abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 augustus 2026 @ 19:06:04 #51
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221488103
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik heb er nooit last van, ik stoor me vooral aan auto's voor me die langzamer rijden dan ik zelf wil.
En een motor trekt gewoon altijd vlot weg.
Als je motorrijden al gelijk in verband brengt met snelheid. “Oh, wat ga ik snel!” :')
  zondag 2 augustus 2026 @ 19:40:36 #52
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221488454
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
:') :') :')
1x zou ik hebben begrepen, 2x zou me hebben doen twijfelen aan mijn eigen gedachtengang, maar 3x is voor mij iets onvertaalbaars. Kun je dit toelichten?
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:01 schreef torentje het volgende:

[..]
Het punt is dat men niet kan spiegelen op de te snelle weggebruikers. Ieder verstandig mens-zou uit lijfsbehoud-daar wel op willen spiegelen, maar dat lukt gewoon niet.
Als je links rijdt zou je moeten spiegelen op verkeer rechts. Meeste vrachtwagenchauffeurs begrijpen dat.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221488509
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:44 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wat vind je zo vervelend aan motorrijders die je bij het stoplicht voorbijgaan? Trek je sneller op dan zij? Belemmeren ze je in wat voor opzicht dan ook?
Ik vind het superasociaal gedrag. Heeft niets meer te maken met "daarom heb ik een motor", maar alles met egocentrisch en egoïstisch denken. En daarnaast, de voorste auto staat precies voor de stopstreep, en als een motor daarvoor gaat staan, begaat hij een overtreding, omdat een stopstreep daar niet voor niets is.
Ik vind ook tijdens file het tussendoor rijden van motoren egoïstisch gedrag. Sta gewoon in de rij, net zoals ieder ander. En dan mekaar maar strijders noemen. Ja, strijders voor ikke ikke ikke en nog eens ikke.
  zondag 2 augustus 2026 @ 19:48:00 #54
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221488512
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
1x zou ik hebben begrepen, 2x zou me hebben doen twijfelen aan mijn eigen gedachtengang, maar 3x is voor mij iets onvertaalbaars. Kun je dit toelichten?
[..]
Als je links rijdt zou je moeten spiegelen op verkeer rechts. Meeste vrachtwagenchauffeurs begrijpen dat.
Sebbe, nou is er net een zwaar ongeluk gebeurd, zal misschien ook wel met snelheid te maken hebben, en dan heb jij het over dat je de motorregels aan je laars lapt. Die combinatie vind ik raar. Ik krijg de indruk dat je wat opschept en dat de regels niet voor jou gelden.

Ik had nog een punt maar die ben ik vergeten.
  zondag 2 augustus 2026 @ 19:51:50 #55
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221488548
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Sebbe, nou is er net een zwaar ongeluk gebeurd, zal misschien ook wel met snelheid te maken hebben, en dan heb jij het over dat je de motorregels aan je laars lapt. Die combinatie vind ik raar. Ik krijg de indruk dat je wat opschept en dat de regels niet voor jou gelden.

Ik had nog een punt maar die ben ik vergeten.
https://www.rtvutrecht.nl(...)ense-ring-7-gewonden
Heb je deze gezien? Dat zijn gekken. Ik voel me niet eens veilig bij groen en kijk dan nog heel het kruispunt over. Je mag me gevaarlijk noemen, maar ik weet het inderdaad helaas beter.
  Moderator / Redactie FP zondag 2 augustus 2026 @ 19:53:26 #56
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221488562
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:47 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik vind het superasociaal gedrag. Heeft niets meer te maken met "daarom heb ik een motor", maar alles met egocentrisch en egoïstisch denken. En daarnaast, de voorste auto staat precies voor de stopstreep, en als een motor daarvoor gaat staan, begaat hij een overtreding, omdat een stopstreep daar niet voor niets is.
Ik vind ook tijdens file het tussendoor rijden van motoren egoïstisch gedrag. Sta gewoon in de rij, net zoals ieder ander. En dan mekaar maar strijders noemen. Ja, strijders voor ikke ikke ikke en nog eens ikke.
Het is bij wet ook nog eens verboden. Ik deed het weleens voor ik dat wist. Nu doe ik het niet meer, ook niet als auto's voor me aan de kant gaan bij het verkeerslicht.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 2 augustus 2026 @ 19:53:29 #57
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221488563
quote:
En daarnaast, de voorste auto staat precies voor de stopstreep, en als een motor daarvoor gaat staan, begaat hij een overtreding, omdat een stopstreep daar niet voor niets is.
Dit vergeten motorrijders inderdaad nogal eens.
Daarnaast ca. 15 jaar in een 258/265pk BMW gereden. Toch verschillende keren gebeurd dat ik me moest inhouden omdat mevrouw of meneer de motorrijder treuzelde.
Voorheen Bargehassus.
  zondag 2 augustus 2026 @ 19:55:06 #58
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221488575
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:51 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Heb je deze gezien? Dat zijn gekken. Ik voel me niet eens veilig bij groen en kijk dan nog heel het kruispunt over. Je mag me gevaarlijk noemen, maar ik weet het inderdaad helaas beter.
Bij elk rijbewijs leer dat je bij groen ook gewoon het kruispunt moet overkijken, ik heb er ook meerdere.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator / Redactie FP zondag 2 augustus 2026 @ 19:56:03 #59
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_221488582
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:55 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Bij elk rijbewijs leer dat je bij groen ook gewoon het kruispunt moet overkijken, ik heb er ook meerdere.
Ik doe niks anders. Kijk altijd rond en rijd dan weg.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 2 augustus 2026 @ 19:56:21 #60
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221488585
Er was op het Autoweekforum trouwens iemand die zijn (snelle) auto voor een vooraanstaande motor neerzette bij een verkeerslicht. De motorrijder was niet blij. _O- _O- _O-
Voorheen Bargehassus.
pi_221488620
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik doe niks anders. Kijk altijd rond en rijd dan weg.
Ik ook, dat doe ik dan wel vooral om fietsers, paar keer meegemaakt dat een fietser gewoon voor mijn neus overstak terwijl ik groen had. "Blind" optrekken en gas geven zou slecht geëindigd zijn. Dat ik dan als bestuurder van een zwaarder voertuig de schuld zou krijgen, doet er niet toe. Je wilt niet dat dit gebeurt, wie zijn fout het ook is. Ik heb al een keer zo'n bijna aanrijding gehad, geloof me, je schrikt je wezenloos en je zit met zweet daarna aan het stuur. Dat vergeet je nooit meer. En die fietser doorrijden alsof er niets aan de hand was.
pi_221488669
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:13 schreef Cockwhale het volgende:
Je rijdt dus harder en haalt rechts in.
Dat "sportieve" rijden wat motorrijders bijna zonder uitzondering doen houdt veel risico in inderdaad. Er zijn ook gewoon freak accidents natuurlijk. Je bent ontzettend kwetsbaar tussen de auto's en dat lijkt men niet altijd te beseffen.

quote:
31 juli 2026 (Utrecht): Een motorrijder overleed na een botsing met een auto op de parallelbaan van de A2 bij de afslag Lage Weide richting Amsterdam.

3 juli 2026 (Gouda): Een motorrijder kwam om het leven bij een aanrijding met een auto op de Industriestraat.

2 juli 2026 (Best): Een 29-jarige motorrijder uit Almere overleed na een botsing met een bestelbus en de vangrail op de A2 bij Best.

26 maart 2026 (Melissant): Een 66-jarige motorrijder overleed na een botsing met een auto op de Provincialeweg.

7 maart 2026 (Valkenswaard): Een 24-jarige motorrijder uit Waalre overleed na een eenzijdig ongeval op de Dommelseweg.

2 maart 2026 (Zwijndrecht): Een 22-jarige man overleed na een ernstige botsing met een auto op de Ringdijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 2 augustus 2026 @ 20:06:54 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221488671
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:51 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Maar jij weet het ook beter dan de motorregels?
  zondag 2 augustus 2026 @ 20:07:40 #64
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221488677
quote:

[..]
Mooie kerel in je patserbak met airco en Spotify op. Verwacht je echt dat een motorrijder zowel in pak op pad gaat, als zich als een automobilist gaat gedragen? Als motorrijder ben je een wassen neus voor de onoplettende automobilist. Waarom zou ik me in jouw omgeving moeten bevinden?
  zondag 2 augustus 2026 @ 20:11:08 #65
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221488698
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:55 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Lijkt me altijd een verstandige les 1. Voorrang hebben is deze nog niet automatisch krijgen. Door de binnenstad van Amsterdam rijden leert je dat ook wel een beetje.
pi_221488786
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:18 schreef littlemindy het volgende:
Dit filmpje toont een wat beter overzicht van de locatie van het ongeluk.

Punten waar twee snelwegen samenkomen zijn altijd risicovol. Zie praktisch elke dag dat ik op de weg ben gevaarlijk rijgedrag op dit soort punten.
Ik ken dat punt als m'n broekzak. Daar komen idd verschillende stroken bij elkaar. O.a. twee rijstroken waarbij de linker versmalt tot niks. Je moet dus of inbinden, of vooruit racen als er iemand achter bij komt.

Anyway het zicht was goed vandaag, geen natte wegdek. Denk een inschattingsfout
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221488787
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Jij snapt niet helemaal mijn punt, maar goed even goede vrienden.
pi_221488853
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:56 schreef SimonB. het volgende:
Er was op het Autoweekforum trouwens iemand die zijn (snelle) auto voor een vooraanstaande motor neerzette bij een verkeerslicht. De motorrijder was niet blij. _O- _O- _O-
Geelhoed ^O^
  zondag 2 augustus 2026 @ 20:35:49 #69
512523 SimonB.
Nog steeds hoogst.
pi_221488887
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 20:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Geelhoed ^O^
Verrek, je kent hem? :o :o :o
Voorheen Bargehassus.
  zondag 2 augustus 2026 @ 20:36:24 #70
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221488890
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 20:23 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik ken dat punt als m'n broekzak. Daar komen idd verschillende stroken bij elkaar. O.a. twee rijstroken waarbij de linker versmalt tot niks. Je moet dus of inbinden, of vooruit racen als er iemand achter bij komt.

Anyway het zicht was goed vandaag, geen natte wegdek. Denk een inschattingsfout
Zo is elke oprit daar de snelweg op. Is ook prima op te anticiperen. Het is verdacht genoeg om te onderzoeken. Geen Russische/Oekraïnse/Iraanse generaals in het land vandaag?
pi_221488999
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 20:35 schreef SimonB. het volgende:

[..]
Verrek, je kent hem? :o :o :o
Ja, die had een groene Westfield (komt qua acceleratiepotentieel bij motorfietsen in de buurt) waarmee hij dat soort dingen deed. Die vond het ook een leuk tijdverdrijf om handhavers, gemeentes ed op de kast te jagen doordat hij de exacte letter van de wet beter kende dan zij...
pi_221489042
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:10 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Zou het geval kunnen zijn, maar ik ken ook filmpjes van motorrijders die moedwillig worden aangereden door een psychopatische automobilist.
[..]
Toegegeven, motorrijders zijn vaak wat minder bezig met hun snelheidsmeter (als ik voor mezelf spreek althans). Ik ben echter bij het rechts inhalen of met veel harder rijden dan toegestaan juist altijd extra alert op onverwachte bewegingen of mensen die van rijstrook willen wisselen.
Mja, dat was ook een beetje de makke toen ik over de kop ging en mijn rug brak.
Had ik maar wat harder gereden, dan had ik me misschien wat beter geconcentreerd op de weg, ipv net te lang afgeleid te worden door iets aan de andere kant.
Dan had ik die bocht met 2 vingers in de neus kunnen nemen, ipv dat ik mijn geluk in de berm moest gaan zoeken.
Normaal kon ik er makkelijk met 120 doorheen. Nu reed ik amper 80.

Of het nou een kuil was, of een stuk steen, zullen we wel nooit weten. De agenten hebben bij onderzoek niet zo veel geks gezien.
Ik weet alleen dat de voorkant ineens wegzakte en ik van de motor gecatapulteerd werd.

Toen ik met mijn helm al aan het zandhappen was, wilden mijn benen nog wat verder. Dat vond mijn rug minder leuk.
3 wervels kapot, week in het ziekenhuis, 2 maanden in een brace, fysio, uurtje voor uurtje aan het werk, heeft 9 maanden geduurd.

Toen ik na een jaar weer eens op een motor zat, heb ik eerst een rugprotector aangeschaft.
Stond al op mijn lijstje en was het laatste wat ik nog niet had.
Wie weet wat het had kunnen voorkomen.

Daarna nog 3 motoren gehad, dus ik heb er niet van geleerd.
  zondag 2 augustus 2026 @ 21:10:05 #73
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221489070
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 21:04 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Mja, dat was ook een beetje de makke toen ik over de kop ging en mijn rug brak.
Had ik maar wat harder gereden, dan had ik me misschien wat beter geconcentreerd op de weg, ipv net te lang afgeleid te worden door iets aan de andere kant.
Dan had ik die bocht met 2 vingers in de neus kunnen nemen, ipv dat ik mijn geluk in de berm moest gaan zoeken.
Normaal kon ik er makkelijk met 120 doorheen. Nu reed ik amper 80.

Of het nou een kuil was, of een stuk steen, zullen we wel nooit weten. De agenten hebben bij onderzoek niet zo veel geks gezien.
Ik weet alleen dat de voorkant ineens wegzakte en ik van de motor gecatapulteerd werd.

Toen ik met mijn helm al aan het zandhappen was, wilden mijn benen nog wat verder. Dat vond mijn rug minder leuk.
3 wervels kapot, week in het ziekenhuis, 2 maanden in een brace, fysio, uurtje voor uurtje aan het werk, heeft 9 maanden geduurd.

Toen ik na een jaar weer eens op een motor zat, heb ik eerst een rugprotector aangeschaft.
Stond al op mijn lijstje en was het laatste wat ik nog niet had.
Wie weet wat het had kunnen voorkomen.

Daarna nog 3 motoren gehad, dus ik heb er niet van geleerd.
Er zijn dagen dat ik eenzelfde bocht ook maar met 80 durf te nemen ipv 120. Je moet altijd blijven kijken en altijd bewust blijven, want de beheerder kan alles. Constant oranje, fietsers door rood op ondenkbare plekken, mensen die doen alsof ze je niet zien. Pas weggedrag aan op de mogelijkheden.
pi_221489431
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 21:10 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Er zijn dagen dat ik eenzelfde bocht ook maar met 80 durf te nemen ipv 120. Je moet altijd blijven kijken en altijd bewust blijven, want de beheerder kan alles. Constant oranje, fietsers door rood op ondenkbare plekken, mensen die doen alsof ze je niet zien. Pas weggedrag aan op de mogelijkheden.
Nou ja, het is me ook nooit meer overkomen dat ik niet met de volle 200% bij de rit was.
  zondag 2 augustus 2026 @ 22:38:53 #75
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221489461
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:33 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Nou ja, het is me ook nooit meer overkomen dat ik niet met de volle 200% bij de rit was.
Dan zit je wel zo'n beetje op het minimale.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')