Mijn moeder had hondenvoer gekocht om eens te kijken of het nou hetzelfde was als kattenvoer. Vreet dat beest (dit mag je gerust vreten noemen) 2 bakken vol op en waggelt vervolgens de huiskamer in op weg naar de bank om eens lekker te chillen....
( en normaal maar kieskeurig zijn over wat ze eet enzo)
Conclusie van mijn moeder: Hondenvoer is hetzelfde als kattenvoer..
Al met al wel weer een komisch voorval dus...
quote:Ze wordt wel steeds zwaarder inderdaad...
Op donderdag 27 februari 2003 19:05 schreef wouter25 het volgende:
Hoeveel kilo weegt die kat wel niet?
Ga je mee doen aan het record de dikste kat?
Ik gok op een kilootje of 4/5
Mal beest maar toch is ze
Katten en honden verschillen namelijk heel erg er wat voedsel vertering en opname betrefd. In hondenvoer zit lang niet alles wat een kat nodig heeft. Wanneer je altijd hondenvoer aan een kat zou voeren kan hij daar zelfs ziek van worden omdat hij dan bepaalde essentiele voedingstoffen niet binnen krijgt.
Een keer hondenvoer kan geen kwaad en vind je kat blijkbaar zelfs erg lekker maar het is echt niet verstandig om hem hondenvoer te blijven voeren.
quote:Ik heb het altijd al gedacht....
Op donderdag 27 februari 2003 19:07 schreef FlyingFox het volgende:
dan is een hond in een kattepak
ok dan niet..
quote:Ja daar heb je gelijk in en we waren ook niet van plan om het structureel te geven, maar het ging met name even om de smaak
Op donderdag 27 februari 2003 19:08 schreef Swiffy het volgende:-Een erg logisch verhaal-
quote:Ze is bijna 12
Op donderdag 27 februari 2003 19:11 schreef wouter25 het volgende:
Hoe oud is die kat dan?
Zit ie na het chillen op de bank ook met een kluif tusen zijn pootjes?
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 19:12 schreef MUUS het volgende:
1 van mijn katten doet dat ook. Die wandelt gewoon tussen de honden in, kijkt een beetje boos waardoor de grootste hond opzij gaat en dan gaat hij doodleuk ff wat uit die bak staan vreten. Die hond zit er als een jan lul naast te wachten tot die kat klaar is..
maar er zijn goede redenen waarom er apart voer is voor katten en honden:
Een kat stelt veel hogere eisen aan zijn voeding:
- de kat heeft een hogere eiwitbehoefte dan de hond
-een hond kan vitamine A (door de mens voorbehandelt, plantaardig) caroteen maken. Een kat kan dit niet
- Het aminozuur taurine* is voor de kat essentieel; de hond kan het zelf maken
- Niacine (vit.B3) en arachidonzuur (een vetzuur) moeten in de voeding van een kat aanwezig zijn. De hond kan ook dit zelf aan maken.
Kortom: een hond op kattenvoer houden geeft geen problemen maar een kat op hondevoer houden kan nogal wat problemen geven.
(*taurine is noodzakelijk voor het goed functioneren van het hart en de retina, een tekort veroorzaakt hartafwijkingen en blindheid)
Dus je moet je kat gewoon kattevoer blijven geven anders komt ie veel voedingstoffen tekort.
quote:Mijn kater eet chips, chocola en olijven. Oh, en een biertje gaat er ook wel in.
Op donderdag 27 februari 2003 19:13 schreef U-lerZzZ het volgende:
Ik ken een kat die chips eet..
quote:Wat zijn dit allemaal voor katten?
Op donderdag 27 februari 2003 19:13 schreef U-lerZzZ het volgende:
Ik ken een kat die chips eet..
quote:Weet je zeker dat het een kat is?? (hoewel, de kat van een kennis van me lurkt ook wel eens aan de koffie
Op donderdag 27 februari 2003 19:14 schreef MUUS het volgende:
Mijn kater eet chips, chocola en olijven. Oh, en een biertje gaat er ook wel in..
quote:Tis een varken in het verkeerde lijf.
Op donderdag 27 februari 2003 19:16 schreef MSXUser het volgende:[..]
Weet je zeker dat het een kat is?? (hoewel, de kat van een kennis van me lurkt ook wel eens aan de koffie
)
quote:Mischien kan je ook wel stappen met die kat, lekker een breezer drinken
Op donderdag 27 februari 2003 19:16 schreef MSXUser het volgende:[..]
Weet je zeker dat het een kat is?? (hoewel, de kat van een kennis van me lurkt ook wel eens aan de koffie
)
quote:Dit is dus het leuke aan katten...zo onvoorspelbaar, ze kunnen je echt altijd weer verbazen...
Op donderdag 27 februari 2003 19:15 schreef wouter25 het volgende:[..]
Wat zijn dit allemaal voor katten?
Ik snap er allemaal niets meer van hoor.....
quote:Of je gebruikt 'm als vuilnisbak/kruimeldief, want werkelijk alles gaat naar binnen.
Op donderdag 27 februari 2003 19:17 schreef wouter25 het volgende:[..]
Mischien kan je ook wel stappen met die kat, lekker een breezer drinken
-edit- Een breezer? . Tis een stoere rode kater, geen mietje. Hij wil bier!
[Dit bericht is gewijzigd door MUUS op 27-02-2003 19:19]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |