Zal ff alles weg editten want het slaat op oorlog.
[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 01-03-2003 15:57]
Ego = negatief (op bepaalde hoogte)
Zelfvertrouwen = Positief (lees sterk in je schoenen staan)
quote:Ff ter correctie. Ik heb totaal geen ego maar wil wel een attitude hebben van. " Jullie zijn niet meer dan mij".
Op vrijdag 28 februari 2003 21:17 schreef Haanibal het volgende:
Ik vind mensen met een Ego vaak een laag zelfvertrouwen hebben, ze doen zich voor als... maar in werkelijkheid... of het moet een rasechte lul zijn maar ik zou ze niet gelijk stellen.Ego = negatief (op bepaalde hoogte)
Zelfvertrouwen = Positief (lees sterk in je schoenen staan)
Maar ik zie vaak veel mensen met ego's. Ze hebben een eer over zich gewoon. Alsof ze een of andere God zijn.
Zelfvertrouwen is wel gewenst ja. Maar tegen een ego vechten is moeilijk en vermoeiend.
Ik haat mensen met ego's
en er zijn veel mensen met ego's.
quote:Klopt
Op vrijdag 28 februari 2003 21:26 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik heb liever zelfvertrouwen dan een ego , want als je een ego hebt ben je ook te trots en daar sta je jezelf mee in de weg .
Soms is het nodig een beetje water bij de wijn te doen .
Maar ook met zelfvertrouwen vind je jezelf beter dan de ander. Dan plaats je jezelf boven de ander vanzelf. Je kunt pas zelfvertrouwen als je de ander minder vind is mijn mening.
Je bouwt zelfvertrouwen door je eigen positieve eigenschappen te vergelijken met de negatieve van anderen.
[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 28-02-2003 21:30]
quote:Ik vind dat jij een beetje de neiging hebt om zomaar out of the blue over mensen te beginnen die jij om de een of andere vage reden niet mag.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:23 schreef yingyang het volgende:
-edit-quote verwijderd
-edi-de gedeeltes met namen er even uitgehaald, heeft niets met jouw reactie te maken Angeles
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 28-02-2003 21:59]
Ik heb groot respect voor mijn vriendin EN voel me compleet gelijkwaardig aan haar. Zal wel met mijn hoogbejaarde forumleeftijd te maken hebben...
Als je je beter (moet) voelen dan anderen wordt je niet gelukkiger, als je je slechter (moet) voelen ook niet. Er is er maar één die je recht in de ogen moet kijken en da's de spiegel.
Je maakt er in elk geval een nogal zielige indruk mee.
Ego... Geef mijn portie maar aan Fikkie. Moeilijk uit te leggen, maar ik vind die van de nekspieren... die roelt gewoon!
Laat ik het zo zeggen, als je jezelf een heel ego aanmeet, zo van ík ben geweldig, ík heb de absolute waarheid in pacht, dan moet je ook de bijbehorende verantwoordelijkheden op je nemen. Als je veel belooft, wordt er veel van je verwacht, en aan die verwachtingen voldoen, kan al snel een dagtaak worden. En dat naast een 40-urige werkweek en een huishouding draaiende houden... zucht. Niets voor mij.
Zelfvertrouwen... Eerste levensbehoefte voor me. Voor mij betekent dat echter niet dat ik mezelf met anderen ga vergelijken, maar juist dat ik mezelf, zoals ik nu ben, vergelijk met hoe ik vroeger was. En dan is het goed voor mijn zelfvertrouwen als ik zie dat ik minder bang ben om te laten zien wie ik ben, dan vroeger, om te zien dat ik er meer op vertrouw dat ik de dingen die op me afkomen wel aankan, dan vroeger. Dat is voor mij zelfvertrouwen.
*nog eens zwaait*
gaat alles goed met je?
Liefs DE
Zelfvertouwen heb ik wel, Al mag dat van mij wel wat meer worden.
Ego kunnen anderen tegen aan schoppen,
zelfvertrouwen weet ik eingelijk niet (weet weldat anderen dat kunnen opkrikken voor je)
quote:Het gaat perfect met me. Ik heb alleen een gruwelijke hekel aan die mensen die denken meer te zijn.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:47 schreef DarkElf het volgende:
YY, je bent de laatste tijd zo fel en kort door de bocht en dan ineens weer somberder. verder heb je het alleen maar over rappers etc.gaat alles goed met je?
Liefs DE
Arrogante kut lui dat ze zijn
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 28-02-2003 22:02]
ik zou mezelf, als ik jou was, toch eens goed in de gaten houden de komende tijd.
Liefs DE
quote:Het gaat heel goed
Op vrijdag 28 februari 2003 21:51 schreef DuchessX het volgende:
Danny, gaat het wel goed met je?![]()
* DuchessX maakt zich zorgen
Ik heb alleen een hekel aan cyber mensen die me totaal niet liggen.
Voor de rest voel ik me erg goed
quote:Ik ben gestopt met de hulpverlening. Ik ga het zelf doen allemaal. Ik weet waar ik voor sta en welke mensen ik kan vertrouwen.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:53 schreef DarkElf het volgende:
perfect? het leven is helemaal niet perfect en dat weet jij maar al te goed.ik zou mezelf, als ik jou was, toch eens goed in de gaten houden de komende tijd.
Liefs DE
Geen mensen meer die mij behandelen als debiel voor mij.
Ik ga het alleen doen. Zonder hulpverlening.
Ik gaat de hulpverlening. Omdat ze toch amateurs zijn.
Yingyang, de discussie op zich is prima, maar geen persoonlijke zaken hier uitvechten svp,
anders moet ie op slot.
quote:
Ik voel me graag beter dan anderen Dan voel ik pas zelf respect.
quote:Beetje tegenstrijdig he ? Ik heb zelf enorm veel zelfvertrouwen maar toch zie ik ieder als een gelijke. Dus dat is ook mogelijk hmm.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:51 schreef yingyang het volgende:[..]
Mensen die denken meer te zijn daar moet ik van kotsen. Dat ze maar lekker sterven in de hel allemaal.
Arrogante kut lui dat ze zijn
quote:Okey
Op vrijdag 28 februari 2003 22:03 schreef shmoopy het volgende:
Topic gaat weer open.Yingyang, de discussie op zich is prima, maar geen persoonlijke zaken hier uitvechten svp,
anders moet ie op slot.
quote:Het doel van hulpverleners is niet dat ze je precies gaan vertellen hoe je je leven moet gaan leiden. Ze proberen door het stellen van vragen je op het juiste pad te brengen.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:54 schreef yingyang het volgende:[..]
Ik ben gestopt met de hulpverlening. Ik ga het zelf doen allemaal. Ik weet waar ik voor sta en welke mensen ik kan vertrouwen.
Geen mensen meer die mij behandelen als debiel voor mij.
Ik ga het alleen doen. Zonder hulpverlening.
Ik gaat de hulpverlening. Omdat ze toch amateurs zijn.
Voor het verkrijgen van kant-en-klare gebruiksaanwijzingen moet je niet bij hun zijn (en bij niemand anders trouwens). Je moet het inderdaad zelf doen. Je kunt niet de rest van je leven afhankelijk zijn van hulpverleners...
Een ego hebben is geen kritiek kunnen hebben, en in discussies altijd gelijk willen krijgen. Mensen met een ego voelen zich persoonlijk aangevallen op het moment dat je kritiek hebt op iets wat zij doen of leuk vinden. Mensen met een ego halen hun eigenwaarde alleen uit een vergelijking met anderen.
Voorbeeld: Een vrouw met zelfvertrouwen die in een week toevallig 3 nare opmerkingen over haar uiterlijk krijgt van 3 verschillende mensen, zal eens in de spiegel kijken en denken, niks anders als voorheen en t ziet er nog steeds prima uit. Een vrouw met een ego zal de eerste twee op hoge toon vertellen dat ze dat alleen maar zeggen omdat ze haar niet kunnen krijgen en de derde keer zich opsluiten met een make up set en een spiegel totdat ze doorheeft wat er mis is en daarna nog een week vasten om 3 kilo kwijt te raken.
Ik vrees dat jij een ego hebt Yingyang, maar dat is helemaal niet zo erg, bijna iedereen (yours truly included) heeft er tot op zekere hoogte last van.
Ik heb geleerd dat het erg goed is voor je zelfvertrouwen als je andere mensen juist wel op gelijke voet stelt, en dit heel bewust doet. Als je dit doet bij iemand die slechter is ergens in zullen zij dit al dan niet onbewust extreem waarderen en hetzelfde doen bij jou als jij eens een keer ergens slechter in bent (Ga roleplayen, is best wel een goede oefening hiervoor). Het gastje wat altijd minder slim was dan jij, een stuk kleiner en minder gespierd, met een lelijk hoofd, dat alleen maar liep te stamelen in discussies en met vrouwen nog hopelozer was dan jij blijkt wel donders goed te tafelvoetballen, een briljant inzicht in de dartwereld te hebben en absurd goed in dingen te kunnen klimmen. Als zij hier arrogant over gaan lopen te doen verziekt dat ook de fun voor jou.
Dit voorbeeld is niet iets uit mijn omgeving trouwens.
Om het wetenschappelijk uit te drukken, beter zijn is niet iets eendimensionaals. De waarde van beter wordt berschreven door een oneindig aantal andere variabelen die allemaal een subjectief gewicht dragen. De waarde van een enkele variabele is daarom per definitie irrelevant.
OT: Die post van je laatst over verslavingen was trouwens heel herkenbaar, heb zelf ook last (gehad) van dezelfde problemen, k ben alleen nooit met gokken begonnen.
quote:Weet je waarom ik zo met ego bezig ben
Op vrijdag 28 februari 2003 22:12 schreef Mirion het volgende:
Zelfvertrouwen is weten dat je goed bent, onafhankelijk van of anderen nu beter zijn of niet. Zelfvertrouwen is ook dit beeld niet door de eerste de beste klootviool die zegt dat je een eikel/trut bent de grond in te laten stampen. Zelfvertrouwen is gebaseerd op kennis over jezelf, en wat je wel en niet kunt.Een ego hebben is geen kritiek kunnen hebben, en in discussies altijd gelijk willen krijgen. Mensen met een ego voelen zich persoonlijk aangevallen op het moment dat je kritiek hebt op iets wat zij doen of leuk vinden. Mensen met een ego halen hun eigenwaarde alleen uit een vergelijking met anderen.
Voorbeeld: Een vrouw met zelfvertrouwen die in een week toevallig 3 nare opmerkingen over haar uiterlijk krijgt van 3 verschillende mensen, zal eens in de spiegel kijken en denken, niks anders als voorheen en t ziet er nog steeds prima uit. Een vrouw met een ego zal de eerste twee op hoge toon vertellen dat ze dat alleen maar zeggen omdat ze haar niet kunnen krijgen en de derde keer zich opsluiten met een make up set en een spiegel totdat ze doorheeft wat er mis is en daarna nog een week vasten om 3 kilo kwijt te raken.
Ik vrees dat jij een ego hebt Yingyang, maar dat is helemaal niet zo erg, bijna iedereen (yours truly included) heeft er tot op zekere hoogte last van.
Ik heb geleerd dat het erg goed is voor je zelfvertrouwen als je andere mensen juist wel op gelijke voet stelt, en dit heel bewust doet. Als je dit doet bij iemand die slechter is ergens in zullen zij dit al dan niet onbewust extreem waarderen en hetzelfde doen bij jou als jij eens een keer ergens slechter in bent (Ga roleplayen, is best wel een goede oefening hiervoor). Het gastje wat altijd minder slim was dan jij, een stuk kleiner en minder gespierd, met een lelijk hoofd, dat alleen maar liep te stamelen in discussies en met vrouwen nog hopelozer was dan jij blijkt wel donders goed te tafelvoetballen, een briljant inzicht in de dartwereld te hebben en absurd goed in dingen te kunnen klimmen. Als zij hier arrogant over gaan lopen te doen verziekt dat ook de fun voor jou.
Dit voorbeeld is niet iets uit mijn omgeving trouwens.Om het wetenschappelijk uit te drukken, beter zijn is niet iets eendimensionaals. De waarde van beter wordt berschreven door een oneindig aantal andere variabelen die allemaal een subjectief gewicht dragen. De waarde van een enkele variabele is daarom per definitie irrelevant.
OT: Die post van je laatst over verslavingen was trouwens heel herkenbaar, heb zelf ook last (gehad) van dezelfde problemen, k ben alleen nooit met gokken begonnen.
Vooral stoer zijn en opvallen telt daar.
Ik baal daarvan.
Mijn vrienden vind ik erg vlak en krap denkend.
Ze denken vooral aan opvallen en stoer zijn. Meer telt niet
Ik moet anderen leren kennen dus. Mijn vrienden die ik allemaal kon vergeten en nieuwe mensen leren kennen.
quote:Just checkin', ben je nu serieus of zit je een beetje te fokken?
Op vrijdag 28 februari 2003 22:40 schreef yingyang het volgende:[..]
Weet je waarom ik zo met ego bezig ben
Omdat mijn vrienden daar de hele dag mee bezig zijn
Ze kunnen niets anders. Alleen maar met hun ego zijn ze bezig.
Vooral stoer zijn en opvallen telt daar.
Ik baal daarvan.
Mijn vrienden vind ik erg vlak en krap denkend.
Ze denken vooral aan opvallen en stoer zijn. Meer telt niet
Ik moet anderen leren kennen dus. Mijn vrienden die ik allemaal kon vergeten en nieuwe mensen leren kennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |