abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 februari 2003 @ 02:27:22 #1
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_8765348
'Politie heeft het druk door camera-controles'
quote:
DEN HAAG - De politie Haaglanden kan niet alle criminaliteit bijbenen die tussen Den Haag Centraal en Hollands Spoor met cameras wordt geregistreerd. De 150 cameras, waarmee de politie deze omgeving in de gaten houdt, leveren zoveel beelden op dat de wachtcommandant geregeld vraagt "nu even niets meer aan te leveren". Dat staat te lezen in De Telegraaf van donderdagochtend.
Een woordvoerder van politie Haaglanden spreekt dit tegen. Volgens hem is juist sprake van een succesverhaal en worden er sinds de introductie van de cameras meer aanhoudingen verricht. Ook neemt de criminaliteit in de straten waar de cameras hangen af.
Volgens de woordvoerder is er sprake van piekbelasting; zware criminaliteit wordt per direct afgehandeld, kleinere zaken komen later aan bod.
bron

Ondanks dat ze de capaciteit van de hoeveelheid niet aankunnen is vind ik het positief te noemen dat de camera's zo efficient werken! In de reportage op TV West werd daarbij wel vermeldt dat alle zaken die niet direct opgelost werden later werden behandeld. Overigens als neveneffect betekenen die camera's dat de criminaliteit verplaatst word naar camera-loze gebieden.

Ikzelf kom bijna dagelijks in dit gebied en vind de overlast prima afgenomen rondom DH HS. Nu die camera's er al een tijdje hangen in veel gebieden in Nederland is het misschien tijd voor een kleine evaluatie op FOK!
Hebben jullie last van de camera's in de gebieden en vindt je het (nog steeds) inbreuk op de privacy?

Zelf heb ik totaal geen gevoel inbreuk op mijn privacy te hebben. Ik voel me, zeker rondom HS, wel meer op me gemak

»» Democracy is so overrated »»
pi_8765541
Ik ook. Camera's zijn ok.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_8765685
Ik vind camera's in de openbare ruimte geen inbreuk op mijn privacy, zolang de verzamelde beelden alleen gebruikt worden om criminaliteit te bestrijden.

Overigens blijft de veiligheid die met cameratoezicht onstaat m.i. slechts een schijn. Hier in Rotterdam is sinds kort het CS en de ruimte direct daaromheen ook volgehangen met camera's. Het gevolg zie je direct: Waar eerst de drugsrunnertjes voor de deur van het station hingen en de deals in een portiekje daar tegenover werden afgehandeld, daar zie je nu dat de afhandeling zich 100 meter de daar liggende woonwijk in verplaatst.

Het nut daarvan ontgaat mij compleet .

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 28 februari 2003 @ 19:54:54 #4
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_8780816
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 02:27 schreef RoelerMF het volgende:

....

Ja ik vind het inbreuk op mijn privacy.

Bovendien verplaats het probleem zich.

Tsja .....
pi_8781276
Totaal nutteloos. De politie moet vaker schieten, liefst raak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')