in de pan maken..heb je het wel zelfgedaan

wacht, dit brengt me op een idee...kun je niet gewoon die suiker enzo in een bijna helemaal gesloten ''iets''(bijv. bak met folie en gaatjes(in de folie) ofzo.. Dan kun je toch wel je eigen popcorn maken? Gewoon met korrels en wat (speciale?) suiker..

| Foto's |
pi_8829386
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:29 schreef MeAndMyself het volgende:
Ik heb welles gezien hoe die zoete troep met zo'n machine wordt gemaakt: Suiker(speciaal soort) werd samen met de korrels in een soort 'bak'gegooid die onwijs werd verwarmt en zo ontstaat zoete popcorn. Ik weet neit of je toegang hebt tot een groothandel maar daar hebben ze het geloof ik wel (die suiker, misschien zelfs de maiskorrels als je veel nodig hebt )

Dus thuis te maken..weetetniet zeker

...al zou je natuurlijk van die zakjes kunnen kopen, die open maken en dan zelf in de pan maken..heb je het wel zelfgedaan

wacht, dit brengt me op een idee...kun je niet gewoon die suiker enzo in een bijna helemaal gesloten ''iets''(bijv. bak met folie en gaatjes(in de folie) ofzo.. Dan kun je toch wel je eigen popcorn maken? Gewoon met korrels en wat (speciale?) suiker..

Zo als jij beschrijft wordt zoute popcorn in een bioscoop gemaakt.. Zoete maken wij niet, want die gaat ontzettend plakken als het afkoelt en je het weer opwarmt.. Is dus niet te doen in grote getalen..
Mon 'en!
pi_8885618
quote:
Op maandag 3 maart 2003 01:14 schreef Smurf het volgende:
ik deed vroeger altijd gewoon olie in een pan.
1 maiskorrel erin, zodra deze is gepopt, dan is de olie op temperatuur.
koffiekopje mais in de pan gooien en direct erachteraan witte suiker.

ik kreeg gewoon popcorn met een laagje caramel .
tuurlijk waren er ook een paar verbranden bij, maar dat heb ik ook als ik geen suiker erbij deed dus

erg sim-pel dus gewoon proberen en eet smakelijk alvast

Dit is wat ik zoek!! Gewone huis- tuin- en keuken zoete popcorn!!
Bedankt, ga ik vanavond meteen uit proberen
Alles, alles wil ik weten!!
pi_9026961
Zoals ik het vroeger deed

Beetje olie in de pan...mais erbij.
Netjes laten poffen...met de deksel er natuurlijk op

Na het poffen een beetje suiker erin gooien vuur laag zetten.
Heel even door roeren en dan heb je echte zoete popcorn.

Neem wel een oude pan want echt makkelijk schoon te krijg is ie daarna niet echt. Lukt wel maar goed boenen.

Suc6

......CocaCola
pi_9041079
Toevallig kregen we net zo'n proefzakje microwave popcorn door de brievenbus geduwd...
helaas hebben wij geen magnetron (m'n moeder vind t niet nodig )
sine your piddy on the runny kide
  maandag 26 april 2004 @ 13:25:24 #32
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_18692073
waar kopen jullie die magnetron popcorn? familieleden van mij vragen er wel eens om maar heb het in NL nog nooit in de schappen gezien.
  maandag 26 april 2004 @ 13:44:18 #33
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18692537
quote:
Op maandag 26 april 2004 13:25 schreef succubus het volgende:
waar kopen jullie die magnetron popcorn? familieleden van mij vragen er wel eens om maar heb het in NL nog nooit in de schappen gezien.
Bij de C1000, AH, Konmar....
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_18692644
ik maak wel eens caramelpopcorn. Ik maak dan de popcorn in een popcorn machientje, helemaal zonder olie, maar dat kan je in de pan beter met wat olie doen. De caramel maak ik door een steelpannetje met gewone kristalsuiker (meestal 4 eetlepels voor en bak popcorn) te verhitten. Je moet er wel bijblijven, want zodra de suiker vloeibaar is geworden, haal je het van het vuur. Ik 'giet' dan met een houten spatel een heel dun stroompje caramel over de popcon. Dit stolt heel snel. Als je dan even je popcorn omwoelt en dan weer caramel over giet, heb je heerlijke caramelpopcorn zoals in de bioscoop.

Het is wel een secuur werkje, want de suiker wordt verschrikkelijk heet. Gebruik daarom ook geen plastic spatel (smelt) en giet het restant vande caramel absoluut niet in een vuilniszak, want het gaat er dwars doorheen
Het pannetje kan je schoonmaken door het in heet water te laten weken.
  maandag 26 april 2004 @ 13:53:50 #35
46305 succubus
pi_18692746
quote:
Op maandag 26 april 2004 13:44 schreef Hik het volgende:

[..]

