abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 juli 2026 @ 13:38:50 #51
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_221472249
Ondertussen merk ik op mijn toestellen met open source firmware dat Google Play niet meer werkt, ondanks dat dit zou moeten werken. Dit is kunstmatig. Op XDA zie ik dat ik dan een ander framework kan installeren, maar ik vind het voldoende zo, die toestellen alhoewel technisch goed worden nu eenmaal kunstmatig geblokkeerd. LineageOS is dus hun einde aan het naderen als je een applicatie hebt die Google diensten nodig heeft.

In tijd is het dus letterlijk goedkoper een nieuw toestel te kopen van de afval categorie rond 90 euro dan je oude S8 of S9 Samsung Galaxy op te zadelen met vloeiend werkende software die helaas geen Google diensten meer zal kunnen zowel nu als na een factory reset.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 juli 2026 @ 13:44:57 #52
284411 crew  heywoodu
pi_221472382
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 13:15 schreef DrTokkie het volgende:

[..]
Moderne Android Phones en iPhones zijn verbonden aan de oorspronkelijke eigenaar. Als de oorspronkelijke eigenaar de pincode unlock niet meer weet, kan alleen met bewijs van aankoop en eigendom dit herstelt worden in dit voorbeeld bij een Samsung Centre om de Factory Reset Protection op te heffen.

Voor de mensen die hun bootloader hebben unlocked, dat zijn inmiddels oude toestellen en die zullen Google Play Integrity niet meer doorstaan.

Dus houd het goed in de gaten, als je de pincode vergeet, dan fabrieksinstellingen doet. ( dat kan alleen met je pincode. ) en je weet bij het opnieuw installeren je pincode niet dan is je toestel software bricked. Zowel bij Android Google als iPhone.

Deze controle gebeurt in de cloud en niet op je device. Apple besloot hiertoe zodat mensen begrijpen dat diefstal van een iPhone geen zin meer heeft. Ook voor Android is dit nu het geval. Diefstal van een toestel en factory reset bij Android activeren Factory Reset Protection.

Het probleem is dat sommige mensen hun pincode vergeten zijn. En dan kan je alleen naar de fabrikant.

Met bewijs van eigendom.

Uiteraard is hier een zwarte markt ontstaan, maar omzeilen van deze beveiliging is uiteraard moeilijk dan een nieuw toestel kopen op dit moment.

Binnenkort worden exterene applicaties van niet geregistreerde ontwikkelaars als gevaarlijk aangemerkt. Onder andere Newpipe waarmee je gratis Youtube kan kijken wordt door Google als een zeer gevaarlijke applicatie gezien. Er is zelfs geen in armoede levende zwerver katvanger te vinden die Newpipe wil ondertekenen.

Dit is zowel actief en zal activeren binnen 3 maanden.

Vaarwel Newpipe, totdat ik een toestel reset doe zal Newpipe nog werken over 3 maanden.
Nog nooit van Newpipe gehoord, maar even snel googelen lijkt te suggereren dat het straks alsnog vrij simpel te installeren is, gewoon even een kwestie van ontwikkelaarsopties aanzetten en een vinkje omzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')