wel heb ik me vergrepen aan enkele snes RPG's die niet in nederland zijn uitgekomen
De gemiddelde game biedt 15 uur vermaak voor gemiddeld 50 euro. De gemiddelde DVD duurt 2 uur en kost 30 euro. You do the math. Ik vind 50 euro voor 15 uur vermaak en meestal meer (bijvoorbeeld door MP) niet veel. Als je naar de bioscoop gaat en daarna naar de kroeg ben je meer kwijt.
vind ik dikke bullshit... waarom verglijk je een game met een dvd ? voor 3 euro heb ik een flesje massage olie en dagen lang plezier.. meer dan 15 uur iig. dus mogen de games wel goedkoper dan een flesje massage olie... of voor 69.95 een weekje naar spanje toe... naja... dom voorbeeld dus.
GAMES ZIJN GEWOON TE DUUR
als nu 8 van de 10 games illegaal zijn en je zou ze ipv 50 of 60 euro of soms zelfs 70 euro voor de xbox dan voor tussen de 10 en de 20 euro gaan verkopen of de duurdere voor 30... dan koop ik me helemaal suf aan games omdat ze geen fuck meer kopen... dan moet je wel minimaal 5 x zoveel games gaan verkopen maar dat gaat dan ook heel makelijk lukken.
quote:Ze zijn kostbaar, maar het rekensommetje dat je hebt geciteerd geeft al aan dat de prijs relatief laag is.
Op Monday 5 January 2004 19:02 schreef Ev3rQueST het volgende:GAMES ZIJN GEWOON TE DUUR
quote:Wat een gelul. Heb je echt de aandachtsspanne van een vlo of zo, dan?
...voor tussen de 10 en de 20 euro gaan verkopen of de duurdere voor 30... dan koop ik me helemaal suf aan games
Ikzelf koop AL mijn games. Ben daardoor selectief, maar daar is in het geheel niets mis mee. Heb vorig weekend NFSU gekocht, omdat ik zin had in een lekker race-spel. Voorlopig ben ik daar nog wel zoet mee. Verder speel ik af en toe een missie uit Raven Shield (ben geloof ik net halverwege), ben ik voor de tweede keer Splinter Cell aan het spelen (om te genieten), verder heb ik nog een paar games liggen die ik nog moet uitspelen...
Wat ik wil zeggen is: wat moet een mens in GODESNAAM met veel spellen kopen?
Als ik een spel koop, wil ik het hoe dan ook een keer uitspelen. Ik heb daarnaast helemaal geen tijd om drie spellen in de week te kopen en weg te spelen.
DROGredenen dus, die je aanvoert. Als spellen goedkoper zouden zijn zou je ze ook niet kopen, want gratis is toch goedkoper. En al ZOU je ze kopen, zou je je niet 'gek kopen' want je kunt ze toch niet allemaal spelen. En dus gaat de industrie ook niet vijf keer zoveel verkopen.
Het is eenvoudig een kwestie van principes. Doe nou niet alsof je die hebt, please.
V.
quote:Waarom voor games betalen als je ze ook stelen kan
Op maandag 5 januari 2004 20:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom zou je een pak melk kopen als je het toch kan stelen? Ja toch.
quote:Dan heb je ze nog origineel ook
Op maandag 5 januari 2004 21:43 schreef Nkjez het volgende:[..]
Waarom voor games betalen als je ze ook stelen kan
quote:Ja, maar dat is anders.
Op maandag 5 januari 2004 20:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom zou je een pak melk kopen als je het toch kan stelen? Ja toch.
V.
quote:Is precies hetzelfde concept
Op maandag 5 januari 2004 22:45 schreef Verbal het volgende:[..]
Ja, maar dat is anders.
V.
quote:wie?wat?waar?
Op zondag 11 januari 2004 13:56 schreef Alexander_De_Grote het volgende:
In een topic die van mij gesloten is zei iemand dat het laf is om een omgebouwde spelcomputer te kopen. Maar waarom dan? En het is toch een stuk beter dan steeds 70 euro te betalen voor een spel. Ik snap niet dat ze zo onvoostelbaar veel geld vragen voor een spelletje. En ik snap ook niet waarom mensen hun computer niet laten ombouwen, heeft dat een reden?
PC games speel ik echter niet meer, heb alleen een "paar"(
) illegale apps, de prijzen van sommige pakketten zijn echt niet reël te noemen
quote:daarom vind ik het ook extra klote dat cd-roms en andere spellen enzo allemaal in van die lelijke dvd-hoesjes zitten.
Op vrijdag 28 februari 2003 10:40 schreef Atrimar het volgende:
Overigens, het klinkt als een kutsmoes, maar als ik een game heb gekopieerd, of gedownload, en die bevalt me, dan koop ik het spel alsnog. Ik ben nogal fan van ouderwetse boekjes, extra's etc, dus vandaar.
quote:nee, hetzelfde concept zou zijn:
Op dinsdag 6 januari 2004 00:12 schreef ShadoW17 het volgende:[..]
Is precies hetzelfde concept
Wat een discussie. Ik heb ook niet al mijn (PC) games legaal en mijn muziek ook niet. Maar ik weet met 100% zekerheid te zeggen dat het kopieëren en verspreiden van games en muziek, wereldwijd nog heel lang door zal gaan. Wat men ook zal proberen.
quote:Wat vind jij per uur een acceptabel prijs om je vrije tijd met entertainment door te brengen? Filmpje, bioscoopje, laserschieten, uitgaan?
Op zondag 11 januari 2004 20:08 schreef Alexander_De_Grote het volgende:
Ik ben groot voorstander van warez als de consument in zijn morele ongeschreven recht staat. De detaillisten/fabrikanten vragen om gecopieerde spellen en omgebouwde computers vanwege hun absurde hoge prijzen.
En als de limiet is bereikt dan gaan mensen actie ondernemen. Zo ook in scandinavische landen waar de alcohol belachelijk duur is. Gevolgs is dat daar heel veel illegaal wordt gestookt. En ik geen die mensen groot gelijk.
Daar vind ik dat ik in mijn recht sta een leuke spelcomputer te kopen met gecopieerde spellen. Ik twijfel tussen een x-box- nintendo en een playstation. Kan iemand mij vertellen welke leuker is, en of ze allemaal makkelijk in de winkel om te bouwen zijn!
Een gemiddeld goed spel speel je toch wel op z'n minst 10 tot 15 uur (soms wel twee keer), wat dus neer komt op zo'n 4 tot 6 euro per uur spelen. Voor een bioscoopfilm betaal je ongeveer hetzelfde, en ik zal maar niet beginnen over hoeveel je kwijt bent als je een uurtje in de kroeg zit.
Dan zal je zeggen, dat is anders want dan kan je zelf bepalen wanneer je iets wilt drinken. Da's dan een aardig argument, maar ik durf te wedden dat je ook niet zou betalen als je aparte levels tegen vergoeding kon kopen. Gamen is een vorm van entertainment, en voor entertainment betaal je. Simpel.
Ik ben geen heilige, ik heb ook de nodige dingen op een niet zo legale manier verkregen. Maar alles wat ik erg graag wil hebben en veel tijd in steek, dat koop ik gewoon. Ik kan me niet meer heugen wanneer ik voor het laatst langer dan een uurtje een illegale game heb gedaan. Volgens mij was dat een klein jaar geleden Suikoden I, die ik gedownload heb en uitgespeeld. Nu zul je denken: haha, zie je wel? Maar inmiddels ligt het origineel daarvan hier ook alweer in de kast, gekocht nadat ik 'm heb uitgespeeld. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 12-01-2004 00:06]
quote:Ik kots van dat prijsargument. Wanneer geef je nu eindelijk eens toe dat je gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten?
Op zondag 11 januari 2004 20:08 schreef Alexander_De_Grote het volgende:
Ik ben groot voorstander van warez als de consument in zijn morele ongeschreven recht staat. De detaillisten/fabrikanten vragen om gecopieerde spellen en omgebouwde computers vanwege hun absurde hoge prijzen.
45-50 euro is best veel geld, maar voor een goed spel heb ik dat wel over. Knights of the Old republic was toch een toptitel. Verder hoef je er niet 45-50 euro voor neer te leggen, na pakweg 1-2 jaar is een spel meestal voor 10-20 euro als budget titel te krijgen en dan moet je je helemaal kapot schamen als je het niet koopt.
Ten opzichte van vroeger (10-15 jaar terug) is er nu zoveel info te vinden op (al dan niet officiele) forums, dat je nauwelijks een miskoop kunt doen. En als dat nog niet goed genoeg vindt, dan down je het spel en koop je het achteraf, alleen daarvoor zijn warez nuttig.
Ik heb de indruk dat de meeste mensen die hier hun gedrag goedpraten gewoon te beroerd zijn om iets te kopen, te beroerd zijn om recenties en forums te bekijken (nooit van reader reviews bij Gamespot gehoord? daar zie je ook duidelijke afwijkingen van de officiele recenties) en alles moeten en willen hebben. Het doet me denken aan mensen met een enorme DivX verzameling die je glazig aankijken wanneer je ze vraagt of ze daar ook nog echt iets mee doen.
Laten we eerlijk zijn, je hebt toch helemaal geen tijd om alles wat uitkomt te spelen? Waarom alles downloaden en binnen 1 dag weer weggooien als je ook echt plezier aan een spel kunt beleven en het uit kunt spelen?
quote:Leg eens uit, spellen voor de PC zijn in de regel goedkoper. Zeker wanneer je naar budgettitels kijkt slaat jouw uitspraak helemaal nergens op.
Op zondag 11 januari 2004 14:15 schreef Kremers het volgende:
Voor consoles koop ik alleen legale spellen, voor de PC heb ik nogal wel eens een illegaal spel gehadPC games speel ik echter niet meer, heb alleen een "paar"(
) illegale apps, de prijzen van sommige pakketten zijn echt niet reël te noemen
quote:Volgens mij begrijp je er helemaal niets van, maar goed dat geldt voor meer mensen. Waarom deze verpakkingen?
Op zondag 11 januari 2004 20:17 schreef MadMarine het volgende:[..]
daarom vind ik het ook extra klote dat cd-roms en andere spellen enzo allemaal in van die lelijke dvd-hoesjes zitten.
Het neemt minder ruimte in bij verkooppunten, het is standaard, het is goedkoop. Winkels willen dit en hebben min of meer de macht om het af te dwingen.
Geloof het of niet, maar om "shelfspace" te kunnen krijgen is dit erg belangrijk. Winkels gaan erg moeilijk doen, wanneer je met een grote, lastig vormgegeven doos aan komt zetten.
Persoonlijk ben ik er juist wel blij mee, aangezien de vele dozen van vroeger domweg teveel ruimte innemen.
Het enige minpunt is dat de omvang en kwaliteit van de handleidingen nogal achteruit is gegaan. Op dat gebied moet men minstens een serieuze hadleiding in pdf formaat meeleveren of een dubbele verpakking (Age of Wonders 2: Shadow Magic verpakking) gebruiken.
quote:Ombouwen om import games te spelen, prima. Ombouwen om zelf games te ontwikkelen, wederom prima wat mij betreft. Maar ombouwen zodat je games kan downloaden en illegaal kunt spelen...
Op zondag 11 januari 2004 13:56 schreef Alexander_De_Grote het volgende:
In een topic die van mij gesloten is zei iemand dat het laf is om een omgebouwde spelcomputer te kopen. Maar waarom dan? En het is toch een stuk beter dan steeds 70 euro te betalen voor een spel. Ik snap niet dat ze zo onvoostelbaar veel geld vragen voor een spelletje. En ik snap ook niet waarom mensen hun computer niet laten ombouwen, heeft dat een reden?
De prijs van een spel is gewoon een deel kostprijs (ontwikkelaars, rechten, drukkosten enzovoort), een deel marge fabrikant, een deel importrecht, een deel marge importeur/groothandel, een deel transporteur, een deel marge winkelier.
Nogal wiedes dat een game geld kost. De prijs is gewoon 50/60/70 euro. Als je dat er niet voor over hebt, geeft je dat NIET het recht om het te stelen. Want dat is wat je doet. Stelen. Klinkt toch wat anders he, dan gewoon 'downloaden'.
Ik ben al een tijd bezig om van illegale troep over te stappen op alles netjes kopen, en ik kan je zeggen, ik heb van een spel of cd een stuk meer plezier dan voorheen.
Overigens is die prijs van 50/60/70 euro gewoon normaal. Ik herinner me dat SNES cart's vroeger ook 150 a 200 gulden waren. Inflatiecompensatie en euro meegerekend, zijn ze dus goedkoper geworden! Overigens, mocht je het toch echt te duur vinden, richt je blik eens op het buitenland. Ik importeer m'n gamecube games sinds kort en dat scheelt bakken met geld (vaak minimaal 20 euro per game)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |