Dat was wel een grote muziekheld. Wat die allemaal gemaakt heeftquote:https://www.rtl.nl/boulev(...)m-orbit-69-overleden
Producent achter grote Madonna-hits William Orbit (69) overleden
De Britse muziekproducent William Orbit is op 69-jarige leeftijd overleden. Dat heeft de familie van de veelvoudig Grammy-winnaar vrijdag bekendgemaakt. Orbit werkte gedurende zijn loopbaan aan tientallen hits met onder anderen Madonna (67).
"Hij zal enorm gemist worden door ons en door zovelen wier leven hij heeft geraakt door zijn muziek, vriendschap en vriendelijkheid", aldus zijn familie in een verklaring op sociale media. De producent overleed 23 juli in zijn woning. De doodsoorzaak werd niet bekendgemaakt.
Orbit behaalde met Madonna in 1998 groot succes met de plaat Ray of Light, die werd bekroond met drie Grammy Awards. Tijdens de prijsuitreiking verschenen de twee samen op het podium en prees de zangeres Orbit voor zijn visie en genialiteit. Later werkte hij samen met Madonna aan de albums Music en MDNA.
De muziekproducent werkte daarnaast jarenlang samen met Blur, All Saints en U2. In 1995 bracht hij zijn eigen album uit, Pieces in a Modern Style.
Haar nieuwe wordt overal bejubeld, blijkbaar mis ik iets.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:10 schreef raptorix het volgende:
Ray of Light is echt heel mooi, jammer dat ze niet meer in die trend gemaakt heeft.
Ik ben niet een hele grote muziekliefhebber, ik luister af en toe wat op Youtube, spotify heb ik niet eensquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Haar nieuwe wordt overal bejubeld, blijkbaar mis ik iets.
Wie dan? wijs ze aan...quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Haar nieuwe wordt overal bejubeld, blijkbaar mis ik iets.
Vaak ligt zoiets aan m'n leeftijd, maar Madonna is zelf 67.
Muziek van S Barber, remix door Ferry Corsten. Niet zo heel veel aan bijgedragen dus.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:58 schreef Pisces het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Barber's Adagio for Strings
(Jammer nog steeds geen automatische titels onder de linkjes.)
En we hebben nog geen zeven dagen gehad....quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:23 schreef vul_maar_in het volgende:
Is het verdomme klaar nu? Worst August ever
Same. Blijkbaar is dat tegenwoordig 'raar' ofzo.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:51 schreef raptorix het volgende:
Ik ben niet een hele grote muziekliefhebber, ik luister af en toe wat op Youtube, spotify heb ik niet eens
Poh, deze brengt me toch wel even terug naar m'n feesttijd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:58 schreef Pisces het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Barber's Adagio for Strings
(Jammer nog steeds geen automatische titels onder de linkjes.)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |