Maar daar reageer ik niet voor. Ik zou het leuk vinden als er minder centrale topics gemaakt zouden worden. Als iemand bijvoorbeeld vragen heeft over een bepaald type dat hij wil kopen kan daar best een los topic over zijn. Het "ik zoek een digicam topic" is denk ik meer algemeen. Een beetje van "ik heb nog geen idee wat ik wil".
quote:Over camera's die hot zijn mogen gewoon aparte topics gemaakt worden
Op woensdag 3 december 2003 11:38 schreef Menyo het volgende:
FF over huisiderfoto's, goed idee, in F&F gaat het meer over "wat een schattig beestje" terwijl het hier zou gaan over standpunt e.d.Maar daar reageer ik niet voor. Ik zou het leuk vinden als er minder centrale topics gemaakt zouden worden. Als iemand bijvoorbeeld vragen heeft over een bepaald type dat hij wil kopen kan daar best een los topic over zijn. Het "ik zoek een digicam topic" is denk ik meer algemeen. Een beetje van "ik heb nog geen idee wat ik wil".
Wat ik wil voorkomen is dat er dagelijks een hoeveelheid <merk>+<type>-Is dat wat ? topics wordt geopend en na vier posts de diepte in zakken.
Door aankoopvragen een beetje centraal te houden krijg je een mooi documentje waarin heel veel vragen alvast beantwoord worden door de kopstukken alhier.
Kortom je schiet er niks mee op.
Ik vind het wel belangrijk om de uitzonderingen eruit te lichten, zoals bijvoorbeeld de Aldi/Lidl camera's waar geen testen van beschikbaar zijn. Iedereen is eigenlijk best nieuwsgierig of het wat is.
En laten we vooral blijven waarschuwen voor "TelSell"camera's, "Pixelleugenaars", en flauwekultermen als camera-, beeld-, en foto-resolutie (interpoliert)
Marcel
"Heeft u al een digitale tandenborstel? Of poets u nog analoog?"
quote:Van mij komt er doorgaans een ander antwoord omdat de vraag of een camera 'iets is' simpelweg niet beantwoord kan worden.
Op woensdag 31 december 2003 18:31 schreef ventje5haar het volgende:
Als je die vraag stelt "is deze camera wat?" dan kan je twee antwoorden verwachten denk ik.
Van de mensen die hem zelf hebben maar verder geen vergelijkingsmateriaal hebben: Prima camera!
Van mensen die hem niet hebben: Is niks, koop dezelfde als ik heb!
Al die vragen zijn nog niet beantwoord op het moment dat iemand vraagt of een bepaalde camera 'iets is', dus begin ik eerst met het uitvragen van alles wat ik nog niet weet.
De meeste kopstukken binnen dit forum hanteren dezelfde maniier van doen.
Het aanraden van alleen een eigen camera is volgens mij redelijk kortzichtig, het is zoveel beter wanneer je die keuze zelf maakt.
Waar ik wel tegen te hoop loop is het verschijnsel dat een aantal mensen het nog steeds nodig schijnt te vinden om alles waar niet Nikon of Canon op staat voor bagger te verslijten, vandaar ook dat ik het Aldi/Lidl-topic nogal lang aan de gang heb gehouden. Sommige mensen hebben nou eenmaal meer behoefte aan dansen dan aan de bruid.
(In het Macro-fotografie topic werd hier o.a. door Offy al een paar keer op ingegaan)
quote:Regel geldt nog steeds
Op donderdag 8 januari 2004 16:00 schreef Elefes het volgende:
Ik weet niet of het hier al eerder voorbij is gekomen (heb niet het héle topic doorgelezen)
Maar het valt mij op dat er steeds minder en minder foto's geresized worden. Misschien dat daar wat meer op gelet zou kunnen worden? Het is nlk erg irritant voor users die wel netjes hun foto's resizen (heel veel werk is het niet, maar je bent er toch wel even mee bezig) dat verder bijna niemand zich meer aan deze regel houdt.
Bovendien duurt het laden van topics met veel foto's zo erg lang..(In het Macro-fotografie topic werd hier o.a. door Offy al een paar keer op ingegaan)
Mijn eigen indruk is echter ook dat de resize-discipline weer behoorlijk aan het afglijden is
Daarom alvast hier de oproep om al je foto's een maximale breedte van 550 pixels te geven, en wanneer het je een keer ontglipt in elk geval gehoor te geven aan de oproep tot resizen (of ie nou van een mod komt of van een mede-user)
Wie nog meent om foto's van meerdere megapixels te moeten posten ziet zijn post helaas ge-edit worden waarbij je een linkje overhoudten bij herhaling wordt ik kwoad , en dan heb je de rapen gaar
Wil je desondanks toch van die grote dingen in de lucht houden(om bijvoorbeeld een probleempje inzichtelijk te maken), dan kun je altijd nog vanuit een klein exemplaar linken, in de faq staat vermeld hoe dat in zijn werk gaat
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:05 schreef Ouwesok het volgende:
Er wordt wel op gelet, al moet ik bekennen dat ik niet voor iedere pixel in de gordijnen klim. Deze week heb ik inderdaad al een paar edits gezet omdat een pagina er op een kwaad moment meer dan 4:30 over deed om te laden op 384kbit.
Mijn eigen indruk is echter ook dat de resize-discipline weer behoorlijk aan het afglijden is
Daarom alvast hier de oproep om al je foto's een maximale breedte van 550 pixels te geven, en wanneer het je een keer ontglipt in elk geval gehoor te geven aan de oproep tot resizen (of ie nou van een mod komt of van een mede-user)
Wie nog meent om foto's van meerdere megapixels te moeten posten ziet zijn post helaas ge-edit worden waarbij je een linkje overhoudten bij herhaling wordt ik kwoad
, en dan heb je de rapen gaar
Wil je desondanks toch van die grote dingen in de lucht houden(om bijvoorbeeld een probleempje inzichtelijk te maken), dan kun je altijd nog vanuit een klein exemplaar linken, in de faq staat vermeld hoe dat in zijn werk gaat
quote:Hoeft ook niet hoor
Op donderdag 8 januari 2004 21:18 schreef Ouwesok het volgende:
@Dagobert: tnxvoor het gastslotje Ik kan hier nog net geen 24 uur per dag aanwezig zijn.
Heb trouwens ook even de vrijheid genomen om het macro-topic even te strippen van grote platen en linkjes neerzetten
quote:Ook daarvoor hartelijke dank
Op donderdag 8 januari 2004 21:55 schreef Dagobert het volgende:[..]
Hoeft ook niet hoor
Heb trouwens ook even de vrijheid genomen om het macro-topic even te strippen van grote platen en linkjes neerzetten
Ik heb vanmiddag al een mededeling hier ergens gepost over de afmetingen van foto's en dat geduchte veelplegers de toorn mod's over zich afroepen.
Ik had alleen even geen tijd om de schaar door het macrotopic te halen.
quote:Ik zat even te slapen, maar ik had het al aangepast
Op zaterdag 17 januari 2004 20:21 schreef Jape het volgende:
portier, volgens mij staat die foto in het verkeerde sticky topic
quote:Wel een beetje bij de les blijven he..slapen tssssss
Op zaterdag 17 januari 2004 20:24 schreef portier het volgende:[..]
Ik zat even te slapen, maar ik had het al aangepast
.
quote:Moet je horen wie het zegt
Op zaterdag 17 januari 2004 22:03 schreef fotoloog het volgende:[..]
Wel een beetje bij de les blijven he..slapen tssssss
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 22:08 schreef portier het volgende:[..]
Moet je horen wie het zegt
.
Ik was met mijn oude cameraset aan het klooien in Haarlem en was me net aan het afvragen of ik objectieven met een p-schroefdraad ook op mijn EOS kon schroeven toen opeens een man met een heeeele grote snor naar me toe kwam. Hij zei: Ik ben Ouwesok en ik weet alles over fotografie. Ik herkende hem meteen (hoewel ik geen idee heeft hoe deze meneer er uit ziet) en ik heb hem alle mooie fotografische plekjes van Haarlem laten zien. Hij had ook een tussenring bij zich waarmee je een p-schroefdraad op een EOS kon gebruiken.
Als je droomt over moderators, zit je dan teveel in dit forum? Gelukkig komt mijn vriendin de komende 3 dagen dus zal ik niet teveel achter de PC zitten, ik vind het best raar eigenlijk. Ouwesok, je maakt indruk!
vond het toch wel even grappig om te melden
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:58 schreef rique het volgende:
Ik weet niet of dit in R&P thuishoort maar ik heb vannacht gedroomd over OuwesokIk was met mijn oude cameraset aan het klooien in Haarlem en was me net aan het afvragen of ik objectieven met een p-schroefdraad ook op mijn EOS kon schroeven
toen opeens een man met een heeeele grote snor naar me toe kwam. Hij zei: Ik ben Ouwesok en ik weet alles over fotografie. Ik herkende hem meteen (hoewel ik geen idee heeft hoe deze meneer er uit ziet) en ik heb hem alle mooie fotografische plekjes van Haarlem laten zien. Hij had ook een tussenring bij zich waarmee je een p-schroefdraad op een EOS kon gebruiken.
Als je droomt over moderators, zit je dan teveel in dit forum? Gelukkig komt mijn vriendin de komende 3 dagen dus zal ik niet teveel achter de PC zitten, ik vind het best raar eigenlijk. Ouwesok, je maakt indruk!
quote:Niet meer iets voor de Klaagbaak
Ik weet niet of dit in R&P thuishoort maar ik heb vannacht gedroomd over OuwesokIk was met mijn oude cameraset aan het klooien in Haarlem en was me net aan het afvragen of ik objectieven met een p-schroefdraad ook op mijn EOS kon schroeven
toen opeens een man met een heeeele grote snor naar me toe kwam. Hij zei: Ik ben Ouwesok en ik weet alles over fotografie. Ik herkende hem meteen (hoewel ik geen idee heeft hoe deze meneer er uit ziet) en ik heb hem alle mooie fotografische plekjes van Haarlem laten zien. Hij had ook een tussenring bij zich waarmee je een p-schroefdraad op een EOS kon gebruiken.
quote:Er zijn dingen die je gewoon niet moet zeggen, dingen die gebeuren en waarvan je denkt, laat maar.
Dit is er een van.
quote:Dubbel ligt
[...]
quote:Hé psst....rique....wakker worden, ik heb wat voor je. Moet je maar eens kijken
By the way, dat Haarlem, is dat een beetje een fotogeniek stadje ?
quote:Haarlem is zeker erg fotogeniek! Zeker als je de omgeving erbij betrekt (strand, duinen,...) Haarlem heeft veel schattige lieve straatjes zoals je die ook in een stad als Leiden aantreft, erg pittoresk!
Op donderdag 29 januari 2004 23:35 schreef Ouwesok het volgende:[..]
By the way, dat Haarlem, is dat een beetje een fotogeniek stadje ?
tnx for the url!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |