abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221462420
Ja "goede" en "goedkope" in dezelfde zin ik weet het maar goed wat ik bedoel is dus goed genoeg. Niet voor dagelijks gebruik, niet voor -20 sneeuwstormen of tropische regenstromen, maar gewoon een goede elektrische fiets om af en toe mee naar het station te gaan of naar de supermarkt of zo.

Wat voor budget kijk ik ongeveer naar? Ik zag ze wel eens voor 500 of 700 voorbij komen op bol.com en zo. Maar je hebt ook van die mensen die zeggen nee minimaal 2000 euro uitgeven voor een Batavus of zo dat hoeft van mij ook niet.

Wie heeft wat tips en adviezen voor een elektrische fiets voor een redelijk budget die je ongeveer 3x per week met tochtjes van max 15 minuten gebruikt in goed weer? Hij kan gewoon binnen in de kelderbox worden gestalt.

Ik zag bijvoorbeeld zoiets dat lijkt me wel handig maar geen idee wat de kwaliteit is. Is voor m'n vriendin en we zijn allebei arme sloebers dus vandaar.

Alvast hartelijk bedankt
  donderdag 30 juli 2026 @ 07:52:23 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221462433
Een goede, maar dan tweedehands. Wij hebben een tweedehands en hij doet het prima en het fijne is ook dat het niet meer gewild is bij dieven, zodat je hem ook gewoon bij een station kunt stallen zonder direct bang te zijn dat hij gestolen wordt. Onze tweedehandse kwam van een fietsenzaak die de elektrische fietsen verhuurde aan toeristen. Dus was wel goed onderhouden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221462439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 07:52 schreef livelink het volgende:
Een goede, maar dan tweedehands. Wij hebben een tweedehands en hij doet het prima en het fijne is ook dat het niet meer gewild is bij dieven, zodat je hem ook gewoon bij een station kunt stallen zonder direct bang te zijn dat hij gestolen werd. Onze tweedehandse kwam van een fietsenzaak die electrische fietsen verhuurde aan toeristen. Dus was wel goed onderhouden.
Thanks, gewoon bij de plaatselijke fietsenmaker kijken dus?

Hoe zit het met accucapaciteit? Ben bang dat die dingen veel minder ver kunnen.
pi_221462452
En hoe zit het met zoiets? Lijkt me ook wel handig. Kan je altijd nog opvouwen en in de auto doen als ik h aar moet ophalen of zo.

donderdag 30 juli 2026 @ 07:57:04 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221462453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 07:53 schreef incel het volgende:

[..]
Thanks, gewoon bij de plaatselijke fietsenmaker kijken dus?

Hoe zit het met accucapaciteit? Ben bang dat die dingen veel minder ver kunnen.
Accu-capaciteit was prima. We hebben inmiddels zelf wel de accu vervangen, maar dat was nadat we hem zelf ook ca. 5 jaar hadden. Voordeel van een wat duurder merk is ook dat je gewone fietsenmaker de fiets kan/wil onderhouden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221462456
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 07:57 schreef livelink het volgende:

[..]
Accu-capaciteit was prima. We hebben inmiddels zelf wel de accu vervangen, maar dat was nadat we hem zelf ook ca. 5 jaar hadden. Voordeel van een wat duurder merk is ook dat je gewone fietsenmaker de fiets kan/wil onderhouden.
Weet niet of onderhoud echt nodig is, heb m'n eigen fiets (geen e-bike maar alsnog) 12 jaar gebruikt en heb er nooit wat aan gedaan en doet het nog steeds prima. Alleen af en toe ff de ketting inspuiten. Staat ook gewoon in de kelderbox dat scheelt al een hoop.
pi_221462472
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 07:57 schreef incel het volgende:
En hoe zit het met zoiets? Lijkt me ook wel handig. Kan je altijd nog opvouwen en in de auto doen als ik h aar moet ophalen of zo.

[ afbeelding ]
Ga dan gelijk voor een fatbike qua looks! :P (Maar opvouwbaar is idd wel handig natuurlijk.)

Maar Marktplaats zal ook wel een goede optie zijn, alleen heb je dan wat meer risico dat de accu minder goed is.
Aan de andere kant: als het echt alleen voor incidenteel gebruik is voor station of supermarkt, heb je eigenlijk ook nauwelijks een elektrische nodig.
pi_221480403
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 08:04 schreef ToT het volgende:

[..]
Ga dan gelijk voor een fatbike qua looks! :P (Maar opvouwbaar is idd wel handig natuurlijk.)

Maar Marktplaats zal ook wel een goede optie zijn, alleen heb je dan wat meer risico dat de accu minder goed is.
Aan de andere kant: als het echt alleen voor incidenteel gebruik is voor station of supermarkt, heb je eigenlijk ook nauwelijks een elektrische nodig.
Lol nee fatbike vind ik zo'n imago hebben dat wordt hem niet. Wil gewoon een normale fiets of een opvouwbare.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')