En antwoord op je vraag: kosten personeel, huur, verzekeringen. Niet de inkoopprijsquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:07 schreef Fushia2 het volgende:
Ik woon op 2500 km van Nederland, maar hier heb je sinds niet zo lang ook een Action.
En daar heb ik Bar le duc rood gevonden. Eindelijk geen bruiswater meer die baar zout snaakt![]()
Maar.... hoe the fuck is Nederlands water ongeveer de helft van de prijs van wat je in Nederland zou betalen?
Prijs halve liter flesje: 0,35 euro.
Ik zou het nog begrijpen mocht ik aan de grens wonen, maar ik zit letterlijk duizenden kilomters ver?
Lekker uit de kraanquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:14 schreef LXIV het volgende:
In Tilburg kost het 0,006 cent per liter!
Ik heb een bachelor in bedrijfskunde en vraag mij al dagenlang af hoe ze winst kunnen maken op dit flesje waterquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:12 schreef Ole het volgende:
[..]
En antwoord op je vraag: kosten personeel, huur, verzekeringen. Niet de inkoopprijs
Mvg docent economie
Het water zelf kost nihil. Zoals hier gepost. Het gaat om alles er omheen. Bij mij midden in centrum staat een drinkwaterkraan. Als je een leeg flesje hebt gratis. Toeristenwinkels vraagt 3 euroquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:21 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik heb een bachelor in bedrijfskunde en vraag mij al dagenlang af hoe ze winst kunnen maken op dit flesje water
Ohw iets meer als er bruisje is toegevoegdquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:24 schreef nostra het volgende:
Kost het in Nederland ook bij de Action. Bulk hè.
https://www.action.com/nl(...)isend-mineraalwater/
Goedkoper dan de aldi.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:24 schreef nostra het volgende:
Kost het in Nederland ook bij de Action. Bulk hè.
https://www.action.com/nl(...)isend-mineraalwater/
Net zoals met de chips? Ik wist wel dat we veel van die invloeden uit het VK hier hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:11 schreef Ole het volgende:
Let even op dat bruis of plat in meeste andere landen omgekeerd is!
Beurs in Japan is groen ook omlaag en rood omhoog.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Net zoals met de chips? Ik wist wel dat we veel van die invloeden uit het VK hier hebben.
Dat A merk water komt in Leidsche Rijn gewoon uit de kraan voor minder dan een cent?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 08:32 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
De verkoopprijs heeft weinig met de kostprijs te maken maar wordt bepaald door de marketingafdeling. Waarschijnlijk wordt Barleduc in Nederland als premium merk in de markt gezet met een prijs vergelijkbaar met andere A-merken, terwijl ze in de Action moeten concurreren met andere goedkope flesjes water of frisdrank.
Prijzen van boodschappen liggen in Nederland onder het Europese gemiddelde. Alleen paupers die hun hele uitkering uitgeven aan Coca Cola, shag en bier zijn voordeliger uit over de grens.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:44 schreef incel het volgende:
Sowieso de prijzen van shit in NederlandBelachelijk als je niet gewoon in het buitenland je benzine en boodschappen haalt en als je dan toch noodgedwongen in Nederland iets moet hebben maar gewoon de helft vergeten bij de zelfscan, kom je 9 van de 10 keer gewoon mee weg met een smoes.
Ik vond Nederland erg duur toen ik er was, maar ik woon alweer zes jaar in Portugal. Maar ja, als je in Nederland handig bent ben je nog steeds niet zoveel kwijt, genoeg websites met dumpprijzen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:51 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Prijzen van boodschappen liggen in Nederland onder het Europese gemiddelde. Alleen paupers die hun hele uitkering uitgeven aan Coca Cola, shag en bier zijn voordeliger uit over de grens.
Nou he idd wat een paupers he lolzquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:51 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Prijzen van boodschappen liggen in Nederland onder het Europese gemiddelde. Alleen paupers die hun hele uitkering uitgeven aan Coca Cola, shag en bier zijn voordeliger uit over de grens.
Dat zal ook wel een prijsdrukkend effect hebben op de prijs voor mineraalwater in Nederland. De vraag is simpelweg tigtig keer lager dan in landen waar je alleen maar water uit de fles kan drinken. (Goed, met uitzondering van bruisend dan).quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:31 schreef 111210 het volgende:
Dat A merk water komt in Leidsche Rijn gewoon uit de kraan voor minder dan een cent?
https://www.duic.nl/algem(...)er-eigenlijk-vandaan
Nederland is niet duurder dan Frankrijk, Duitsland etc. Men beweert dit graag maar juist groente en fruit is bijvoorbeeld heel betaalbaar. Moet je alleen wel oprecht in die landen komen ipv roepen vanuit je luie stoel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:55 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik vond Nederland erg duur toen ik er was, maar ik woon alweer zes jaar in Portugal. Maar ja, als je in Nederland handig bent ben je nog steeds niet zoveel kwijt, genoeg websites met dumpprijzen.
Ik kocht veel dingen lokaal bij de boer/tuinder, dat scheelde enorm in prijs.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Nederland is niet duurder dan Frankrijk, Duitsland etc. Men beweert dit graag maar juist groente en fruit is bijvoorbeeld heel betaalbaar. Moet je alleen wel oprecht in die landen komen ipv roepen vanuit je luie stoel.
Tevens maakt het heel erg uit wat je koopt zoals Lt.Bookman zegt.
Volgens de cijfers van Eurostat is Portugal iets duurder dan Nederland. Ik denk dat het veel perceptie is. En natuurlijk speelt de kwaliteit een rol. Groente en fruit is spotgoedkoop in Nederland, maar menig buitenlander zal er de neus voor ophalen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:55 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik vond Nederland erg duur toen ik er was, maar ik woon alweer zes jaar in Portugal. Maar ja, als je in Nederland handig bent ben je nog steeds niet zoveel kwijt, genoeg websites met dumpprijzen.
Duitsland is met veel dingen wel goedkoper hoor, maar was bijzonder verbaasd dat Franse en Italiaanse supermarkten gewoon veel duurder zijn. Hooguit de pasta is goedkoper in Italie, en de stokbrood in Frankrijk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Nederland is niet duurder dan Frankrijk, Duitsland etc. Men beweert dit graag maar juist groente en fruit is bijvoorbeeld heel betaalbaar. Moet je alleen wel oprecht in die landen komen ipv roepen vanuit je luie stoel.
Niet echt perceptie, het ligt er maar net aan wat je koopt. Over het algemeen liggen de kosten voor levensonderhoud in Portugal 32% lager (bron Numbeo).quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:44 schreef Lt.Bookman het volgende:
Volgens de cijfers van Eurostat is Portugal iets duurder dan Nederland. Ik denk dat het veel perceptie is. En natuurlijk speelt de kwaliteit een rol. Groente en fruit is spotgoedkoop in Nederland, maar menig buitenlander zal er de neus voor ophalen
Volgens mij scheelt het in Frankrijk als je groente bij de groenteboer koopt, vlees bij slager, etcquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Met veel dingen, maar met veel dingen ook niet. Dat is vast waarom ik hier in Limburg ook veel Duitsers zie komen winkelen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:50 schreef 111210 het volgende:
[..]
Duitsland is met veel dingen wel goedkoper hoor
Ik woon op de Duitse grens, nee ze zijn niet met veel dingen goedkoper.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:50 schreef 111210 het volgende:
[..]
Duitsland is met veel dingen wel goedkoper hoor, maar was bijzonder verbaasd dat Franse en Italiaanse supermarkten gewoon veel duurder zijn. Hooguit de pasta is goedkoper in Italie, en de stokbrood in Frankrijk.
Nee, minder dan 0,1 cent. En afhankelijk van de bron worden er bij kraanwater meer stoffen uitgehaald zodat bijvoorbeeld de wasmachine minder snel verkalkt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat A merk water komt in Leidsche Rijn gewoon uit de kraan voor minder dan een cent?
Gewoon kraanwater tappen en CO2 erin spuiten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 09:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
Om koolzuur goed te laten opnemen in het water, is ijskoud water de beste optie.quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:20 schreef blomke het volgende:
Gewoo
[..]
Gewoon kraanwater tappen en CO2 erin spuiten.
[ afbeelding ]
In de koelkast en even later heb je bruisend bronwater
Goeie tip, zal ik doen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:52 schreef Managarm het volgende:
[..]
Om koolzuur goed te laten opnemen in het water, is ijskoud water de beste optie.
Daar komt saffraan vandaan dus the plot thickens.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:31 schreef Managarm het volgende:
Frankrijk is overigens nooit goedkoop geweest, dat was altijd al een duur land.
Met zo een shitding als op de foto compleet van goedkoop plastiek wat allemaal stuk kan en dus zal gaan. Over een jaartje ligt het ding weer in de kliko. Koop dat gewoon niet. Eis duurzaam metaal.quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:20 schreef blomke het volgende:
Gewoon kraanwater tappen en CO2 erin spuiten.
Is iets zuidelijks (Brabant, België) denk ik.quote:Op zondag 9 augustus 2026 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Plat water’, vandaag voor het eerst deze omschrijving gehoord.
Spaans mineraalwater dat niet ziltig isquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:07 schreef Fushia2 het volgende:
Ik woon op 2500 km van Nederland, maar hier heb je sinds niet zo lang ook een Action.
En daar heb ik Bar le duc rood gevonden. Eindelijk geen bruiswater meer die baar zout snaakt![]()
Maar.... hoe the fuck is Nederlands water ongeveer de helft van de prijs van wat je in Nederland zou betalen?
Prijs halve liter flesje: 0,35 euro.
Ik zou het nog begrijpen mocht ik aan de grens wonen, maar ik zit letterlijk duizenden kilomters ver?
Kwam bij bol.com (waar ik 'm gekocht heb) al één van de beste uit de bus.quote:Op zondag 9 augustus 2026 17:03 schreef Bart2002 het volgende:
Met zo een shitding als op de foto compleet van goedkoop plastiek wat allemaal stuk kan en dus zal gaan. Over een jaartje ligt het ding weer in de kliko. Koop dat gewoon niet. Eis duurzaam metaal.
Gelijk 34 flesjes gekocht als noodvoorraad en om de rest van het jaar op te maken.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |