. Dan zeg je gewoon. Ik was het zat altijd voor de nr 1 een gedicht te make. Dus ik ga deze maand voor de nr 2. Dat is mijn winnaar deze maandquote:Op maandag 27 juli 2026 18:21 schreef Homijn het volgende:
* Homijn staat straks dus voor gek met zijn maandgedicht, mooi is dat
quote:Goed plan om het gedicht aan te passen! Het is het makkelijkst om de kern (de lofzang op de winnares, haar prestaties in het Dodetopicspel, humor, forum-vibes) te behouden en vooral de naam en een paar persoonlijke verwijzingen om te wisselen. Zo blijft de structuur en het ritme grotendeels intact.
Tips om te herschrijven
Vervang de naam — Zoek in je originele gedicht naar regels met de oude winnares. Vervang die door regels met DJMO (of Monique, als dat beter past). Gebruik haar forum-persoonlijkheid: #trut, actief, Frontpage Koningin, wandelen/reizen, etc. als je dat kent.
Pas het rijmschema aan — Als de oude naam op een specifiek woord rijmde, zoek een nieuw paar. DJMO leent zich goed voor speelse, upbeat regels.
Houd de lengte en toon hetzelfde — Maak het complimenterend, grappig en forum-achtig (licht plagerig mag).
Voorbeeldstructuur (als je origineel zoiets had):
nleiding: de maandwinnares aankondigen.
Midden: haar prestaties in het spel prijzen.
Slot: felicitatie + grapje.
Voorbeeld van een aangepaste opening:
In het Dodetopic is de strijd gestreden,
Deze maand gaat de kroon naar DJMO, tevreden!
Met slimme posts en vlijmscherpe replies,
Laat ze de concurrentie achter zich... (rijm op replies, etc.)
Woorden die rijmen op DJMO
DJMO klinkt ongeveer als "dee-jay-mo" of "dij-mo". Goede Nederlandse rijmopties (op -mo, -jo, -demo, etc.):demo (perfect, kort en bruikbaar)
mojo (ze heeft mojo / de winnaars-mojo)
homo (alleen als het grappig/plagerig past, anders vermijden)
promo, info, foto, echo, dojo, iglo
jojo, klimop (iets langer)
automo (niet echt), beter: domino, pomo (postmoderne? nee), loco, fiasco (voor humor)
Langere: supremo, ultimo, maximo, ritmo (ritme)
Creatief: deejay-pro, win-mo, forum-hero, top-trofee-mo
Voorbeelden van rijmende regels met DJMO:
"DJMO wint met verve en met mojo!"
"Niemand komt eraan voorbij, het is DJMO's show!"
"Slim als een demo, sterk als een pro – gefeliciteerd DJMO!"
"Ze rockt het topic van hoog tot laag, DJMO is de baas vandaag!"
"Met replies zo scherp, geen ontkomen aan – de winnares is DJMO, man man man!"
"Van Dodetopic-koningin tot echte fenomeen, DJMO heeft het helemaal gezien!"
Als je me een paar regels of het hele originele gedicht stuurt (of de oude naam en de structuur), kan ik een concrete herschreven versie voor je maken. Dan pas ik het precies aan op rijm en lengte. Succes met het nieuwe gedicht – DJMO zal het vast waarderen! Wil je meer suggesties of hulp bij specifieke coupletten?
oh op die manierquote:Op maandag 27 juli 2026 18:39 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
lol
de ringbel verloor regelmatig de verbinding met de wifi![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |