abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8772296

Midden 19e eeuw. Schrijfster. Negermoeder. Niet Nederlands.

Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_8772439
Ik vind dat het Marianne North moet zijn, batuwu.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_8772449
Harriet beecher Stowe?
Helpt waar hij kan!
pi_8772569
Ik vind ook dat het Marianne North had moeten zijn, RaisinGirl. Geloof me. Maar het is wel degelijk Harriet Beecher Stowe, schrijfster van Uncle Tom's Cabin.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_8772735
En dat terwijl Marianne toch zo'n uitstekende negermoeder was, zoals ook valt op te maken uit het volgende (vertaalde) citaat:

Het is niet juist, dat de slaven slecht worden behandeld. Overal waar ik ze heb gezien, worden ze vertroeteld zoals wij onze lievelingsdieren vertroetelen en doorgaans zag men ze lachen en hoorde men ze zingen.

.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_8772827
Plaatje!
pi_8772904
Werkelijk hartverwarmend om te zien hoe een dappere vrouw in die tijd boven de racistische volksgeest wist uit te stijgen en met zo veel liefde sprak over haar gekleurde medemensen. Ik word er helemaal blij van.

Enfin, een meneer van een heel ander kaliber:

vrijdag 28 februari 2003 @ 14:17:10 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_8772932
Lijkt Boudewijn de Groot wel, maar dat zal wel niet.
pi_8773185
Vergeleken met deze meneer was Boudewijn de Groot een mietje.
pi_8773224
John Bonham wellicht, de verscheiden drummer van dat kutbandje?
pi_8773242
-edit- laat maar, Gellius heeft gelijk.
Helpt waar hij kan!
pi_8773322
Dit is inderdaad John Bonham, de legendarische drummer van de absoluut fantastische band Led Zeppelin. Maar dat laatste wist Gellius ook wel, want ik verdenk hem stiekem van goede smaak.

Bonham stierf overigens naar verluid na het consumeren van 36 glazen wodka, wat voor hem geen uitzonderlijke hoeveelheid scheen te zijn.

Plaatje.

pi_8773357

Makkie.

pi_8773390
Grmbl.
Hint.
Helpt waar hij kan!
pi_8773441
Dit is wel heel erg makkelijk, Gellius. Maar als je het zo wilt, prima. Ik speel het spel wel mee.

Hintje.

pi_8773665
Mijnheer was geen Amerikaans natuurwetenschapper.

Doe nou effe leuk mee, man!

pi_8774042
Hij speelde overigens ook geen piano. Dat is opmerkelijk.
pi_8774127
Daarbij won hij ook tot driemaal toe de Prix de Rome niet. Fascinerend leven.
pi_8774297
Hij hield van deze vrouw. De liefde is toch zo prachtig!

.

.

pi_8774765
We hebben hier natuurlijk te maken met de beroemde componist Hector Berlioz.
Maintenant que j'ai l'âge de tout comprendre / De mépriser tout ce qu'on a pu m'apprendre / J'ai trop d'ennemis / J'ai trop d'ennemis / Comme par hasard (Indochine - Popstitute)
pi_8774806
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:26 schreef Indochine het volgende:
We hebben hier natuurlijk te maken met de beroemde componist Hector Berlioz.
En voor de tweedelige kalfledergebonden goud-op-snee editie van Moby Dick: gaarne de naam van bovenstaand liefje?
pi_8774895
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:27 schreef Gellius het volgende:

[..]

En voor de tweedelige kalfledergebonden goud-op-snee editie van Moby Dick: gaarne de naam van bovenstaand liefje?

Deze prachtige dame heet Harriet Smithson.

[Dit bericht is gewijzigd door Indochine op 28-02-2003 15:31]

Maintenant que j'ai l'âge de tout comprendre / De mépriser tout ce qu'on a pu m'apprendre / J'ai trop d'ennemis / J'ai trop d'ennemis / Comme par hasard (Indochine - Popstitute)
  vrijdag 28 februari 2003 @ 15:30:56 #23
28932 tool
Tool the cardboard toolbox.
pi_8774924
Harriet Smithson
Death makes angels of us all, and gives us wings where we had shoulders, smooth as ravens claws.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 15:31:10 #24
28932 tool
Tool the cardboard toolbox.
pi_8774930
Dat zeggik

Volgende plaatje!

Death makes angels of us all, and gives us wings where we had shoulders, smooth as ravens claws.
pi_8775028
Harriet Smithson is helemaal goed. Gefeliciteerd.

Er is een minuscule kans dat ik deze meneer al eens geplaatst heb

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')