quote:Jouw verhaal komt me zeer bekend voor. Had ook alles voor PSX en Dreamcast, alles downloaden. 1x spelen, dan op de grote stapel.
Op vrijdag 28 februari 2003 11:37 schreef Strolie75 het volgende:
En andere reden dat ik trouwens voor legale spellen heb gekozen is dat ik er veel meer plezier aan beleef! In mijn studententijd (3 jaar geleden) zat ik behoorlijk in de warez. Ik kreeg elke maand zo'n beetje alles wat er uitkwam en ik had er een leuke bijverdienste mee (geen wereldschokkende bedragen hoor, maar je kon er pilsjes van drinken). Gevolg is dat ik alleen maar bezig was met downloaden, kopiëren en branden. Aan games daadwerkelijk spelen kwam ik niet eens toe, alleen even bekijken en daarna op de grote stapel (op uitzonderingen als FF7 en RE na). Op een gegeven moment ben ik eens gaan nadenken, eigenlijk had ik er geen plezier aan, ik had games alleen voor de heb en ik kreeg het steeds drukker met school en studie. Ook voelde ik me wel een beetje schuldig, het bleef tenslotte jatten en zo hebben pappa en mamma Strolie75 mij niet opgevoed.Ik ben toen besloten om radicaal te stoppen met warez. Mede door mijn goede ervaring met games als FF7, RE en MGS (games die mij daadwerkelijk boeide) heb ik toen besloten een PS2 te kopen! Ondanks diverse aanbiedingen heb ik hem niet laten ombouwen. Ik koop nu gewoon mijn games en ik heb er naar mijn idee veel meer plezier van! Niet alleen het spelen (je zet toch door als je geld eraan heb uitgegeven) maar ook het lezen van previews/reviews en vooral het ouwhoeren op Fok hebben ervoor gezorgd dat ik nog nooit zoveel plezier aan games heb gehad! Ik ben nu zelf begonnen met het verzamelen van games (origineel) die ik in mijn warez-tijd heb gemist of gekopieerd heb gespeeld (FF7, MGS).
No more warez for me!
Oh ja, een boekjes roeleren!
Heb de PS2 anderhalve week geleden gekocht en nu al 7 originele PS2 titels. Velen om mij heen zeggen 'ombouwen dat ding!', nou, mooi niet !
Ik koop overigens wel de meeste titels uit het buitenland, scheelt per titel zo'n 15 a 20 euro. Daarnaast speel ik eerst de demo van een spel, voor ik het koop. Official Playstation Magazine 2 (Nederlands) is toppie met demo dvd!
Edit: En natuurlijk is het gewoon ruig om een kast vol met orginele Jewel/DVD cases te hebben. En de boekjes inderdaad
quote:warez is GEEN diefstal.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:14 schreef Smots het volgende:
Ik denk dat ik mag aannemen dat mensen wel weten hoe ik over warez denk.
Warez downloaden=diefstal
C'est simple. Daar is geen kutsmoes tegenop gewassen.
Het is inbreuk op de auteurs rechten
quote:downloaden is niet illegaal.. het bezitten ook niet..
Op vrijdag 28 februari 2003 21:14 schreef Smots het volgende:
Ik denk dat ik mag aannemen dat mensen wel weten hoe ik over warez denk.
Warez downloaden=diefstal
C'est simple. Daar is geen kutsmoes tegenop gewassen.
je bent pas illegaal bezig als je het aanbied of installeert..
quote:Het bezit is ook illegaal hoor.
Op zaterdag 1 maart 2003 19:24 schreef MegA het volgende:[..]
downloaden is niet illegaal.. het bezitten ook niet..
je bent pas illegaal bezig als je het aanbied of installeert..
quote:kijk het maar na
Op zaterdag 1 maart 2003 19:28 schreef JK het volgende:[..]
Het bezit is ook illegaal hoor.
Waarom komen ze anders langs om de boel mee te nemen ? Als je het mag bezitten heeft justitie of buma of wie dan ook geen toestemming om het mee te nemen.
als ze iets meenemen is het bij iemand die het spul verspreid cq. verkoopt..
dus dan is het wel illegaal..
quote:Als je verkoopt is de kans om gepakt te worden gewoon groter, maar bezit is net zo illegaal. 'k snap persoonlijk niet dat er nog geen behoorlijke rechtszaak tegen ISP's is geweest wegens 'heling' trouwens.
Op zaterdag 1 maart 2003 19:53 schreef MegA het volgende:[..]
kijk het maar na
als ze iets meenemen is het bij iemand die het spul verspreid cq. verkoopt..
dus dan is het wel illegaal..
quote:ik stel voor dat je het maar ff goed nakijkt
Op maandag 3 maart 2003 02:31 schreef Schanulleke het volgende:[..]
Als je verkoopt is de kans om gepakt te worden gewoon groter, maar bezit is net zo illegaal. 'k snap persoonlijk niet dat er nog geen behoorlijke rechtszaak tegen ISP's is geweest wegens 'heling' trouwens.
Lijkt me toch stug dat die bedrijven hier geen zelfregulerende verantwoordelijkheid in hebben.
quote:Ja, en stront stinkt niet, maar het 'ruikt onaangenaam'.
Op zaterdag 1 maart 2003 17:11 schreef Ultrawuft het volgende:[..]
warez is GEEN diefstal.
Het is inbreuk op de auteurs rechten
Ik moet er wel bij zeggen dat als ik een spel leuk vind dat ik het meteen koop als het uitkomt..
(ik noem b.v een Unreal Tournament 2003, Warcraft 3, C&C: Generals)
quote:Bewijs?
Op maandag 3 maart 2003 11:11 schreef smd_boromir het volgende:
(er worden tegenwoordig een hoop reviews "gekocht")
Met andere woorden : Beter beveiligen.
Bovendien vind ik een PC niet om spellen op te spelen, als ze zo graag geld willen verdienen aan spellen, maken ze maar spellen voor consoles!
[Dit bericht is gewijzigd door EggsTC op 03-03-2003 11:38]
Spellen moeten het dus waard zijn om te kopen. En dus niet naar 2 of 3 keer niks meer aan wezen.
Als jij 2 supermarkten naast elkaar hebt, 1 is gratis en 1 moet je dik betalen voor je spullen... waar ga jij je goederen halen??
JUIST JA
quote:Geef mij eens een adres van zo'n supermarkt waar alles gratis is.
Op maandag 3 maart 2003 11:40 schreef EggsTC het volgende:
Ik vind het ook wel logisch dat mensen downloaden ipv kopen.Als jij 2 supermarkten naast elkaar hebt, 1 is gratis en 1 moet je dik betalen voor je spullen... waar ga jij je goederen halen??
JUIST JA
quote:Ik denk dat het gaat om het feit dat het 1 illigaal is en broodrovend voor andere mensen en het andere legaal.
Op maandag 3 maart 2003 11:40 schreef EggsTC het volgende:
Ik vind het ook wel logisch dat mensen downloaden ipv kopen.Als jij 2 supermarkten naast elkaar hebt, 1 is gratis en 1 moet je dik betalen voor je spullen... waar ga jij je goederen halen??
JUIST JA
dit om een aantal redenen:
1: ben hollandse jood, liever voor nix als voor weinig
2: Ben fxp-curry. Zodra het uitkomt heb ik het..
3: Ik ben geen die hard-pc gamer, Download ook misschien maar 4 spellen in een jaar. Deze speel ik een week en daarna gaan ze de kast in. Met uitzondering van UT2003, ik speel echter nog steeds de warez-versie met een legale key. ![]()
X-box games koop ik btw wel. Dit om een aantal redenen: X-box moet groeien op gebied van games, dit bereik je alleen door er geld in de pompen en ik geniet dan meer van m'n games. Koop 1 spel in de maand.
quote:
Op maandag 3 maart 2003 12:35 schreef Doopy-X- het volgende:
ik download pc-games.dit om een aantal redenen:
1: ben hollandse jood, liever voor nix als voor weinig
2: Ben fxp-curry. Zodra het uitkomt heb ik het..
3: Ik ben geen die hard-pc gamer, Download ook misschien maar 4 spellen in een jaar. Deze speel ik een week en daarna gaan ze de kast in. Met uitzondering van UT2003, ik speel echter nog steeds de warez-versie met een legale key.X-box games koop ik btw wel. Dit om een aantal redenen: X-box moet groeien op gebied van games, dit bereik je alleen door er geld in de pompen en ik geniet dan meer van m'n games. Koop 1 spel in de maand.
Maar even ontopic...ik download idd games. Zij het niet veel, want ik speel zowat niets, op een paar titels na dan. Ik download meer mp3, zowat alleen maar eigenlijk...ik ga dus echt GEEN 3,5 euro betalen voor 1 nummer op een single. Gewoonweg omdat ik dat VEEL te duur vind. Kun je zeggen dat artiesten dan geen geld meer krijgen en dus stoppen met muziek maken. So be it, ten eerste zal dit zo'n vaart niet lopen...waarom niet ? Ze krijgen nog wel geld, ook al is het misschien minder, als ze stoppen krijgen ze helemaal niets meer. Daarbij, wat zeuren ze nou ? Ze rijden al een mercedes, maar dr moet er natuurlijk nog een bij voor op zondag of zo ? Kom op zeg...ik vind dat geen redenen om geen muziek meer te downloaden. Oke dus nu zal ik ongetwijfeld een enorme zak zijn, en enorm egoïstisch...so be it.
ow ja...en nou niet aankomen met dat niet elke artiest een Mercedes rijdt want dat weet ik ook wel, maar ik denk dat de strekking van die opmerking wel duidelijk is he...
[Dit bericht is gewijzigd door CoolGuy op 03-03-2003 13:54]
quote:Het is een voorbeeld, om een soortgelijk beeld te schetsen.. misterPERFECT!
Op maandag 3 maart 2003 12:27 schreef Smots het volgende:[..]
Geef mij eens een adres van zo'n supermarkt waar alles gratis is.
ACH NEE! DIE BESTAAN HELEMAAL NIET!
quote:Ok, misschien dat... maar zie me vorige reply... Betere beveiliging
Op maandag 3 maart 2003 12:34 schreef Mordreth het volgende:[..]
Ik denk dat het gaat om het feit dat het 1 illigaal is en broodrovend voor andere mensen en het andere legaal.
quote:
Op maandag 3 maart 2003 13:48 schreef CoolGuy het volgende:[..]
nog ffies en dan ben ik ook zover
quote:Ik down ook geregeld mp3, zit op paar "leuke" ftp's waar alles 0-sec opkomt
Maar even ontopic...ik download idd games. Zij het niet veel, want ik speel zowat niets, op een paar titels na dan. Ik download meer mp3, zowat alleen maar eigenlijk...ik ga dus echt GEEN 3,5 euro betalen voor 1 nummer op een single. Gewoonweg omdat ik dat VEEL te duur vind. Kun je zeggen dat artiesten dan geen geld meer krijgen en dus stoppen met muziek maken. So be it, ten eerste zal dit zo'n vaart niet lopen...waarom niet ? Ze krijgen nog wel geld, ook al is het misschien minder, als ze stoppen krijgen ze helemaal niets meer. Daarbij, wat zeuren ze nou ? Ze rijden al een mercedes, maar dr moet er natuurlijk nog een bij voor op zondag of zo ? Kom op zeg...ik vind dat geen redenen om geen muziek meer te downloaden. Oke dus nu zal ik ongetwijfeld een enorme zak zijn, en enorm egoïstisch...so be it.
Films down ik niet...geen zin op op m'n pc films te gaan kijken (hoewel mijn scherm der wel uitermate geschikt voor is) en ook geen zin om alles te gaan zitten branden etc. Koop m'n dvd's wel.
Apps/0-day down ik wel, gewoon handig
quote:Dan download jij toch wel veel als je alles aan 0-day download...
Op maandag 3 maart 2003 15:01 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
[..]Ik down ook geregeld mp3, zit op paar "leuke" ftp's waar alles 0-sec opkomt
Echter zit er ook heel veel bagger tussen. Waarom zou ik gaan betalen voor dingen die ik ook voor nix kan krijgen? Het is er ook nog es veel eerder voordat het in de winkel ligt. Ik down ook niet alles, alleen als een album of single me ECHT wat lijkt zet ik m'n download aan.Films down ik niet...geen zin op op m'n pc films te gaan kijken (hoewel mijn scherm der wel uitermate geschikt voor is) en ook geen zin om alles te gaan zitten branden etc. Koop m'n dvd's wel.
Apps/0-day down ik wel, gewoon handig
quote:niet alles gek........alleen de handige dingen
Op maandag 3 maart 2003 17:57 schreef CoolGuy het volgende:[..]
Dan download jij toch wel veel als je alles aan 0-day download...
moet je wel een HELE snelle verbinding hebben om dat allemaal bij te houden
1. CD's, die koop ik dus niet meer. Ja soms, wanneer het de moeite waard is. Ik vind de cd prijzen te belachelijk voor woorden. En daar komt nog een dikke schep bovenop als ik dan op de FP lees dat een winkel in nederland (VanLeest geloof ik) cd's voor "beginnende" artiesten in een speciale bak gaat verkopen. Het kost die artiest dan 500 euro voor 500 cd's. Als ik dan ga rekenen kost het precies 1 euro per cd. Ik ga ervan uit dat de producent en winkel er ook nog winst op moeten maken, en de prijs in de winkel dan iets hoger is.
Kun je nagaan wat een cd dan kost in een oplage van een paar 100.000 stuks. Dan komt er nog bij dat ik, als consument, dan ~20 euro moet gaan neertellen, die is helemaal gek. (dan heb ik het nog niet eens over het gedrag van de platenmaatschappijen etc tenopzichte van "hun" klanten)
2. Software. Ik koop ook de meeste software, simpelweg omdat het voor een bedrijf is. Maar dan die prijzen, jezus. Hoe komen ze daar bij zeg. En dan ook nog het lef hebben om elk jaar met een nieuwe(re) versie te komen voor eenzelfde bedrag. Wil je de ouwe versie dan kopen, omdat je juist met die versie werkt? Vertel mij maar waar. Ik ben nog niet een goede 2ehands softwareboer/site tegengekomen.
Dan de games. Je wordt eerst doodgegooid met lovende previews, om vervolgens te horen dat je nog eens een half jaar moet wachten totdat het in nederland uitkomt, terwijl je op buitenlandse forums allemaal verhalen van spelers zit te lezen. Ja, dan werk je het wel een klein beetje in de hand hoor.
Ik ben het volledig eens met diegene die zegt dat er bij een game "goodies" verkocht moeten worden. Dat geeft het tenminste meerwaarde. Ik ben een fanatiek flightsimulator gebruiker, kost gewoon ff 80 euro. Vroeger, bij de oudere versies, kreeg je er een gigantisch boekwerk bij. Super handig, met kaarten enzo. Tegenwoordig moet je het doen met een kartonnen hoesje en een pdf. Ja daar maak je vrienden mee.
quote:Je kunt het hele verhaal ook omdraaien. Vroeger was het idd zo dat vraag en aanbod het spelletje was.
Blijkbaar willen mensen wel dingen hebben, maar daar niet voor betalen. Ik snap wel dat de dingen duur zijn, maar dat hoort bij het spel. Indien mensen niet willen betalen omdat de prijs te hoog, dan wordt de aanbieder bijna gedwongen zijn prijzen te verlagen om, tov. de concurrenten, het hoofd boven water te houden (tenzij we te maken hebben met een kartel, maar daar ga ik niet van uit). Echter als zo'n prijsverlaging niet tot hogere omzet leiden omdat de vraag al is voldaan dmv. het downloaden, wat heeft zo'n prijsverlaging dan voor zin?
Verder stelt de topicstarter dat een als je een game eerst wil testen, je maar een demo moet downloaden. Sure, als iedere producent nou een volledig werkende demo zou uitbrengen kan ik me daar in vinden. Dit is echter absoluut niet het geval.
Ik denk dat het tijd wordt voor de producenten om eens naar "hun" klanten te luisteren, en niet andersom ![]()
sjeez, wat een verhaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |