abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221732716
Ik heb mij nintendo NES, in doos, met DuckHunt nog steeds, negendertigjaar geleden gekregen.
Nu lijkt mij het mij wel weer eens leuk om te ' Mario-Brossen' maar uiteraard een hypermoderne TV, en een jurassic-spelcomputer.
Welk kabeltje moet ik bestellen?
Coax=>HDMI
( Uiteraard zoekel en bol al geraadpleegd, maar kwam er niet goed uit..)
pi_221732742
Scart naar hdmi!
pi_221732778
RCA-to-HDMI denk ik. Volgens mij had de N64 pas SCART. Die adapters kun je al voor een paar euro op Amazon krijgen, of voor nog een paar euro minder op AliExpress.
pi_221733047
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 19:40 schreef Nielojram75 het volgende:
Ik heb mij nintendo NES, in doos, met DuckHunt nog steeds, negendertigjaar geleden gekregen.
Nu lijkt mij het mij wel weer eens leuk om te ' Mario-Brossen' maar uiteraard een hypermoderne TV, en een jurassic-spelcomputer.
Welk kabeltje moet ik bestellen?
Coax=>HDMI
( Uiteraard zoekel en bol al geraadpleegd, maar kwam er niet goed uit..)
Ik heb heel veel kabeltjes gekocht maar is mijn niet gelukt. Ben benieuwd of iemand hier met een oplossing komt.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  zaterdag 5 september 2026 @ 20:33:57 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221733235
Heb je de AV kabels nog?

Want voor de rest heb je alleen deze nodig denk ik
https://www.retronintendo(...)640031303336343735f3

Anders moet je deze er bij kopen.
https://www.retronintendokopen.nl/nintendo-nes/av-scart-kabel
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221733373
maar duckhunt moet je meer voor doen om het werkend te krijgen op een moderne tv, weet alleen niet exact wat
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221733412
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 20:46 schreef mschol het volgende:
maar duckhunt moet je meer voor doen om het werkend te krijgen op een moderne tv, weet alleen niet exact wat
Ja zal met hertz te maken hebben vgn wordt het scherm namelijk zwart voor 1 frame waarmee het pistool kon zien of je raak schoot.

Ofzoiets
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221733439
Ik heb voor mijn sega megadrive een goedkope (8 euro ofzo) converter geprobeerd. Werkte flut (als in niet speelbaar). Dus zou wel even uitzoeken vooraf welke goed werkt. Moet ik ook nog steeds doen, maar wil maar aangeven dat niet elke converter goed werkt.
pi_221733457
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2026 20:48 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Ja zal met hertz te maken hebben vgn wordt het scherm namelijk zwart voor 1 frame waarmee het pistool kon zien of je raak schoot.

Ofzoiets
Hoe het werkt

Scherm wordt donker: Als je de trekker overhaalt, wordt het tv-scherm een fractie van een seconde helemaal zwart.

Witte vlakken: Direct daarna tekent het spel een wit vakje op de plek waar de eend stond.

Lichtmeting: De lichtsensor in het pistool kijkt of hij dat witte vlak ziet.

Raak of mis: Ziet de sensor licht? Dan heb je de eend geraakt. Ziet de sensor alleen zwart? Dan heb je misgeschoten.

Alleen op oude tv's: Dit werkt alleen op oude beeldbuizen (CRT-schermen), omdat moderne lcd- of oled-schermen het beeld te traag opbouwen voor deze snelle flits.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_221733647
NIntendooooooooooooooooooooooo whahahaahaaaaaaaaaaaaaa 🤣🤣🤣🤣🤣
pindazakje
pi_221734426
er is tegenwoordig een hele handel in oude CRT tv's speciaal voor retro gaming
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_221734956
Scart naar HDMI heeft een gigantische inputlag. Je moet een Frame meister halen of Retrotink.
blablablabla
pi_221742159
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 20:18 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik heb heel veel kabeltjes gekocht maar is mijn niet gelukt. Ben benieuwd of iemand hier met een oplossing komt.
Hier was ik dus ook al bang voor..
Er raadde mij iemand aan om een oude TV bij de kringloop te kopen, zo'n ouderwetse BEELDbuis..

Naast het feit dat het mij wel weer eens leuk leek om muntjes te verzamelen, wil ik ook graag weten of de console het nog doet.
Begreep dat het nog best wat op kan brengen, zo'n apparaat in doos, met de boekjes etc..
  Moderator zondag 6 september 2026 @ 19:55:31 #14
388664 crew  Dotteke
pi_221742233
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 19:44 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
Er raadde mij iemand aan om een oude TV bij de kringloop te kopen, zo'n ouderwetse BEELDbuis..

Naast het feit dat het mij wel weer eens leuk leek om muntjes te verzamelen, wil ik ook graag weten of de console het nog doet.
Begreep dat het nog best wat op kan brengen, zo'n apparaat in doos, met de boekjes etc..
Dat kan ook. Maar heb geen zin om boven te gaan zitten spelen. En beneden wil ik dat niet. Wel heel jammer.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_221742497
quote:

[..]

Zelf houd ik marktplaats wat in de gaten voor een CRT televisie in de buurt. Kringloop heeft misschien ook, dat weet ik niet.

ChatGPT gaf ook de volgende website aan: https://retrovideogames.nl
pi_221742548
Ik had hem op mijn vorige SmartTV gewoon geïnstalleerd, geen idee meer hoe helaas. Nu staat-ie onaangesloten te staan. Zelda is wel reteduur.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221742988
Officieel is er zelfs een hulpstuk!

https://www.bol.com/nl/nl(...)medium=free_shopping
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221743492
quote:

[..]

Joh, haal een nes mini en je hebt meer lol eraan. Volledige collectie erop zetten en na 20 minuten ben je er ook weer klaar mee.

Die oude nes kan je prima verkopen. Of zonder gedoe bij een game zaak, of met gedoe via marktplaats.

Een game zaak krijg je minder knaken, maar checken ze alles voor je. Marktplaats... tsja...
pi_221747484
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2026 21:42 schreef Chandler het volgende:
Officieel is er zelfs een hulpstuk!

https://www.bol.com/nl/nl(...)medium=free_shopping
Je link doet het niet..
pi_221747493
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 18:34 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
Je link doet het niet..
Hier wel ;-)

Maar dit is de titel:
Luxe Snes N64 Naar HDMI Converter - Geschikt voor Nintendo 64 - Kabel - TV - Adapter - Video & Audio - TV Accessoires - Games
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_221747533
Ik heb geen N46 :N
https://ibb.co/VY1WyfdG
pi_221747735
=edit-
dan geen idee
Like trump...
pi_221747773
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 20:33 schreef Harvest89 het volgende:
Heb je de AV kabels nog?

Want voor de rest heb je alleen deze nodig denk ik
https://www.retronintendo(...)640031303336343735f3

[ afbeelding ]

Anders moet je deze er bij kopen.
https://www.retronintendokopen.nl/nintendo-nes/av-scart-kabel
Ik heb dit voor mijn snes eens geprobeert maar de beeldkwaliteit is echt bagger. En dan in de zin van dat het omzetten van sd naar hd heel slecht gebeurt.

Uiteindelijk kon ik via via een professionele converter gebruiken en dat beeld zag er heel scherp uit. Geloof dat het iets van blackmagic was.
  maandag 7 september 2026 @ 19:47:47 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221748046
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:18 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik heb dit voor mijn snes eens geprobeert maar de beeldkwaliteit is echt bagger. En dan in de zin van dat het omzetten van sd naar hd heel slecht gebeurt.

Uiteindelijk kon ik via via een professionele converter gebruiken en dat beeld zag er heel scherp uit. Geloof dat het iets van blackmagic was.
Ik denk dan dat zo'n oud beeldbuisje inderdaad de beste optie is, zoals andere users hebben voorgesteld.
Dan is het gewoon 1 kabel en klaar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221751209
Oude CRT is het beste, van het beeld omzetten wordt ook niemand vrolijk van. Dan lijkt het alsnog nergens op.
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')