abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8784644

24/06/1988 - 28/02/03

Basje, je was de ultieme hond.
Een hond om van te houden.
Een hond met karakter.
Een hond met persoonlijkheid.
Je was niet zomaar een huisdier.
Je was een familielid.
Ik hoef geen andere hond.
Je bent niet te vervangen.

De laatste keer dat ik je uitliet was vandaag, de laatste keer dat je me een poot gaf was vandaag. De laatste geeuw, de laatste frons van je wenkbrauwen, dat was vandaag. Alles wat mij zoveel van je deed houden was vandaag.

Ik zal je missen, Bastaard Bas, ik ben er van overtuigd dat je het naar je zin heb in de hondenhemel bij je oude poezenvriend Mickey.

R.i.p. Basje, ik zie je ooit in de verre toekomst vast weer.

Sterk Spul.. die Fishermans Friend.

pi_8784665
hij had n mooie leeftijd
pi_8784725
Gecondoleerd
  vrijdag 28 februari 2003 @ 22:51:39 #4
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_8784799
Leek me een hele lieve hond. Mensen doen weleens makkelijk over het overlijden van een huisdier, maar ik weet hoe zwaar het kan vallen.
Gecondoleerd, en ik heb vernomen dat er ook een hondenhemel is waar hij lekker kan ravotten.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_8784835
Hij is 14 geworden.. dus ook 14 jaar met hem opgegroeid.. nu issie er niet meer.. ik mis hem nu al. Hij is net 3 uur geleden overleden.

Hij word gecremeerd en uitgestrooid over de zee, een plek waar die dol op was. Hij is zonder pijn of wat dan ook overleden. Zijn hersens waren "op".. De laatste week had hij daardoor 3 keer een beroerte gehad. Ik wist al dat het fout zat de eerste keer.

En nu is het helaas zover, maar ja, niets leeft voor eeuwig en 14 is een hele mooie leeftijd.

Maar voorlopig echt geen nieuwe hond/ poes. Ik zou daarvan echt niet kunnen houden en ook uit respect voor Bas. Basje was gewoon een tof beest en die wil ik zo lang mogelijk herinneren. Ik wou er ook niet bij zijn toen ie een spuitje kreeg, ik wou hem me levend herinneren.

[Dit bericht is gewijzigd door LangeJan op 28-02-2003 22:54]

vrijdag 28 februari 2003 @ 22:55:54 #6
26374 made
..made by made..
pi_8784905
RIP Bas,

Sterkte

Lurkt !
pi_8784941
Sterkte LangeJan
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 28 februari 2003 @ 22:57:23 #8
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8784945
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 22:45 schreef LangeJan het volgende:

R.i.p. Basje, ik zie je ooit in de verre toekomst vast weer.

Gewoon aan deze kant van de hemel is er een plek die de Regenboog-Brug wordt genoemd.
Wanneer een dier sterft, dat heel dierbaar is voor iemand hier, dan gaat dit huisdier naar de Regenboog-Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodat ze samen kunnen rennen en spelen. Daar is een overvloed aan eten, water en zonneschijn en onze vrienden hebben het warm en behaaglijk.
Alle dieren die ziek of oud waren worden weer gezond en vitaal, zij die gewond of verminkt waren worden weer heel en sterk, net zoals wij hen herinneren in onze dromen van de dagen en tijden die voorbij zijn. De dieren zijn blij en tevreden, behalve voor een kleinigheid, ze missen allemaal iemand die voor hen heel dierbaar is en die achter moest blijven.

Allemaal rennen en spelen ze samen, maar er komt een dag wanneer er plotseling een stopt en staart in de verte. Zijn heldere ogen staan gespannen, zijn enthousiast lichaam beeft. Plotseling begint hij weg te rennen van de groep, vliegend over het groene gras, dragen zijn benen hem sneller en sneller.

Jij bent gezien en als jij eindelijk je speciale vriend ontmoet, omhels je elkaar in een vreugdevolle hereniging om nooit meer gescheiden te worden. Gelukkige kusjes regenen op je gezicht, je handen liefkozen zijn geliefde hoofd en jij kijk opnieuw in de vertrouwde ogen van je huisdier, die al zolang uit je leven weg was maar nooit uit je hart.

Dan gaan jullie samen over de Regenboog-Brug.....

Auteur onbekend

Heel veel sterkte

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_8785017
R.I.P.
046
Dank aan Yeahinho
pi_8785127
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 22:57 schreef LadyS het volgende:

[..]

Gewoon aan deze kant van de hemel is er een plek die de Regenboog-Brug wordt genoemd.
Wanneer een dier sterft, dat heel dierbaar is voor iemand hier, dan gaat dit huisdier naar de Regenboog-Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodat ze samen kunnen rennen en spelen. Daar is een overvloed aan eten, water en zonneschijn en onze vrienden hebben het warm en behaaglijk.
Alle dieren die ziek of oud waren worden weer gezond en vitaal, zij die gewond of verminkt waren worden weer heel en sterk, net zoals wij hen herinneren in onze dromen van de dagen en tijden die voorbij zijn. De dieren zijn blij en tevreden, behalve voor een kleinigheid, ze missen allemaal iemand die voor hen heel dierbaar is en die achter moest blijven.

Allemaal rennen en spelen ze samen, maar er komt een dag wanneer er plotseling een stopt en staart in de verte. Zijn heldere ogen staan gespannen, zijn enthousiast lichaam beeft. Plotseling begint hij weg te rennen van de groep, vliegend over het groene gras, dragen zijn benen hem sneller en sneller.

Jij bent gezien en als jij eindelijk je speciale vriend ontmoet, omhels je elkaar in een vreugdevolle hereniging om nooit meer gescheiden te worden. Gelukkige kusjes regenen op je gezicht, je handen liefkozen zijn geliefde hoofd en jij kijk opnieuw in de vertrouwde ogen van je huisdier, die al zolang uit je leven weg was maar nooit uit je hart.

Dan gaan jullie samen over de Regenboog-Brug.....

Auteur onbekend

Heel veel sterkte

Heel mooi!

Ik hoop hem echt weer te ontmoeten en ik geloof daarom ook in dat verhaal wat mijn hart overigens verwarmde. Bedankt voor je post

11.00 is de tijd waarop ik hem eigenlijk uit zou moeten gaan laten. Maar dat zal ik nooit meer kunnen doen, ik ga hem echt missen.

vrijdag 28 februari 2003 @ 23:13:33 #11
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8785293
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 23:05 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Heel mooi!

Ik hoop hem echt weer te ontmoeten en ik geloof daarom ook in dat verhaal wat mijn hart overigens verwarmde. Bedankt voor je post

11.00 is de tijd waarop ik hem eigenlijk uit zou moeten gaan laten. Maar dat zal ik nooit meer kunnen doen, ik ga hem echt missen.

Toen ik mijn poezebeest Titus in moest laten slapen (ze was nog geen anderhalf jaar oud) kwam ik diezelfde avond deze tekst tegen op internet... en ik toen ik dat las heb ik verschrikkelijk zitten janken, maar het deed me toch ook wel weer goed. Ik denk er vaak aan (aan Titus uiteraard, maar ook aan deze tekst). Dan stelde ik me voor hoe ze daar aan het rennen en aan het spelen was is enzo... *bijna brok in keel krijgt nu*
* LadyS krijgt het nog druk bij de regenboogbrug als mijn tijd daar is, met al die poezebeesten die ik heb

Nogmaals heeeeel veel sterkte

pi_8785387
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 28-02-2003 23:27]

For being Rude is the only way
pi_8785398
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 23:17 schreef Rude het volgende:
-quote edit-
jezus ga iemand anders pesten

opgesodehorkt

[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 28-02-2003 23:27]

vrijdag 28 februari 2003 @ 23:21:52 #14
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_8785452
gecondoleerd Langejan

Het zal denk ik niet zo lang meer duren eer Basje in de hondenhemel gezelschap krijgt van mijn twee lieve boeven, Sam en Beau. Beiden 13. Ik kan me ook geen leven zonder die twee warme, wollige makkers voorstellen.
Ik wens je alle sterkte toe

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
pi_8785490
He Langejan,ik wens je veel sterkte,had gister al wat verhalen van je gelezen dat het niet goed ging,lijkt me heel moeilijk om na 14 jaar je hond te verliezen.

Back in business.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 23:26:02 #16
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_8785539
Gecondoleerd... Ik weet hoe je je voelt...

* nietzman heeft nog trauma's van het overlijden van zijn 'opgroeihondje.'

Ik ga naar huis.
pi_8785683
Bedankt allemaal voor de steun en voor het lezen. Het doet me echt goed
pi_8786609
dat gedicht is mooier in het engels LadyS
en dan
  zaterdag 1 maart 2003 @ 12:35:27 #19
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_8791270
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 00:11 schreef mkl het volgende:
dat gedicht is mooier in het engels LadyS
Ja... dat is ook zo, maar deze had ik toevallig voorhanden...

edit: gedicht in het engels

Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge.
When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge. There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together. There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor. Those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by. The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.
They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent. His eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

Then you cross Rainbow Bridge together....

Author unknown...

pi_8793109
In het Nederlands is het mooier Maar goed...

Ik zit nu met het volgende, ik heb hier een mand, waterbak en nog wat spulletjes liggen van de hond. Wat zou ik daarmee moeten doen? Aan de ene kant zeg ik, ik laat het lekker liggen, maar aan de andere kant zeg ik het moet weg anders herinner ik me steeds de hond en is het weer janken geblazen..

Beetje een dilemma dus, maar ik wil Basje niet meteen vergeten en er een punt achter zetten. Wat jullie?

pi_8796181
Haal een puppy
Free people own guns! Slaves do not!
pi_8796631
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 18:06 schreef Vampier het volgende:
Haal een puppy
Meteen al? Neh, dacht het niet he.. Bas is onvervangbaar.. maar wat ik met die spullen moet? Ik hou ze voorlopig wel.
pi_8797004
Nu mis ik Bobbie weer, die is vorig jaar overleden aan een hersenbloeding
Ik snap precies wat je nu meemaakt, veel sterkte dus..
pi_8797050
sterkte hoor!!
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_8797232
wat een ongelooflijk roestig verhaal dit, sorry hoor, maar ik kan hier nooit zo goed tegen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')