Beetje in de sfeer van Honig "mix" voor 1 miloen gerechten en Nutroma van vroeger. Spotgoedkope inhoud en zout verkopen voor een stukje meer. Bourbon was ook zeer populair.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat een meuk. Arremoei in een pakje.
Ja in Japan bijdehand.quote:
Dus: in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw proefden we wel iets bijzonders maar de juiste term daarvoor bestond nog niet. Dat was de strekking.quote:Sinds het begin van de 21e eeuw, nadat wetenschappers in 2000 speciale smaakreceptoren op de menselijke tong ontdekten en de term rond 2002 officieel als vijfde basissmaak werd erkend.
Voor de pasta is het wel een praktische verpakking ook. Het zit ook wel erg dicht tegen een Italiaanse variant poederkaas aan. Zelfde zweetsokkenstank ook.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ken het uit de jaren 70, moeder van een vriendje op de lagere school serveerde dat bij de elleboogjes macaroni
Ze verkopen het tegenwoordig in een doosje met zo'n enkel suikerzakjesformaat.quote:
Knorr Wereldgerechten, precies dezelfde formule.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:31 schreef Bart2002 het volgende:
Beetje in de sfeer van Honig "mix" voor 1 miloen gerechten en Nutroma van vroeger. Spotgoedkope inhoud en zout verkopen voor een stukje meer. Bourbon was ook zeer populair.
Blast from the past, pakje Bourbon (waren er in vele smaken) en aanroeren met koude melk met de mixer. Hup en een toetje was klaar, met klopklop erbij.quote:
Oké. Maar er waren genoeg andere producten die datzelfde 'bijzondere' hadden. Daar was die strooikaas dus absoluut niet uniek inquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja in Japan bijdehand.
[..]
Dus: in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw proefden we wel iets bijzonders maar de juiste term daarvoor bestond nog niet. Dat was de strekking.
Nederland pakjesland.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zo had conimex ook pakjes poeder die je aanroerde met heet water en je had Babi ketjap saus.
Pakjes en zakjes, potjes prefab, zie je trouwens ook in Duitsland, denk eigenlijk nog meer.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:55 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Nederland pakjesland.
Dat soort pakjes heeft Conimex nog steeds trouwens, alleen is het water al toegevoegd, dus noemen ze het nu marinademix
https://www.ah.nl/product(...)mex-marinademix-sate
En het wordt toch nog steeds geproduceerd. Je zou bijna een TV programma kunnen maken over consumenten die dit weleens of regelmatig kopen. Wie zijn die mensen?quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Leuk item voor de Keuringsdienst van Waarde wellicht?quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:00 schreef Beathoven het volgende:
En het wordt toch nog steeds geproduceerd. Je zou bijna een TV programma kunnen maken over consumenten die dit weleens of regelmatig kopen. Wie zijn die mensen?
Ja, echt wel.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Blast from the past, pakje Bourbon (waren er in vele smaken) en aanroeren met koude melk met de mixer. Hup en een toetje was klaar, met klopklop erbij.
Die donald kauwgum wist ik het bestaan niet vanaf.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kauwgom
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kan het nog steeds kopenquote:Op zondag 2 augustus 2026 22:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die donald kauwgum wist ik het bestaan niet vanaf.
Waarom wordt dat niet meer gemaakt? Zoiets is toch een gat in de markt.
Hoezo? Nooit gebruikt maar dat is toch gewoon een pakje (slag) room.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb vlakbij de fabriek van Grozette gewoond. Gatverdamme, die luchtquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:07 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Mijn moeder kocht dat wel eens. Dat spul stonk echt een uur in de wind. Heel het keukenkastje meurde ernaar. Rook naar zweetpoten en tenenkaas
Nee, het was absoluut geen (slag)room. Het was een soort creme en het was kneiterzoet. Het zal wel een aardig stukje goedkoper zijn geweest dan slagroom. Gezin met 5 kinderen en mijn vader was gewoon fabrieksarbeider dus het moest allemaal wel een beetje goeiekoop.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoezo? Nooit gebruikt maar dat is toch gewoon een pakje (slag) room.
Ja zeker meer.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Pakjes en zakjes, potjes prefab, zie je trouwens ook in Duitsland, denk eigenlijk nog meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |