abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221508919
Ik heb het vermoeden dat gemeenten in de private sector woningen huren en daar statushouders en asielzoekers in plaatsen. Omdat dat altijd losse individuele woningen zijn valt het echter niet zo op. Wel drijf je hiermee de huurprijzen op die toch al sky high waren.
pi_221508926
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:35 schreef DobbyDobby het volgende:
20 miljard per jaar kost dit hele geintje. _O-

Wat een land.
Maar geld voor onderhoud van bruggen en sluizen is er niet.
pi_221509156
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:53 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Geloof deze sprookjes niet. Ik heb in zo’n hotel gezeten en dat was geen feest. Ten eerste is de sfeer in zo’n hotel volledig verziekt. Het is onverteerbaar dat daar mensen gratis zitten, terwijl jij zelf wel ¤130 per dag mag aftikken. Ze zitten zogenaamd gescheiden, maar je komt ze toch tegen in de lift, op het parkeerterrein, etc. Dag en nacht. Dag in dag uit. Niets doen. Overlast veroorzaken. Arabische muziek. Roken. Op de vloer stampen. Ruzie maken in hun eigen taal. Het ligt niet aan die asielzoekers zelf, zij kunnen er ook niets aan doen. Maar zo’n hotel is volledig naar de kloten.
Mijn idee. Wij gingen vaak rond onze trouwdag naar Hotel Wolfheze. Dat is al jaren volledig bezet door asielzoekers/statushouders.

Het raakt me gewoon emotioneel dat zo'n mooie plek (aan de bosrand) volledig wordt volgestouwd. Er is al jaren geen hotelkamer in dat Hotel Wolfheze te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 05-08-2026 20:37:16 ]
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221509433
Hotels zijn voor toeristen :(
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  woensdag 5 augustus 2026 @ 21:47:38 #55
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_221509619
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:53 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Geloof deze sprookjes niet. Ik heb in zo’n hotel gezeten en dat was geen feest. Ten eerste is de sfeer in zo’n hotel volledig verziekt. Het is onverteerbaar dat daar mensen gratis zitten, terwijl jij zelf wel ¤130 per dag mag aftikken. Ze zitten zogenaamd gescheiden, maar je komt ze toch tegen in de lift, op het parkeerterrein, etc. Dag en nacht. Dag in dag uit. Niets doen. Overlast veroorzaken. Arabische muziek. Roken. Op de vloer stampen. Ruzie maken in hun eigen taal. Het ligt niet aan die asielzoekers zelf, zij kunnen er ook niets aan doen. Maar zo’n hotel is volledig naar de kloten.
ja... dat ligt dus wel aan die asielzoekers... ze kunnen zich ook rustig en fatsoenlijk gedragen.. Nou ja, dat kunnen ze dus blijkbaar niet en dat is juist het hele probleem... niet alle culturen zijn gelijkwaardig
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_221509706
Je zal maar een Nederlander zijn die aan lager wal is geraakt.
Door pech, of misschien eigen schuld. Maakt het uit?
Je bent nu dakloos en zwerft over straat.
Opeens zie je vanuit je ooghoek iets glinsteren.
Ligt daar nu een flesje op de grond waar statiegeld op zit? Dat is toch weer 15 cent...

Helaas, geen statiegeldflesje.. :{

Maar vlak ernaast zie je nog een gedeelte van een verscheurde krant.
Met moeite kan je de volgende zin ontcijferen;

"Asielzoekers in hotel"

Verdomme.

Hoe zou dat voelen..?
pi_221510066
Rottemerplaat is nog altijd onbewoond. We kunnen daar een groot AZC maken en een keer per week voedsel brengen. Gewoon Nederlands voedsel. Zoveel mogelijk varkensvlees en onder geen beding ervan afwijken. Ze mogen er niet vanaf zolang hun zaak nog in onderzoek is. Geen moskee toestaan op het eiland. Laat ze zich maar lekker vervelen, totdat ze uit verveling aangeven teruggestuurd te willen worden.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 23:27:41 #58
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221510100
quote:
15s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:04 schreef Koortsdroom het volgende:
Je zal maar een Nederlander zijn die aan lager wal is geraakt.
Door pech, of misschien eigen schuld. Maakt het uit?
Je bent nu dakloos en zwerft over straat.
Opeens zie je vanuit je ooghoek iets glinsteren.
Ligt daar nu een flesje op de grond waar statiegeld op zit? Dat is toch weer 15 cent...

Helaas, geen statiegeldflesje.. :{

Maar vlak ernaast zie je nog een gedeelte van een verscheurde krant.
Met moeite kan je de volgende zin ontcijferen;

"Asielzoekers in hotel"

Verdomme.

Hoe zou dat voelen..?
Alsof je in je reet genaaid wordt door Ron Jeremy.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221510108
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 23:18 schreef Telefoonvork het volgende:
Rottemerplaat is nog altijd onbewoond. We kunnen daar een groot AZC maken en een keer per week voedsel brengen. Gewoon Nederlands voedsel.
Paar camera's erop.
En ze dan laten strijden voor resources.
Ik zie John de Mol er wel een show van maken.
pi_221510960
Welkom in de wondere wereld van de Asiel Industrie :)
Als je het hele asieltraject bekijkt, dan is het een pad van criminaliteit en corruptie.
Het begint bij de mesnsensmokkelaars, een overtocht naar het beloofde land kan zo"n 10.000 § kosten,
zet er 100 op een gammel bootje en geef ze dan over aan een NGO die met deze criminelen samenwerken.
Dan komen ze het beloofde land binnen, ook hier organisaties als Vluchtelingenwerk en busladingen asiel-advocaten. Jarenlang kan eventueel worden geprocedeerd :{

Dan de noodopvang, corrupte ambtenaren telefoneren met van der Valk of andere hotelketens om mensen op te vangen tegen woekerprijzen. En ten slotte de politiek, die deze mensen ook nog eens een huis, uitkering, ziektekosten verzekering etc. geeft, alles "gratis".

Slechts enkelen, de corrupte ambtenaren en politici plus hun vriendjes, verdienen gigantisch.
Alles mag worden opgebracht door de belasing betaler, directe kosten 20 miljard, maar indirecte kosten wrs nog veel hoger.
Gewoon weer D66, PRO, VVD etc stemmen, vooral niet op de FvD 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221511008
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:34 schreef Eagles89 het volgende:
Ik ben dan zo enorm benieuwd wat de Fokkers die gepassioneerd op PRO stemmen hiervan vinden.
30 asielzoekers (gemiddeld komen er ongeveer 800 per week Nederland binnen) die voor 1 miljoen euro per jaar op een absolute A locatie gratis in een chic hotel verblijven op kosten van jou en mijn belastinggeld.
Ondertussen wordt er bezuinigd op de ouderenzorg, jongeren wonen vaak tot hun 35ste bij hun ouders, en heeft Nederland steeds meer daklozen die nergens terecht kunnen.
De enige manier om dit nog te kunnen stoppen is de partijen af te straffen bij verkiezingen die dit faciliteren, zodat ze hun macht uiteindelijk gaan verliezen. Dit duurt wel heel lang want de ongekozen burgemeesters komen uitsluitend vanuit het establishment.
<nee>
Gezien zowel links als rechts de instroom wil beperken zie ik dit vooral toch als een uitwas van extreem slecht rechts immigratiebeleid. ZIJ hebben opvanglocaties gesloten. Tja, dan moet men asielzoekers in een hotel opvangen. Hadden ook overal kleine opvanglocaties kunnen bouwen mbv de spreidingwet. Maar nee. Lekker chaos creeren in Ter Apel en ondertussen miljarden extra moeten uitgeven om mensen in peperdure opvanglocaties te huisvesten. Dom kortzichtig :{

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 09-08-2026 20:13:32 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_221511037
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:35 schreef DobbyDobby het volgende:
20 miljard per jaar kost dit hele geintje. _O-

Wat een land.
¤1.081,- per Nederlander ongeveer.

Dat geld kan beter ergens anders aan uitgegeven worden imo.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 09:54:31 #63
182233 thedeedster
pi_221511076
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Gezien zowel links als rechts de instroom wil beperken zie ik dit vooral toch als een uitwas van extreem slecht rechts immigratiebeleid. ZIJ hebben opvanglocaties gesloten. Tja, dan moet men asielzoekers in een hotel opvangen. Hadden ook overal kleine opvanglocaties kunnen bouwen mbv de spreidingwet. Maar nee. Lekker chaos creeren in Ter Apel en ondertussen miljarden extra moeten uitgeven om mensen in peperdure opvanglocaties te huisvesten. Dom kortzichtig :{
Zoiets kost geld. Geld dat je eigenlijk maar één keer kunt uitgeven. Krankjorum hoe dit alles als volstrekt vanzelfsprekend wordt gezien.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221511097
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:31 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Boeiend, niet jullie geld.
Niet? Wie betaalt het dan? De kerstman? Natuurlijk is het geld van ons allemaal.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_221511186
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:54 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zoiets kost geld. Geld dat je eigenlijk maar één keer kunt uitgeven. Krankjorum hoe dit alles als volstrekt vanzelfsprekend wordt gezien.
Kost minder geld dan hotels inschakelen. Dat noemen ze een vooruitziende blik hebben.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 10:13:51 #66
182233 thedeedster
pi_221511199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:11 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Kost minder geld dan hotels inschakelen. Dat noemen ze een vooruitziende blik hebben.
Da´s dus de denkfout; dat je sowieso blijft betalen. Dat dit hele migratiecircus een natuurfenomeen is waar je niks, of nauwelijks invloed op hebt.

Jij vindt dat misschien prima, veel anderen niet.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 10:19:27 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221511217
Weer wat 'asielzoekers' oftewel economische migranten die hier niks te zoeken hebben.
pi_221511280
quote:
86s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:45 schreef vosss het volgende:

[..]
¤1.081,- per Nederlander ongeveer.

Dat geld kan beter ergens anders aan uitgegeven worden imo.
Dat zal zelfs Jesse Klaver niet ontkennen denk ik.
pi_221511283
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:11 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Grenzen dicht kost nog minder dan welke opvang dan ook.
pi_221512766
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:39 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Grenzen dicht kost nog minder dan welke opvang dan ook.
Lol nee. Dat kost de NL samenleving een stuk meer _O-
pi_221512769
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Da´s dus de denkfout; dat je sowieso blijft betalen. Dat dit hele migratiecircus een natuurfenomeen is waar je niks, of nauwelijks invloed op hebt.

Jij vindt dat misschien prima, veel anderen niet.
Heel veel anderen hadden net als ik liever ook een paar miljard op het hele circus bespaard door het net ff wat slimmer aan te pakken. Jij duidelijk niet.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:12:12 #72
182233 thedeedster
pi_221512918
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Heel veel anderen hadden net als ik liever ook een paar miljard op het hele circus bespaard door het net ff wat slimmer aan te pakken. Jij duidelijk niet.
Dit wordt zo een welles-niettus discussie. :)

Je hebt het volste recht op een andere visie. Is prima. Maar ik denk niet dat we elkaar gaan overtuigen.
pi_221513014
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 14:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Als je de instroom niet stopt dan heb je niets aan die spreidingswet. Dan is dit gewoon omvolking.
pi_221513054
Ik vind wel dat we mensen in nood moeten opvangen, maar mijns inziens hoeft adt zeker niet in dure hotels.
Bouw in iedere provincie een groot complex waar die mensen kunnen wonen en recreeren.
Is er plek om door te stromen conform de regels van de woningmarkt, dan zijn ze van harte welkom. Maar tot die tijd lijkt mij een noodgebouw van groot aantal verdiepingen top. In hun eigen land zouden ze op straat slapen bij wijze van
pi_221513079
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 15:25 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Als je de instroom niet stopt dan heb je niets aan die spreidingswet. Dan is dit gewoon omvolking.
Daarom moet je het ook allebei doen. Instroom beperken en tevens genoeg AZCs aanhouden zodat je niet een miljoen per jaar kwijt bent aan 1 hotel. Maar ja, dan moet je op partijen met visie stemmen en vooral niet op partijen die baat hebben om het systeem in stand te houden omdat het zieltjes oplevert :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')