abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 december 2000 @ 20:08:25 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_582316
Op zich natuurlijk een geweldig idee zo'n moderne Swiebertje het huis in kieperen. Geeft goed aan hoe de samenleving met zwervers omgaat en er tegen aankijkt. Wel allemaal een grote bek dat het beter moet en dat ze geholpen moeten worden, zolang we er zelf maar niet mee geconfronteerd worden.(mijzelf incluis)

Maar als dit een echte zwerver is en géén acteur dan vraag ik me af:

- Is dezer persoon nagetrokken op antecedenten (crimineel verleden, agressief). Want een paar dagen met je kop op tv en heel Nederland weet wie je bent en wat je ooit gedaan hebt.

- Gebruikt Big-Brother niet het leed van de zwerver om het eigen verloren imago weer wat op te poetsen ???

En zo zijn er nog wel meer kantekeningen bij deze nieuwe ''move'' te plaatsen.

Volgens mij is er vorig jaar ook sprake geweest van het idee om een zwerver het huis in te laten bij Big-Brother met Kerst. Ik weet niet meer of het van de bewoners kwam, of uit een interview met Hummie. (dacht dat het in de groep ter sprake kwam)

Verder maakt het voor het idee van géén contact met de buitenwereld natuurlijk verder niks meer uit, concept was toch al verneukt, de deur staat voor iedereen open.
Bovendien als het echt een zwerver is dan heeft hij er toch nooit wat van op tv gezien.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_582364
Nu ik erover nadenk, wordt van bijna ieder e persoon die dat huis binnenkomt, gedacht dat het een acteur is. Dus misschien is het inderdaad wel een echte. Maar wat wil je nou R@b, dat die zwerver bewijst dat het een AUTHENTIEKE zwerver is? Die bestaan niet [edit] eh... alle zwervers zijn echt.

[Dit bericht is gewijzigd door Torp op 24-12-2000 20:48]

pi_582436
Hmmm... deze keer blijkt het inderdaad een acteur te zijn. Ach, ik hel nu over naar een zekere waardering voor deze actie. Beter in elk geval als al die vorige domme interventies. Maar deze is dan ook al een jaar geleden bedacht.
  zondag 24 december 2000 @ 21:03:22 #4
272 R@b
No-nonsens
pi_582444
quote:
Op 24 december 2000 20:26 schreef Torp het volgende:Maar wat wil je nou R@b, dat die zwerver bewijst dat het een AUTHENTIEKE zwerver is? Die bestaan niet [edit] eh... alle zwervers zijn echt.
De zwerver hoeft niets te bewijzen.

Het gaat mij er meer om of het uitbaten van de problematiek van de zwervers door Big-Brother wel gerechtvaardig is.

Op zich is het idee van een zwerver het huis in te laten nog niet eens zo slecht. Uit de groep zelf is geen enkele interessante ontwikkeling meer te verwachten, dus dan maar weer een invloed van buitenaf toevoegen. En iemand die zwerft zal niet of nooit naar bigbrother kijken en kan dus ook geen bewuste invloed uitoefenen.

Maar ja gaat het niet allemaal wat te ver dit ?. Wat doen we volgend jaar, een op het sterfbed liggend persoon het huis inrollen (die zelf graag op tv wil sterven) en kijken hoe de bewoners dáár mee omgaan. ????
Tonnekreek gaf onlangs in een interview met de Telegraaf al aan dat reality sterven op tv eraan komt. (op welke termijn wist ze niet. Jaren, tientallen jaren ???)

Het begint met een Geit en he eindigt met een lijk ?????

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 24 december 2000 @ 21:03:36 #5
7248 Marv
Son of a Bitch
pi_582446
toch wel lachen, nu ze aan elkaar kunnen bekennen dat ze allen acteurs zijn kunnen ze een leuk rollenspel spelen: Dirk als Swieber, Koos als Malle Pietje, Georgie als Bromsnor, Bianca als Juffrouw Saartje en Robin als burgemeester.
De klussen waar je niet aan begint duren het langst om af te maken
pi_582490
quote:
Op zich natuurlijk een geweldig idee zo'n moderne Swiebertje het huis in kieperen. Geeft goed aan hoe de samenleving met zwervers omgaat en er tegen aankijkt. Wel allemaal een grote bek dat het beter moet en dat ze geholpen moeten worden, zolang we er zelf maar niet mee geconfronteerd worden.(mijzelf incluis)
mee eens
quote:
Is dezer persoon nagetrokken op antecedenten (crimineel verleden, agressief). Want een paar dagen met je kop op tv en heel Nederland weet wie je bent en wat je ooit gedaan hebt.
je bedoelt dat hij daarna de lul is? ja dat zou kunnen, hoewel: in de scene waar hij in zit, kijken ze vast niet. en of je reputatie als zwerver nou NOG slechter kan worden...
quote:
Gebruikt Big-Brother niet het leed van de zwerver om het eigen verloren imago weer wat op te poetsen ???
gebruiken: absoluut.
maar verloren imago? ach kom, dat houdt ze niet bezig. en de kijkers ook niet, geloof ik niks van. ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat ze het doen met het DOEL iets te bewijzen.
quote:
Verder maakt het voor het idee van géén contact met de buitenwereld natuurlijk verder niks meer uit, concept was toch al verneukt, de deur staat voor iedereen open.
ja.
pi_582557
Ik hoorde Dirk ook vertellen dat hij wel "vast gezeten" had.

Dat kon toch niet bij JdMP!!
Waarvoor heeft ie gezeten?
Misschien is het wel een lustmoordenaar.
Maar ja, zo hoeft Bianca er van mij ook niet uit.

pi_582669
Ik verbaas me over de rationele reacties op de komst van deze acteur.
Ben zelf nog enigszins verbijsterd en kan mijn gedachten hierover nog niet op een rijtje krijgen.

Wat ik me niet kan voorstellen is dat Dirk werkelijk een dakloze (zwerver) is;
dit risico zou Hummie toch niet willen lopen?
WEL diepgravend onderzoek verrichten naar het verleden van de bewoners en nu een dakloze (die volgens eigen zeggen ook heeft gezeten) er rucksichtlos inzetten.
Kan imo niet.

Maar een acteur in het huis?
Heb nu de streams aanstaan; nou de honden lusten er geen brood van wat deze Dirk allemaal verzint.
En Koos die bloedserieus goedbedoelde adviezen geeft en meelevend reageert.
Daar wordt ik een beetje misselijk van.

Voor mij heeft BB2 het dieptepunt bereikt.

pi_582880
Heeft hij in een afkick centrum gezeten?
Las net hier dat hij een acteur is, op zeker.
Nou vertel, dan heeft hij wel heel wat veranderd , nadat ik hem voor het laats zag.
pi_582942
Hoi Itsme,

Vertel nou even wat je weet.
Het is nog NIET bevestigd dat deze Dirk een acteur is; tot nu toe alleen speculatie en verwarring.
Voor mijzelf staat vast dat het wel een acteur is (zie eerdere post).
Ben nu wel benieuwd naar jou verhaal.

  maandag 25 december 2000 @ 01:25:16 #11
272 R@b
No-nonsens
pi_583576
Tja, ook uit de herhaling valt moeilijk op te maken of het een acteur of een dakloze is.

Wel opvallend dat hij zo een vies t-shirt met vlekken aanhad, en kapotte schoenen droeg (nét of het anders niet ''echt'' genoeg was).

Aan de andere kant was zijn voorkomen duidelijk die van een psychisch enigzins in de war zijnd persoon. Misschien hebben ze hem zo uit een opvangcentrum weggeplukt.
Maar goed, dakloze figuren hebben vaak een interessant levensverhaal te vertellen, dit in tegenstelling tot het ingekakte zooitje bewoners wat er nu zit.

Dus best wel een aardig idee zo'n dakloze een paar dagen in het huis te kieperen. (uit reality oogpunt).

Blijft mijn vraag hoe ver je hiermee moet gaan.

Dit jaar een dakloze, volgend jaar een gevangene op proefverlof of een mens op een sterfbed. ??

Wel lekker back to basic zwerven. Misschien hadden ze juist nu een bivak met Bart in de besneeuwde tuin moeten organiseren, weten ze hoe het voelt om geen dak boven je hoofd te hebben

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 25-12-2000 01:27]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_583748
quote:
Op 25 december 2000 01:25 schreef R@b het volgende:


Dit jaar een dakloze, volgend jaar een gevangene op proefverlof of een mens op een sterfbed. ??


R@B, breng ze nu niet op ideeën.
Ja, ik wil mijn laatste adem uitblazen met de winnaar van BB 2001.
pi_583764
Mij lijkt het wel wat: een slecht gescreende meneer Nobody, die door een collectieve sabotage door het Nederlandse volluk tot winnaar wordt gebombardeerd, omdat ze die andere sukkels die er meer dan 3 maanden in gezeten helemaaaaaal niet mogen. Ik lach me gek, maar then again; ik weet dat het toch geen enkele reet zin heeft om te bellen (wel 1,50 per keer trouwens) omdat de hele nazi-operette toch al geregiseerd is.

Maar toch, maar toch. Het zou wel een stunt wezen.

Je weet het vaak soms nooit

  maandag 25 december 2000 @ 03:17:49 #14
272 R@b
No-nonsens
pi_583828
Wel weer raar dat Veronica deze zwerver gelijk weer in zijn blote pielemoos in beeld brengt op de site.

Zou hij een contract getekend hebben dat alles uitgezonden mag worden. ??

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_583847
R@B, het ligt toch voor de hand om - als er een acteur in moet - er juist een 'botte' acteur in te zetten ? Kijk, Ed heeft dat geintje met die blote pielemoos al 'generaal gerepeteerd': Dess hapte en Robin óók. Dus weet VOO dat ze daarmee de bewoners kunnen raken.
En met zo'n profieltje kan die man 'bijna alles maken' om de resterende deelnemers te provoceren tot emo-reacties, zonder dat het publiek zich al teveel op de man stort, "want ja, hij is tenslotte een zwerver".

Over dat laatste: geen enkele 'authentieke' zwerver zou op zo'n manier het huis binnengelopen zijn, maar juist geïntimideerd gedrag vertoond hebben, zichtbaar op zijn hoede zijn geweest. En dat was deze man nou juist helemaal niet.

Absoluut zeker een acteur.

  maandag 25 december 2000 @ 03:36:08 #16
8408 HarinKIE
met zuur en uitjes
pi_583856
Dat laatste [niet authentiek] weet ik niet zo net. Hem zal zeker een aantrekkelijk bedragje beloofd zijn, misschien heeft-ie zelfs al een voorschotje mogen ontvangen?

[Dit bericht is gewijzigd door HarinKIE op 25-12-2000 03:37]

pi_583883
Nog even ten overvloede : Dirk zegt precies de juiste dingen tegen de juiste persoon om reactie uit te lokken: doet zorgzaam tegen Bianca, als aanloopje tot een 'flirt'.
Jent Robin met z'n homo-fobie.
Enz. enz.

Een zwerver zou hier geen enkel belang bij/interesse voor hebben. Zou juist op zichzelf gericht zijn, en niet op de ander.
Het is duidelijk : we kijken hier naar een Ed-de-tweede, bedacht door VOO.

pi_583887
quote:
Op 25 december 2000 03:29 schreef Moor het volgende:
....
Absoluut zeker een acteur.
Die overtuiging had ik vanaf de eerste minuut dat ik die kerel zag ook. Maar Moor, heb je ook Itsme's bijdrage gelezen?
The trick is to keep breathing
pi_583891
Moor, wat weet jij meer als wij??
Hebbie die kutmuziek soms weer aanstaan?
Wij ons het apelazerus betalen aan de witte weduwe. En jij, een beetje muziek en je gaat helemaal te gek.

Je prevue........

pi_583916
quote:
Op 25 december 2000 04:01 schreef Coos het volgende:
Moor, wat weet jij meer als wij??
Hebbie die kutmuziek soms weer aanstaan?
Wij ons het apelazerus betalen aan de witte weduwe. En jij, een beetje muziek en je gaat helemaal te gek.

Je prevue........


Elementary, my dear Watson, elementary...
  maandag 25 december 2000 @ 09:31:08 #21
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_583996
quote:
Op 25 december 2000 03:54 schreef Moor het volgende:

Een zwerver zou hier geen enkel belang bij/interesse voor hebben. Zou juist op zichzelf gericht zijn, en niet op de ander.
Het is duidelijk : we kijken hier naar een Ed-de-tweede, bedacht door VOO.


Oh wat omschrijf je het weer perfect! De meelezende internetredactie denkt nu: Godverdegodver, en dat binnen 10 uur al uitgevogeld en zoals in ons draaiboek beschreven te lezen op FOK!!! More Moor!
Ben te zaai voor een signature
  maandag 25 december 2000 @ 10:24:07 #22
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_584043
quote:
Op 25 december 2000 03:17 schreef R@b het volgende:
Wel weer raar dat Veronica deze zwerver gelijk weer in zijn blote pielemoos in beeld brengt op de site.

Zou hij een contract getekend hebben dat alles uitgezonden mag worden. ??


Alleen als ze er een vergrootglas bij leveren
pi_584560
heeft zelfs in een contract afgedwongen dat de echte SWIEBERTJE uitzendingen bij ZAPPELIN deze week niet uitgezonden mochten worden, wat hem nog gelukt is ook!!!
Weg met die Dirk, DODERER ERIN NU!!!
  dinsdag 26 december 2000 @ 01:01:56 #24
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_586903
Toch jammer dat Darius er niet meer in zit. Had hij zich lekker in Dirk kunnen inleven.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 december 2000 @ 01:04:00 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_586924
quote:
Op 26 december 2000 01:01 schreef Jane het volgende:
Toch jammer dat Darius er niet meer in zit. Had hij zich lekker in Dirk kunnen inleven.
Hijs al naar huis hoor onze Swieb.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')