Niet meer zodra One UI 9.0 actief is volgens mij, bij elke foute invoer wordt dit gewoon opgeteld bij het aantal foutieve invoeren, en dit aantal wordt echt niet gereset na een juiste inlogpoging. Foutieve inlogpoging nr. 13 is toch echt een totale reset naar de fabrieksinstellingen. Ik zou het er iig niet op gokken...quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er wordt expliciet gesproken over achtereenvolgende inlogpogingen, dus je kunt er wel min of meer van uit gaan dat de boel weer op nul staat na een juiste inlogpoging inderdaad. Bij enigszins normaal gebruik is er dus echt geen reden tot paniek
Daar lijkt het echt helemaal niet op. Samsung spreekt specifiek over 'consecutive failures'.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:32 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Niet meer zodra ONe UI 9.0 actief is volgens mij, bij elke foute invoer wordt dit gewoon opgeteld bij het aantal foutive invoeren, en dit aantal wordt echt niet gereset na een juiste inlogpoging. Foutieve inlogpoging nr. 13 is toch echt een totale reset naar de fabrieksinstellingen. Ik zou het iig niet op gokken...
En ik dacht dat ik een oude telefoon hadquote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doe lekker modern dan.
ONE UI 1.0 en Android-versie 9, zie ik.
Nee, dat klopt, zo staat dat ook in mijn openingspost, maar dat het aantal van ../13 foute inlogpogingen wordt gereset naar 0 na een juiste inlogpoging, klopt écht niet...quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:33 schreef heywoodu het volgende:
Oh, en twee keer achter elkaar dezelfde foute pincode invoeren telt ook als één fout, niet als twee.
Dat ze over 'consecutive failures' spreken klopt ook écht welquote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:35 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, zo staat dat ook in mijn openingspost, maar dat het aantal van 13 foute inlogpogingen wordt gereset naar 0 na een juiste inlogpoging, klopt écht niet...
quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:27 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Dan loop je wel een stuk achter qua updates. Blijkbaar nooit je mobiel geupdated?
Ik zou dan nog wel eens handmatig checken voor de zekerheid of er nog updates voor je mobiel beschikbaar zijn..quote:
Laatste was in oktober zag ik net.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:04 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
[..]
Ik zou dan nog wel eens handmatig checken voor de zekerheid of er nog updates voor je mobiel beschikbaar zijn..
Zeker een ouder toestel? Anders kan ik me echt niet voorstellen dat er geen nieuwere updates voor je mobiel beschikbaar zijn. Misschien tijd voor een nieuw toestel in dat geval?quote:
Bijna 5 jaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:06 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Zeker een ouder toestel? Anders kan ik me echt niet voorstellen dat er geen nieuwere updates voor je mobiel beschikbaar zijn. Misschien tijd voor een nieuw toetsel in dat geval?![]()
Sja, geen commentaar...quote:
Misschien leuk idee voor een nieuw topic: Hoe oud is jouw toestel, wat voor merk heb je, en ben je van plan om een nieuwe te kopen ter vervanging, of heb je daar het geld niet voor?quote:
Nee, want je moet met het oorspronkelijke Samsung- en Google-account inloggen, anders kun je er alsnog niks mee.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 17:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik vind het maar een raar iets. Dat betekent dus dat iemand jouw telefoon kan stelen en er niet in kan, vervolgens 13 keer verkeerd kan inloggen en dan een praktisch nieuw toestel heeft waar hij wel in kan?
Dat valt alles mee hoor, elke 2-3 jaar een nieuwe 'moeten' is ook nogal overdreven tenzij het echt enorm je hobby is ofzoquote:
Jij slaapt met je telefoon in je broekzak?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 13:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je hem een ruime 40 uur achter elkaar in je broekzak hebt en in die 40 uur 13 keer per ongeluk zo'n verkeerde vingerafdruk op de verkeerde plek houdt en tussendoor geen enkele keer legitiem je telefoon ontgrendelt wel, ja.
Die syncen toch met een cloud lijkt me?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:39 schreef junkiesietze het volgende:
Lekker dan als je kleine kind je telefoon vind en er mee begint te spelen, al je fotos weg
Dat is zodat mensen hun pincode niet vergeten.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 12:05 schreef Forumtijger het volgende:
Overigens, als je slim denkt te zijn, en je deze maatregel probeert te omzeilen door je mobiel te ontgrendelen via gezichtsherkenning of vingerafdruk: Dat werkt helaas ook niet, want het systeem vraagt eenmaal per 72 uur of na een herstart dan alsnog om je pincode.
Ik heb nog een Samsung Omnia uit 2008 met Windows Mobile en een pennetje stylus.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 16:33 schreef maily het volgende:
[..]
En ik dacht dat ik een oude telefoon had
Dan is het geen echt complete reset toch?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, want je moet met het oorspronkelijke Samsung- en Google-account inloggen, anders kun je er alsnog niks mee.
Badass ik had heel lang zo'n Samsung met Symbian toen iedereen al over was op Android. Ik kon niet eens WhatsApp installeren, maar ik wilde die telefoon wel terug nadat ik 'm kapot had gegooid.quote:Op donderdag 30 juli 2026 00:03 schreef DrTokkie het volgende:
[..]
Ik heb nog een Samsung Omnia uit 2008 met Windows Mobile en een pennetje stylus.
Nee, ik wilde juist aangeven dat het nogal onwaarschijnlijk is dat je met dit in de problemen komt puur door verkeerde pogingen vanuit de broekzakquote:Op woensdag 29 juli 2026 23:09 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Jij slaapt met je telefoon in je broekzak?
Moderne Android Phones en iPhones zijn verbonden aan de oorspronkelijke eigenaar. Als de oorspronkelijke eigenaar de pincode unlock niet meer weet, kan alleen met bewijs van aankoop en eigendom dit herstelt worden in dit voorbeeld bij een Samsung Centre om de Factory Reset Protection op te heffen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 05:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan is het geen echt complete reset toch?
[..]
Badass ik had heel lang zo'n Samsung met Symbian toen iedereen al over was op Android. Ik kon niet eens WhatsApp installeren, maar ik wilde die telefoon wel terug nadat ik 'm kapot had gegooid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |