quote:Ik denk dat al die kabeljauw voornamelijk gebruikt voor voor voedsel en niet als levertraanbron.
Op donderdag 27 februari 2003 19:04 schreef Scighera het volgende:
daarom sterft de kabeljauw nu ook uit....
quote:daar heb je gelijk in; kabeljauw, kabeljauwfilet, vissticks, lekkerbekjes en ga zo maar door..
Op donderdag 27 februari 2003 19:54 schreef Jojogirl het volgende:[..]
Ik denk dat al die kabeljauw voornamelijk gebruikt voor voor voedsel en niet als levertraanbron.
Het nut van levertraan is tegenwoordig niet meer aanwezig. Met 1 keer in de week vis eten, en een vitaminepreparaat krijg je ook visolie en vitamines binnen
quote:klopt ! was laats een vraag in een quizz op tv.. iedereen koos walvis... MISPOES
Op donderdag 27 februari 2003 18:59 schreef Jojogirl het volgende:
Volgensmij wordt tegenwoordig de meeste levertraan idd uit kabeljauw gewonnen, aangezien de walvisjacht verboden is.
van een walvis komt een ander type traan (met grote hoeveelheden) ook wel levertraan maar niet massaal meen ik
quote:dan ben ik nog wel gezond bezig, ik eet minstens 1 keer in de week kool vis (of hoe heet dat), vitaminepreparaat gebruik ik niet maar wel veel fruit
Op vrijdag 28 februari 2003 11:58 schreef TMoose het volgende:
Levertraan bevat een bepaalde vitamine (vraag me niet welke, dat ben ik ff kwijt :| ) waar mensen vroeger nogal eens tekort aan hadden. Levertraan was toen zo ongeveer de enigste bron van die vitamine. Volgens mij is het die vitamine die tegenwoordig aan margarine wordt toegevoegd... (Maar ook dat weet ik niet zeker.)Het nut van levertraan is tegenwoordig niet meer aanwezig. Met 1 keer in de week vis eten, en een vitaminepreparaat krijg je ook visolie en vitamines binnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |