Ga eens praten met medewerkers van ontwikkelingshulp organisaties. Die zullen dit gegeven zeker in Afrika beamen. Ik denk niet dat donkere mensen in het westen zo'n mindset hebben. Maar in Afrika zeker wel.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:55 schreef Chillegast het volgende:
[..]
De tering en dan nog een like krijgen ook. Je laat je wel behoorlijk kennen zo. Ik wil niet zeggen dat je racistisch bent maar je houdt er wel een raar racistisch wereldbeeld op na.
Mensen hebben enorm moeite met het idee dat er verklaringen zijn voor het verschil in prestatie tussen landen, continenten en volkeren anders dan puur geluk en virulent haatracisme.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:04 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ga eens praten met medewerkers van ontwikkelingshulp organisaties. Die zullen dit gegeven zeker in Afrika beamen. Ik denk niet dat donkere mensen in het westen zo'n mindset hebben. Maar in Afrika zeker wel.
Jammer dat je meteen de racismekaart trekt.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:55 schreef Chillegast het volgende:
De tering en dan nog een like krijgen ook. Je laat je wel behoorlijk kennen zo. Ik wil niet zeggen dat je racistisch bent maar je houdt er wel een raar racistisch wereldbeeld op na.
Jij begon, en je hebt het niet eens door.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 09:12 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Jammer dat je meteen de racismekaart trekt.
Stereotypisch beeld, maar daarmee niet per se waar.quote:Zet nu eens die verstikkende politieke correctheid opzij en wees eerlijk naar jezelf. Je kan mijn argumentatie nog verder doortrekken behalve criminaliteit.
Een zwarte man wordt vader. Een blanke man wordt vader.
Wie van de twee blijft bij zijn gezin?
Je weet het antwoord. Je durft het alleen niet te zeggen.
Want het kan altijd alleen het een of het ander zijn toch?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat doen ze zelf met enige regelmaat, Hans. Niet de users hier.
Alleen in een grote groep wellicht, maar inderdaad 1 op 1 zeker niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:18 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Wat jullie ook vergeten in dit topic en wat ook een belangrijk feit is, dit soort ratten zijn erg selectief wat betreft hun slachtoffers.
Ze zullen nooit iemand uitkiezen die tegen ze opgewassen is of die althans zo iemand bij zich hebben.
Een vrouw zal nooit aangevallen worden met twee kleerkasten van broers in vrienden om zich heen. Of een oude man met twee sterke kleinkinderen.
Ze weten van te voren dondersgoed de risico's erg goed in te schatten.
Dat zou je verbazen. Onderling gaat het niet veel beter.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:18 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Wat jullie ook vergeten in dit topic en wat ook een belangrijk feit is, dit soort ratten zijn erg selectief wat betreft hun slachtoffers.
Ze zullen nooit iemand uitkiezen die tegen ze opgewassen is of die althans zo iemand bij zich hebben.
Een vrouw zal nooit aangevallen worden met twee kleerkasten van broers in vrienden om zich heen. Of een oude man met twee sterke kleinkinderen.
Ze weten van te voren dondersgoed de risico's erg goed in te schatten.
We zien met name een gigantische oververtegenwoordiging onder mensen met een migratieachtergrond. Dat alleen al is reden genoeg om hiermee te stoppen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want het kan altijd alleen het een of het ander zijn toch?
Beiden zijn waar. Criminele immigranten en allochtonen geven andere immigranten en allochtonen een slechte naam.
Dat neemt niet weg dat er hier genoeg users zijn die nog even lekker verder stigmatiseren
Ook hier weer: het gaat om de enorme oververtegenwoordiging.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
- door regelmatig te suggereren dat het eigenlijk de goede immigranten/allochtonen zijn die de uitzondering zijn en en dat de meerderheid tuig is.
De geschiedenis laat zien dat dit bijna altijd het doel is binnen de Islam. Moslims komen ergens en krijgen bewust veel kinderen, op een gegeven moment vervangt men (gedeeltelijk) de lokale bevolking en begint het conflict. Immers, als Islamitische groepen groter worden in een samenleving wil men op een gegeven moment meer invloed en zeggenschap.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
- alle moslims het doel hebben Europa kapot te maken en iedere niet-moslim te onderwerpen
Voor de derde keer: het gaat om de oververtegenwoordiging. Het betreft inderdaad disproportioneel veel mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen. Hoe komt dit denk je?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
- in ieder topic waar iets ergs gebeurd al als 100% zekerheid voor waar te nemen dat de dader immigrant of moslim is. En vaak niet alleen met een "waarschijnlijk is het een...", maar echt spreken in termen van zekerheden en op basis hiervan NOG bozer te worden op immigranten. En wanneer daarna blijkt (of het zeer aannemelijk is) dat de dader geen immigrant of moslim was, bloedt het topic dood.
Voor de oneindigste keer, wat snap je er niet aan dat correlatie nog geen causaliteit bewijst? Oververtegenwoordiging = correlatie. Oververtegenwoordiging is geen causaliteit. De basis van statistiek.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:52 schreef HowardRoark het volgende:
Voor de derde keer: het gaat om de oververtegenwoordiging. Het betreft inderdaad disproportioneel veel mensen met een migratieachtergrond uit Islamitische landen. Hoe komt dit denk je?
Voor een keer diefstal wil ik je die nog geven. Dat doe je sneller als je arm bent ja. Voor het geweld tegen homo's, vrouwen en anderen dan henzelf is dit totale bulshit en dat weet jij ook.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:54 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Voor de oneindigste keer, wat snap je er niet aan dat correlatie nog geen causaliteit bewijst? Oververtegenwoordiging = correlatie. Oververtegenwoordiging is geen causaliteit. De basis van statistiek.
Nee, dit zijn simpelweg culturele verschillen. Vanuit de natuur zullen de meeste mensen op de eerste manier handelen, tenzij je kinderen met discipline opvoedt en hen leert dat het beter is om te wachten.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:01 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Mja, iedereen kan de fysieke verschillen tussen blank en zwart zien. Maar eigenlijk is dat helemaal niet zo interessant. Veel belangrijker is jouw tweede punt over over het maken van verstandige keuzes.
Wat mij betreft zit het verschil vooral in het concept 'de toekomst' en het begrijpen daarvan. Dit moet ik uitleggen;
Voorbeeld 1.
Ik geef een koekje aan een blank en een zwart kind. Maar net voordat ik het koekje aanreik, zeg ik:
"Als je 5 minuten wacht, krijg je er 2"
Wat gebeurt er nu?
Het blanke kind zal wachten. Die denkt; 'Ik heb heel erg zin in een koekje... maar 5 minuten (de toekomst..!) is helemaal niet zo lang wachten en dan heb ik er lekker 2'
Het zwarte kind ziet alleen het koekje en zal het uit je hand grissen want die denkt 'Koekje! Hebben! Nu!'
Sterker nog, die doen het vaak zelfs beter.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
De Westerse cultuur is hier trouwens niet de enige cultuur in, Oost-Aziatische culturen staan ook bekend om hun discipline en manieren. Niet voor niets doen mensen uit die culturen het vaak ook uitstekend in het Westen.
Wel de aantal bij zetten nog geen 1%quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 23:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen onzin in tegenstelling tot je woke artikeltje dat een doodgeschoten crimineel in bescherming neemt heb ik er wel wel wetenschappelijke onderbouwing bij.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6735823/
Gemiddeld meer lichaamsmassa dan blanken.
Helaas de waarheid voor de meeste.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 08:55 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ah men heeft de vermoedelijke dader gevonden. Mooi.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:11 schreef Scjvb het volgende:
Man (31) aangehouden na mishandeling bij Veerplas in Haarlem
© https://www.haarlemsdagbl(...)arlem/159646076.html
Geen vaste woon- of verblijfplaats... Die was dus alleen op zoek naar een dak boven zijn hoofd en elke dag een Iglo maaltijd.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:17 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ah men heeft de vermoedelijke dader gevonden. Mooi.
Ik weet niet wat zulke klootzakken motiveert. Als ze al zo ver vooruit kunnen denken zou ik het knap vinden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen vaste woon- of verblijfplaats... Die was dus alleen op zoek naar een dak boven zijn hoofd en elke dag een Iglo maaltijd.
Eh, het artikel dat je aanhaalt gaat niet over spiermassa, het gaat over lichaamsdichtheid gemeten bij een kleine groep zwarte Amerikaanse studenten. En het onderzoek zegt al helemaal niks over zaken als mentaliteit en gedrag.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is echt een ding hoor.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6735823/
Wij blanken hebben gemiddeld weer meer massa dan Aziaten. Maar het is geen toeval dat zoveel donkere mannen relatief meer spiermassa met zich mee dragen. Bovendien draaien ze hun hand niet om voor een gevecht, waar ons is aangeleerd die zoveel mogelijk te vermijden en 'verstandige' en correcte keuzes te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |