abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11012271
Leuk, een mod die vraagt of de topictitel aangepast kan worden en een user die dan zegt, owja joh prima doe ik wel ff

1ste en 2 reply in dit topic

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11012309
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 17:24 schreef vosss het volgende:
Leuk, een mod die vraagt of de topictitel aangepast kan worden en een user die dan zegt, owja joh prima doe ik wel ff

bastard is toen mod van g&c geweest en daarna strolie, vandaar
pi_11012333
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 17:11 schreef weezer het volgende:
Als ik een briefje van 100 euro neerleg in een zaal en ik loop weg zal 99% van de mensen het pakken en weglopen. Mensen zijn feitelijk dieren met een dun laagje beschaving erover, en bij de een is het wat dunner als de ander. Voor de meeste is het simpel:"als ik niet gepakt wordt doe ik het".

Dus waarom zou je een cd van 40 euro kopen als je een copy kan krijgen voor een euro?

die mensen zijn zo naief, mensen beseffen gewoon niet dat de hele game industrie naar het gootje gaat.

100 euro vind ik een beetje veel als ik dat zou zien liggen.... Ik zou het waarschijnlijk wel oprapen (als ik het niet doe doet een ander het wel), maar zomaar 123 uitgeven niet. Ik zou er een raar gevoel bij hebben. En als ik zie dat iemand geld verlies, al is het nog zo veel/weinig, dan zou ik het zeker niet zelf houden, en netjes terug geven.

Maar goed, dit is heel erg offtopic.

Het is fout, ik doe het toch. Word ik ooit gecontroleerd en krijg ik een boete ervoor, dat baal ik, maar ga ik niet zitten zeuren. Want ik doe iets wat illegaal is....

pi_11012355
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 17:25 schreef weezer het volgende:

[..]

bastard is toen mod van g&c geweest en daarna strolie, vandaar

weet ik ook, maar ik vond het er grappig uitzien, nu de rollen zegmaar omgedraaid zijn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11012379
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 17:24 schreef vosss het volgende:

dinsdag 10 juni 2003 @ 17:30:26 #156
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_11012432
Tis inderdaad grappig, maar probeer ontopic te blijven heh
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Eindredactie Games dinsdag 10 juni 2003 @ 18:02:19 #157
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_11013264
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 14:43 schreef Verbal het volgende:

Ik heb een verschrikkelijke schurft aan mensen die menen recht te hebben op spullen, enkel omdat ze het willen hebben.

Een soort instant gratification; ik wil het, ik wil het NU, maar ik heb er geen geld voor (over) DUS haal ik het illegaal, en dat mag WANT ik wil het nu eenmaal hebben.

op de website van junkieXL kan je zijn nieuwe cd downloaden voor 5!!!! dollar..je kan de cover gewoon downloaden plus inlaagje

dat wil ik meer

0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 11 juni 2003 @ 08:49:48 #158
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11025500
iTunes van Apple is ook een groot succes. Nummers downloaden voor $0,99 per stuk.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_11025821
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 08:49 schreef Strolie75 het volgende:
iTunes van Apple is ook een groot succes. Nummers downloaden voor $0,99 per stuk.
Dit vind ik een goed plan.. maar dit werkt toch alleen maar als je een apple computer hebt?? Tenminste, het is toch in zo'n raar apple formaat? Als ze dit met mp3's zouden doen en dan in goede kwaliteit (192 bitrate of hoger). Dan zou ik denk ik toch wel zo hier en daar eens een legaal nummertje binnenhalen.
pi_11025832
Apart om te zien hoe op de eerste paar pagina's mensen het illegaal kopieren van games met hand en tand fel verwerpen.
En vervolgens heel vrolijk zeggen een programma wat ze maar een paar keer gebruiken downloaden omdat dat zonde van hun geld is. Legale versie van windows xp krijg je ook een mooi boekje bij en een flitsende cd
  woensdag 11 juni 2003 @ 10:15:47 #161
7611 germy
Whatever...
pi_11027087
ja, precies cupasoup! ..dat is precies wat ik bedoel. Als je dan TOCH zo consequent bent om al je games te kopen, doe dat dan met je andere software ook...anders ben je NOG fout bezig!
  woensdag 11 juni 2003 @ 11:58:06 #162
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11029748
-Puinruimslotje deel 2-

En weer open, dit topic is bedoeld om te discussiėren over warez, en dus niet om elkaar persoonlijk aan te vallen of af te zeiken.

Probeer inhoudelijk en on-topic te reageren. Ben je voor of tegenstander van warez geef dan argumenten. Maar ga elkaar niet voor schijnheilig en andere zaken uitmaken.

Aan- of opmerkingen ten aanzien van modbeslissingen kunnen in dit topic:
[centraal] Feedback en Zeiktopic GAM

En nu weer on-topic graag. En dat geld ook voor donald_dick en Ajaxno1!

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 11-06-2003 23:05]

Eindredactie Games vrijdag 27 juni 2003 @ 12:12:32 #163
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_11410130
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 11:58 schreef Strolie75 het volgende:
-Puinruimslotje deel 2-

En nu weer on-topic graag. En dat geld ook voor donald_dick en Ajaxno1!

en heb je een harde?
  vrijdag 27 juni 2003 @ 21:02:51 #164
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11419870
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 12:12 schreef donald_dick het volgende:
en heb je een harde?
Subfora banbeleid aangescherpt.
pi_11460830
En toen viel de discussie dood; maar aan de mensen die helemaal anti-warez zijn; hebben jullie begin jaren '90 toen alle spelletjes nog op diskette pasten, nooit op die manier spelletjes met vrienden uitgewisseld? Want als dat wel zo is, moeten jullie misschien ook wel even eerst de hand in eigen boezem steken voordat er met het vingertje gewezen wordt.
Comfortably numb
  maandag 30 juni 2003 @ 12:54:02 #166
8372 Bastard
Persona non grata
pi_11461650
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 17:27 schreef vosss het volgende:

[..]

weet ik ook, maar ik vond het er grappig uitzien, nu de rollen zegmaar omgedraaid zijn

Ja, nu moet ik bukken.
The truth was in here.
  maandag 30 juni 2003 @ 12:54:50 #167
8372 Bastard
Persona non grata
pi_11461665
quote:
Op maandag 30 juni 2003 12:11 schreef Denni5 het volgende:
En toen viel de discussie dood; maar aan de mensen die helemaal anti-warez zijn; hebben jullie begin jaren '90 toen alle spelletjes nog op diskette pasten, nooit op die manier spelletjes met vrienden uitgewisseld? Want als dat wel zo is, moeten jullie misschien ook wel even eerst de hand in eigen boezem steken voordat er met het vingertje gewezen wordt.
Natuurlijk deed ik dat ook, ik had honderden diskettes voor mn Amiga 500. Maar verstand komt met de jaren denk ik..
The truth was in here.
  dinsdag 1 juli 2003 @ 11:16:27 #168
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11482764
Gamespy heeft een interessant 3 deelig artikel over warez.

• The benefits of piracy
  • Victimless crime?
  • Piracy and the efforts made to combat it
  • Deel 1:

quote:
    Console Piracy: Poking Holes in Good Systems

A three-part look at the effects piracy has on the world of gaming.

If you've been an active participant in the gaming space for any length of time, it's no doubt you know how easy it is to obtain pirated games. PC games have long been copied and distributed, back in the day via private bulletin boards, and now through popular file-sharing programs. In 2003, however, it's just as easy to download console games -- a rampant practice, one that most people have no trouble engaging in, because, after all, "free" is always the best price.

However, that price is not without its costs, for both you and gaming developers. In our three-part series we'll explore those costs, take a look at what's being done to circumvent piracy, and speak with Interactive Digital Software Association President Douglas Lowenstein about the matter.

Once you modify your console, buying games costs next to nothing. In fact, it can cost nothing at all. "If you have the right connection, you can download games for free," says this retailer. "Most people will go to somebody in the business who sells them for $5 or $10 per disc. We're talking about the latest games the moment they hit the market. A lot of the time, it's before they hit the market."

If you are looking for the best values in gaming, the mod makers have it.

"You can pay $150, which you calculate out as the same price as three retail games, and then you get games for $10 a piece," according to this retailer. "By the time I hit the $200 mark in spending, I have my system modified and I have five games. It's a push."

"It's flat out too easy. It's too cheap. If it cost $500 or $600 to mod, nobody would do it. But when you can get your Xbox modified for $150 you can have a bigger hard drive put in. You can have 8,000 or 9,000 emulated games -- Super Nintendo, all the old Atari games, arcade games, all put on that hard drive, and still have the ability to take an original disc, put it in your machine, and copy it to the hard drive."

This retailer, whose store is located in a suburb of a large city, estimates that thousands of people in his area have modded their game consoles. He also admits that his business was far more profitable when he offered bootlegged games.

"I could buy 100 blank CDs for $20, copy games on to them, and sell them for $10 to $15 each. You know what the markup is on retail games? I buy them for $42 and sell them for $49."

The argument has been made that game companies can easily afford to write off sales lost to piracy. Microsoft is, after all, the richest corporation on the face of the earth. Nintendo routinely boasts about having billion-dollar reserves in the bank and always operating profitably.

In fact, the game industry has shown phenomenal growth over the last 10 years. This, however, does not mean that the toll of piracy is not affecting the industry, says Douglas Lowenstein, president of the Interactive Digital Software Association, the organization that represents the video and computer games industry in the United States.

"Nobody is saying that the industry is crawling on its knees because of piracy. I am not out there saying that 'the world is coming to an end,' 'the industry will not grow,' or 'we cannot prosper.' Clearly companies are prospering. Some aren't, and those that are not are not necessarily struggling because of piracy. But the fact that the industry is healthy does not mean that piracy is harmless."

Everybody agrees that the benefits of bootlegged games are obvious. Consumers like them because they cost a fraction of legitimate games. Vendors like them because the markup is high. The real question seems to be, "What benefits would consumers see if they stopped buying counterfeit games?"

When asked this question, Lowenstein stumbled.

"That is a good question. We all know that the most exciting products in this industry are the ones that push the creative frontiers and innovate. At the same time we know that it is becoming more expensive to make games and a lot of games do not make money. So the reward ratio that publishers face today is dicey."

"Piracy is sucking money out of research and development. It is sucking up money that could be allocated toward creatively-oriented design teams and it is removing money that could form a cushion that enables the industry to continue to take risks."

Lowenstein says, however, the real measure of the piracy problem is in opportunities lost.

Tomorrow: A look at the invisible costs of piracy, and how and why the trade has flourished overseas.

http://www.gamespy.com/articles/july03/consolepiracy/

dinsdag 1 juli 2003 @ 12:57:06 #169
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_11484828
    quote:
    Op maandag 30 juni 2003 12:11 schreef Denni5 het volgende:
    Ik wist niet beter of dat mocht. Net als muziek cd's huren in de bibliotheek en dan op bandje zetten.
    Maar dat is allemaal veel kleiner en niet / nauwelijks schadelijk.

Tegenwoordig zijn er mensen die leven van kopien maken enzo. Dat is echt niet de bedoeling

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_11488278
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 12:57 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik wist niet beter of dat mocht. Net als muziek cd's huren in de bibliotheek en dan op bandje zetten.

Tegenwoordig zijn er mensen die leven van kopien maken enzo. Dat is echt niet de bedoeling

Nee, ok, das waar, maar als ik kopieer is het meer op de schaal van "vroegah". Ik heb er zelf nl. nog geen cent op verdient.
    Ik heb ook een heel aantal spellen zelf gekocht, maar sommige download ik gewoon, voor mezelf.
    Comfortably numb
      dinsdag 1 juli 2003 @ 16:27:38 #171
    9977 Vibromass
    A Fistful of Boomstick
    pi_11489688
    Ik koop tegenwoordig bijna alles omdat ik het me nu kan veroorloven. Maar ik neem het niemand kwalijk als ze dat niet kunnen. Het verkopen van illegale software heb ik daarentegen altijd verwerpelijk gevonden.

Nu download ik eigenlijk alleen iets als het nog niet te krijgen is, en koop het later alsnog. Als de nieuwe Flight Simulator 2004 pas over een maand uitkomt maar nu al op bittorrent en emule staat, bijvoorbeeld.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
    pi_11493252
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 16:27 schreef Vibromass het volgende:
    Ik koop tegenwoordig bijna alles omdat ik het me nu kan veroorloven. Maar ik neem het niemand kwalijk als ze dat niet kunnen. Het verkopen van illegale software heb ik daarentegen altijd verwerpelijk gevonden.

Nu download ik eigenlijk alleen iets als het nog niet te krijgen is, en koop het later alsnog. Als de nieuwe Flight Simulator 2004 pas over een maand uitkomt maar nu al op bittorrent en emule staat, bijvoorbeeld.

Mee eens, soms kan ik het niet veroorloven van het weinige zakgeld dat ik krijg, he Gieling ( nee mag ook nog niet werken ) Dus dan download ik het maar... Maar als ik het kan betalen zou ik het wel doen...
      Eindredactie Games woensdag 23 juli 2003 @ 13:05:35 #173
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_11959092
    quote:

[..]

waarom is het minder schadelijk dan? was het ware verschil tussen een bandje of een mp3tje? het is allebij 'gejat' toch?
      Eindredactie Games woensdag 23 juli 2003 @ 13:07:00 #174
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_11959118
    quote:
    Op maandag 30 juni 2003 12:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Natuurlijk deed ik dat ook, ik had honderden diskettes voor mn Amiga 500. Maar verstand komt met de jaren denk ik..

oke ik ben nu 17 en werk voor een crappy AH loontje.rechtvaardigt dat dat ik kopieer?
    pi_11960526
    quote:

[..]

Wat nu gebeurd gebeurde vroeger ook, alleen toen waren het meer praktijken van de onderwereld en ook toen was het illegaal. Het verschil met nu is dat door alle digitale technieken, het kopieren een soort van gemeengoed is geworden dat duidelijk zichtbaar is. Ook zijn de bedrijven tegenwoordig er veel meer op uit om snel veel geld te verdienen, daardoor schreeuwen ze sneller van de daken dat ze "oh zo veel" verlies maken.

Naar mijn mening kun je wat er met cassettebandjes,vhs banden enzovoorts gebeurd(e) goed vergelijken met de dvds en cds van nu. Het precies hetzelfde. Ja, zelfs een film op je VHS Recorder op nemen is eigenlijk illegaal. Vreem gedoogbeleid eigenlijk. Een film op een gekopierde videoband hebben wordt niets aan gedaan, maar op dvd heb je meteen een boete van hier tot tokyo bij wijze van spreken.

This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')