Bij de C1000, AH, Konmar....
eh allemaal zaken die niet bij mijn ouders in de streek zitten .. dat verklaart waarom ik ze nog nooit heb gezien
  maandag 26 april 2004 @ 13:58:32 #36
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18692860
tip : zorg dat het deksel op de pan zit wanneer je het poft, anders wil je niet weten hoe je keuken er uit ziet na afloop
  maandag 26 april 2004 @ 14:00:32 #37
46305 succubus
pi_18692924
ik doe het hier altijd in de magnetron.. 3en halve minuut, hoef er niet eens naar om te kijken, gaat altijd goed. alleen als ik tegelijkertijd op de wc zit lijkt het net alsof er een heel vuurpeleton los gaat
pi_18729881
Deze neem ik mee naar CUL.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 27 april 2004 @ 21:14:25 #39
65409 warteltje
man made machine
pi_18730373
is het geen idee om je popcorn met poedersuiker te bestrooien en dan nog effe in de magnetron?
pi_18760705
ik heb zo'n princess popcornmaker gekocht als kadootje voor mn vriendin. werkt als een trein en is ook nog superlekker! smaakt hetzelfde als magnetronpopcorn maar wel 10x zo goedkoop
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_18760810
quote:
Op donderdag 29 april 2004 00:17 schreef knuppelhout het volgende:
ik heb zo'n princess popcornmaker gekocht als kadootje voor mn vriendin. werkt als een trein en is ook nog superlekker! smaakt hetzelfde als magnetronpopcorn maar wel 10x zo goedkoop
Ype, ik heb hem ook!

het mooie is dat je hier geen olie voor nodig hebt. Scheelt weer.
pi_18760943
heb jij ook dat ie de popcorn er zo enthousiast uitgooit dat de nog-niet-gepopte mais meeneemt?
ik moet m altijd 2x erdoorheen gooien!

trouwens: ik doe altijd een beetje olie er overheen, dan plakt het zout beter
pi_18767286
quote:
Op donderdag 29 april 2004 00:29 schreef knuppelhout het volgende:
heb jij ook dat ie de popcorn er zo enthousiast uitgooit dat de nog-niet-gepopte mais meeneemt?
ik moet m altijd 2x erdoorheen gooien!

trouwens: ik doe altijd een beetje olie er overheen, dan plakt het zout beter
Je mag geen olie in het apparaat gooien. Maar ik haal altijd de ongepofte mais weer uit de schaal en doe ze weer in de machine net zo lang tot alles gepoft is. Heb zo'n hekel aan harde maiskorrels tussen mijn tanden
pi_18768174
psies, ik doe de olie ook in het bakje bovenop zodat het warm wordt. Maar ik vind t wel super irritant dat je 2 of 3x die ongepofte mais erin moet gooien!
pi_18791130
Voor gecarameliseerde popcorn smelt ik wat boter in een koekenpan, een paar lepels suiker erbij, en dan alles op laten lossen tot het lichtgeel-bruinig is. En dan snel alle kant en klare popcorn die je ervoor gemaakt hebt erdoor roeren zodat de bruine smurrie op je popcorn zit. Yummie.
Geluk duurt je leven lang.
  vrijdag 30 april 2004 @ 14:23:48 #46
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_18791942
Het is inderdaad niet zo'n probleem om zoete popcorn te maken:
Olie in de pan, suiker en popcorn erbij. Goed schudden. Vuur niet te hoog en regelmatig blijven schudden (deksel uiteraard op de pan). Bij mij verbranden ze eigenlijk nooit en ze zijn lekker zoet.
Wel blijft er een zwart laagje achter in de pan, maar dat is ook makkelijk schoon te maken door de pan even op het vuur te zetten met een beetje water. Dan kook je het schoon.

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een manier om zelf kaaspopcorn te maken. Iemand ideeen hoe ik dit kan maken zonder kaasdraden?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  † In Memoriam † vrijdag 30 april 2004 @ 22:18:43 #47
43556 miss_dynastie
pi_18799878
Popcorn komt bij ons vanaf morgen uit de popcornmaker. Ons toestel is bijna overleden, dus wordt pas na drie kwartier heet genoeg ....
  zaterdag 1 mei 2004 @ 00:08:42 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18802720
Ik had altijd zon speciaal pannetje met een 'roostertje' aan de bovenkant. Korrels erin (geen olie), boven vuur houden en poffen maar. Van die gekarameliseerde popcorn kun je beter niet zelf maken, dat is een heel nauwkeurig werkje, zoals ze al zeggen. Maar je kunt er ook poedersuiker overheen doen met een klontje boter. Dan blijft goed kleven volgens mij.
  zaterdag 20 november 2004 @ 12:42:23 #49
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23444334
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 13:26 schreef Geluk het volgende:
Voor gecarameliseerde popcorn smelt ik wat boter in een koekenpan, een paar lepels suiker erbij, en dan alles op laten lossen tot het lichtgeel-bruinig is. En dan snel alle kant en klare popcorn die je ervoor gemaakt hebt erdoor roeren zodat de bruine smurrie op je popcorn zit. Yummie.
Dat is wel een goed idee. Alleen nog een een vraag in de welke supermartk kan ik pocornmais vinden? De supermarkt waar ik het altijd haalde heeft het uit zijn assortiement gegooid.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')