abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2003 @ 11:38:04 #226
35834 Menyo
Ondertitel
pi_15111949
FF over huisiderfoto's, goed idee, in F&F gaat het meer over "wat een schattig beestje" terwijl het hier zou gaan over standpunt e.d.

Maar daar reageer ik niet voor. Ik zou het leuk vinden als er minder centrale topics gemaakt zouden worden. Als iemand bijvoorbeeld vragen heeft over een bepaald type dat hij wil kopen kan daar best een los topic over zijn. Het "ik zoek een digicam topic" is denk ik meer algemeen. Een beetje van "ik heb nog geen idee wat ik wil".

Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 3 december 2003 @ 15:21:12 #227
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15117874
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:38 schreef Menyo het volgende:
FF over huisiderfoto's, goed idee, in F&F gaat het meer over "wat een schattig beestje" terwijl het hier zou gaan over standpunt e.d.

Maar daar reageer ik niet voor. Ik zou het leuk vinden als er minder centrale topics gemaakt zouden worden. Als iemand bijvoorbeeld vragen heeft over een bepaald type dat hij wil kopen kan daar best een los topic over zijn. Het "ik zoek een digicam topic" is denk ik meer algemeen. Een beetje van "ik heb nog geen idee wat ik wil".

Over camera's die hot zijn mogen gewoon aparte topics gemaakt worden , zie het A60/A70/A80-verhaal.
Ook voor buitengewone dingen kan dat (bijvoorbeeld die Aldi/Lidl-digicams)

Wat ik wil voorkomen is dat er dagelijks een hoeveelheid <merk>+<type>-Is dat wat ? topics wordt geopend en na vier posts de diepte in zakken.

Door aankoopvragen een beetje centraal te houden krijg je een mooi documentje waarin heel veel vragen alvast beantwoord worden door de kopstukken alhier.

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_15850878
Lol @ ziekenwagen

Mod in je eigen forum newbie

pi_15863117
Als je die vraag stelt "is deze camera wat?" dan kan je twee antwoorden verwachten denk ik.
Van de mensen die hem zelf hebben maar verder geen vergelijkingsmateriaal hebben: Prima camera!
Van mensen die hem niet hebben: Is niks, koop dezelfde als ik heb!

Kortom je schiet er niks mee op.

Ik vind het wel belangrijk om de uitzonderingen eruit te lichten, zoals bijvoorbeeld de Aldi/Lidl camera's waar geen testen van beschikbaar zijn. Iedereen is eigenlijk best nieuwsgierig of het wat is.

En laten we vooral blijven waarschuwen voor "TelSell"camera's, "Pixelleugenaars", en flauwekultermen als camera-, beeld-, en foto-resolutie (interpoliert)

Marcel

"Heeft u al een digitale tandenborstel? Of poets u nog analoog?"

Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 1 januari 2004 @ 12:38:42 #230
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_15873538
quote:
Op woensdag 31 december 2003 18:31 schreef ventje5haar het volgende:
Als je die vraag stelt "is deze camera wat?" dan kan je twee antwoorden verwachten denk ik.
Van de mensen die hem zelf hebben maar verder geen vergelijkingsmateriaal hebben: Prima camera!
Van mensen die hem niet hebben: Is niks, koop dezelfde als ik heb!
Van mij komt er doorgaans een ander antwoord omdat de vraag of een camera 'iets is' simpelweg niet beantwoord kan worden.
De ene keer komt de vraag van iemand die op het punt staat om de fotohobby wat uit te diepen en wanneer zo iemand vraagt of een point&shoot-cam 'iets is' is mijn antwoord net zo nee als wanneer een typische VVF-fotograaf ( = Vakantie-Verjaardag-Feestdagen) vraag of een EOS1D misschien iets voor hem is.
Daarnaast komt nog de budgetvraag, oftewel, wat hebbie d'r voor over.

Al die vragen zijn nog niet beantwoord op het moment dat iemand vraagt of een bepaalde camera 'iets is', dus begin ik eerst met het uitvragen van alles wat ik nog niet weet.
De meeste kopstukken binnen dit forum hanteren dezelfde maniier van doen.

Het aanraden van alleen een eigen camera is volgens mij redelijk kortzichtig, het is zoveel beter wanneer je die keuze zelf maakt.

Waar ik wel tegen te hoop loop is het verschijnsel dat een aantal mensen het nog steeds nodig schijnt te vinden om alles waar niet Nikon of Canon op staat voor bagger te verslijten, vandaar ook dat ik het Aldi/Lidl-topic nogal lang aan de gang heb gehouden. Sommige mensen hebben nou eenmaal meer behoefte aan dansen dan aan de bruid.

pi_16071551
Ik weet niet of het hier al eerder voorbij is gekomen (heb niet het héle topic doorgelezen )
Maar het valt mij op dat er steeds minder en minder foto's geresized worden. Misschien dat daar wat meer op gelet zou kunnen worden? Het is nlk erg irritant voor users die wel netjes hun foto's resizen (heel veel werk is het niet, maar je bent er toch wel even mee bezig) dat verder bijna niemand zich meer aan deze regel houdt.
Bovendien duurt het laden van topics met veel foto's zo erg lang..

(In het Macro-fotografie topic werd hier o.a. door Offy al een paar keer op ingegaan)

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 8 januari 2004 @ 16:43:12 #232
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_16073194
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 16:00 schreef Elefes het volgende:
Ik weet niet of het hier al eerder voorbij is gekomen (heb niet het héle topic doorgelezen )
Maar het valt mij op dat er steeds minder en minder foto's geresized worden. Misschien dat daar wat meer op gelet zou kunnen worden? Het is nlk erg irritant voor users die wel netjes hun foto's resizen (heel veel werk is het niet, maar je bent er toch wel even mee bezig) dat verder bijna niemand zich meer aan deze regel houdt.
Bovendien duurt het laden van topics met veel foto's zo erg lang..

(In het Macro-fotografie topic werd hier o.a. door Offy al een paar keer op ingegaan)

Regel geldt nog steeds Moet dus iets meer opgelet worden dus Even hier aangeven wil ook wel eens helpen
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 8 januari 2004 @ 17:05:03 #233
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16074082
Er wordt wel op gelet, al moet ik bekennen dat ik niet voor iedere pixel in de gordijnen klim. Deze week heb ik inderdaad al een paar edits gezet omdat een pagina er op een kwaad moment meer dan 4:30 over deed om te laden op 384kbit .

Mijn eigen indruk is echter ook dat de resize-discipline weer behoorlijk aan het afglijden is

Daarom alvast hier de oproep om al je foto's een maximale breedte van 550 pixels te geven, en wanneer het je een keer ontglipt in elk geval gehoor te geven aan de oproep tot resizen (of ie nou van een mod komt of van een mede-user)

Wie nog meent om foto's van meerdere megapixels te moeten posten ziet zijn post helaas ge-edit worden waarbij je een linkje overhoudten bij herhaling wordt ik kwoad , en dan heb je de rapen gaar

Wil je desondanks toch van die grote dingen in de lucht houden(om bijvoorbeeld een probleempje inzichtelijk te maken), dan kun je altijd nog vanuit een klein exemplaar linken, in de faq staat vermeld hoe dat in zijn werk gaat

pi_16074728
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:05 schreef Ouwesok het volgende:
Er wordt wel op gelet, al moet ik bekennen dat ik niet voor iedere pixel in de gordijnen klim. Deze week heb ik inderdaad al een paar edits gezet omdat een pagina er op een kwaad moment meer dan 4:30 over deed om te laden op 384kbit .

Mijn eigen indruk is echter ook dat de resize-discipline weer behoorlijk aan het afglijden is

Daarom alvast hier de oproep om al je foto's een maximale breedte van 550 pixels te geven, en wanneer het je een keer ontglipt in elk geval gehoor te geven aan de oproep tot resizen (of ie nou van een mod komt of van een mede-user)

Wie nog meent om foto's van meerdere megapixels te moeten posten ziet zijn post helaas ge-edit worden waarbij je een linkje overhoudten bij herhaling wordt ik kwoad , en dan heb je de rapen gaar

Wil je desondanks toch van die grote dingen in de lucht houden(om bijvoorbeeld een probleempje inzichtelijk te maken), dan kun je altijd nog vanuit een klein exemplaar linken, in de faq staat vermeld hoe dat in zijn werk gaat

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 8 januari 2004 @ 21:18:50 #235
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16081786
@Dagobert: tnx voor het gastslotje Ik kan hier nog net geen 24 uur per dag aanwezig zijn.
  donderdag 8 januari 2004 @ 21:55:43 #236
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_16083006
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:18 schreef Ouwesok het volgende:
@Dagobert: tnx voor het gastslotje Ik kan hier nog net geen 24 uur per dag aanwezig zijn.
Hoeft ook niet hoor

Heb trouwens ook even de vrijheid genomen om het macro-topic even te strippen van grote platen en linkjes neerzetten

Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 8 januari 2004 @ 23:09:28 #237
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16085621
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:55 schreef Dagobert het volgende:

[..]

Hoeft ook niet hoor

Heb trouwens ook even de vrijheid genomen om het macro-topic even te strippen van grote platen en linkjes neerzetten

Ook daarvoor hartelijke dank .

Ik heb vanmiddag al een mededeling hier ergens gepost over de afmetingen van foto's en dat geduchte veelplegers de toorn mod's over zich afroepen.
Ik had alleen even geen tijd om de schaar door het macrotopic te halen.

pi_16349234
portier, volgens mij staat die foto in het verkeerde sticky topic
  zaterdag 17 januari 2004 @ 20:24:26 #239
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16349309
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:21 schreef Jape het volgende:
portier, volgens mij staat die foto in het verkeerde sticky topic
Ik zat even te slapen, maar ik had het al aangepast .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zaterdag 17 januari 2004 @ 22:03:45 #240
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_16351682
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 20:24 schreef portier het volgende:

[..]

Ik zat even te slapen, maar ik had het al aangepast .

Wel een beetje bij de les blijven he..slapen tssssss
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  zaterdag 17 januari 2004 @ 22:08:46 #241
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16351834
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 22:03 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Wel een beetje bij de les blijven he..slapen tssssss

Moet je horen wie het zegt .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zaterdag 17 januari 2004 @ 22:18:41 #242
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_16352145
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 22:08 schreef portier het volgende:

[..]

Moet je horen wie het zegt .

woensdag 28 januari 2004 @ 09:58:43 #243
35485 rique
with Canon, I can
pi_16649538
Ik weet niet of dit in R&P thuishoort maar ik heb vannacht gedroomd over Ouwesok

Ik was met mijn oude cameraset aan het klooien in Haarlem en was me net aan het afvragen of ik objectieven met een p-schroefdraad ook op mijn EOS kon schroeven toen opeens een man met een heeeele grote snor naar me toe kwam. Hij zei: Ik ben Ouwesok en ik weet alles over fotografie. Ik herkende hem meteen (hoewel ik geen idee heeft hoe deze meneer er uit ziet) en ik heb hem alle mooie fotografische plekjes van Haarlem laten zien. Hij had ook een tussenring bij zich waarmee je een p-schroefdraad op een EOS kon gebruiken.

Als je droomt over moderators, zit je dan teveel in dit forum? Gelukkig komt mijn vriendin de komende 3 dagen dus zal ik niet teveel achter de PC zitten, ik vind het best raar eigenlijk. Ouwesok, je maakt indruk!

vond het toch wel even grappig om te melden

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  woensdag 28 januari 2004 @ 10:01:24 #244
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_16649582
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:58 schreef rique het volgende:
Ik weet niet of dit in R&P thuishoort maar ik heb vannacht gedroomd over Ouwesok

Ik was met mijn oude cameraset aan het klooien in Haarlem en was me net aan het afvragen of ik objectieven met een p-schroefdraad ook op mijn EOS kon schroeven toen opeens een man met een heeeele grote snor naar me toe kwam. Hij zei: Ik ben Ouwesok en ik weet alles over fotografie. Ik herkende hem meteen (hoewel ik geen idee heeft hoe deze meneer er uit ziet) en ik heb hem alle mooie fotografische plekjes van Haarlem laten zien. Hij had ook een tussenring bij zich waarmee je een p-schroefdraad op een EOS kon gebruiken.

Als je droomt over moderators, zit je dan teveel in dit forum? Gelukkig komt mijn vriendin de komende 3 dagen dus zal ik niet teveel achter de PC zitten, ik vind het best raar eigenlijk. Ouwesok, je maakt indruk!

Garpig!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 28 januari 2004 @ 13:46:33 #245
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16654976
quote:

Niet meer iets voor de Klaagbaak
  woensdag 28 januari 2004 @ 13:50:21 #246
35834 Menyo
Ondertitel
pi_16655082
quote:

Er zijn dingen die je gewoon niet moet zeggen, dingen die gebeuren en waarvan je denkt, laat maar.

Dit is er een van.

woensdag 28 januari 2004 @ 13:56:33 #247
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_16655274
quote:
[...]
Dubbel ligt
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 29 januari 2004 @ 23:35:37 #248
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16702778
quote:

Hé psst....rique....wakker worden, ik heb wat voor je. Moet je maar eens kijken

By the way, dat Haarlem, is dat een beetje een fotogeniek stadje ?

zaterdag 31 januari 2004 @ 09:48:51 #249
35485 rique
with Canon, I can
pi_16735067
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:35 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

By the way, dat Haarlem, is dat een beetje een fotogeniek stadje ?

Haarlem is zeker erg fotogeniek! Zeker als je de omgeving erbij betrekt (strand, duinen,...) Haarlem heeft veel schattige lieve straatjes zoals je die ook in een stad als Leiden aantreft, erg pittoresk!

tnx for the url!

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  donderdag 12 februari 2004 @ 23:19:30 #250
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_17132601
kan iemand mij vertellen waar ik een topic kan vinden met foto's in het teken van scherptediepte?
vind ik wel mooi
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')