quote:Op donderdag 6 augustus 2026 07:38 schreef nostra het volgende:
Dat kan nog eens naar uitpakken voor de DNC.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 07:49 schreef MichaelScott het volgende:
De komende 20 jaar dus nog Republikeinse presidenten.
Waarom eigenlijk?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:18 schreef SimonB. het volgende:
Dit lijkt me geen gunstige uitslag voor de Democraten.
Omdat een gematigde democraat misschien nog wat stemmen zou kunnen afpakken van de republikeinen.quote:
Mooi zo.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 09:18 schreef SimonB. het volgende:
Dit lijkt me geen gunstige uitslag voor de Democraten.
En dit willen veel mensen natuurlijk niet horen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:00 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Omdat een gematigde democraat misschien nog wat stemmen zou kunnen afpakken van de republikeinen.
Die kans lijkt me voor een progressieve democraat, die ook nog een Egyptische roots heeft, een stuk kleiner.
Die hele samenleving is zo gepolariseerd dat ik niet denk dat subtiele verschillen veel uitmaken. Zolang de neocons/tea party/MAGA-republicans iedere Democraat een communist noemen gaat het echt niet op nuance beslist worden. Amerikanen (uit de steden) aan de oostkust en westkust kunnen nog enigzins zelfstandig nadenken en volgen het nieuws, maar in het "binnenland" weten mensen vaak niet eens wat de standpunten van hun kandidaten zijn. Daar stemmen ze reps of dems omdat ze rep of dem zijn, niet omdat ze in een krant of op een nieuwssite iets verstandigs hebben gelezen of gezien, want kranten lezen ze niet en nieuws wordt geconsumeerd van kanalen die binnen hun bubbel geaccepteerd zijn, als ze dat al volgen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:00 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Omdat een gematigde democraat misschien nog wat stemmen zou kunnen afpakken van de republikeinen.
Die kans lijkt me voor een progressieve democraat, die ook nog een Egyptische roots heeft, een stuk kleiner.
En ook niet zolang de 'progressieven' de Republikeinen voor nazi's en fascisten blijven uitmaken.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:19 schreef Chillegast het volgende:
Zolang de neocons/tea party/MAGA-republicans iedere Democraat een communist noemen gaat het echt niet op nuance beslist worden
In de geschiedenis van Amerika klopt dat misschien maar in het huidige politiek landschap zijn het toch vooral de (MAGA-)republikeinen die zich schuldig maken aan persoonlijke aanvallen. Vrijwel iedere bestuurder, hooggeplaatste militair, wetenschapper of rechter die iets doet of zegt wat de Trump-clan niet bevalt krijgt hier mee te maken. Mensen en soms ook hun familie worden persoonlijk aangevallen zonder enige bewijs. Ook als er karrevrachten aan tegenbewijs zijn worden persoonlijke aanvallen keihard doorgezet. Recent: zie de campagne tegen Fauci, de "stop the steal" beweging, allerlei onbewezen samenzweringstheorieën. Waar dingen als "pizza-gate" tot een paar jaar geleden het domein waren van een paar solitaire gekkies doemen dat soort conspiracies tegenwoordig ook steeds meer op onder verkozen volksvertegenwoordigers. En dat zijn zonder uitzondering Trumpgetrouwen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En ook niet zolang de 'progressieven' de Republikeinen voor nazi's en fascisten blijven uitmaken.
Doe nou niet alsof het maar van één kant komt.
Maar daar gebruiken ze hun smartphones niet voor. Echt niet. Er is een wereld van verschil tussen de grote steden aan een van de kusten en het dunbevolkte maar heel erg uitgestrekte binnenland.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dat is een leuk standpunt van 30 jaar geleden, maar de meeste Amerikanen wonen nou ook weer niet zoals de Unabomber.
Met een mobiele telefoon ben je met 1 klik al op de hoogte van alles (of je wilt of niet).
Maar dat is gewoon waar. Groot verschil.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En ook niet zolang de 'progressieven' de Republikeinen voor nazi's en fascisten blijven uitmaken.
Doe nou niet alsof het maar van één kant komt.
Okquote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:43 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Maar daar gebruiken ze hun smartphones niet voor. Echt niet.
Nee. Dat is het niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon waar. Groot verschil.
MAGA heeft de Republikeinse partij overgenomen en MAGA is fascistisch dus ja het is wel waar.quote:
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
MAGA heeft de Republikeinse partij overgenomen en MAGA is fascistisch dus ja het is wel waar.
Ik heb geen enkel probleem met Nick Fuentes, het zal me jeuken of wat linksvolk hem een 'holocaustontkenner' vindt.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:58 schreef Chillegast het volgende:
Als ze niet met nazi's willen worden geassocieerd moeten ze ook niet gaan dineren met Holocaustontkenners als Nick Fuentes.
Gelukkig hebben we in NL geen mensen die dat doenquote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:58 schreef Chillegast het volgende:
Als ze niet met nazi's willen worden geassocieerd moeten ze ook niet gaan dineren met Holocaustontkenners als Nick Fuentes.
Ah, kun je dan ook onderbouwen waar het nazisme precies zou zitten?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon waar. Groot verschil.
Waarschijnlijk komt het niet verder dan 'Trump' en 'Musk' en wat onverstaanbaar gemompel verder over maga.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
Dit viel helaas te verwachten gezien de grote Islamitische en Arabische base in Michigan. Bovendien is zulk uiterst links en progressief gedachtegoed populair bij veel jongeren. El-Sayed is trouwens lang niet de meest radicale kandidaat binnen DSA contreien, er lopen helaas nog veel gevaarlijkere individuen rond.
[..]
Ah, kun je dan ook onderbouwen waar het nazisme precies zou zitten?
Fuentes is al tijdenlang actief bezig tegen Trump campagne te voeren. Hij stelde recent nog Democratisch te willen gaan stemmen tijdens de midterms en riep zijn kijkers op hetzelfde te doen. Zie ook: Far-Right Influencer Revolts Against Trump: 'Vote Democrat'quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:58 schreef Chillegast het volgende:
De user Ronald-Koeman is zelf ook uiterst progressief en links dus het valt te begrijpen dat hij zulke dingen zegt. Ik kan mij inbeelden dat een kandidaat als Al-Sayed prima aansluit op zijn gedachtegoed (pro-migratie, pro-Palestijnen, Islamitisch, etc).quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:08 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt het niet verder dan 'Trump' en 'Musk' en wat onverstaanbaar gemompel verder over maga.
Die steun is sowieso klaar in een aantal decennia (wellicht al veel sneller), rechtsom of linksom maakt hierin geen verschil.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:31 schreef Perox het volgende:
Man oh man, nu moet het weer gaan over de radicale islam. AIPAC moet eens met een ander verhaaltje komen anders is het snel over voor de steun aan Israël vanuit de VS, en dan heb je de poppen aan het dansen.
Het gaat niet om een mening he. Fuentes heeft de holocaust "fake" genoemd, "schromelijk overdreven" en "een belachelijk verhaal". En ook het getal van 6 miljoen omgebrachte Joden trekt ie in twijfel. En als het hem te heet onder de voeten wordt trekt ie zijn keutel weer snel in, maar hij blijft dit soort uitspraken doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:05 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel probleem met Nick Fuentes, het zal me jeuken of wat linksvolk hem een 'holocaustontkenner' vindt.
Lidewij de Vos begeeft zich soms ook in discutabele kringen. Dat klopt. En Eva Vlaardingerbroek omringt zich bij voorkeur met dat soort figuren. Maar het gaat hier volgens mij om de USA, niet om Nederland.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we in NL geen mensen die dat doen![]()
quote:(ik heb zelfs een collega waarbij de kans groot is; wat zeg ik, bij elk gehouden personeelsuitje ben ik zelf waarschijnlijk al de sjaak).
Egypte en Israel, de welbekende bondgenotenquote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:55 schreef AFA2022 het volgende:
Reken maar erop dat deze gast gewoon op de payroll van Aipac staat.
Hele rare claim, AIPAC had juist miljoenen gestopt in de campagne van zijn tegenkandidaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:55 schreef AFA2022 het volgende:
Reken maar erop dat deze gast gewoon op de payroll van Aipac staat.
Lijkt er wel weer op, waar kan dit mis gaanquote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:47 schreef Weltschmerz het volgende:
Is dit weer zo'n islamist die doet alsof hij communist is om stemmen te trekken?
Wat is er omstreden aan Michiganquote:[De strijd om de senaatszetel gold landelijk als graadmeter voor de vraag of de progressieve stroming binnen de Democratische Partij ook kiezers in een omstreden staat als Michigan kan overtuigen.
Echt typische holocaust ontkenners die witte vrouwtjesquote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:54 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Lidewij de Vos begeeft zich soms ook in discutabele kringen. Dat klopt. En Eva Vlaardingerbroek omringt zich bij voorkeur met dat soort figuren. Maar het gaat hier volgens mij om de USA, niet om Nederland.
[..]
Blijkbaar heeft zijn vriendje Hasan Piker (bondgenoot van het Westen, LOL) dat een keertje (quote:Op donderdag 6 augustus 2026 13:01 schreef Hathor het volgende:
Is dat die engnek die vond dat de VS 9-11 wel verdiend had?
Nick en Abdul zullen verrassend veel raakvlakken hebben wanneer het aankomt op "het joodse probleem".quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:58 schreef Chillegast het volgende:
AIPAC staat er bekend om dat ze beide kampen bespelen, vandaar hun ijzersterke grip op de Amerikaanse politieke syteem. Wat naar buiten wordt gebracht, zegt weinig over wat er achter de schermen gebeurt.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hele rare claim, AIPAC had juist miljoenen gestopt in de campagne van zijn tegenkandidaat.
Wantquote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:40 schreef theunderdog het volgende:
Gefeliciteerd republikeinen. 2028 is voor jullie.
Ik vind hem prima. Maar de zwevende kiezers zullen uiteindelijk meegaan in de 'hij is een communist of jihadist' frame.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Want
"Money out of politics.
Money in your pocket.
Medicare for All."
is slecht ofzo
Hoezo? De DSA golf is in volle gang en veroverd het hele landquote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:40 schreef theunderdog het volgende:
Gefeliciteerd republikeinen. 2028 is voor jullie.
Neequote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoezo? De DSA golf is in volle gang en veroverd het hele land
Ben jij heel toevallig in de markt voor een brug?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Want
"Money out of politics.
Money in your pocket.
Medicare for All."
is slecht ofzo
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |