Dit lijkt me zo'n waanzinnig ranzige smaakcombinatie.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:48 schreef Mikeytt het volgende:
Broodje nutella met chorizo. Althans, ik dacht dat dat zelfbedacht was, maar blijkbaar is dat gewoon een populaire combi in Spanje, dus een patent zit er niet in.
Heet "Bocadillo de nocilla y chorizo" en is zeker een aanrader
[ afbeelding ]
Chocolade en vlees gaan verbazingwekkend goed samen, zoals bij chocolate chili. En in veel delen van de wereld doen ze cacao/pure chocolade in chili's/curry/soepen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:31 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit lijkt me zo'n waanzinnig ranzige smaakcombinatie.
Verse tonijn met cacao is ook zo een verrassende combi. Niet zoveel dat je de cacao proeft, maar het doet wat met de smaak. Of aardbeien met wat versgemalen zwarte peper.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Chocolade en vlees gaan verbazingwekkend goed samen, zoals bij chocolate chili. En in veel delen van de wereld doen ze cacao/pure chocolade in chili's/curry/soepen.
En de combinatie nutella-chorizo... Moet de eerste persoon nog ontmoeten die dat niet lekker vond
Groetjes van Miequote:Op zondag 2 augustus 2026 19:36 schreef SimonB. het volgende:
Ik maak nog wel eens Bami maar dan met macaroni in plaats van Mie-nestjes.
Ik vind Nutella überhaupt niet te vreten (vieze, zoete, kleffe troep), dus laat staan met chorizo.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:38 schreef Mikeytt het volgende:
Chocolade en vlees gaan verbazingwekkend goed samen, zoals bij chocolate chili. En in veel delen van de wereld doen ze cacao/pure chocolade in chili's/curry/soepen.
En de combinatie nutella-chorizo... Moet de eerste persoon nog ontmoeten die dat niet lekker vond
Cacao wel ja, ik gebruik het zelf ook, o.a. in de chili con carne. Maar daarvoor gebruik je pure cacao, of pure chocolade van 95% of meer. Dat geeft een bittertje en diepgang aan het gerecht, in tegenstelling tot dat mierzoete Nutella.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:57 schreef Chillegast het volgende:
Verse tonijn met cacao is ook zo een verrassende combi. Niet zoveel dat je de cacao proeft, maar het doet wat met de smaak. Of aardbeien met wat versgemalen zwarte peper.
Die mie nestjes worden waarschijnlijk ook gewoon in Italië gemaakt, dus dat kan primaquote:Op zondag 2 augustus 2026 19:36 schreef SimonB. het volgende:
Ik maak nog wel eens Bami maar dan met macaroni in plaats van Mie-nestjes.
Psies.quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:05 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Die mie nestjes worden waarschijnlijk ook gewoon in Italië gemaakt, dus dat kan prima
Nouja, Spanjaarden en chorizo vertrouw ik wel, en dat pakte goed uitquote:Op maandag 3 augustus 2026 19:56 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ik vind Nutella überhaupt niet te vreten (vieze, zoete, kleffe troep), dus laat staan met chorizo.
Spanjaarden? Omdat een josti het op TikTok plaatst bedoel je. Dit klinkt als iets voor kleine kinderen. Beetje hetzelfde idee als een slappe bak thee of koffie met heel veel melk en suiker zodat ze het toch opdrinkenquote:Op maandag 3 augustus 2026 20:12 schreef Mikeytt het volgende:
Nouja, Spanjaarden en chorizo vertrouw ik wel, en dat pakte goed uitDe nutella proef je niet sterk. Complimenteert de chorizo vooral
OF althans, zij gebruik Nocilla met chorizo i.p.v. Nutella, maar dat zal wel hetzelfde smaken.
Tiktok.quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:21 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Spanjaarden? Omdat een josti het op TikTok plaatst bedoel je. Dit klinkt als iets voor kleine kinderen. Beetje hetzelfde idee als een slappe bak thee of koffie met heel veel melk en suiker zodat ze het toch opdrinken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |