Je hebt toch ook zat mooie plekken buiten deze landen? Wat te denken van de talloze bijzondere plekken in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika of Oost-Azië? Piramides heb je inderdaad niet elders, maar zoiets als Wadi Rum, dan kun je er ook voor kiezen naar Monument Valley te gaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat sommige, redelijk stabiele, Islamitische landen dingen te bieden hebben die interessant zijn, en je nergens anders hebt. Prachtige plekken als Basilica Cistern, Petra, Jerash, Wadi Rum, de Piramides van Gizeh of Marrakech ga je namelijk niet ergens anders vinden.
En voor sommigen misschien wel eens nuttig om te zien dat de meeste mensen daar best vriendelijk zijn en niet eng of vijandig.
Ik twijfel er niet aan dat mensen daar best vriendelijk zijn, helemaal als je een naïeve Westerse toerist bent met een goed gevulde portemonnee. Ondertussen wordt je bij de lokale soek een oor aangenaaid en betaal je drie keer de normale prijs voor producten. En jij maar denken dat de mensen daar zo lief en aardig zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En voor sommigen misschien wel eens nuttig om te zien dat de meeste mensen daar best vriendelijk zijn en niet eng of vijandig.
Nou, het is met name de optelsom. We weten dat men in het Westen in bepaalde contreien nogal wegloopt met de Islam en moslims, kritiek op deze religie en mensen ook zéér persoonlijk opvat en geregeld op vurige wijze voor zulke mensen in de bres springt op een manier dat men met geen enkele andere groep doet. En ook staat men te trappelen voor bijvoorbeeld een iftar of een bezoekje aan de moskee.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ken verder geen mensen die naar een islamitisch land gaan enkel om het islamitisch zijn, heb je een voorbeeldje?
Hoe kom je aan de datering?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een foto van India in de jaren 80 of 90 posten.![]()
Wat een verzameling wereldvreemde pipo’s toch weer in dit topic.
Verwachtingquote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Verwachting
[ afbeelding ]
Realiteit.
[ afbeelding ]
Overigens zijn Islamitische landen niet perfect schoon, maar mijn ervaring wel een stuk netter dan vuilnisbakkenland India.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat voor werk deed je eigenlijk en hoe was je verblijfvooziening?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:17 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Veel landen bezocht, maar India echt by far onderaan. Viel bijna dood neer van de schrik. Het was nog ranziger dan ik verwachte.En maar voortplanten.
Dat valt toch wel mee. Genoeg mensen die laaiend enthousiast zijn over bepaalde Europese/ Zuid-Amerikaanse landen zijn. Heb ook zelden iemand geil zien worden van een Moskee. Beetje hetzelfde als met kerken en tempels. Als je er 1 gezien hebt , heb je ze allemaal wel gezien. Ik ken eigenlijk niemand die naar Marokko/Jordanie of welk Islamitisch land is geweest en dat zijn mooiste reis ooit vond. Indonesie uitgezonderd.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt toch ook zat mooie plekken buiten deze landen? Wat te denken van de talloze bijzondere plekken in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika of Oost-Azië? Piramides heb je inderdaad niet elders, maar zoiets als Wadi Rum, dan kun je er ook voor kiezen naar Monument Valley te gaan.
[..]
Ik twijfel er niet aan dat mensen daar best vriendelijk zijn, helemaal als je een naïeve Westerse toerist bent met een goed gevulde portemonnee. Ondertussen wordt je bij de lokale soek een oor aangenaaid en betaal je drie keer de normale prijs voor producten. En jij maar denken dat de mensen daar zo lief en aardig zijn.
[..]
Nou, het is met name de optelsom. We weten dat men in het Westen in bepaalde contreien nogal wegloopt met de Islam en moslims, kritiek op deze religie en mensen ook zéér persoonlijk opvat en geregeld op vurige wijze voor zulke mensen in de bres springt op een manier dat men met geen enkele andere groep doet. En ook staat men te trappelen voor bijvoorbeeld een iftar of een bezoekje aan de moskee.
We zien dus een nogal naïef en opmerkelijk enthousiasme over die religie en de bijkomende culturen. Ook een vaak nogal oriëntalistisch beeld, over deze 'exotische' mensen die zo 'anders' zijn en waarvan bepaalde elementen op hysterische wijze worden geromantiseerd.
Dat speelt natuurlijk mee in het kiezen van zulke landen als vakantiebestemming. Ik ken wel een paar van zulke mensen, die zijn dolenthousiast om bijvoorbeeld naar Marokko, Tunesië, Egypte of Jordanië te gaan.
'Zulke lieve mensen!'
'Wat een prachtige cultuur!'
'Schitterende gebouwen!'
'Prachtige moskeen'
Het gaat met een nogal raar enthousiasme dat je niet ziet als het over pakweg Italië of Noorwegen gaat.
Dat India gewoon een smerig land is betreft geen geheim. De term 'Delhi belly' bestaat niet voor niets. Verder niets tegen mensen uit India, vind het eigenlijk wel een fascinerend land en heb ook niets tegen het Hindoeïsme, maar de hygiene is echt heel erg slecht.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tja, terechte kritiek dit wel. Nederlandse stedelijke infrastructuur, vooral die uit de jaren 1960 - 2000, is op sommige plekken een oprechte misdaad tegen de menselijkheid. Toch wel vreemd dat men vroeger de meest prachtige gebouwen uit de grond kon stampen en dat men in de tweede helft van de 20e eeuw zo tekeer is gegaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verwachting
[ afbeelding ]
Realiteit
[ afbeelding ]
Alles is schoner dan India. Verder is het centrum van Istanbull/ Marrakesh echt niet (veel) ranziger dan Amsterdam om maar wat te noemen. Maar dat doen ze ook voor het toerisme natuurlijk. Moet er wel goed uit blijven zien.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens zijn Islamitische landen niet perfect schoon, maar mijn ervaring wel een stuk netter dan vuilnisbakkenland India.
En ook daarmee gaat het steeds beter, armoede wordt steeds meer terug gedrongen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat India gewoon een smerig land is betreft geen geheim. De term 'Delhi belly' bestaat niet voor niets. Verder niets tegen mensen uit India, vind het eigenlijk wel een fascinerend land en heb ook niets tegen het Hindoeïsme, maar de hygiene is echt heel erg slecht.
Zat altijd wel in prima hotels. Geen 5 sterren, maar beetje Van de Valk niveau. Dus daar geen klagen over, maar je moest wel eens door het land reizen. En hou ook wel van nieuwe landen/culturen ontdekken. Dus plakte er meestal een paar dagen bijaan, als werk het toe liet. Ik werkte als business controller en toen werkte ik bij een bedrijf wat in ontzettend veel landen vestigingen had. En dan hadden we de kans om zo'n 4/5 keer per jaar een andere vestiging te bezoeken. Inmiddels heel burgelijk in Nederland dicht bij huis aan het werk, dus het is uit met de pret. De vrouw heeft de broek aan. Maar vond het toen wel top, maar India vergeet ik dus nooit meer. Ook al die ranzig uitgehongere koeien. Was echt heel sneu om te zien. Geen gras te bekennen voor ze. En dan besef je ook dat met landen als India de natuur niet te redden is. Wat een smog alleen al als je daar aankomt.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:20 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Wat voor werk deed je eigenlijk en hoe was je verblijfvooziening?
Die zijn er zeker. Maar ik denk in en/en. Dus ik wil het beide zien.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt toch ook zat mooie plekken buiten deze landen? Wat te denken van de talloze bijzondere plekken in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika of Oost-Azië? Piramides heb je inderdaad niet elders, maar zoiets als Wadi Rum, dan kun je er ook voor kiezen naar Monument Valley te gaan.
Er zijn daar meer mensen dat wat verkopers. De meeste mensen zijn vrij gewoontjes en leven hun leven verder, en zijn niet bezig met allerlei politiek/fundamentalistische ideeen.quote:Ik twijfel er niet aan dat mensen daar best vriendelijk zijn, helemaal als je een naïeve Westerse toerist bent met een goed gevulde portemonnee. Ondertussen wordt je bij de lokale soek een oor aangenaaid en betaal je drie keer de normale prijs voor producten. En jij maar denken dat de mensen daar zo lief en aardig zijn.
Ik zien geen voorbeelden van mensen die er naartoe gaan, zuiver omdat het islamitisch is. En die er niet heen zouden gaan als het dat niet was.quote:Nou, het is met name de optelsom. We weten dat men in het Westen in bepaalde contreien nogal wegloopt met de Islam en moslims, kritiek op deze religie en mensen ook zéér persoonlijk opvat en geregeld op vurige wijze voor zulke mensen in de bres springt op een manier dat men met geen enkele andere groep doet. En ook staat men te trappelen voor bijvoorbeeld een iftar of een bezoekje aan de moskee.
We zien dus een nogal naïef en opmerkelijk enthousiasme over die religie en de bijkomende culturen. Ook een vaak nogal oriëntalistisch beeld, over deze 'exotische' mensen die zo 'anders' zijn en waarvan bepaalde elementen op hysterische wijze worden geromantiseerd.
Dat speelt natuurlijk mee in het kiezen van zulke landen als vakantiebestemming. Ik ken wel een paar van zulke mensen, die zijn dolenthousiast om bijvoorbeeld naar Marokko, Tunesië, Egypte of Jordanië te gaan.
'Zulke lieve mensen!'
'Wat een prachtige cultuur!'
'Schitterende gebouwen!'
'Prachtige moskeen'
Het gaat met een nogal raar enthousiasme dat je niet ziet als het over pakweg Italië of Noorwegen gaat.
Ziet er toch netjes uit?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verwachting
[ afbeelding ]
Realiteit
[ afbeelding ]
Oké, dat kan, ik sta daar totaal anders in en ga niet op vakantie in landen waar de cultuur en noemen en waarden haaks staan op de Westerse. Ik ga op vakantie om te ontspannen, niet om politieke instabiliteit en radicale Islam te beleven of buikloop te krijgen omdat de rijst op mijn bordje gewassen is met water uit dezelfde rivier waar iemand net in heeft gepoept en een ander de kleren gewassen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die zijn er zeker. Maar ik denk in en/en. Dus ik wil het beide zien.
Ik vraag mij bij dit soort beweringen altijd af: hoe weet je precies van de politieke of religieuze overtuigingen van een random verkoper zijn?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn daar meer mensen dat wat verkopers. De meeste mensen zijn vrij gewoontjes en leven hun leven verder, en zijn niet bezig met allerlei politiek/fundamentalistische ideeen.
Nou, ik ben met name niet zo goedgelovig. Je kunt best een vriendelijke straatverkoper hebben die jou helpt (en tevens dus een oor aannaait met de prijs) maar die tegelijkertijd allerlei radicaal gedachtegoed omarmd, wat jij gewoon niet weet. Het een sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:39 schreef Hexagon het volgende:
Al past die realiteit natuurlijk niet zo in jouw politieke agenda, dat begrijp ik.
De redenen die worden aangehaald zijn echter alles behalve overtuigend. Er zijn dus ook landen met tal van mooie dingen die niet in Afrika of het Midden-Oosten liggen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zien geen voorbeelden van mensen die er naartoe gaan, zuiver omdat het islamitisch is. En die er niet heen zouden gaan als het dat niet was.
Ik ken alleen mensen die er heen gaan omdat het land wat te bieden heeft.
Er zullen vast en zeker genoeg Westerlingen zijn die hier in meer of mindere mate wel open voor staan. Zeker ook gezien het enthousiasme over iftars en de bereidheid waarmee men bijvoorbeeld de hoofddoek verdedigd en kritiek op Islam en moslims. Immers, als men er niets mee zou hebben, dan zou hen dit ook niets doen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ik de islam zo geweldig vond zou ik zelf wel moslim worden. Maar dat doe ik dus niet.
Maar niet iets waar je nou heel vrolijk van gaat worden.quote:
Ik zie geen verschil tussen het gemiddelde verpleegtehuis of bejaardenflat.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar niet iets waar je nou heel vrolijk van gaat worden.
Vele Tilburgers vinden de Kattenrug het het lelijkste dat mensenhanden ooit gemaakt hebben.
Nee, al snap ik wel mensen die uit principe niet naar Erdogan gaan en daar hebben ze wel gelijk heen. Maar ik boycot de USA net zo goed bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:54 schreef sp3c het volgende:
Maar er is toch helemaal niemand die zegt dat je per se naar een Islamitisch land op vakantie moet?
Je gaat er niet heen. Maar je weet wel hoe het daar is. Bijzonder.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oké, dat kan, ik sta daar totaal anders in en ga niet op vakantie in landen waar de cultuur en noemen en waarden haaks staan op de Westerse. Ik ga op vakantie om te ontspannen, niet om politieke instabiliteit en radicale Islam te beleven of buikloop te krijgen omdat de rijst op mijn bordje gewassen is met water uit dezelfde rivier waar iemand net in heeft gepoept en een ander de kleren gewassen.
Dat kan natuurlijk altijd. Maar de meeste mensen in die landen zij gewoon bezig met hun dagelijkse leven en niet iedereen is verkoper. Dat jij om politieke redenen iedereen verdacht maakt, dat maakt niet dat het zo is.quote:Ik vraag mij bij dit soort beweringen altijd af: hoe weet je precies van de politieke of religieuze overtuigingen van een random verkoper zijn?
[..]
Nou, ik ben met name niet zo goedgelovig. Je kunt best een vriendelijke straatverkoper hebben die jou helpt (en tevens dus een oor aannaait met de prijs) maar die tegelijkertijd allerlei radicaal gedachtegoed omarmd, wat jij gewoon niet weet. Het een sluit het ander niet uit.
Maar zoals ik al zeg, daar hebben ze niet wat ze in Afrika of het Midden-Oosten hebben en wat sommigen toch graag eens zen.quote:De redenen die worden aangehaald zijn echter alles behalve overtuigend. Er zijn dus ook landen met tal van mooie dingen die niet in Afrika of het Midden-Oosten liggen.
"Er zullen vast en zeker genoeg Westerlingen zijn" maar je kan er geen enkele aanwijzen.quote:Er zullen vast en zeker genoeg Westerlingen zijn die hier in meer of mindere mate wel open voor staan. Zeker ook gezien het enthousiasme over iftars en de bereidheid waarmee men bijvoorbeeld de hoofddoek verdedigd en kritiek op Islam en moslims. Immers, als men er niets mee zou hebben, dan zou hen dit ook niets doen.
De redenen dat veel Westerlingen zeer negatief praten over het Christendom, Christenen zelfs geregeld bespotten, is omdat men niets heeft met het Christendom. Over de Islam zou men dat nooit doen, omdat men daar wél affiniteit mee heeft. Dan hoef je nog zeker niet direct moslim te worden, het kan ook een culturele affiniteit zijn. Men is er in elk geval gecharmeerd van.
In het hoofd van sommigen bestaan die mensen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:54 schreef sp3c het volgende:
Maar er is toch helemaal niemand die zegt dat je per se naar een Islamitisch land op vakantie moet?
Eens. Ik betaal ook liever wat geld om niet lastig gevallen te worden door paupers. Maar er moet natuurlijk wel wat overblijven voor de lokale armere bevolking.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:07 schreef Cruzinats het volgende:
Een entree-prijs om te mogen recreëren is helemaal geen slecht idee. Mensen maken er doorgaans namelijk ook een gigantische tyfuszooi van.
Tot Erdogan aan de macht kwam waren ze aardig seculier ja. Je kunt Turkije inmiddels echt wel bestempelen als islamitisch land hoor. Daar maakt de grote leider ook geen enkel geheim van.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:25 schreef Perox het volgende:
Ja mensen, Turkije is niet eens een islamitisch land. Maar we moeten tegenwoordig overal de islam aan de haren bijslepen ofzo?!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |