[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 28-02-2003 16:49]
quote:Hmm, At the Gates was erg goed (jammer dat ze gekapt zijn). The Haunted is dus een beetje een logisch vervolg?
Op vrijdag 28 februari 2003 16:21 schreef elmarz het volgende:
Het is een soort nieuwe metal (natuurlijk niet te verwarren met nu-metal!). Strakke snelle technische metal. Leden van At The Gates spelen in deze band, is misschien wel beetje vergelijkbaar.
Ik heb dus begrepen dat er een nieuwe cd uitkomt/is maar ben benieuwd of iemand hem heeft...
quote:Oke, dan gaan we dat een keer beluisteren
Op vrijdag 28 februari 2003 16:47 schreef elmarz het volgende:
jazekers vind ik wel! een soort At the gates meets Slayer
quote:Dit zei een van onze resencisten. (niet voor een recentie btw)
Op vrijdag 28 februari 2003 16:32 schreef elmarz het volgende:
Thnx! Heeft iemand trouwens hun nieuwe album One Kill Wonder?
zo ja, wat vind hij/zij er van?
De vergelijkingen met Reign In Blood kwamen al uit Engeland overwaaien, tezamen met het wantrouwen wat op zo'n moment natuurlijk spontaan uit je oren moet komen druipen. Want in een bio staat altijd dat een band de nieuwe Reign heeft gemaakt, en het is altijd bullshit.
En om eerlijk te zijn de Haunted ook niet.
MAAR, dit is een trash/deathplaat van de bovenste plank!! Vernietigende riffs, bijna geen rustpunten en een geniaaaaaal geluid! Ik heb weinig op tegenwoordig met dit soort muziekstijlen, maar een band die zo richting het old-skool geluid gaat en toch anno 2003 alle genregenoten in 1x aan de kant blaast verdien een gruwelijke
HULDE
Een plekje in mijn top 10 van 2003 is al verdiend. Uitchecken die handel!
-------------------
Was eigenlijk alweer vergeten dat ik die wilde aanschaffen. Dank dus
quote:dacht ik dat het over de nieuwe plaat ging?!
Op vrijdag 28 februari 2003 16:09 schreef elmarz het volgende:
wow mensen! wat een ontzettend vette plaat! ik had hem net op staan ik was echt weer onder de indruk! Kennen meer mensen dit plaatje? zo niet, luister em! Aanradertje!
De nieuwe The Haunted - One Kill Wonder!
quote:De nieuwe plaat is superhard. Absoluut geen concessies. De productie is ook erg goed.
Thnx! Heeft iemand trouwens hun nieuwe album One Kill Wonder?
zo ja, wat vind hij/zij er van?
[......]
Nog meer tips?
Het is gewoon een soort Gothenborg Thrash Metal. Ik kan wel vergelijkingen maken met The Crown (het meest), oud Soilwork, en een hoop andere Melodic Death Metal bands die vroeger meer Thrash Metal maakten. Dave Lombardo moet trouwens wel een grote inspiratie voor The Haunted's drummer zijn geweest. Zelfde fills, zelfde ritmes, zelfde snelheid, zelfde fills 1/16 noot vroeger afkappen, net zo strak. Ik dacht eerst echt dat het Dave was, hoewel die meer afwisselende snare-tom fills maakt.
Ik weet zeker dat album een hoog punt gaat krijgen in de Aardschok En geen 8, want dat krijg zowat elke aardige plaat daar.
quote:Klopt. Ik zou het zo zeggen; Als je alle Melodic Death Metal bands van tegenwoordig te soft geworden vindt luister je de nieuwe The Haunted!
zo richting het old-skool
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 01-03-2003 10:30]
quote:Maar jij bent dan ook niets gewend!
Op zaterdag 1 maart 2003 13:15 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb ze live gezien en ik vond het pokkeherrie. Een groot blok ruis. Ik kon zelfs in Destruction meer muziek herkennen en dat wil wat zeggen.
quote:Muzikaal klinkt One Kill Wonder anders echt niet Amerikaans.
Op zaterdag 1 maart 2003 13:11 schreef Summoner het volgende:
The Haunted speelt Thrash zoals Slayer het zou willen, maar niet meer kan.
Meneer King speelt zijn solo's zelfs op God Hates Us All nog slordig (ook live), wat dat betreft heb je wel gelijk.
Maaruh, Dave Lombardo kan nog steeds goed drummen. Hijs alleen maar beter geworden (heeft ook alle jazz rudiments geleerd). Wel beter dan Moller van The Haunted.
Terwijl Lars Ulrich er juist niets meer van kan
quote:Das live, dat zegt nix over albums. Luister One Kill Wonder maar, echt een killer productie, vooral de drums.
Een groot blok ruis
In de 013 klonk Immolation ook als dikke stront (wel vaag, want ze hadden zat tijd voor een soundcheck, ze begonnen als eerste), terwijl hun nieuwe cd overal slijmerige recensies krijgt.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 01-03-2003 14:29]
quote:Jaaaa Chimaira! Erg leuke band, nieuw album komt binnenkort geloof ik , gaat meer richting oude metal.. (nou zal ik eerst moeten luisteren om te concluderen of dat goed of slecht is
Op vrijdag 28 februari 2003 17:23 schreef elmarz het volgende:
ja zeker de moeite waard!
ehhhh pfff k raad je ook Chimaira aan! is meer 'groovy' muziek maar ook vet! En Meshuggah natuurlijk!
maar ik ga offtopic ik heb van The Haunted alleen Hate-Song geloof ik , wel een leuk nummer
offtopic: Groovy thrash metal. Dan moet je absoluut een keer Testament - The Gathering proberen.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 01-03-2003 15:27]
quote:Wat betreft Thrash heb je niet echt een duidelijke scheiding tussen Amerikaanse en Europese bands. Oke, The Haunted heeft zeker een Zweedse kwaliteit, maar duidelijke verschillen zoals die in het Death Metal genre voordoen heb je niet bij de Thrash.
Op zaterdag 1 maart 2003 14:18 schreef Yokozuna het volgende:
Muzikaal klinkt One Kill Wonder anders echt niet Amerikaans.
quote:Ik doelde ook niet op instrumentbeheersing, maar meer dat de huidige Slayer met z'n numetal grooves en erg laaggestemde gitaren (The Haunted met One Kill Wonder natuurlijk ook, maar toch op een andere manier) en af en toe een Thrash slachtsong er tussen door, een grote hoeveelheid fans heeft doen afhaken, die nu in de vorm van The Haunted een waardevol alternatief hebben.
Meneer King speelt zijn solo's zelfs op God Hates Us All nog slordig (ook live), wat dat betreft heb je wel gelijk.
Maaruh, Dave Lombardo kan nog steeds goed drummen. Hijs alleen maar beter geworden (heeft ook alle jazz rudiments geleerd). Wel beter dan Moller van The Haunted.
Ik vind het overigens wel cool dat King zelf ook een groot fan is van The Haunted en daar zo voor uit komt, hij zal wel vaak die naam horen ivm met kritiek op de huidige Slayer.
quote:Nou ja, slijmerig. Het is dan ook het beste Death Metal album dat ik gehoord heb sinds "Gateways of Annihilation", dus die goede kritieken zijn welverdiend.
In de 013 klonk Immolation ook als dikke stront (wel vaag, want ze hadden zat tijd voor een soundcheck, ze begonnen als eerste), terwijl hun nieuwe cd overal slijmerige recensies krijgt.
quote:Ze kunnen het dus wel maar willen het niet de hele tijd.
Ik doelde ook niet op instrumentbeheersing, maar meer dat de huidige Slayer met z'n numetal grooves en erg laaggestemde gitaren
Jij zei het precies andersom!
Met slijmerig bedoel ik gewoon hoge waardering, maar ik zal voortaan "hoge waardering" zeggen
quote:Ok, maar in One Kill Wonder hoor je iig wel overduidelijk Gothenborg invloeden. Het ene nummer klinkt als Slayer (bv. God Puppet), en het andere gewoon typisch Gothenborg Thrashmetal (bv. Shadow World). Je hoort trouwens ook Melodic Death Metal invloeden, ook typischer voor Scandinavie.
Thrash heb je niet echt een duidelijke scheiding tussen Amerikaanse en Europese bands
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 01-03-2003 17:59]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |