abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221520704
Ik woon op 2500 km van Nederland, maar hier heb je sinds niet zo lang ook een Action.

En daar heb ik Bar le duc rood gevonden. Eindelijk geen bruiswater meer die baar zout snaakt :') :r

Maar.... hoe the fuck is Nederlands water ongeveer de helft van de prijs van wat je in Nederland zou betalen?

Prijs halve liter flesje: 0,35 euro.

Ik zou het nog begrijpen mocht ik aan de grens wonen, maar ik zit letterlijk duizenden kilomters ver? :D
  Moderator / Miss SHO vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:11:02 #2
22592 crew  Ole
pi_221520723
Let even op dat bruis of plat in meeste andere landen omgekeerd is!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:12:08 #3
22592 crew  Ole
pi_221520732
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:07 schreef Fushia2 het volgende:
Ik woon op 2500 km van Nederland, maar hier heb je sinds niet zo lang ook een Action.

En daar heb ik Bar le duc rood gevonden. Eindelijk geen bruiswater meer die baar zout snaakt :') :r

Maar.... hoe the fuck is Nederlands water ongeveer de helft van de prijs van wat je in Nederland zou betalen?

Ik zou het nog begrijpen mocht ik aan de grens wonen, maar ik zit letterlijk duizenden kilomters ver? :D
En antwoord op je vraag: kosten personeel, huur, verzekeringen. Niet de inkoopprijs

Mvg docent economie
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:14:05 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221520743
In Tilburg kost het 0,006 cent per liter!
The End Times are wild
  Moderator / Miss SHO vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:14:33 #5
22592 crew  Ole
pi_221520746
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:14 schreef LXIV het volgende:
In Tilburg kost het 0,006 cent per liter!
Lekker uit de kraan *O*
pi_221520791
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:12 schreef Ole het volgende:

[..]
En antwoord op je vraag: kosten personeel, huur, verzekeringen. Niet de inkoopprijs

Mvg docent economie
Ik heb een bachelor in bedrijfskunde en vraag mij al dagenlang af hoe ze winst kunnen maken op dit flesje water ;)
pi_221520801
Als ik de logistieke kant bekijk dan... een vrachtwagen vullen met liters water is toch verlieslatend? :D

En het is geen actie, ze worden steeds aangevuld
pi_221520810
Er zijn wel 2 distributiecentra in Spanjr, maar alsnog, het blijft NEDERLANDS water? :')
pi_221520813
Kost het in Nederland ook bij de Action. Bulk hè.

https://www.action.com/nl(...)isend-mineraalwater/
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:24:55 #10
22592 crew  Ole
pi_221520826
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:21 schreef Fushia2 het volgende:

[..]
Ik heb een bachelor in bedrijfskunde en vraag mij al dagenlang af hoe ze winst kunnen maken op dit flesje water ;)
Het water zelf kost nihil. Zoals hier gepost. Het gaat om alles er omheen. Bij mij midden in centrum staat een drinkwaterkraan. Als je een leeg flesje hebt gratis. Toeristenwinkels vraagt 3 euro
  Moderator / Miss SHO vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:26:30 #11
22592 crew  Ole
pi_221520832
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:24 schreef nostra het volgende:

Ohw iets meer als er bruisje is toegevoegd
pi_221521331
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:24 schreef nostra het volgende:

Goedkoper dan de aldi.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:48:48 #13
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221521336
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:11 schreef Ole het volgende:
Let even op dat bruis of plat in meeste andere landen omgekeerd is!
Net zoals met de chips? Ik wist wel dat we veel van die invloeden uit het VK hier hebben.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221521423
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:48 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Net zoals met de chips? Ik wist wel dat we veel van die invloeden uit het VK hier hebben.
Beurs in Japan is groen ook omlaag en rood omhoog.
Wait for the ricochet.
pi_221521424
Het kan ook marktonderzoek betreffen, dat ze die dingen gratis aan Action geven en kijken of er interesse voor is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221523321
De verkoopprijs heeft weinig met de kostprijs te maken maar wordt bepaald door de marketingafdeling. Waarschijnlijk wordt Barleduc in Nederland als premium merk in de markt gezet met een prijs vergelijkbaar met andere A-merken, terwijl ze in de Action moeten concurreren met andere goedkope flesjes water of frisdrank. Het kan ook een lokkertje zijn dat onder de kostprijs verkocht wordt, mensen die komen voor een goedkoop flesje water en dan ook nog wat andere prullaria aanschaffen die ze eigenlijk niet nodig hadden maar waar wel winst op gepakt wordt. Of het zijn nog flesjes zonder statiegeldlabel die de Action daarom goedkoop op de kop kon tikken.
Kwa duurzaamheid is het natuurlijk een verschrikking om leidingwater in plastic wegwerpflesjes te gieten en half Europa door te slepen.
pi_221523565
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:32 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
De verkoopprijs heeft weinig met de kostprijs te maken maar wordt bepaald door de marketingafdeling. Waarschijnlijk wordt Barleduc in Nederland als premium merk in de markt gezet met een prijs vergelijkbaar met andere A-merken, terwijl ze in de Action moeten concurreren met andere goedkope flesjes water of frisdrank.
Dat A merk water komt in Leidsche Rijn gewoon uit de kraan voor minder dan een cent?
https://www.duic.nl/algem(...)er-eigenlijk-vandaan
pi_221523762
Sowieso de prijzen van shit in Nederland :') Belachelijk als je niet gewoon in het buitenland je benzine en boodschappen haalt en als je dan toch noodgedwongen in Nederland iets moet hebben maar gewoon de helft vergeten bij de zelfscan, kom je 9 van de 10 keer gewoon mee weg met een smoes.
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221523895
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:44 schreef incel het volgende:
Sowieso de prijzen van shit in Nederland :') Belachelijk als je niet gewoon in het buitenland je benzine en boodschappen haalt en als je dan toch noodgedwongen in Nederland iets moet hebben maar gewoon de helft vergeten bij de zelfscan, kom je 9 van de 10 keer gewoon mee weg met een smoes.
Prijzen van boodschappen liggen in Nederland onder het Europese gemiddelde. Alleen paupers die hun hele uitkering uitgeven aan Coca Cola, shag en bier zijn voordeliger uit over de grens.
pi_221523940
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:51 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Prijzen van boodschappen liggen in Nederland onder het Europese gemiddelde. Alleen paupers die hun hele uitkering uitgeven aan Coca Cola, shag en bier zijn voordeliger uit over de grens.
Ik vond Nederland erg duur toen ik er was, maar ik woon alweer zes jaar in Portugal. Maar ja, als je in Nederland handig bent ben je nog steeds niet zoveel kwijt, genoeg websites met dumpprijzen.
pi_221523942
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:51 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Nou he idd wat een paupers he lolz

:')
pi_221523963
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:31 schreef 111210 het volgende:
Dat A merk water komt in Leidsche Rijn gewoon uit de kraan voor minder dan een cent?
Dat zal ook wel een prijsdrukkend effect hebben op de prijs voor mineraalwater in Nederland. De vraag is simpelweg tigtig keer lager dan in landen waar je alleen maar water uit de fles kan drinken. (Goed, met uitzondering van bruisend dan).
Wait for the ricochet.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:16:20 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221524816
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:55 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik vond Nederland erg duur toen ik er was, maar ik woon alweer zes jaar in Portugal. Maar ja, als je in Nederland handig bent ben je nog steeds niet zoveel kwijt, genoeg websites met dumpprijzen.
Nederland is niet duurder dan Frankrijk, Duitsland etc. Men beweert dit graag maar juist groente en fruit is bijvoorbeeld heel betaalbaar. Moet je alleen wel oprecht in die landen komen ipv roepen vanuit je luie stoel.
Tevens maakt het heel erg uit wat je koopt zoals Lt.Bookman zegt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221524938
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:16 schreef laziness het volgende:

[..]
Nederland is niet duurder dan Frankrijk, Duitsland etc. Men beweert dit graag maar juist groente en fruit is bijvoorbeeld heel betaalbaar. Moet je alleen wel oprecht in die landen komen ipv roepen vanuit je luie stoel.
Ik kocht veel dingen lokaal bij de boer/tuinder, dat scheelde enorm in prijs.

Portugal is in ieder goedkoper met een hoop dingen (stroopwafels hier zijn duurder _O-). Frankrijk is overigens nooit goedkoop geweest, dat was altijd al een duur land.
pi_221525018
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 09:55 schreef Managarm het volgende:

[..]
Volgens de cijfers van Eurostat is Portugal iets duurder dan Nederland. Ik denk dat het veel perceptie is. En natuurlijk speelt de kwaliteit een rol. Groente en fruit is spotgoedkoop in Nederland, maar menig buitenlander zal er de neus voor ophalen.
pi_221525039
quote:

[..]
Duitsland is met veel dingen wel goedkoper hoor, maar was bijzonder verbaasd dat Franse en Italiaanse supermarkten gewoon veel duurder zijn. Hooguit de pasta is goedkoper in Italie, en de stokbrood in Frankrijk.
pi_221525123
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:44 schreef Lt.Bookman het volgende:
Volgens de cijfers van Eurostat is Portugal iets duurder dan Nederland. Ik denk dat het veel perceptie is. En natuurlijk speelt de kwaliteit een rol. Groente en fruit is spotgoedkoop in Nederland, maar menig buitenlander zal er de neus voor ophalen
Niet echt perceptie, het ligt er maar net aan wat je koopt. Over het algemeen liggen de kosten voor levensonderhoud in Portugal 32% lager (bron Numbeo).
pi_221525207
quote:

[..]
Volgens mij scheelt het in Frankrijk als je groente bij de groenteboer koopt, vlees bij slager, etc
Volgens mij is supermarkt meer een soort van gemakswinkel waar je in 1 keer alles koopt en daarvoor premium voor betaalt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221525274
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Duitsland is met veel dingen wel goedkoper hoor
Met veel dingen, maar met veel dingen ook niet. Dat is vast waarom ik hier in Limburg ook veel Duitsers zie komen winkelen.

Als je weet welke producten je aan welke kans van de grens moet hebben kan het je veel geld schelen. Als je blindelings je karretje vol smijt in Duitsland kom je er bescheten vanaf.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:41:29 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221525543
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Duitsland is met veel dingen wel goedkoper hoor, maar was bijzonder verbaasd dat Franse en Italiaanse supermarkten gewoon veel duurder zijn. Hooguit de pasta is goedkoper in Italie, en de stokbrood in Frankrijk.
Ik woon op de Duitse grens, nee ze zijn niet met veel dingen goedkoper.
Al je wekelijkse boodschappen aan die kant van de grens halen is duurder uit zijn.
Zelfs de benzine is er momenteel duurder.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221533990
quote:

[..]
Nee, minder dan 0,1 cent. En afhankelijk van de bron worden er bij kraanwater meer stoffen uitgehaald zodat bijvoorbeeld de wasmachine minder snel verkalkt.
Maar ze verkopen geen kraanwater, dat doet het leidingwaterbedrijf. Ze verkopen het gemak van een voorgevuld flesje voor onderweg en ze verkopen het gevoel iets gezonds en puur natuurlijks te drinken dat beter is dan frisdrank met allemaal enge E-nummers en kraanwater dat veel wappies wantrouwen. En de prijs die de marketingafdeling van Bar-le-Duc daarvoor bepaald heeft bij de Plus is 85 eurocent per anderhalve liter, wat significant goedkoper is dan Spa maar wel weer duurder dan het eigenmerk, dus waarschijnlijk gericht op consumenten die een bewuste prijs/kwaliteitsafweging maken en geen premiummerk.
pi_221534459
Gewoo
quote:

[..]
Gewoon kraanwater tappen en CO2 erin spuiten.

In de koelkast en even later heb je bruisend bronwater
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221534653
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 14:20 schreef blomke het volgende:
Gewoo
[..]

[ afbeelding ]

In de koelkast en even later heb je bruisend bronwater
Om koolzuur goed te laten opnemen in het water, is ijskoud water de beste optie.
pi_221534667
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 14:52 schreef Managarm het volgende:

[..]
Om koolzuur goed te laten opnemen in het water, is ijskoud water de beste optie.
Goeie tip, zal ik doen.
pi_221536103
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:31 schreef Managarm het volgende:
Frankrijk is overigens nooit goedkoop geweest, dat was altijd al een duur land.
Daar komt saffraan vandaan dus the plot thickens. :) 450 euro per ons zoiets. Dat is niet geweldig als men gewend is om veel saffraan te verwerken in de avondmaaltijd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_221536182
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 14:20 schreef blomke het volgende:
Met zo een shitding als op de foto compleet van goedkoop plastiek wat allemaal stuk kan en dus zal gaan. Over een jaartje ligt het ding weer in de kliko. Koop dat gewoon niet. Eis duurzaam metaal.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 9 augustus 2026 @ 18:15:40 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221536700
‘Plat water’, vandaag voor het eerst deze omschrijving gehoord.
pi_221537761
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 18:15 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Plat water’, vandaag voor het eerst deze omschrijving gehoord.
Is iets zuidelijks (Brabant, België) denk ik.
  zondag 9 augustus 2026 @ 20:33:42 #39
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221537820
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:07 schreef Fushia2 het volgende:

Spaans mineraalwater dat niet ziltig is

VERI
FUENTE LIVIANA
BEZOYA
aquaBona FUENMAYOR
CORCONTE
VERI 4
MONTE PINOS
Agua de Cuevas
aquaBona SANTOLÍN
VERI 1
pi_221537832
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:03 schreef Bart2002 het volgende:
Met zo een shitding als op de foto compleet van goedkoop plastiek wat allemaal stuk kan en dus zal gaan. Over een jaartje ligt het ding weer in de kliko. Koop dat gewoon niet. Eis duurzaam metaal.
Kwam bij bol.com (waar ik 'm gekocht heb) al één van de beste uit de bus.

Ik maak een tvp, dan zie ik over 1 jaar wel. Overigens hebben we 'm al sinds kerst 2025!!

[ Bericht 23% gewijzigd door blomke op 09-08-2026 20:48:58 ]
pi_221541601
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Goedkoper dan de aldi.
Gelijk 34 flesjes gekocht als noodvoorraad en om de rest van het jaar op te maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')