quote:Allemaal:
Op vrijdag 28 februari 2003 17:52 schreef MacManus het volgende:
Fill me in, plz... Is dit nu Wetenschap, Filosofie of Theologie
- De wetenschap der ijdelheid onder punkers
- Filosoferen over de ijdelheid onder punkers
- En theologie omdat ijdelheid naar mijn idee in het geloof van de punkers behoordt tot één der 10 geboden
quote:Yep... ze zijn ijdel..
Op vrijdag 28 februari 2003 17:47 schreef JesusThePimp het volgende:
Kunnen punkers als ijdel beschouwd worden? Ze proberen een soort van nonchalante vertoning tentoon te spreiden, maar in feite staan ze wel 3 uur voor de spiegel om die hanenkam omhoog te krijgen. Ook zou het dragen van piercings als een vorm van ijdelheid beschouwd kunnen worden. Misschien geven punkers dit zelf ook wel toe, maar dat denk ik niet. Ik denk dat ze niet graag met ijdelheid geassocieerd worden. Correct me if i'm wrong.
quote:Natuurlijk zijn punkers ijdel! Je kan toch ijdel zijn en tegelijkertijd een nonchalante houding hebben? Anders hadden punkers er wel als zwervers bij gelopen!
Kunnen punkers als ijdel beschouwd worden? Ze proberen een soort van nonchalante vertoning tentoon te spreiden, maar in feite staan ze wel 3 uur voor de spiegel om die hanenkam omhoog te krijgen.
De nonchalante vertoning is nonchalance tegen de maatschappij met alles wat er bij komt (maatschappelijke ladder beklimmen enzovoorts
). Dus het is weloverwogen anti-burgerlijkheid, maar punkers zijn geen zwervers. Punkers dragen gescheurde kleding om anti te zijn.
Maar ja, je kunt er over theoretiseren, maar het heeft alles met afzetten tegen de maatschappij te maken. Dat maakt punk per definitie weer een subcultuur in de maatschappij, maar so what. Ik draag geen kleding om anderen te impressen, ik draag kleding om mijn individualiteit uit te drukken.
Hoe kom je er bij dat punkers niet ijdel zijn? Je zegt zelf al dat het 3 uur kost om zo'n hanekam te maken. Nou kost het geen 3 uur, maar iets van 20 minuten ofzo, maar alla . Een hanekam is nog niet zo makkelijk te onderhouden
.
Maar goed, ik hoef er zelf niet meer punk bij te lopen omdat ik mezelf niet meer zo af hoef te zetten tegen de maatschappij. Toen ik het nog wel deed was ik fucking ijdel hoor . En mijn punk vriendjes ook. Zelfs mijn skinhead vriendjes waren fucking ijdel (maar dat waren ook verkapte punks en geen nazi's
).
Maar om terug te komen op je vraag: Punks zijn denk ik niet ijdeler dan iemand anders. Ze willen er liever niet als een zwerver bijlopen omdat ze dat, net als ieder ander mens, niet fijn vinden. Ijdelheid heeft eigenlijk te maken met pronkzucht en verwaandheid. Dat lijkt me niet van toepassing bij punks. Volgens van Dale betekent ijdel "gevoelig voor bewondering en vleierij". Maar dat is meestal niet de reden waarom ze een hanekam of piercings hebben.
quote:lijkt er toch op van wel
Op vrijdag 28 februari 2003 18:08 schreef clowntje het volgende:
hmmm zeg, als je nou persé een perfecte gespleten kam hebt dan doe je er wel een uur over, anders is het zo gebeurd hoor...Maar om terug te komen op je vraag: Punks zijn denk ik niet ijdeler dan iemand anders. Ze willen er liever niet als een zwerver bijlopen omdat ze dat, net als ieder ander mens, niet fijn vinden. Ijdelheid heeft eigenlijk te maken met pronkzucht en verwaandheid. Dat lijkt me niet van toepassing bij punks. Volgens van Dale betekent ijdel "gevoelig voor bewondering en vleierij". Maar dat is meestal niet de reden waarom ze een hanekam of piercings hebben.
quote:Die stijl heet grunge
Op vrijdag 28 februari 2003 18:00 schreef wegwerpbeker het volgende:
Kzie genoeg eidele punkers, en dan denk ik, zo nou jij bent wel heel erg punk zeg.
Maar je ziet ook wel punkers die echt niet ijdel zijn, die maken zich helemaal geen zorgen over of ze er wel goed uit zien, en zijn gekleed volgens de (punk)regels.
En ja, afgezien van straatzwervers besteden alle mensen aandacht aan hun uiterlijk. Het bedrag dat daarmee gepaard gaat is niet evenredig aan de ijdelheid.
Zoals bij de rest van de bevolking.
Trouwens, niet iedere punker loopt in kapotte kleding en heeft een hanekam..
helaas
quote:Dus punkers zijn Grunge? Jesus, jij hebt wel een heel erg onnozele hokjesgeest.
Op zaterdag 1 maart 2003 17:47 schreef HiZ het volgende:
Die stijl heet grunge
quote:Waar kunnen wij die punkregels eens nader bekijken?
Op vrijdag 28 februari 2003 18:00 schreef wegwerpbeker het volgende:
Maar je ziet ook wel punkers die echt niet ijdel zijn, die maken zich helemaal geen zorgen over of ze er wel goed uit zien, en zijn gekleed volgens de (punk)regels.
quote:
Op zondag 2 maart 2003 16:21 schreef mrcool het volgende:
Ik denk dat de meeste punkers meestal zichzelf zien als er een spiegeltje onder hen ligt.
quote:Dan is het ook geen punker
Op zaterdag 1 maart 2003 18:06 schreef Diverse_Reality het volgende:
Pff, dit verschilt natuurlijk gewoon per persoon.Zoals bij de rest van de bevolking.
quote:Een punker in 3delig grijs lijkt me wel wat jah
Op zaterdag 1 maart 2003 18:06 schreef Diverse_Reality het volgende:
Pff, dit verschilt natuurlijk gewoon per persoon.Zoals bij de rest van de bevolking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |