quote:Dat gaat meteen verbranden lijkt me
Op zaterdag 1 maart 2003 12:23 schreef nieuwsgierig_aagje het volgende:
Nee, ik wil dus zélf die zoete popcorn maken, zoals je ze bijvoorbeeld in de bioscoop krijgt, en zoals je ze kant en klaar kunt kopen in de winkel.
Doe je dan suiker of honing door de olie??
quote:Suggesties dan??
Op zaterdag 1 maart 2003 12:26 schreef Dinus het volgende:[..]
Dat gaat meteen verbranden lijkt me
quote:Kant-en-klare zakjes voor in de magnetron kopen
Op zaterdag 1 maart 2003 12:28 schreef nieuwsgierig_aagje het volgende:[..]
Suggesties dan??
Btw waar koop jij nog gewone popcorn-maiskorrels? Je kan tegenwoordig alleen maar magnetron-spul kopen en me pa wordt steeds bozer
quote:Gewone maiskorrels?? In de winkel... heb ze vorige week bij de C1000 gekocht...
Op zaterdag 1 maart 2003 13:36 schreef Evil-Cherry het volgende:
Je wilt met z'n laagje erom? Geen idee, maar je kan ze wel zoet maken door er gewoon suiker bij te gooien als ze klaar zijn... Maar een caramel-laagje lijkt me lastiger...
Btw waar koop jij nog gewone popcorn-maiskorrels? Je kan tegenwoordig alleen maar magnetron-spul kopen en me pa wordt steeds bozer
Lieve mensen, bedankt voor de suggesties maar ik ben nog net al zo oud dat ik wel eens zelf boodschappen mag doen, dus ja ik wéét wel dat het allemaal kant en klaar te koop is! Ik vraag ook niet, hoe kóm ik eraan, maar ik vraag hoe maak ik het zélf!
Poedersuiker, suiker en honing erover heen is best lekker, maar dus niet wat ik zoek...
quote:Wat jij wilt is lastig in een gewone keuken te bereiden, maar je moet idd suiker carameliseren, en dat is lastig. Je moet suiker en water in de juiste verhouding (daar zijn speciale thermometers voor) mengen en verhitten. Wordt het te heet dan staat je keuken blauw, of zijn er blauwe zwaailichten buiten. Daar kan je de popcorn na het poffen dan snel doorheen halen en presto. Maar pas op je vingers, want gecarameliseerde suiker is héél heet.
Op zaterdag 1 maart 2003 14:22 schreef nieuwsgierig_aagje het volgende:[..]
Gewone maiskorrels?? In de winkel... heb ze vorige week bij de C1000 gekocht...
Vind het persoonlijk veel leuker om zelf popcorn te poffen, het ruikt zo lekker en als je het goed doet, zijn álle maiskorrels gepoft zodat je niet hier en daar je kiezen breektLieve mensen, bedankt voor de suggesties maar ik ben nog net al zo oud dat ik wel eens zelf boodschappen mag doen, dus ja ik wéét wel dat het allemaal kant en klaar te koop is! Ik vraag ook niet, hoe kóm ik eraan, maar ik vraag hoe maak ik het zélf!
Poedersuiker, suiker en honing erover heen is best lekker, maar dus niet wat ik zoek...
Vroeger met jong nederland en scouting allemaal nog wel ooit lopen doen, maar ik ben het echt kwijt hoe we dat toen deden, sorry....
Laagje olie in een pan, daarop maiskorrels (1 a 2 maiskorrels hoog), deksel erop (belangrijk! ) en maar laten poffen
quote:Krijg je dan zoete?
Op zaterdag 1 maart 2003 15:57 schreef Keroppi het volgende:
Popcorn maken:Laagje olie in een pan, daarop maiskorrels (1 a 2 maiskorrels hoog), deksel erop (belangrijk!
) en maar laten poffen
quote:In de pan een paar poffen, en dan als ze klaar zijn meteen poederkaas er overheen strooien! Dan krijg je popcorn met gesmolten kaas
Op zaterdag 1 maart 2003 14:22 schreef nieuwsgierig_aagje het volgende:[..]
Gewone maiskorrels?? In de winkel... heb ze vorige week bij de C1000 gekocht...
Vind het persoonlijk veel leuker om zelf popcorn te poffen, het ruikt zo lekker en als je het goed doet, zijn álle maiskorrels gepoft zodat je niet hier en daar je kiezen breektLieve mensen, bedankt voor de suggesties maar ik ben nog net al zo oud dat ik wel eens zelf boodschappen mag doen, dus ja ik wéét wel dat het allemaal kant en klaar te koop is! Ik vraag ook niet, hoe kóm ik eraan, maar ik vraag hoe maak ik het zélf!
En anders laat je de maïs wellen in suikerwater, dan krijg je ook wel die zoete smaak eraan
Je kunt ook de mais eerst in zuiker water rollen...
en dan in de pan op het fornuis
je moet de pan wel schudden afentoe...
als je het goed doet.. heb je geen 1 aangebrande
Zout is overigens lekkerder
Ages: 9-12
Skills: Language, Thinking, Math
What you'll need:
1/2 cup butter or margarine
1 cup packed brown sugar
1/4 cup corn syrup
1/2 teaspoon baking soda
8 cups of popped popcorn
Wax paper that has been sprayed with nonstick cooking spray
Background:
Your children will be dazzled by the results of this easy-to-follow recipe.
Setting up:
You can save time by making the popcorn ahead of time.
What to do:
Combine butter, sugar and syrup in a large microwave-safe mixing bowl. Microwave for
advertisement
three minutes on high. Stir. Add baking soda to the mixture, stirring gently until the mixture is light and foamy. Cook on high for another 1 1/2 minutes. Add the popcorn to the mixture and stir until well coated. Cook on high for another 1 1/2 minutes. Spread the mixture onto the wax paper and allow it to harden at room temperature for an hour. Break the mixture into pieces.
quote:wel als je de deksel op de pan houdt
Op zaterdag 1 maart 2003 15:59 schreef Willaaam het volgende:[..]
Krijg je dan zoete?
quote:Wel de deksel erop doen hoor.
Op zaterdag 1 maart 2003 11:59 schreef PoisonouS het volgende:
gewoon maiskorrels in de pan wachten tot het klaar is en dan poedersuiker erover ?
ik kreeg gewoon popcorn met een laagje caramel .
tuurlijk waren er ook een paar verbranden bij, maar dat heb ik ook als ik geen suiker erbij deed dus
erg sim-pel dus gewoon proberen en eet smakelijk alvast
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |