abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8768111
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 10:44 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Ehm ja moet het alleen niet in die kut DVD hoesjes zitten... zo jammer ook met simcity 4 verwachte een mooi boek werk over elk gebouw en zo maar nee.... een boekje met 25 halve a4tjes

Age of Mythology box gekocht

Met miniatuur, poster, A3 layins, een dvd met the making of etc ... Fuck, zo moeten alle games weer uitgebracht worden

(offtopic sorry!)

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_8768115
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 10:45 schreef Markster het volgende:

[..]

verwacht je een heel boekwerk dan

Eigenlijk wel kijk maar naar het boekje van de XCOM series of van Civilization 2 en 3 heb je teminste wat aan als je een grote boodschap op de wc moet doen
-
  vrijdag 28 februari 2003 @ 10:49:54 #28
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_8768170
Ik begrijp dat warez niet zo leuk is voor de bedrijven. Alleen ik haat toch echt als ik een miskoop heb! Niet dat ik vaak spellen speel of koop.
Ik download soms een van de nieuwste spellen. Vind ik het een cool spel, dan ga ik hem kopen, maar indien ik het niks vind of het spel niet goed werkt op mijn pc, dan koop ik het niet.
Software download ik wel redelijk veel, vaak demo's, trials of helemaal. Denk hierbij aan 3dsmax, macromedia software. Dat zijn vaak superdure programma's en studentenversies zijn ook nog redelijk prijzig.
Ik gebruik dan wel de software van hun, maar ik spaar wel om de legale te kopen of een tweedehands pakket. Ik ben ook bezig met games/software te maken en zie ook niet graag verliezen door warez. Hoewel het een leuk idee zou zijn als mijn eerste spel op een warez site te vinden zal zijn, dan zou ik wel het gevoel hebben dat het spel een spel is dat gewaardeerd word .

Heb trouwens ook wel een aantal games gekocht die gewoon in mijn collectie moesten. Dat heb ik ook met dvd's, sommige wil ik wel een keer zien, maar die ga ik niet perse kopen, dus dan verliezen ze toch niks En sommige DVD's die moet ik gewoon in mijn collectie hebben

[Dit bericht is gewijzigd door TechXP op 28-02-2003 10:53]

vrijdag 28 februari 2003 @ 10:50:52 #29
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_8768183
ach ja khad rainbow six ook al ettelijke duizenden keren gespeeld, maar als je dan toch de verzamelbox met shirt, muismatje en poster ziet tja hard to resist dus misschien moeten de fabrikanten om warez tegen te gaan wel een xtra bieden om der spellen te verkopen, kun je ook nog originele ideeen verwachten ook nog
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_8768186
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 10:45 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Eigenlijk wel kijk maar naar het boekje van de XCOM series of van Civilization 2 en 3 heb je teminste wat aan als je een grote boodschap op de wc moet doen

ik had ge-edit

Ik las daarna dat het letterlijk in je verhaaltje stond

Maar wat kan je over simcity allemaal vertellen Ja misschien meer tips enzo, maar om nou over elk gebouw wat te vertellen Weetje hoeveel gebouwen er zijn

pi_8768280
Ik heb geen boekjes nodig, ik ben een autodidact op dat gebied.
Boekjes storen alleen maar om het zelf allemaal te willen doen.
Ik kijk ook nooit in gebruiksaanwijzingen van apparaten.

Ik kopieer bij het leven en er is geen haar op mijn hoofd die zich daarvoor schaamt.

pi_8768285
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 10:50 schreef Markster het volgende:

[..]

ik had ge-edit

Ik las daarna dat het letterlijk in je verhaaltje stond

Maar wat kan je over simcity allemaal vertellen Ja misschien meer tips enzo, maar om nou over elk gebouw wat te vertellen Weetje hoeveel gebouwen er zijn

Ja ok maar toch heb je ooit de Xcom spelle gespeeld / gekocht ?? zat een heel boek werk bij met een heel verhaal over het spel en de aarde van die tijd. ( spel gaat over ufo's en aliens ) Hoe ze de aarde kwamen bezoeke en hoe de eerste gevechte verliepen verhalen van soldate die tegen ze vochten. Kranteberichies en foto;s en info over wapens en zo.

Gewoon veel info is leuk en je leeft ze meer in bij een spel ik heb die spellen echt grijs gespeeld en soms trek ik nog wel eens XCOM 3 uit de kast 1 en 2 doen het helaas niet meer op mijn pc

En bij simcity ehm ja weenie waarom niet over elk gebouw voel me dan meer betrokke bij het spel volges mij

-
  vrijdag 28 februari 2003 @ 10:59:26 #33
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_8768290
mja, ik download dus wel degelijk voordat ik iets koop
neem bv DungeonSiege. Leek me een cool spel. Had demo gespeeld en zag er leuk uit.
Vervolgens dus gekocht. Blijkt later dat het spel wel erg veel van hetzelfde is. Dat het missen van skills bij fighters het spel oersaai maakt en multiplayer echt de pan uit zuigt.
Dus nu download ik wel degelijk voordat ik koop en als ik een spel goed vind dan koop ik het wel degelijk. Ik heb mn vingers al te vaak gebrand aan coole demo's en reviews die later niet helemaal representatief te zijn voor het echte spel. (Daikatana, Morrowind, Dungeon Siege, Dark Age of Camelot.
pi_8768677
Als ik een spel leuk vindt, of een OS nodig heb, kijk ik altijd eerst naar de ontwikkelaar, of ik daar sympathie voor kan hebben.
Bijvoorbeeld, Microsoft, daar heb ik weinig sympathie voor. Iedereen wordt nog steeds min of meer gedwongen om hun Windows te kopen, omdat bij de alternatieven je veel meer problemen met compatibileit krijgt.
Daar komt bij dat ik het echt veel te duur vindt, als je Windows en Office erbij wil, kost dat de helft van je pc zo ongeveer.
Die dingen heb ik dus illegaal verkregen.

Maar een spel van een kleine ontwikkelaar, die zichtbaar veel moeite in een spel heeft gestopt, en niet bijvoorbeeld een spel te snel op de markt heeft gebracht uit financiele overwegingen, daarvoor heb ik veel meer sympathie, en die spellen ben ik dan ook veel sneller geneigd te kopen (als ik er het geld voor heb op dat moment).

pi_8768725
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 10:59 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Ja ok maar toch heb je ooit de Xcom spelle gespeeld / gekocht ?? zat een heel boek werk bij met een heel verhaal over het spel en de aarde van die tijd. ( spel gaat over ufo's en aliens ) Hoe ze de aarde kwamen bezoeke en hoe de eerste gevechte verliepen verhalen van soldate die tegen ze vochten. Kranteberichies en foto;s en info over wapens en zo.

Gewoon veel info is leuk en je leeft ze meer in bij een spel ik heb die spellen echt grijs gespeeld en soms trek ik nog wel eens XCOM 3 uit de kast 1 en 2 doen het helaas niet meer op mijn pc

En bij simcity ehm ja weenie waarom niet over elk gebouw voel me dan meer betrokke bij het spel volges mij

Veel info is idd leuker, als je een spel download speel je wel, maar vaak weet je de achtergrond van het verhaal helemaal niet
pi_8768994
En andere reden dat ik trouwens voor legale spellen heb gekozen is dat ik er veel meer plezier aan beleef! In mijn studententijd (3 jaar geleden) zat ik behoorlijk in de warez. Ik kreeg elke maand zo'n beetje alles wat er uitkwam en ik had er een leuke bijverdienste mee (geen wereldschokkende bedragen hoor, maar je kon er pilsjes van drinken). Gevolg is dat ik alleen maar bezig was met downloaden, kopiëren en branden. Aan games daadwerkelijk spelen kwam ik niet eens toe, alleen even bekijken en daarna op de grote stapel (op uitzonderingen als FF7 en RE na). Op een gegeven moment ben ik eens gaan nadenken, eigenlijk had ik er geen plezier aan, ik had games alleen voor de heb en ik kreeg het steeds drukker met school en studie. Ook voelde ik me wel een beetje schuldig, het bleef tenslotte jatten en zo hebben pappa en mamma Strolie75 mij niet opgevoed.

Ik ben toen besloten om radicaal te stoppen met warez. Mede door mijn goede ervaring met games als FF7, RE en MGS (games die mij daadwerkelijk boeide) heb ik toen besloten een PS2 te kopen! Ondanks diverse aanbiedingen heb ik hem niet laten ombouwen. Ik koop nu gewoon mijn games en ik heb er naar mijn idee veel meer plezier van! Niet alleen het spelen (je zet toch door als je geld eraan heb uitgegeven) maar ook het lezen van previews/reviews en vooral het ouwhoeren op Fok hebben ervoor gezorgd dat ik nog nooit zoveel plezier aan games heb gehad! Ik ben nu zelf begonnen met het verzamelen van games (origineel) die ik in mijn warez-tijd heb gemist of gekopieerd heb gespeeld (FF7, MGS).

No more warez for me!

Oh ja, een boekjes roeleren!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 28 februari 2003 @ 13:27:57 #37
136 V.
Like tears in rain...
pi_8771416
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 10:17 schreef Strolie75 het volgende:

[een heleboel]

Jullie mening graag.

Dat ik het helemaal met je eens ben.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  Eindredactie Games vrijdag 28 februari 2003 @ 14:22:52 #38
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_8773111
ik heb een flash linker voor me gameboy A omdat ik veel op reis ben en op school kan gamen. ik revieuw ook spellen voor een website voor zieke kinderen maar zij en ik hebben geen geld om steeds nieuwe spellen aan te schaffen en we mogen zo ook niet in bruikleen. ik knamoelijk spellen reveiwuenvan een jaar terug.
en daar komt nog bij datik een sukkel ben als het om cd's en cardridges gaat. ik mol die dingen ook. daarom hb ik ook me xbox omgebouwd met een grote harde schijf. ik haat het als ik de hele tijd met 30 cd's moet sjouwen naar vrienden of familie. en ik weet nu al dat ik die dingen gewoon mol. en dat is pas zonde.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_8778306
Ik ben het helemaal eens met je verhaal op het uitproberen na. Demo's zijn vaak zo aangepast dat je geen goede impressie kunt krijgen van het spel. Over reviews wil ik het niet eens hebben omdat ik enerzijds geen bladen meer koop om spellen te beoordelen (het is heel moeilijk om een spel objectief te reviewen zodat iedere soort gamer weet of het iets voor hem is) en anderzijds ik niet de mening van een een stel pubers op internet vertrouw die niet schromen om hetzelfde stuk tekst graag te hergebruiken bij hun schrijfopdrachten voor Nederlands. Ik denk dat ik zelf het beste weet wat ik leuk vind en als het spel leuk is dan koop ik het en zoniet dan mieter ik het er weer af.

Ben ik trouwens de enige die door het uitproberen van spellen (en muziek, maar dat terzijde) juist meer is gaan uitgeven in plaats van minder?

vrijdag 28 februari 2003 @ 21:14:59 #40
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_8782805
Ik denk dat ik mag aannemen dat mensen wel weten hoe ik over warez denk.
Warez downloaden=diefstal
C'est simple. Daar is geen kutsmoes tegenop gewassen.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_8782828
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 14:22 schreef donald_dick het volgende:
ik heb een flash linker voor me gameboy A omdat ik veel op reis ben en op school kan gamen. ik revieuw ook spellen voor een website voor zieke kinderen maar zij en ik hebben geen geld om steeds nieuwe spellen aan te schaffen en we mogen zo ook niet in bruikleen.
Hoe zielig die kindjes ook zijn, ik vind het geen excuus, sorry.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 28 februari 2003 @ 21:18:45 #42
136 V.
Like tears in rain...
pi_8782904
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 21:14 schreef Smots het volgende:
Ik denk dat ik mag aannemen dat mensen wel weten hoe ik over warez denk.
Warez downloaden=diefstal
C'est simple. Daar is geen kutsmoes tegenop gewassen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  Eindredactie Games vrijdag 28 februari 2003 @ 22:50:56 #43
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_8784779
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 21:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Hoe zielig die kindjes ook zijn, ik vind het geen excuus, sorry.

oh? heb jij eens op de oncologieafdeling gewerkt? hoe zou jij het vinden als je daar 4 maanden ligt in bed ? dan dank je god op je blootte knietjes dat je weg mag?
op woensdag avond km ik langs met nog een paar anderen met me kopien ja en dan gaan wij daar op de kinderafdeling ff een middagje+avond lol maken. vrijwillig. het ziekenhuis kan geen extra geld geven. ik kan het niet betalen met me zondag AH loontje.
het kan em geen moer schelen hoe iedereen erover denkt, maar ga eens bij jezelf denken hoe het is om als kind zijnde in het ziekenhuis te zitten
pi_8784890
Ik speel weinig, ik kopieer/download weinig, ik koop weinig.
Ik vind games niet zo zeer te veel kosten, maar game boeien me eigenlijk niet lang genoeg om het nou echt te gaan kopen. Meestal ben ik na een paar uur uitgespeeld...
En al te veel geld heb ik dus niet op het moment, en ik geef het dus ook niet zo snel uit aan andere dingen... en dit is 1 van die dingen waar je makkelijk illegaal aan kan komen.
Indien ik een spel echt leuk vind, en dat gebeurd af en toe nog wel eens met een RPG ofzo, dan koop ik het ook wel. Soms koop ik ook nadat ik al het origineel heb.

Nee, ik keur dit niet goed bij mezelf. En nee, dit is zeker niet de mening van heel Fok!. Nogmaals, warez mogen niet op Fok!, indien iemand zoiets ging denken nu.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_8785122
warez rulen en zijn goedkoop <-- grootste voordeel
pi_8785245
tegenwoordig zijn spellen leuk voor een paar uur speelplezier

kijk maar naar C&C .. die formule is zoooo uitgemolken
paar nieuwe graphics
hup.. weer een 'nieuw' spel

ik download een spel
speel het 3 uurtjes en dan ben ik ze beu
tenzij lucasarts weer begint met fantsoenlijke adventures koop ik niks (die 3d zooi zuigt)

laatste spel wat ik kocht was heart of darkness
had ik 3 jaar op gewacht
was lineair.. en binnen 1 dag uitgespeelt.. en daar betaalde ik dan 99 gulden voor..

Eindredactie Games zaterdag 1 maart 2003 @ 00:48:52 #47
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_8787378
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 23:10 schreef MegA het volgende:
tegenwoordig zijn spellen leuk voor een paar uur speelplezier

laatste spel wat ik kocht was heart of darkness

das dan lang geleden..dat spel i nu meer dan 3 jaar oud.. ik hebhem ook nog orgineel
pi_8788029
Hoe kan dat nou?
Hoe kan het nou dat mensen niet begrijpen dat het downloaden van muziekbestanden gewoonweg niet goed is voor de economie en voor de detailhandelaren zelf.

Ik snap niet hoe het meest elementaire proces van onze economisch systeem (namelijk: Het 'spel' van Vraag en Aanbod) door mensen zo makkelijk over het hoofd gezien.

Blijkbaar willen mensen wel dingen hebben, maar daar niet voor betalen. Ik snap wel dat de dingen duur zijn, maar dat hoort bij het spel. Indien mensen niet willen betalen omdat de prijs te hoog, dan wordt de aanbieder bijna gedwongen zijn prijzen te verlagen om, tov. de concurrenten, het hoofd boven water te houden (tenzij we te maken hebben met een kartel, maar daar ga ik niet van uit). Echter als zo'n prijsverlaging niet tot hogere omzet leiden omdat de vraag al is voldaan dmv. het downloaden, wat heeft zo'n prijsverlaging dan voor zin?

Mensen die zeggen van "Ik koop toch nooit", stuitten op een paradox omdat ze het in principe hun vraag naar het product hebben vervuld, maar daarvoor niets heeft betaald. Het komt neer dat we gewoon te gierig zijn om te betalen.

Mensen, we zouden allemaal elkaar moeten aankijken en tegen elkaar moeten zeggen van:

We moeten niet downloaden;
We zouden moeten kopen indien we het willen.

Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
pi_8789772
ik denk zowieso dat het met spellen best wel meevalt

de meeste spellen hebben een online functie die alleen met een officiele key werkt

Unreal etc
die verkopen dus ontzettend goed

de meeste warez zijn nog altijd programma's etc
ik durf te wedden dat de meeste fokkers een illegale versie hebben van hun OS..

pi_8790817
heb nog nooit een pc spel gekocht. (een keertje een ps2spel gekocht, maar dat later weer verkocht)

dat komt vooral omdat ik geen spelfanaat ben. na een dag of 2 ben ik wel uitgekeken op een spel. dat heb ik tot nu toe met elk spel gehad.

heb me nog nooit schuldig gevoeld dat ik spellen download. voel me ook niet verantwoordelijk voor de succes van een spelontwikkelaar (die al een smak geld binnenheeft voor het uitbrengen van het spel alleen)

thou art that
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')