FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Chrysler Airflite concept.
Kreatordonderdag 27 februari 2003 @ 14:31
quote:

Chrysler onthult op de Autosalon in Genčve, die volgende week van start gaat, de Airflite, een concept car van een vierdeurs coupé.

De nieuwste concept car van Chrysler is de Airflite. De ontwerpers hebben een vierdeurscarrosserie met coupélijnen ontworpen voor een model dat plaats moet bieden aan vijf personen. De Airflite vertoont trouwens grote gelijkenis met de Crossfire, de echte coupé die Chrysler dit jaar ook in Europa op de markt brengt.
De nieuwe concept car is gebouwd op het verkorte LX-platform, waarmee Chrysler wil aantonen dat op die bodemplaat geschikt is voor tal van nieuwe, achterwielaangedreven modellen.
De achterklep valt diep en scharniert hoog, zodat de toegang tot de bagageruimte optimaal is. De benzinedop zit onder de achterklep.
De zevenspaaks wielen zijn van hetzelfde type als gebruikt op de Crossfire en de Pacifica.
Voor het interieur van de Airflite hebben de ontwerpers zich laten inspireren door thema´s uit de scheepvaart, met ´drijvende´ componenten, zoals stoelen, instrumentenpaneel en armsteunen. Het opvallendste is de zilverkleurige middenconsole die van het dashboard tot achteraan doorloopt. Het geborstelde metaal van de middenconsole vormt een aardig contrast met de houten vloer, die is voorzien van aluminium beschermstrips. De stoelen zijn met leer bekleed. De vloer loopt achter de achterstoelen omhoog. Dat kan natuurlijk in een concept car, maar bij een productiemodel zal de laadruimte zo groot mogelijk moeten zijn.
De Chrysler concept car heeft een wielbasis van 2,95 m, terwijl lengte, breedte en hoogte respectievelijk 4,84, 1,87 en 1,49 m bedragen. Onder de motorkap staat een 3,5-liter V6.

Bron: Autoweek.nl


Dan vind ik de Crossfire toch wel wat meer leuks hebben... Ben benieuwd hoeveel en vooral welke nieuwtjes we dit jaar nog meer uit Geneve kunnen verwachten.
Vanquishdonderdag 27 februari 2003 @ 14:36
Het is inderdaad een soort grote crossfire...
Maar ik vind hem erg mooi!
Jeff21donderdag 27 februari 2003 @ 14:40
Aeroxievrijdag 5 september 2003 @ 14:46
Zondag krijg ik hem in het echt te zien Mijn pappie is uitgenodigt voor de opening van de nieuwe Chrysler garage in Arnhem (Velp)
Steve-Ovrijdag 5 september 2003 @ 14:49
Mooie bak
beetje retro design
beter als die mercedes'n en bmw's
ook_gekvrijdag 5 september 2003 @ 16:24
Mooie bak hoor
En zeker die achterkant is heel erg mooi
Extreminizaterdag 13 september 2003 @ 16:22
Lekkere karretje, hoor.
De front doet me denken aan Benz en achterlampjes aan Audi.

De specs:

Chrysler Airflite Concept Vehicle Key Specifications
Length: 190.4 inches (4,838 mm)
Wheelbase: 116.0 inches (2,946 mm)
Width: 73.6 inches (1,870 mm)
Height: 57.0 inches (1,488 mm)
Engine: 3.5 V-6 petrol

Track
Front: 63.0 inches (1,600 mm)
Rear: 64.2 inches (1,630 mm)

Tires
Front: 235/45R20-inch; wheel size: 20 inches x 8.5 inches; outer diameter - 28.3 inches
Rear: 255/45R21-inch; wheel size: 21 inches x 9 inches; outer diameter - 30 inches

De cockpit.


In de showroom.

Metro2005zaterdag 20 september 2003 @ 16:44
Aeroxiemaandag 22 september 2003 @ 10:26
Ik heb in een Crossfire gezet die 2 deurs was, die vond ik opzich mooier.
StefanPdonderdag 25 september 2003 @ 11:02
Yeah, die heeft enigszins iets, zeker nadat ie onderhanden is genomen door Startech..

Chrysler Crossfire met 426pk
25 september 2003

Standaard zit er in een Chrysler Crossfire 3,2-liter V6 motor. Tuner Startech monteert op verzoek een V8 in met bijna de dubbele cilinderinhoud.

Startech is een Duitse tuner die zich specialiseert in producten van Chrysler. Het jongste model van het Amerikaanse merk is nu ook aangepakt. Als basis voor de aandrijving is gekozen voor de motor uit de SL 500 inclusief de vijftraps automaat. Dit blok is opgeboord tot een inhoud van 6,1-liter. Waar de standaard-Crossfire al 218 pk in huis heeft, schopt de V8 het tot een maximum vermogen van maar liefstt 426 pk. Het maximum koppel van 621 Nm wordt gehaald bij 4100 toeren per minuut. Daarmee sprint de Crossfire V8 in 4,7
seconden van 0 naar 100 km/h. De topsnelheid zou omstreeks 300 km/h liggen.
De schokdempers, veren en stalisatoren zijn aangepast aan het hogere gewicht van de V8. De auto staat voor op 19-inch velgen met een bandbreedtemaat van 235, achter zijn 20-inch velgen gemonteerd met 255-er banden. De aerodynamica van de Startech-Crossfire is aangepakt door montage van een grotere voorspoiler die nauw aansluit op de voorbumper, zij-skirts die de auto lager en gestrekter laten lijken, en een vaste dak- en achterklepspoiler.


bron: autoweek

Hmm bij nader inzien best wel triest dat ze 6,1 liter nodig hebben voor 420pk man

Ultimoradonderdag 25 september 2003 @ 11:10
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:02 schreef StefanP het volgende:


Hmm bij nader inzien best wel triest dat ze 6,1 liter nodig hebben voor 420pk man


dan zou ik me meer verdiepen in de opbouw van de motor voordat ik zo iets zou zeggen
ThaFreakdonderdag 25 september 2003 @ 11:12
oeh oeh nice styling weer...
erg geslaagt vind ik
StefanPdonderdag 25 september 2003 @ 11:23
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:10 schreef Ultimora het volgende:

[..]

dan zou ik me meer verdiepen in de opbouw van de motor voordat ik zo iets zou zeggen


Leg me dan uit waarom het niet triest is om 6,1 liter nodig te hebben voor 426 pk, want ik snap het niet...
Ultimoradonderdag 25 september 2003 @ 11:40
quote:
Op donderdag 25 september 2003 11:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

Leg me dan uit waarom het niet triest is om 6,1 liter nodig te hebben voor 426 pk, want ik snap het niet...


dit blok is van oorsprong een 5 liter blok gebouwd voor comfortabel cruisen met veeel newton meters bij een relatief laag toerental(460/2700tpm). met 7 traps automaat voor ultiem zoeven (heb het over de MB CL500) met een enkele bovenliggende nokkenas en 3 kleppen per cilinder. ik hoef hopelijk niet uit te leggen waarom 3 ipv 4 ofzo anders zal ik wel een apart topic aan maken over motorbouw, dan kan je het daar allemaal nog eens een beetje bekijken. oh en voor de duidelijkheid, t blok is dus NIET ouderwets. de vorige CL had gewoon 4 kleppen per cilinder en dubbele bovenliggende nokkenassen. laat ik he zo zeggen de basis van de motor sprankelt niet van sportiviteit. maargoed dat moet je maar net begrijpen. zo niet dan moet je dat ff melden, dan zal ik wel een topic schrijven met de nodige uitleg over multikleppers boring slag nokkenassen weet ik het allemaal, de dingen die een motor comfortabel, of juist sportief maken.
StefanPdonderdag 25 september 2003 @ 12:06
Dan hadden ze toch beter een andere motor kunnen pakken? Ik ben heus geen leek, maar die info over het blok had ik gewoon niet.

Enne voel je vrij om dat topic aan te maken hoor, zou wel mooi zijn. Heb zelf wel interesse om dat te lezen en met mij denk ik ook vele anderen.

Ultimoradonderdag 25 september 2003 @ 12:08
quote:
Op donderdag 25 september 2003 12:06 schreef StefanP het volgende:
Dan hadden ze toch beter een andere motor kunnen pakken? Ik ben heus geen leek, maar die info over het blok had ik gewoon niet.

Enne voel je vrij om dat topic aan te maken hoor, zou wel mooi zijn. Heb zelf wel interesse om dat te lezen en met mij denk ik ook vele anderen.


ik maak er een als ik vannavond thuis ben..
ThaFreakdonderdag 25 september 2003 @ 12:11
maar vergis je niet dat het maybe comfortabele motoren zijn maar ze hebben meestal genoeg power om veel mensen het achterste te laten zien.
Tjabbodonderdag 25 september 2003 @ 13:28
quote:
Op donderdag 25 september 2003 12:08 schreef Ultimora het volgende:

[..]

ik maak er een als ik vannavond thuis ben..


Graag. ik wil dat ook wel graag weten namelijk.

Net als je uitleg over turbomotoren een tijdje terug,ik heb daarover diepere info gevraagd, en je wilde dat best doen, maar het zal wel een beetje onder het stof zijn gekomen.

Als je tijd en zin hebt.... ik houdt me aanbevolen!.