abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 18:21:37 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221653060
quote:
Toestand Noorse koning Harald (89) dit weekend verslechterd in ziekenhuis

De toestand van de Noorse koning Harald is het afgelopen weekend verslechterd, meldt het Noorse koningshuis. De 89-jarige vorst werd afgelopen maandag na een medisch onderzoek opgenomen in het ziekenhuis vanwege complicaties door bloedarmoede.
Het Noorse koningshuis meldde afgelopen week dat Harald de afgelopen weken werd behandeld met cortison voor de bloedziekte hemolytische anemie.

Volgens het paleis heeft de behandeling geleid tot vochtophoping in het lichaam. Daardoor was behandeling in het ziekenhuis van Oslo noodzakelijk.

Dit weekend is zijn toestand verslechterd, meldt een woordvoerder van het paleis. Maar de situatie is wel stabiel. "Zijne Majesteit krijgt antibiotica toegediend voor een bacteriële bloedbaaninfectie en reageert goed op deze behandeling."

Harald, het oudste zittende staatshoofd van Europa, is "tot nader order met ziekteverlof". Zijn zoon Haakon treedt de komende periode op als regent, zoals hij de laatste jaren al vaker heeft gedaan.

Harald is de afgelopen jaren vaker in het ziekenhuis opgenomen. Zo werd hij begin dit jaar nog behandeld voor een infectie.

https://www.nu.nl/konings(...)d-in-ziekenhuis.html
quote:
Chaos aan het Noorse hof om opvolging zieke vorst: Haralds dood zou op het slechtst mogelijke moment komen

Het slechtst mogelijke moment voor een troonswisseling denkbaar lijkt in Noorwegen toch aanstaande, nu er grote zorgen zijn om de gezondheid van koning Harald. Die ligt met een bloedvergiftiging in het ziekenhuis en volgens de laatste berichten is zijn toestand alleen maar verslechterd. Een komen en gaan van leden van de koninklijke familie laat zien hoe iedereen in staat van paraatheid is en rekening houdt met het ergste.

De geliefde vorst is 89 en daarmee een man van de dag. Harald heeft altijd te kennen gegeven tot zijn dood op de troon te willen blijven. Kroonprins Haakon (53) wordt onmiddellijk koning als zijn vader het leven zou laten. Maar dat zou nu op een buitengewoon ongelukkig moment zijn, nu er aan het hof in Oslo sprake is van een behoorlijke chaos.

Kroonprinses Mette-Marit (53) herstelt van haar longtransplantatie, terwijl haar zoon Marius is veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf. Hij is tegen dat vonnis in beroep gegaan en verblijft momenteel onder huisarrest.

Populariteit Mette-Marit flink gedaald
Haakon is vooral bezig met de zorg voor zijn zieke vrouw. Wanneer hij koning wordt, zal hem dat nauwelijks meer gegund zijn. Dan is er nog de vraag hoe de Noren reageren op het idee van Mette-Marit als koningin. Door de onthullingen over haar contacten met Jeffrey Epstein en de veroordeling van Marius verkeert haar populariteit op een dieptepunt.

Dat is iets verbeterd door het medeleven met haar levensbedreigende aandoening, maar toch vindt menigeen het geen goed idee dat zij aan de zijde van Haakon koningin wordt.

Prinses Ingrid Alexandra naar voren geschoven?
Haakon staat er voorlopig dan ook grotendeels alleen voor, al wordt vaak de naam genoemd van dochter Ingrid Alexandra (22), die onlangs is teruggekomen uit Australië en zich weer in Oslo heeft gevestigd. Zij zou tegen wil en dank de tweede belangrijke figuur binnen het koningshuis kunnen worden, al had zij andere plannen. Broer Sverre Magnus (20) staat op het punt naar Lissabon te verhuizen, waar hij wil gaan studeren.

Voor Haakon valt in dat geval te hopen dat zijn moeder, koningin Sonja, die eveneens 89 is, hem nog een tijd met raad en daad terzijde kan staan. Op zijn zus Märtha Louise (54) hoeft hij niet te rekenen. Zij is al sinds 2022 geen werkend lid van het Koninklijk Huis meer.

https://www.telegraaf.nl/(...)komen/160449573.html
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 18:22:39 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221653063
quote:
Noorse koningin Sonja op bezoek bij man Harald in ziekenhuis

De Noorse koningin Sonja (89) heeft opnieuw een bezoek gebracht aan haar man, koning Harald (89). Volgens het Noorse persbureau NTB was de koningin dinsdagmiddag in het ziekenhuis in Oslo, waar de koning verblijft.

Dinsdagochtend kreeg Harald bezoek van het kroonprinselijk paar, Haakon en Mette-Marit. Zij vieren dinsdag tevens hun zilveren huwelijksjubileum.

Harald wordt in het ziekenhuis behandeld voor de bloedziekte hemolytische anemie en een bacteriële infectie.

Het Noorse hof meldde zondag dat zijn toestand in het weekend was verslechterd, maar wel stabiel is.

https://www.rtl.nl/boulev(...)ng-harald-ziekenhuis
quote:
Kroonprins en kroonprinses opnieuw op bezoek bij koning Harald
De Noorse kroonprins Haakon (53) en zijn vrouw kroonprinses Mette-Marit (53) zijn opnieuw op bezoek gegaan bij koning Harald (89) in het ziekenhuis. Volgens het Noorse persbureau NTB arriveerde het stel net na 11.30 uur in de auto en reed de kroonprins zelf, net als op maandag.

Koning Harald ligt sinds vorige week maandag in het ziekenhuis, waar hij wordt behandeld voor de bloedziekte hemolytische anemie. Hij kreeg tevens antibiotica. Dit weekend ging het slechter met de koning, maar sinds zondag zou zijn toestand 'stabiel' zijn, meldde het Noorse hof.

Zaterdag, zondag en maandag gingen Haakon en Mette-Marit ook al op ziekenbezoek. Dinsdag viert het stel hun zilveren huwelijksjubileum in besloten kring, vanwege de gezondheid van Mette-Marit, die in juni een longtransplantatie onderging.

https://www.rtl.nl/boulev(...)op-bezoek-bij-koning
pi_221653073
Triest maar met 89 wordt het ook weleens tijd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 18:39:00 #4
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221653146
Ach, het koningshuis, de originele uitkeringstrekkers.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221653268
Opheffen die onzin. Het is verdomme bijna 2027... -O-
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:08:34 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221653309
Wat een medeleven hier :')
pi_221653313
Waarom zou mij dit meer boeien dan een willekeurige andere 89-jarige? Omdat het om een lid van een 'koningshuis' gaat? :')

Next.
pi_221653410
:7
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:55:11 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221653629
Ik stel voor om Haaland troonopvolger te maken. Dat heeft hij wel verdiend na dat WK.

Laat de mensen kiezen.

Haaland! The King in the North!!!

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:34:30 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221654157
Tja of Mette Marit nu of volgend jaar koningin wordt. Dat gebeurt toch wel een keer.
pi_221655647
Ach Harald
U MAD?
pi_221655778
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 19:08 schreef Starhopper het volgende:
Wat een medeleven hier :')
Zeker, een oude Viking is stervende.

Weet jij hoe rijk hij elke Noor heeft gemaakt met zijn regeringen?

Weet jij überhaupt wat over de Vikingen in 2026? Respect…
Blijf maar lekker woke, in je flatje. Deze koning verdient alle lof.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 07:13:15 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221656023
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zeker, een oude Viking is stervende.

Weet jij hoe rijk hij elke Noor heeft gemaakt met zijn regeringen?

Weet jij überhaupt wat over de Vikingen in 2026? Respect…
Blijf maar lekker woke, in je flatje. Deze koning verdient alle lof.
Misschien eerst eens kijken waar ik op reageer voor je zo’n tirade uit je toetsenbord ramt. Mijn opmerking sloeg juist op het gebrek aan medeleven in de reacties hierboven. Maar goed begrijpend lezen en sarcasme is natuurlijk lastig als je weer eens op een doordeweekse dag te diep in het glaasje hebt gekeken.
  donderdag 27 augustus 2026 @ 19:38:32 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221669582
quote:
Toestand Noorse koning Harald 'zeer ernstig', familie zegt afspraken af

De toestand van de Noorse koning Harald (89) is verder verslechterd in het ziekenhuis. Een woordvoerder van het koninklijk paleis zegt nu in een summier persbericht dat zijn toestand "zeer ernstig is".

Leden van de koninklijke familie hebben hun verplichtingen afgezegd om bij Harald te kunnen zijn. Vanmorgen werden er auto's van de koninklijke familie bij het ziekenhuis gezien.

De Noorse publieke omroep NRK meldt dat in ieder geval zijn vrouw Sonja, zus Astrid (94) en zoon Haakon met zijn vrouw Mette-Marit zijn gearriveerd. Ook kleinkinderen van de koning kwamen langs: NRK meldt dat zelfs het zwarte schaap van de familie, Haralds stiefkleinkind Marius Borg Høiby, langskwam. Hij staat sinds zijn veroordeling wegens seksueel misbruik onder elektronisch huisarrest.

Complicaties
Premier Støre zegt dat het hele land meeleeft met de koninklijke familie. Hij zegt ervan overtuigd te zijn dat Harald in het universiteitsziekenhuis de best mogelijke behandeling krijgt. Støre heeft een bezoek aan Duitsland afgezegd. Ook parlementsvoorzitter Gharahkhani heeft een reis naar IJsland afgebroken vanwege de verslechterde toestand van de koning.

De koning werd tien dagen geleden opgenomen in het ziekenhuis wegens complicaties door bloedarmoede. Een behandeling daarvoor leidde tot vochtophoping in het lichaam die in het ziekenhuis verholpen moest worden. Daar kwam ook nog een bacteriële infectie van het bloed bij.

Harald, sinds 1991 koning van Noorwegen, is het oudste staatshoofd van Europa. De afgelopen jaren kampte hij vaker met zijn gezondheid. Zo kreeg hij twee jaar geleden een pacemaker nadat hij op vakantie onwel was geworden.

https://nos.nl/artikel/26(...)ie-zegt-afspraken-af
  Moderator donderdag 27 augustus 2026 @ 19:39:22 #15
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221669595
Die haalt de maandag niet.

Bloedarmoede... Leukemie oid?

[ Bericht 10% gewijzigd door vul_maar_in op 27-08-2026 19:44:37 ]
- vmi voor intimi -
  donderdag 27 augustus 2026 @ 19:41:50 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221669623
Ik ben er ook bang voor ;(
pi_221669645
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:41 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben er ook bang voor ;(
Ik zal er niet van wakker liggen.

Treuren om een lid van een 'koningshuis' :')
  Moderator donderdag 27 augustus 2026 @ 19:43:54 #18
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221669662
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:42 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik zal er niet van wakker liggen.

Treuren om een lid van een 'koningshuis' :')
Nou ja je hoeft em niet dood te wensen misschien vind zijn kleinzoon (niet die verkrachter maar een normale :D ) hem wel heel lief.
- vmi voor intimi -
  Moderator donderdag 27 augustus 2026 @ 19:46:40 #19
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221669701

Als je dit ziet dan denk je dat ie richting de andere zijde gaat en afscheid neemt lol.

En toch naar de hel als ik die achtergrond zo zie :D

[ Bericht 11% gewijzigd door vul_maar_in op 27-08-2026 20:00:41 ]
- vmi voor intimi -
pi_221669786
Heb even in zijn geboortehoroscoop gekeken. Ja, die gaat dood.
  Moderator donderdag 27 augustus 2026 @ 19:53:57 #21
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221669798
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:53 schreef n__n het volgende:
Heb even in zijn geboortehoroscoop gekeken. Ja, die gaat dood.
Thx Jomanda.
- vmi voor intimi -
pi_221669838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:53 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Thx Jomanda.
Graag gedaan! *O*
  Moderator donderdag 27 augustus 2026 @ 19:58:19 #23
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221669842
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:57 schreef n__n het volgende:

[..]
Graag gedaan! *O*
Hadden de sterren nog details?
- vmi voor intimi -
  donderdag 27 augustus 2026 @ 22:38:11 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221671647
Mette-Marit is vertrokken en Haakon blijft in ziekenhuis zoals ik begrijp?
https://www.nrk.no/artikk(...)kshospitalet-1526660
pi_221671894
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 19:43 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nou ja je hoeft em niet dood te wensen misschien vind zijn kleinzoon (niet die verkrachter maar een normale :D ) hem wel heel lief.
Is zijn. Kleinzoon alleen maar op papier, maar deelt nul komma nul.genen met hem (of met Haakon)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')