Toen Els (voor jullie: Eli, Calypso, Electra... ) afgelopen donderdag - 27 februari 2003 - overleed aan de gevolgen van een vaatoperatie, was ze al meer dan 3 jaar lid van deze virtuele gemeenschap.
In onze huiskamer, ging er vrijwel geen dag voorbij zonder dat de gebeurtenissen op Fok! (zelfs als er in haar ogen "niets" te beleven was geweest) werden besproken.
Ondanks het feit, dat we donders goed beseften, dat (in theorie althans) alle "users" en hun "postings" fake konden zijn, was het haar mening, dat er toch "iemand" moest zijn, die achter zijn/haar toetsenbord als actor fungeerde. Het was de mop/sport om je een voorstelling/beeld te maken van die persoon....
Oók toen ze niet meer zo frequent "postte", besteedde ze soms vele uren per dag aan die hobby.
Vaak zonder dat jullie dat wisten leefde ze mee met zwangerschappen, miskramen, ziektes en depressies... Het kon haar daarbij eigenlijk niet schelen of dit nu "fake" was of echt.
Otaku-san zei het al: "ze was een vrouw met een grote compassie". Ze hield van mensen....
Via het muziek-forum (wat draai je nu..oude stijl) verbreedde ze haar kennis en interesse in muziek..... en ik vergeet ongetwijfeld talloze andere, wellicht veel belangrijkere, dingen.....
Met een aantal van jullie was er Email/ICQ-contact... Dank je wel!!! (it really made a Difference).
Verder zou zij (zo het een goed Fok!ker betaamt) niet willen, dat ik hier haar hele IRL-verhaal vertel...... Zij wilde een "Figment of Your Imagination" zijn en blijven....
In plaats daarvan, laat ik haar postings voor haar spreken (met name de rollenspellen, waaronder BB1, Zeerust en het begin van het Eiland) Lees ze alsjeblieft nog eens als je tijd hebt.... ze heeft er zoveel aandacht en liefde aan besteed.........
Morgen om 15.45 uur wordt ze gecremeerd..... Tot de dood ons scheidt?... Dacht het niet......
Een dankbare Peter (voor jullie: Omnifit)
Gisteren ontving ik een mail van een oud fokker waarin hij onder andere iets schreef over het vrijelijk bewegen over het internet, hij kon dat niet los zien van contacten irl en illustreerde dit met de woorden "Er komt altijd een moment dat ik iemand met wie ik een goed contact heb wil ontmoeten,
de brug wil slaan naar het 'echte leven'."
Lieve Omnifit, jij beschrijft juist wat die online contacten en de fantasie eromheen kunnen betekenen voor mensen, dat je van mensen kunt gaan houden die je nimmer irl hebt gezien, dat je wel degelijk een band kunt hebben met mensen zonder dat daar meetingen bijkomen
Dat Calypso zich niet geroepen voelde om haar privéleven online te zetten kan ik heel goed begrijpen, juist doordat je je helemaal los kunt maken van je dagelijkse beslommeringen en je je kunt uitleven op een forum, juist dát is de kracht van een I net communitie.
Calypso's bijdrages aan dit online stadje waren altijd postings die oprechtheid en eerlijkheid uitstraalden ..heb de threads vaak met veel plezier gelezen en zal dat blijven doen!
Ik wens jou en je zoons veel kracht en liefde toe.
Quenda
Sterkte met het dragen van dit grote verlies.
Her memory will remain!
I salute her!
Mazzeltov;
Ralph
Lieverd Calypso, een laatste groet. ![]()
Familieleden en vrienden sterkte gewenst.
Ik hoop dat het vandaag een mooi laatste afscheid is geweest.
Sterkte aan alle familieleden.
Wat gigantisch lief van je.
Lees soms nog wat hier...... (for old times sake)
Juist omdat ik me realiseer, dat forums "vluchtig" zijn, doet het enorm goed om te zien, dat Els af en toe "leeft" in jullie herinnering.
Dit soort dingen helpt meer dan ik kan zeggen.
"One more forgotten hero, and a world that does'nt care...."
dit schijnt voor jullie niet op te gaan.
![]()
Peter
quote:**Geeft paaseitje aan Peter
Op maandag 21 april 2003 14:26 schreef Omnifit het volgende:
Asjeblieft zoek maar uit!

En een user als Calypso vergeten is onmogelijk..
Ik wil me graag bij Loedertje aansluiten:

Een kaars voor iedere fijne herinnering
Hoop dat Calypso deze lp niet van boven naar beneej op m'n hoofd gooit..
*risico toch neemt...
Desondanks wil ik de nabestaanden alsnog alle sterkte van de wereld wensen. Ik begrijp dat Calypso een echte lieveling was, zowel op het forum als in haar priveleven en het is echt superoneerlijk dat zulke mensen zo vroeg overlijden...
Sterkte dus...
En Loedertje: De bloemen worden ongetwijfeld gekoesterd..... maar ik zou de komende dagen alleen MET paraplu naar buiten gaan
quote:
Op maandag 12 mei 2003 01:14 schreef Omnifit het volgende:
maar ik zou de komende dagen alleen MET paraplu naar buiten gaan![]()
drie kussens over hoofdje doet deze nacht
*dekking zoekt*
Heb haar nooit goed gekend, maar tis toch altijd kut om te horen!
Familie, Bekenden en nabestaanden allemaal veel sterkte!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |