abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2026 @ 19:26:13 #51
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221508785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik werkte 10 jaar bij een consultancybureau. Uurtje factuurtje klant, was een top scoorder
Mijn man kreeg kanker en nam veel vrij, zorgverlof en werkte thuis. Allemaal in orde. Jaar later, je bent wel weinig facturabel geweest.
Uiteindelijk met een extra jaarsalaris daar afscheid genomen
Walgelijke mensen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 5 augustus 2026 @ 19:27:05 #52
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221508791
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hoop dat het nu goed gaat met je vrouw!
Ze kan weer bewegen maar is nog niet helemaal pijnvrij en fit. Nog wel een weg te gaan. Ik was echt wel superblij met dat zorgverlof dan kon ik 2 uur per dag besteden aan huishouden en zorg, werkte gewoon prima. Na een maand thuis was ik ook wel weer heel blij om ook weer eens op kantoor te zijn 🙃
  woensdag 5 augustus 2026 @ 19:30:55 #53
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221508805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:57 schreef Discombobulate het volgende:
Als goed werkgever geef je die man gewoon de tijd voor z'n vrouw en laat je die 29 uur gewoon zitten. "Kijk maar even wat je kan, eerst maar even alle aandacht voor je vrouw" en je ziet later wel verder.
Precies, en naar mij idee krijg je bij menig werknemer met zo'n relatie er veel meer voor terug dan wanneer ze strak de uurtjes volmaken in aanwezigheid.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221508854
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dan moet je geen contract tekenen voor x aantal uur.
Het bericht gaat er juist over dat de thuissituatie in de tussentijd nogal veranderd was.
Jij ziet het zo dat: hulpbehoevende vrouw of niet thuis, presteren zal je. Soms moeten de medewerkers van een bedrijf wat meer denken als eens mens in plaats van te handelen vanuit de denkwijze wat een "bedrijf" wil.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_221508866
quote:
16s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Precies, en naar mij idee krijg je bij menig werknemer met zo'n relatie er veel meer voor terug dan wanneer ze strak de uurtjes volmaken in aanwezigheid.
Ja, een werknemer is normaal gesproken daarna ook heel loyaal en betaald het je dik terug (sprekend uit eigen ervarigen).
pi_221508886
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:46 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja, een werknemer is normaal gesproken daarna ook heel loyaal en betaald het je dik terug (sprekend uit eigen ervarigen).
Mwah heb beiden gezien.. mensen waarvoor je hemel en aarde hebt bewogen en waar anders toch nooit wat mogelijk is en ze de volgende dag al vergeten zijn wat je voor ze hebt gedaan. Maar inderdaad ook mensen die goed snappen dat het een beetje geven en nemen is en dat zijn ook de mensen die je graag houdt, die andere groep vertrekt na een aantal jaar geen loonsverhoging vanzelf wel, meestal. :P
pi_221508887
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:27 schreef Perox het volgende:
Ze kan weer bewegen maar is nog niet helemaal pijnvrij en fit. Nog wel een weg te gaan. Ik was echt wel superblij met dat zorgverlof dan kon ik 2 uur per dag besteden aan huishouden en zorg, werkte gewoon prima. Na een maand thuis was ik ook wel weer heel blij om ook weer eens op kantoor te zijn 🙃
Sterkte met het herstel van je vrouw.
pi_221508892
quote:
19s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:50 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Mwah heb beiden gezien.. mensen waarvoor je hemel en aarde hebt bewogen en waar anders toch nooit wat mogelijk is en ze de volgende dag al vergeten zijn wat je voor ze hebt gedaan. Maar inderdaad ook mensen die goed snappen dat het een beetje geven en nemen is en dat zijn ook de mensen die je graag houdt, die andere groep vertrekt na een aantal jaar geen loonsverhoging vanzelf wel, meestal. :P
Ohja true, andersom heb je ze ook hoor. 2 jaar ziektewetje, werkgever alles eraan gedaan om je beter te maken, eindelijk gelukt. En dan direct richting een andere baan.
pi_221508910
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:51 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ohja true, andersom heb je ze ook hoor. 2 jaar ziektewetje, werkgever alles eraan gedaan om je beter te maken, eindelijk gelukt. En dan direct richting een andere baan.
Die types ja, en dat 2 weken nadat ze een vast contract hebben natuurlijk.
pi_221508931
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ja, precies. Je kunt ook niet alles op coulance blijven gooien als iemand stelselmatig (veel) te weinig uren maakt. Ook niet als output vergelijkbaar blijft. Dan moet je geen contract tekenen voor x aantal uur.
Dan had de werkgever in gesprek kunnen gaan met de medewerker en hadden ze misschien samen wel kunnen besluiten dat hij gedeeltelijk ziek gemeld wordt zodat hij die druk even niet heeft. De manier waarop ze het hier aangepakt hebben is.. bijzonder
  woensdag 5 augustus 2026 @ 20:17:12 #61
454910 Richard_Batsbak
Niemand komt aan Maaskantje!
pi_221509088
Denken jullie dat de top van EControls Europe op de Epsteinlijst staat?
Zonne grote vuurbal, jonguh! BAM!
pi_221509127
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
Lastig, als je stelselmatig niet in staat bent om je uren te maken, ook al is dat volgens omstandigheden helemaal te begrijpen, dan is het natuurlijk niet vreemd dat een werkgever daar een mening over heeft.

Ze hebben het alleen wel erg vreemd en schofterig aangepakt.
Ja dat kan. Maar daar is zorgverlof dan wel een (gedeeltelijke) ziekmelding voor. Geen ontslag op staande voet.
pi_221509151
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
Heeft een werknemer dan geen enkele verantwoordelijkheid of plicht om een goede werknemer te zijn?

Staat buiten kijf hoe schofterig de werkgever is geweest in deze zaak, maar toch. Het gesprek aangaan gaat twee kanten op als je het allemaal niet meer aan kunt.
Als je de uitspraak naleest kun je zien dat de werknemer het bespreekbaar heeft proberen te maken. De werkgever had hem ook de kans kunnen geven zijn gedrag te verbeteren, maar ze probeerden hem te naaien.

quote:
Ter zitting heeft de leidinggevende van [eiser] verklaard dat er is afgezien van een gesprek omdat EControls bang was dat [eiser] zijn gedrag zou aanpassen als EControls een gesprek zou aangaan met [eiser]. Deze verklaring is opmerkelijk omdat het aanpassen van mogelijk niet correct gedrag toch juist het doel van de werkgever zou moeten zijn (geweest). Een gesprek is daarvoor het eerste en meest voor de hand liggende middel. EControls heeft daarmee bewust gekozen om deze optie niet in te zetten maar om te kiezen voor een veel zwaarder middel, namelijk het heimelijk monitoren van in- en uitlogtijden van haar werknemer en dat is haar te verwijten
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2026:18633

Zaten vermoedelijk niet te wachten op een werknemer die minder belastbaar is door een zeer zware thuissituatie en zochten een stok om mee te slaan.
pi_221509165
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 17:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
Je kunt niet als werknemer zomaar besluiten minder uren te gaan maken.

Natuurlijk heb ik begrip voor de situatie van deze man en zijn vrouw.

En natuurlijk is denken in uren ouderwets maar ook dat kun je niet zomaar zelf besluiten.

Ik heb in vergelijkbare situatie mijzelf gewoon ziek moeten melden om zorg te kunnen verlenen.
Lees de uitspraak. Er is geen bewijs dat de werknemer minder uur is gaan maken. Daarnaast zijn er, als er al sprake van was, andere manieren om hiermee om te gaan. Bijvoorbeeld zorgverlof laten opnemen.
pi_221509170
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:55 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Uit de OP blijkt toch vrij duidelijk dat de werknemer stelselmatig minder uren is gaan maken en de werkgever daar niet van op de hoogte was of akkoord mee was. Daar draait voor een groot deel deze hele zaak om.

We begrijpen denk ik allemaal dat het logisch dat deze man zijn uren niet meer kon maken maar je kunt dat niet zomaar gaan doen en per definitie coulance verwachten.
Waaruit blijkt dat hij stelselmatig minder uren gemaakt heeft? Ze hebben naar het inloggen op de computer gekeken. Zodra er ook componenten van het werk zijn die zonder computer kunnen, zegt dat helemaal niks. Misschien heeft hij verslagen op papier gelezen? Misschien had hij telefonisch overleg? Misschien wilde hij zich op iets concentreren en had daarvoor bewust niet ingelogd?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')