abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games donderdag 24 juli 2003 @ 17:10:33 #176
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_11990704
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 13:55 schreef existenz het volgende:

[..]

Wat nu gebeurd gebeurde vroeger ook, alleen toen waren het meer praktijken van de onderwereld en ook toen was het illegaal. Het verschil met nu is dat door alle digitale technieken, het kopieren een soort van gemeengoed is geworden dat duidelijk zichtbaar is. Ook zijn de bedrijven tegenwoordig er veel meer op uit om snel veel geld te verdienen, daardoor schreeuwen ze sneller van de daken dat ze "oh zo veel" verlies maken.

ja en dat zeuren dat ze 10 miljard mislopen...van de 60....zou het ook niet komen door de economische maleise die nu plaatsvind?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_11999615
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 17:10 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja en dat zeuren dat ze 10 miljard mislopen...van de 60....zou het ook niet komen door de economische maleise die nu plaatsvind?

Ja, dat is ook 1 vd redenen dat ze minder verdienen, maar dat weigeren ze zelf te geloven.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_12005495
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 13:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

oke ik ben nu 17 en werk voor een crappy AH loontje.rechtvaardigt dat dat ik kopieer?

Ik ben 30, verdien anderhalf keer modaal, rechtvaardigt dit dat ik een Mercedes steel?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Eindredactie Games vrijdag 25 juli 2003 @ 13:55:54 #179
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_12009644
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben 30, verdien anderhalf keer modaal, rechtvaardigt dit dat ik een Mercedes steel?

het verschil is datje met een modaal inkomen geen 20 uur hoeft te werken voor een game die je binne5 uur uitspeelt

en besides

hoe vaak heeft een buurman/vrienden/whatever jouw gevraagt om ff een copietje van die mercedes te maken?

[Dit bericht is gewijzigd door donald_dick op 25-07-2003 14:05]

vrijdag 25 juli 2003 @ 16:22:25 #180
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_12014556
Ideetje: IPV dat je cross-platform games allemaal los moet kopen, dat je OF gewoon voor alle platforms in 1 krijgt, OF een copy moet aanvragen met een registratie formulier...

Zodat je bijvoorbeeld Doom3 koopt voor de Xbox, maar voor het mappen en modden wil je ook wel stiekem de PC versie, illegaal doen is dan al snel aantrekkelijk, maar als je met een simpel registratie formuliertje de orginele schijf ken krijgen lijkt me dat ook wel wat...

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_12018196
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 16:22 schreef Skull-splitter het volgende:
Ideetje: IPV dat je cross-platform games allemaal los moet kopen, dat je OF gewoon voor alle platforms in 1 krijgt, OF een copy moet aanvragen met een registratie formulier...
is idd geen slecht idee, maar ik denk dat zelfs de makers niet gaan eisen dat je het 2x koopt en in dat speciale geval is het wel te rechvaardigen denk ik

de meeste software wordt aangekocht door bedrijven waardoor die wel inkomsten hebben, bij entertainment ligt dit duidelijk anders
als je hoort dat bv Cavedog of Looking Glass failliet ging die eigenlijk super games maakten...
deze zijn overduidelijk gesneuveld door kopieren denk ik
aan de andere kant zijn er toch ook miskleumen op de markt, bv Unreal 2: heeft geen MP en is heel erg kort (der zou nu toch een MP patch komen)
ik moet eerlijk toegeven dat ik na een aantal miskopen meer ben beginnen kopieren, maar wat idd klopt, als het uit is heb je geen zin meer om het te kopen
het gebeurd ook te dikwijls dat het spel uitgespeelt is voordat het in de winkels ligt

werkenden hebben geen excuus, maar als student is het toch wat moelijk om alles te kopen hoor, de pc moet ik ook zelf betalen enzo en een hd is nu eenmaal mindergoed te kopieren dan een game

vele demo's zijn ook stom
een 80% demo is gewoon slecht, niet representatief
gelimiteerde mogelijkheden vind ik ook maar niks
geef mij maar een demo met bv 15min à 30min gameplay

een demo na het spel uitbrengen vind ik ook maar idioot

vrijdag 25 juli 2003 @ 19:37:52 #182
12888 Skull-splitter
pi_12018717
Ik bedoel meer dat je met 1 platformversie toch al een soort van licentie op die titel hebt gekocht, en dat je daarom recht hebt om zelf uit te maken op welke machine jij het wilt spelen... Zou ook een hoop consolewars schelen...
pi_12022226
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 13:55 schreef donald_dick het volgende:

[..]

het verschil is datje met een modaal inkomen geen 20 uur hoeft te werken voor een game die je binne5 uur uitspeelt

en besides

hoe vaak heeft een buurman/vrienden/whatever jouw gevraagt om ff een copietje van die mercedes te maken?

Dan moet je die game lekker links laten liggen, daarnaast zijn er zat goede games die wel de moeite waard zijn. Daarnaast, het valt me altijd wel weer op dat mensen in dit soort topics hun eigen gedrag gaan goed praten, zeg gewoon: ik heb geen geld ervoor en daarom kopier ik.
Niets mis mee, heb ik ook gedaan toen ik weinig inkomen had, maar je zult mij nooit horen beweren dat het een normale gang van zaken is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Eindredactie Games zaterdag 26 juli 2003 @ 12:19:18 #184
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_12028591
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 22:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daarnaast, het valt me altijd wel weer op dat mensen in dit soort topics hun eigen gedrag gaan goed praten, zeg gewoon: ik heb geen geld ervoor en daarom kopier ik.
Niets mis mee, heb ik ook gedaan toen ik weinig inkomen had, maar je zult mij nooit horen beweren dat het een normale gang van zaken is.

euhh volgens mij deed ik dat al
en hoevaak is er niet aan jowu gevraagt om een kopietje van bijvoorbeeld een cd te maken of spel ?
  zaterdag 26 juli 2003 @ 12:54:36 #185
12968 aphx
Notepad
pi_12029022
De wereld is keihard geworden. En alles draait om geld en regeltjes. En we willen alles voor zo min mogelijk geld. Regels en wetten worden overal en altijd geschonden. Het is niet de schuld van de consument, het is ook niet de schuld van de producent. Het is het systeem waarin we nu leven, wat ons veel goede dingen heeft opgeleverd, maar wat ook een hoop ellende en ongelijkheid veroorzaakt heeft.

Ooit hebben we besloten dat als je bepaalde informatie produceert je daar bepaalde rechten aan kunt ontlenen. Of het nou auteursrecht is, of copyright of wat dan ook. Dit om ons economische stelsel van vraag en aanbod in stand te houden en effectief te laten zijn. Royalties worden afgedragen en de bedenker van de informatie kan brood kopen van zijn ideeen. Dat hier vaak grote woekerwinsten gemaakt worden door tussenpersonen en wij als consument vaak afgezet werden heeft ons nooit echt geboeid.

Maar NU (de laatste paar decennia) leven we in een informatietijdperk. Informatie is overal, je wordt doodgegooid met informatie, of je het nu wilt of niet. Informatie is erg makkelijk te verkrijgen, te dupliceren en te bewaren. Wat ik al eerder in dit topic gelezen heb, het systeem is gekraakt. Het is tenonder gegaan aan een van de zeven hoofdzonden: hebzucht. De vraag is er wel, maar ook weer niet want men wil het gratis. Het aanbod is echter enorm. Daardoor komen wellicht de aanbieders in een dilemma. Niet meer produceren, en het stelsel stort in, of agressief tegen overtreders optreden. En juist NU zeggen we dat de producenten altijd al geprofiteerd hebben van ons goede consumenten en dat de informatie ook veel te duur is. En hier heeft de consument ook weer een beetje gelijk in.

Maar nu ontopic: "voor of tegen warez"?

Als ik dit probleem afzet tegen andere echte problemen die er in de wereld zijn, dan denk ik niet "zielig voor de producent en de artiesten". Zouden ze nu honger hebben?

Als men zegt, het is diefstal, dan ben ik het er mee eens.

Als je het mij persoonlijk vraagt. Ik koop wel eens wat, maar de laatste tien jaar toch beduidend minder. Ik kan beter geld besteden aan een nieuwe harde schijf van 160 gig. En ik ben natuurlijk VOOR want ik ben informatiefiel. Hoewel ik dat niet netjes van mezelf vind. Ik geef de schuld aan de reclame. Je wordt gewoon gek gemaakt door het aanbod. Ik ben ook maar kind van deze tijd.

tabula rasa
  zaterdag 26 juli 2003 @ 23:09:48 #186
12888 Skull-splitter
pi_12038768
Ik ben voor een lichtere vorm van licenties, en voor "zwaardere" programma's zouden meerdere lagen aan licenties moeten komen, zodat een student voor een beetje een schappelijke prijs 3dmax en fotoshop kan kopen...
pi_12067710
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 19:07 schreef catfish het volgende:

[..]

de meeste software wordt aangekocht door bedrijven waardoor die wel inkomsten hebben, bij entertainment ligt dit duidelijk anders
als je hoort dat bv Cavedog of Looking Glass failliet ging die eigenlijk super games maakten...
deze zijn overduidelijk gesneuveld door kopieren denk ik
aan de andere kant zijn er toch ook miskleumen op de markt, bv Unreal 2: heeft geen MP en is heel erg kort (der zou nu toch een MP patch komen)

Voor zover ik weet heeft bij Looking Glass ook meegespeeld dat ze voor de N64 hebben ontwikkeld, wat een geweldig succesvol systeem was (NOT).

Ten aanzien van Unreal 2, ik zou er geen 50 euro voor over hebben gehad, maar beginnende gamers (die zijn er ook nog) misschien weer wel.

Vergis je niet in de breedte van de gamers, niet iedereen heeft meer dan 5 jaar ervaring met spellen op de PC. Wat dat betreft zijn we ook gewoon erge zeikerds op PC gebied, in consoleland speelt dat ook minder.

dinsdag 29 juli 2003 @ 22:59:07 #188
61587 Retuobak
My oh my!
pi_12102473
ontwikkelaars doen wat mij betreft helemaal niks fout, vaak werken ze hard voor een game en verdienen ze er nauwelijks iets mee (paar uitzonderingen daargelaten)

Winkelier heeft ook maar een kleine winstmarge

Maar ik kan me zo pissed maken om uitgevers, die lui innen enorme geldbedragen en enige wat ze doen is distributie/marketing en vaak ook nog niet goed voor de meeste games. Wat tevens niet in verhouding staat tot wat ontwikkelaars doen. Het is simpelweg belachelijk dat men niet ff ontwikkelaars op de vingers tikt omdat ze kunstmatig prijzen hoog houden, je hebt allerlei organisaties die gelijk in de bres springen als bijv. KPN iets doet maar games uitgevers mogen gewoon lekker 25 euro op een game afromen zonder er echt wat voor te doen. En monopoly vorming word ook geen ruk aan gedaan, EA koopt praktisch elke goede ontwikkelaar op. Te gek voor woorden.

Feit blijft gewoon dat er dik 20 euro van de prijs van een game af kan. Dan moeten de lui bij uitgevers maar genoegen nemen met een mercedes ipv een porsche

Ik kopieer regelmatig games en oh zo vaak zijn ze de moeite niet waard (begint steeds meer regel te worden bij "grote" games zoals Unreal (tournament), quake, Sims (extreem voorbeeld ))
Mja das lekker cheap te maken en daar cashen ze flink op. Nou mijn geld krijgen ze niet hoor.

Anders ligt het bij games die werkelijk nog originaliteit vertonen en zelfs leuk zijn om te spelen, maar dat soort games worden vaak onderbelicht door uitgevers zoals: Startopia, kreeg dikke reviews, extreem goede game (imho) minstens zo goed als Theme Hospital toendertijd was.
Maar wat denk je? Juist, 14.000 kopieen verkocht, tja originaliteit word tegenwoordig hard afgestraft door het publiek. En de marketing van Eidos was niet je-van-het. Nja ontwikkelaars met zulke goede games zal ik altijd daarvoor belonen, zo ben ik van plan binnenkort Republic: The Revolution aan te schaffen. Mja voor startopia is het helaas te laat, zelfs in de budget bin (je kunt hem vaak voor 5 euro oppikken :S) word ie nauwelijks verkocht, dat terwijl de ontwikkelaars nog zat ideeen hadden voor een sequel, ze hadden er zelfs al zoveel vertrouwen in dat ze die aankondigden in de credits van het eerste deel. Maar dat is nu zeker van de baan, helaas

pi_12212763
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 22:59 schreef Retuobak het volgende:
Anders ligt het bij games die werkelijk nog originaliteit vertonen en zelfs leuk zijn om te spelen, maar dat soort games worden vaak onderbelicht door uitgevers zoals: Startopia, kreeg dikke reviews, extreem goede game (imho) minstens zo goed als Theme Hospital toendertijd was.
Maar wat denk je? Juist, 14.000 kopieen verkocht, tja originaliteit word tegenwoordig hard afgestraft door het publiek.
Ehmm... Het ligt niet aan het publiek per definitie, er komt domweg teveel uit. Tenzij je renteniert (lees: niet werkt) kun je niet EN Morrowind EN Neverwinter Nights EN Baldur's Gate 1/2 EN Icewind Dale I/II EN ... allemaal spelen.

Uit oude statistieken van de CGW (Computer Gaming World) begreep ik dat er per jaar voor het PC platform zo'n 3000-3500 spellen uitkomen.

Dan mag een spel nog zo origineel zijn, maar je moet er dan net tegenaan lopen.

pi_12213031
mwah als het in elk blad staat maar daar wel bij staat dat het vernieuwend is schrikken mensen al snel. En ja het stond in elk blad die ik checkte (iig wel de britse/nederlandse)
en ook op sites als gamespot, gamespy etc.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 17:58:17 #191
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_12788041
mijn korte maar zeer duidelijke boodschap aan iedereen die vindt dat hij/zij niet hoeft te betalen voor games:
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_12789894
ik betaal alleen voor games die ik de moeite waard acht, ga niet betalen voor een game die ik toch maar 1 dag speel en dan weer weggooi. Jij hebt teveel geld wanneer jij alles koopt wat je misschien eens zou willen spelen.
pi_12940456
opzouten met die warez

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 04-09-2003 17:24]

donderdag 4 september 2003 @ 17:59:40 #194
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_12941937
Games koop je gewoon punt.
Als je het niet kan betalen, dan ga je maar sparen of koop je het niet, dat werkt met alles zo.
Downloaden om een "indruk van de game te krijgen" is ook totale bullshit, want ten eerste kan je die indruk ook uit reviews en demo's opdoen en ten tweede koopt in de praktijk niemand de game nog nadat ze de ISO al hebben gedownload.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_12944974
quote:
Op donderdag 4 september 2003 17:59 schreef FallenAngel666 het volgende:
Als je het niet kan betalen, dan ga je maar sparen of koop je het niet, dat werkt met alles zo.
Downloaden om een "indruk van de game te krijgen" is ook totale bullshit, want ten eerste kan je die indruk ook uit reviews en demo's opdoen en ten tweede koopt in de praktijk niemand de game nog nadat ze de ISO al hebben gedownload.
kan je minstens 10 games geven die ik eerst gedownload had omdat er a. geen demo's van hadden en b. een reviewer never de zelfde smaak heeft als mij.
pi_12945023
quote:
Op donderdag 4 september 2003 17:59 schreef FallenAngel666 het volgende:
dat is niet waar.
Van de meeste games verschijnt geen demo!!
En als een spel echt de moeite waard is koop ik het!! (BF1942, GTA3, UT2003)
Het gebeurt te vaak dat je een goede review leest, maar dat het spel dan echt enorm tegenvalt!!
pi_12945086
quote:
Op donderdag 4 september 2003 20:27 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

dat is niet waar.
Het gebeurt te vaak dat je een goede review leest, maar dat het spel dan echt enorm tegenvalt!!

inderdaad dan lees je extreem positieve review en dan duurt het spel 5 uur en is er niks aan. Nou leuk als je daar eerst 40 euro aan verknalt hebt.........
  donderdag 4 september 2003 @ 20:35:39 #198
26121 koeskoes
kuttopic --->
pi_12945196
quote:
Op donderdag 4 september 2003 20:29 schreef Retuobak het volgende:

[..]

inderdaad dan lees je extreem positieve review en dan duurt het spel 5 uur en is er niks aan. Nou leuk als je daar eerst 40 euro aan verknalt hebt.........

maar dat mag wel van die brave mensen want ze hebben een zak met oneindig geld (face it gamen is duur voor wat je er heel vaak maar voor terug krijgt)
Deze signature is geschikt bevonden voor 18 jaar en ouder.
  donderdag 4 september 2003 @ 21:29:13 #199
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_12946759
quote:
Op donderdag 4 september 2003 20:27 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

dat is niet waar.

Dan lees je meerdere reviews in plaats van slechts ééntje.
www.metacritic.com
en
www.gamerankings.com
zijn hier uitermate voor geschikt
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_12954253
quote:
Op donderdag 4 september 2003 21:29 schreef Smots het volgende:

[..]

Dan lees je meerdere reviews in plaats van slechts ééntje.
www.metacritic.com
en
www.gamerankings.com
zijn hier uitermate voor geschikt

ik ben het vaak totaal niet eens met reviewers. Heb wel eens op alleen maar reviews (meer dan 20) een game gekocht (capitalism 2) was volgens hun uitgebreid en moeilijk. Nou ik denk dat word leuk, wat denk je 40 euro down the drain, na een uurtje spelen had m'n mini bedrijfje een miljardenomzet en kon ik in een keer de gehele tegenstand opkopen op het hoogste moeilijkheidsniveau :|

Sindsdien ga ik zeker nooit meer af op reviews..........

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')