abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 augustus 2026 @ 15:52:12 #1
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221486927
quote:
Motorrijder overleden na ernstig ongeluk A2

Utrecht - Op de parallelbaan A2 bij de afslag Lage Weide heeft een ernstig ongeluk plaatsgevonden waarbij een motorrijder is komen te overlijden. Dat meldt de politie. De parallelbaan is vanaf de afrit Lage Weide in de richting van Amsterdam volledig afgesloten.
Het ongeluk vond plaats rond 18.30 uur vanavond. Hoe het ongeluk precies heeft kunnen gebeuren is niet duidelijk. De Veiligheidsregio Utrecht heeft zichtschermen geplaatst en de politie doet momenteel onderzoek.
https://www.rtvutrecht.nl(...)a-ernstig-ongeluk-a2

Rust in vrede broederstryder ;(
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221486940
Bij een motor ben je zelf de kreukelzone helaas. Elk foutje genadeloos afgestraft, ook al is het niet eens de bestuurders schuld.
  zondag 2 augustus 2026 @ 15:56:49 #3
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221486949
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:55 schreef William_Papadin het volgende:
Bij een motor ben je zelf de kreukelzone helaas. Elk foutje genadeloos afgestraft, ook al is het niet eens de bestuurders schuld.
Tegelijkertijd ben je wel een stuk wendbaarder en is het overzicht mbt het verkeer om je heen aanzienlijk beter. Grootste probleem zijn misgunnende automobilisten en automobilisten die weigeren hun spiegels te gebruiken.
pi_221486952
T shirt en korte broek lekker uitwaaien a mattie
pi_221487001
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:56 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Tegelijkertijd ben je wel een stuk wendbaarder en is het overzicht mbt het verkeer om je heen aanzienlijk beter. Grootste probleem zijn misgunnende automobilisten en automobilisten die weigeren hun spiegels te gebruiken.
En motorrijders die standaard 40km harder rijden dan toegestaan en op geanticipeerd wordt. Daarom geef ik de voorkeur aan Duitsland. Daar weet je dat je met 150-180kmph ingehaald wordt... naja in mijn geval doe ik het inhalen met die snelheden. Maar daar wordt er rekening mee gehouden.
  zondag 2 augustus 2026 @ 16:10:15 #6
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221487021
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:57 schreef Moass het volgende:
T shirt en korte broek lekker uitwaaien a mattie
Zou het geval kunnen zijn, maar ik ken ook filmpjes van motorrijders die moedwillig worden aangereden door een psychopatische automobilist.
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
En motorrijders die standaard 40km harder rijden dan toegestaan en op geanticipeerd wordt. Daarom geef ik de voorkeur aan Duitsland. Daar weet je dat je met 150-180kmph ingehaald wordt... naja in mijn geval doe ik het inhalen met die snelheden. Maar daar wordt er rekening mee gehouden.
Toegegeven, motorrijders zijn vaak wat minder bezig met hun snelheidsmeter (als ik voor mezelf spreek althans). Ik ben echter bij het rechts inhalen of met veel harder rijden dan toegestaan juist altijd extra alert op onverwachte bewegingen of mensen die van rijstrook willen wisselen.
pi_221487028
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:10 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Zou het geval kunnen zijn, maar ik ken ook filmpjes van motorrijders die moedwillig worden aangereden door een psychopatische automobilist.
[..]
Toegegeven, motorrijders zijn vaak wat minder bezig met hun snelheidsmeter (als ik voor mezelf spreek althans). Ik ben echter bij het rechts inhalen of met veel harder rijden dan toegestaan juist altijd extra alert op onverwachte bewegingen of mensen die van rijstrook willen wisselen.
Je rijdt dus harder en haalt rechts in. En dan hebben we het vast niet over 10-20kmph te hard... Eerder rond de 50kmph waarschijnlijk. Ja, dan roep je het ook wel over jezelf af. Je moet het zelf weten, maar weet dan ook dat je akkoord gaat met de risico's die daarbij horen.
pi_221487042
RIP aan de nabestaanden.
pindazakje
pi_221487053
Dit filmpje toont een wat beter overzicht van de locatie van het ongeluk.

Punten waar twee snelwegen samenkomen zijn altijd risicovol. Zie praktisch elke dag dat ik op de weg ben gevaarlijk rijgedrag op dit soort punten.
pi_221487107
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:52 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)a-ernstig-ongeluk-a2

Rust in vrede broederstryder ;(
Wat is er strijder aan?
pi_221487109
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Je rijdt dus harder en haalt rechts in. En dan hebben we het vast niet over 10-20kmph te hard... Eerder rond de 50kmph waarschijnlijk. Ja, dan roep je het ook wel over jezelf af. Je moet het zelf weten, maar weet dan ook dat je akkoord gaat met de risico's die daarbij horen.
Hoe het ongeluk precies heeft kunnen gebeuren is niet duidelijk.
pi_221487111
quote:

[..]
[..]
Lekker man, rechts inhalen en erover spreken alsof het normaal is. Hopelijk blijft je onder de vangrail hangen, met je helm.
pi_221487117
quote:

[..]
[..]
Als jij rechts inhaalt ben jij degene die onverwachte bewegingen maakt, helder?
pi_221487118
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:35 schreef Moass het volgende:

[..]
Lekker man, rechts inhalen en erover spreken alsof het normaal is. Hopelijk blijft je onder de vangrail hangen, met je helm.
Als je rechts in kunt halen, dan is er iemand per definitie aan het linksplakken.
pindazakje
pi_221487120
Ik zag net
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:55 schreef William_Papadin het volgende:
Vooral als je ziet hoe motorrijders gekleed gaan. Zag er net eentje met een korte broek aan op de snelweg. Ze kunnen je van de weg schrapen.
pi_221487132
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:56 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Volgens mij moet men continu in de achterruitspiegels kijken om de te snel rijdende medegebruikers tijdig te kunnen zien naderen.
  zondag 2 augustus 2026 @ 16:45:34 #17
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221487152
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dat klopt, maar overige weggebruikers gaan ook niet vrijuit.
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:33 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Wat is er strijder aan?
Zo noem ik mannelijke medemotorrijders altijd. Vrouwen zijn stryderzusters.
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:35 schreef Moass het volgende:

[..]
Dat is een behoorlijke verwensing maat. Gelukkig heb ik best wel wat verkeersinzicht.
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:36 schreef Moass het volgende:

[..]
Als jij rechts inhaalt ben jij degene die onverwachte bewegingen maakt, helder?
Nee hoor. In Nederland dient men rechts aan te houden en dat doe ik netjes.
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Volgens mij moet men continu in de achterruitspiegels kijken om de te snel rijdende medegebruikers tijdig te kunnen zien naderen.
Wat vaker spiegelen zou de medemens wel goed doen denk ik. Maar goed, zo heb ik ook 0 begrip voor appende bestuurders die gerust 10 tellen niet naar de weg kunnen kijken. Toen ik nog autoreed had ik de schurft aan rijdend appen, want met mijn OCD moet ik elke anderhalve tel wel op de weg letten.
pi_221487261
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:50 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Familie heb ik niet, want deze realiteit is niet echt.
Wat bedoel je daarmee, realiteit is per definitie toch echt?
Je zegt dus dat je familie eigenlijk je familie niet is, ben je geadopteerd?
pindazakje
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:14:01 #19
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221487263
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Niet normaal wat jij allemaal voor verkapte doodsverwensingen maakt zeg, mag dat zomaar allemaal op fok?
Het is op het randje, maar ik kan me de emotie voorstellen. Voor hetzelfde geld is hij gisteren door 3 wheeliemakende motorrijders rechts ingehaald die lekker yolo in hun shirtje en korte broek voorbij kwamen razen. Dat doet wel iets met je.
pi_221487270
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat vaker spiegelen zou de medemens wel goed doen denk ik. Maar goed, zo heb ik ook 0 begrip voor appende bestuurders die gerust 10 tellen niet naar de weg kunnen kijken. Toen ik nog autoreed had ik de schurft aan rijdend appen, want met mijn OCD moet ik elke anderhalve tel wel op de weg letten.
Tegen de te snelrijdende medeweggebruikers is niet te spiegelen, als voetganger mag ik ook mijn aandacht nog geen twee seconde laten verslappen, want anders lig ik onder het voertuig van een snellere medeweggebruiker.
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:17:21 #21
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221487274
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Tegen de te snelrijdende medeweggebruikers is niet te spiegelen, als voetganger mag ik ook mijn aandacht nog geen twee seconde laten verslappen, want anders lig ik onder het voertuig van een snellere medeweggebruiker.
Als voetganger heb je altijd voorrang bij een overstapgelegenheid en anders moet je inderdaad opletten. Vervelend hoor, dat je niet als een zombie door het verkeer heen kunt wandelen en van alle anderen maar kunt verwachten dat ze rekening houden met jou, zonder dat jij rekening met hen houdt.
pi_221487289
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij loopt op de stoep (hoop ik...) en wordt daar om de paar seconden bijna aangereden door een auto?
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:21:53 #23
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221487294
Ik rijd daar regelmatig geen hele rare plek of zo, ruimte zat als je normaal doet, dus lijkt me dat hier 1 of meerdere partijen abnormaal hebben gereden.
  Spellchecker zondag 2 augustus 2026 @ 17:22:03 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221487296
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag net
[..]
Vooral als je ziet hoe motorrijders gekleed gaan. Zag er net eentje met een korte broek aan op de snelweg. Ze kunnen je van de weg schrapen.
Met deze hitte moeten ze dan nog opschieten ook :X
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:22:46 #25
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221487300
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:21 schreef Perox het volgende:
Ik rijd daar regelmatig geen hele rare plek of zo, ruimte zat als je normaal doet, dus lijkt me dat hier 1 of meerdere partijen abnormaal hebben gereden.
Akkoord. Ik ben ook goed bekend met de situatie en hier een dodelijk ongeluk veroorzaken is nieuwswaardig. Vandaar ook dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')