die is ook meer bedoeld voor misbruik dat door kpnklanten wordt begaanquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nu pakt het e-mailadres inderdaad wel. Abuse@kpn.com werkt niet.
Abuse is doorgaans een extreem generiek adres net als info waar alles en niets eindigt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nu pakt het e-mailadres inderdaad wel. Abuse@kpn.com werkt niet.
Verwacht je kwade opzet van iemand van Brands bewindvoering of iemand die zich voordoet als iemand van Brands bewindvoering?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 15:49 schreef Lulu888 het volgende:
Waarom heb je nog steeds de politie niet gebeld? Natuurlijk is een scammer niet bereikbaar.
Volgens mij ben je veel te aardigquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verwacht je kwade opzet van iemand van Brands bewindvoering of iemand die zich voordoet als iemand van Brands bewindvoering?
Het is weliswaar een datalek en er gaat nu privacy gevoelige informatie naar Brands bewindvoering, maar via KPN kunnen ze verder niet veel meer dan mijn pakket aanpassen toch? Wat overigens al vervelend genoeg zou zijn.
Met mijn rekeningnummer kunnen ze verder niks zolang ze niet óók mijn bank en andere bedrijven op mijn naam benaderd hebben toch?
Maar ik zal wel te naïef zijn waarschijnlijk. Ik houd het wel in de gaten in ieder geval.
Dan escaleren ze het maar naar iemand die dat wel kan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 13:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Met KPN nogmaals contact opgenomen en gevraagd naar een document op basis waarvan deze beslissing dan zou zijn genomen, maar bij de klantenservice zeggen ze deze niet te kunnen inzien.
En wel heel rap!quote:Op vrijdag 31 juli 2026 10:45 schreef Tomatenboer het volgende:
als ik mijn gegevens niet had gewijzigd moest ik contact opnemen met de klantenservice.
Oh dus ze hebben (als het hun uitkomt opeens) wél inzage?quote:Nu wil KPN mijn emailadres niet terug wijzigen omdat ik "onder bewind zou staan".
Ik weet niks van bewind af en dus niet of het een legitiem bedrijf is, maar kwade opzet is het zeker van iemand.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verwacht je kwade opzet van iemand van Brands bewindvoering of iemand die zich voordoet als iemand van Brands bewindvoering?
Het is weliswaar een datalek en er gaat nu privacy gevoelige informatie naar Brands bewindvoering, maar via KPN kunnen ze verder niet veel meer dan mijn pakket aanpassen toch? Wat overigens al vervelend genoeg zou zijn.
Met mijn rekeningnummer kunnen ze verder niks zolang ze niet óók mijn bank en andere bedrijven op mijn naam benaderd hebben toch?
Maar ik zal wel te naïef zijn waarschijnlijk. Ik houd het wel in de gaten in ieder geval.
Het kan, in mijn ogen, ook een verkeerd gekoppeld document zijn aan de verkeerde persoon.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:45 schreef Lulu888 het volgende:
[..]
Ik weet niks van bewind af en dus niet of het een legitiem bedrijf is, maar kwade opzet is het zeker van iemand.
Dit is wel een heel bijzonder fuck-up. Benieuwd hoe het afloopt. Vanuit mijn vakgebied heb ik geregeld contact met KPN / PostNL. Ongelooflijk hoe stroef en stropietraag dat verloopt. Ik meld ook bugs waar ik mee te maken heb in hun software / webdingen. Daar reageren ze nooit inhoudelijk op in de zin dat je gewoon geen reactie krijgt. Tot het op een dag opeens verholpen is. Feedback of een bedankje? Nimmer.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het kan, in mijn ogen, ook een verkeerd gekoppeld document zijn aan de verkeerde persoon.
Even niet opgelet met aanklikken door iemand ofzo.
Maar kwade opzet valt inderdaad ook niet uit te sluiten.
Daarom vroeg ik of je een veelvoorkomende naam hebt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het kan, in mijn ogen, ook een verkeerd gekoppeld document zijn aan de verkeerde persoon.
Dit is hoogstwaarschijnlijk geen scammer, maar incompetentie. Brands, een legitieme bewindvoerder, heeft een bewindvoering in gang gezet, maar of zijzelf, of KNP, heeft geblunderd waardoor TS nu zijn controle kwijt is, i.p.v. de persoon die een schuld-probleem heeft.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 15:49 schreef Lulu888 het volgende:
Waarom heb je nog steeds de politie niet gebeld? Natuurlijk is een scammer niet bereikbaar.
maar TS heeft niets met Brands te maken. Grote kans dat ze niet eens kunnen achterhalen van welke client dan de gegevens foutief staan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dit is hoogstwaarschijnlijk geen scammer, maar incompetentie. Brands, een legitieme bewindvoerder, heeft een bewindvoering in gang gezet, maar of zijzelf, of KNP, heeft geblunderd waardoor TS nu zijn controle kwijt is, i.p.v. de persoon die een schuld-probleem heeft.
Vandaar dat Lienekien TS al vroeg of die een vrij algemene naam heeft.
@:Tomatenboer je kunt Brandts ook op socials gaan spammen. Ze zitten ook op Linkedin, en het gaat effectief zijn als je daar klaagt dat ze blunderen en vervolgens onbereikbaar zijn.
Maar Brandts kan veel beter dan TS met KPN in de slag, want het kan KPN geen fuck schelen dat TS een probleem heeft. En TS kan het Brandts op de socials lastig maken, en daar heeft een bedrijf als Brandts, een commerciele partij, wel last van.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
maar TS heeft niets met Brands te maken. Grote kans dat ze niet eens kunnen achterhalen van welke client dan de gegevens foutief staan.
TS is geen klant van brands.
KPN moet uitzoeken waarom nav een document van Brands de gegevens van TS zijn aangepast.
KPN Cert zou een ingang zijn waar dit datalek uitgezocht kan worden zonder dat TS met helpdeskmedewerkers loopt te discuseren over iets dat niet in hun scripts staat vermeld.
Tomatenboer is vrij zeldzaam, vermoed ik.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik of je een veelvoorkomende naam hebt.
Al gedaan. 😊quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:50 schreef Rolfieo het volgende:
KPN forum eventueel proberen? Daar kunnen ze vaak meldingen intern doorzetten.
Ik vermoed dat paardendokter vaker voor komt?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:48 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Tomatenboer is vrij zeldzaam, vermoed ik.
Hallo,quote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar er kloppen gewoon meerdere dingen niet aan dit verhaal. Want als iemand onder bewindvoering zou staan dan zou je verwachten dat het rekeningnummer gewijzigd zou worden naar dat van de bewindvoering toch? Zo ver ik weet nemen die dan je vaste lasten over toch? Het rekeningnummer bij KPN is nog steeds het juiste rekeningnummer.
Daarnaast, ik weet niet hoe zulke dingen over het algemeen in z'n werk gaan, maar ik neem aan dat KPN dan officiële documenten zou moeten hebben toch?
Aangezien ik niet onder bewind sta zal dat dus nooit moeten kunnen kloppen.
Heb ik gecheckt en daar kom ik niet in voor. Ik heb hier maar een uitdraai van opgeslagen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:13 schreef Iceage het volgende:
Hier kun je jouw gegevens invoeren en kijken of daar iets bekend is --->
https://ccbr.rechtspraak.nl/#!/
Bewind gaat altijd via rechtbank /kantonrechter.
Je kunt ze ook bellen (Meermalen nodig geweest en men is werkelijk heel behulpzaam.![]()
Het maakt allemaal geen flikker uit wat de oorzaak is, is jouw zorg niet, ze (KPN) hebben het maar op te lossen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 16:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |