ik denk heeeeeel veel....
ik dreig een keel griepje te krijgen. Ik grijp meteen in. ik besluit 1 dag thuis te blijven en veel te slapen en vitamines te eten.
De volgende dag sta ik op. mijn lichaam heeft dan energie genoeg om sterk te zijn. Ik ga aan het werk en ik word niet ziek omdat ik dat niet wil.
het zelfde als pijn tijdelijk uitbannen.
mensen kunnen mij zo hard in mijn arm knijpen als ze willen. ik zal geen kick geven. men laat los en kijkt de andere kant op en DAN sla ik dubbel van de pijn.
hoeveel zit er nu eigenlijk tussen je oren ?
een dokter die dit leest lacht me uit
een hypnotiseur waarschijnlijk niet
hoe denken jullie hierover ?
Maar ik denk dat je wel gedeeltelijk gelijk hebt. Er zijn mensen die denken dat ze vaker ziek zijn en wat wil het toeval: dat zijn ze ook.
Ik ben zelf (gelukkig) niet ziek te krijgen.
quote:neu, er zitten kleine aaaaapies in je harses en elke keer als je bijv. een teug van een sigaretekke neemt gaan de aapies springen. Hoe meer je rookt hoe leuker de aapies het vinden.. dus als je dan ff niet rookt springen de aapies door en denkje!!! "whaaaa ik moet roken want zo voel ik me nu alsof ik rooK!"
Op vrijdag 28 februari 2003 14:20 schreef HiKe het volgende:
Roken .... hehe...verslaving ....is geestelijk toch??
quote:Aha .....nou ik steek er nog even 1 op als je het niet erg vindt.... kijken wat mijn apen doen in mijn hoofd ....
Op vrijdag 28 februari 2003 14:31 schreef cYbErTiM het volgende:[..]
neu, er zitten kleine aaaaapies in je harses en elke keer als je bijv. een teug van een sigaretekke neemt gaan de aapies springen. Hoe meer je rookt hoe leuker de aapies het vinden.. dus als je dan ff niet rookt springen de aapies door en denkje!!! "whaaaa ik moet roken want zo voel ik me nu alsof ik rooK!"
quote:Je mag van mij een slotje aanvragen hoor... be my guest..
Op vrijdag 28 februari 2003 14:57 schreef xychix het volgende:
mag het on topic of moet ik zelf maar vast een slotje aanvragen ?
quote:Bij stoppen heb je er 4 dagen lichamelijk last van, en zo'n 4 weken geestelijk, omdat je alle rook gewoontes moet afleren.
Op vrijdag 28 februari 2003 14:20 schreef HiKe het volgende:
Roken .... hehe...verslaving ....is geestelijk toch??
Mind over matter dus.
Ik denk dat je een heel eind komt met wilskracht,
bij mij werkt dat iig vaak wel.
Daarom word ik bijv ook pas ziek in het weekend of in de vakantie,
tussendoor is daar gewoon geen tijd voor.
quote:Ik ook
Op vrijdag 28 februari 2003 20:24 schreef shmoopy het volgende:
Ontopic:Mind over matter dus.
Ik denk dat je een heel eind komt met wilskracht,
bij mij werkt dat iig vaak wel.Daarom word ik bijv ook pas ziek in het weekend of in de vakantie,
tussendoor is daar gewoon geen tijd voor.
Als de kids voor een week of langer bij hun vader zijn, word ik standaard ziek.. alsof ik het al die tijd opgespaard heb en zodra ik hun uitgezwaaid heb instort...
Met een griep en verkoudheid kun je doorgaan en ook wel uit stellen. Maar is je weerstand echt te zwak dan ga je toch plat, of je het wil of niet.
Je moet maar eens een minuut lang denken: 'oh wat heb ik een koppijn' of 'oh wat ben ik misselijk'. Wedden dat je het dan ook daadwerkelijk wordt?
Ik kan me zo ergeren aan mensen die voor ieder wissewasje naar de dokter gaan! Ik ben in mijn leven (18 jaar) drie keer bij een dokter geweest. Dit terwijl sommige leeftijdsgenoten een abonnement bij de dokter hebben lopen.
Nogmaals Hulde! Ik wou dat iedereen er zo over dacht, dan kunnen ze mij tenminste niet meer lastigvallen met hun kwaaltjes!
Conditie is echt iets dat je moet hebben, en wat je op kan bouwen.
Op de momenten dat je MOET rennen, ren je toch wel, maar dat komt door een ongelooflijke adrenaline kick.
Dus Conditie valt niet onder het 'tussen de oren zitten'..
quote:Totale controle is ook niet mogelijk. Bepaalde zaken heb je niet zelf in de hand. Dat wordt van bovenaf opgelegd. Zou mooi zijn als je vanaf het begin je eigen leven kan leiden zoals je het zelf wilt. Zonder dat je te maken krijgt met problemen en ziektes.
Op zaterdag 1 maart 2003 18:39 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Niet alles is gebaseerd op besluiten , je genen en erfelijkheid hebben ook iets te zeggen .
Zo graag als je zou willen over sommige dingen heb je geen controle, ik geloof wel dat er zoiets is dat je grieperig word door stress , maar hele zware ziektes waar iemand al vanaf kleins af aan last van heeft dat is niet iets wat verklaarbaar is/ of een reden heeft .
Iemand die blind is , die heeft dat niet gewild maar moet er mee leren omgaan , maar vraag die degeen niet waarom die blind is , want de reden is er niet . Niet alles is verklaarbaar.
Een bekende van mij had kanker, al eerder een gezwelletje gevonden.
Begon langzaam te groeien. Pas toen enkele jaren later kanker werd vastgesteld ging het mis.
toen ze wist dat het kanker was begon het plotseling explosief te groeien. Een paar dagen later was het allemaal voorbij.
dus pas toen ze zich bewust werd van haar ernstige ziekte sloeg het echt hard toe...
Toeval ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |