abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juli 2026 @ 08:39:34 #1
483584 incel
they/them
pi_221443264
Bij mij is het na m'n 30ste echt snel bergafwaards gegaan dat ik steeds minder mensen zie die ik ooit als vriend zag. De ene groep die werd oud en volwassen en zo ging trouwen en verhuizen dus ja die hadden weinig tijd. En de andere groep dat waren echt van die losers die nooit volwassen werden. Ik werd altijd een stuk sneller volwassen dan de meeste van mijn vrienden dus daarom klikte dat op een gegeven moment niet goed meer.

Maar het grappige is dus.. Ik heb er totaal geen moeite mee en geen seconde slaap om verloren of zo. Dacht vroeger dat ik dat heel erg zou vinden maar nu heb ik zoiets van ik red mezelf wel heb ook gewoon genoeg aan een goede vrouwelijke partner.
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221443291
Zolang FOK! bestaat zijn vrienden overrated. :s)

Alleen jammer dat @Danny soms een beetje streng is en mij weer een ban op de FP gegeven heeft.

Dus eigenlijk heeft Danny mijn vrienden afgepakt als je het zo bekijkt?! :o

Gelukkig kan ik nog op het forum. Wat ook gewoon veel leuker is stiekem. :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  maandag 27 juli 2026 @ 08:46:31 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221443296
Geen

Natuurlijk ben ik wel eens vrienden verloren. Maar verder pas ik me aan aan nieuwe situaties waardoor ik de meeste vrienden gewoon behoud.
pi_221443298
OT zo rond mijn 35ste en na een verhuizing van mijn kant.

Als je niet bereid bent om 25 minuten auto te rijden dan kan je ook de vinkentering krijgen wat mij betreft. Het moet 2 kanten op werken. En als het dat nuet doet nou dan doei!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221443313
Toen ik stopte met school, rond mijn 23e
  maandag 27 juli 2026 @ 08:50:56 #6
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221443329
Ik vooral na mijn 40e. Toen kwam ik er pas echt goed achter dat ik een waardeloos figuur was voor vriendschap. Ongezellig, klagend, inspiratieloos, egocentrisch, ongeïnteresseerd en disloyaal. Het solitair zijn gaat mij redelijk af, met hobbies, vermaeck en wat online babbelen als tijdverdrijf.

De eenzaamheidsepidemie is imo niet alleen een gevolg van collectieve gebrekkigheid op het vlak van interpersoonlijke vaardigheden, maar ook een terechte straf voor globaal een 'naar' mens zijn.

Respect voor al die vriendelijke en sociale mensen met vrienden. Het is jullie van harte gegund 🤘💐

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 27-07-2026 09:00:36 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221443378
Na 30 wordt het snel minder. Of naja niet minder, maar anders.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221443385
In fases. Na de middelbare school, na college, bij het wisselen van baan, opnieuw na het afronden van college... en een paar nadat wij ouders werden. Gewoon, de levensstijl van de verschillende mensen sloot niet meer bij elkaar aan. En het ligt altijd aan beide partijen als je het mij vraagt.
pi_221443413
Ik heb al lang een hele stabiele vriendengroep. Typ dit vanuit Frankrijk waar ik nu met een deel zit. En afgelopen paar jaar via via en via werk weer vrienden gemaakt. Deel daarvan gaat denk ik wel weer andere richting op en das oke. Maar met mn kerngroep blijft het wel zo denk ik. Heel blij mee.
  maandag 27 juli 2026 @ 09:14:34 #10
483584 incel
they/them
pi_221443426
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 09:11 schreef Koettie het volgende:
Ik heb al lang een hele stabiele vriendengroep. Typ dit vanuit Frankrijk waar ik nu met een deel zit. En afgelopen paar jaar via via en via werk weer vrienden gemaakt. Deel daarvan gaat denk ik wel weer andere richting op en das oke. Maar met mn kerngroep blijft het wel zo denk ik. Heel blij mee.
Zeker allemaal kindloos en niet getrouwd?
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
  maandag 27 juli 2026 @ 09:15:59 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221443435
Maar vrienden raak je meestal kwijt als er geen band meer is. Niets dat je samen deelt of interesseert.
  maandag 27 juli 2026 @ 09:30:53 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221443668
Op school had ik veel vrienden, en later in mijn twenties had ik vooral stapvrienden gehad. Gasten waarmee je gaat drinken, of naar concerten/festivals.

Echte vrienden maar weinig. Ik heb nu 1 beste vriend die sinds een paar jaar ook mijn zwager is geworden.

Een andere goede vriend is helaas 13 jaar terug overleden in een auto ongeluk. Werd geramd door een spookrijder.

En een vriend die een burgerleven is begonnen met zijn jeugdliefde, dat werd dus zijn vrouw. En die vrouw vond dat ik een slechte invloed op hem had. Dus dat contact is helemaal verwaterd. Heb hem al jaren niet gesproken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221443701
Ergens tussen het 25e en 30e levensjaar, toen het niet per se meer nodig was om elk weekend vage drugsfeesten of zuippartijen te houden en ikzelf een stuk rustiger werd. Machtig mooie tijden, maar mis het niet echt meer; hele hut vol met vrienden (van vrienden (van vrienden)), elke keer een ravage, tsja.
  maandag 27 juli 2026 @ 09:52:11 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221444010
Bij elke verhuizing van zo'n 150+ km, dan blijven er vaak nog wel wat over maar die zie ik dan veel minder. En elke keer naar een ander land natuurlijk. Maar ja dan begin je gewoon opnieuw en maak je weer nieuwe vrienden ^O^

Heeft dus weinig met leeftijd en meer met woonsituatie te doen bij mij.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_221444019
Na mijn 30e denk ik.
Sowieso is dat vriendschap gebeuren een tegenvaller ben ik achter.
  maandag 27 juli 2026 @ 10:15:07 #16
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221444181
Geen enkele twijfel dat dat rond de overgang van mijn puberteit naar de volwassenheid was. Oftewel toen ik van school af ging en ging werken, Ik kreeg andere interesses, durfde meer mijzelf te zijn en er kwamen ook andere belangen en volstrekt andere omgevingen.
pi_221444183
Sinds ik mijn vrouw heb leren kennen.
Maar dat was eigenlijk niet de hoofdreden: andere vrienden gingen trouwen, verhuisden ver weg en kregen kinderen.
Met eentje wat langer contact gehouden en die beschouwde ik als een goede vriend. Tot hij scheidde, zich nog meer in zijn bedrijf stortte, weinig meer van zich liet horen en opeens binnen 4 maanden een vriendin had en snel ging trouwen. Ben nog wel bij die bruiloft geweest, maar daarna nooit meer gesproken of gezien.

Heb nog wel wat halve vrienden en kennissen.
Maar eigenlijk vermaak ik mij prima in mijn 'burgerlijk' leventje: Werk is leuk, collega's gezellig, thuis met de vrouw eten en serie kijken, zelf (online) gamen, lezen en vaak naar de bios.
Als autistische introvert zou ik eigenlijk wel iets vaker buiten mijn comfortzone moeten komen, maar ja..
pi_221444238
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2026 10:15 schreef DJKoster het volgende:
Als autistische introvert zou ik eigenlijk wel iets vaker buiten mijn comfortzone moeten komen, maar ja..
Waarom zou dat 'moeten'?

Mij bevalt die comfortzone juist het best. En ik heb gewoon geen behoefte aan veel menselijk contact. Is ook niets mis mee.
pi_221444252
De vriendschap die ik het langst met iemand had is begin dit jaar niet meer omdat ze is overleden. :'(
  maandag 27 juli 2026 @ 10:39:46 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221444256
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 10:31 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Waarom zou dat 'moeten'?

Mij bevalt die comfortzone juist het best. En ik heb gewoon geen behoefte aan veel menselijk contact. Is ook niets mis mee.
Als je gelukkig bent maakt dat ook niets uit.
Maar veel mensen zitten vast in een soort comfortzone terwijl het niet goed voor ze is. En dus juist op avontuur zouden moeten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 27 juli 2026 @ 10:41:47 #21
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221444260
heb ze rond mijn 25-30ste allemaal de deur gewezen, ze zijn beter af zonder mij :)
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221444262
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 10:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als je gelukkig bent maakt dat ook niets uit.
Maar veel mensen zitten vast in een soort comfortzone terwijl het niet goed voor ze is. En dus juist op avontuur zouden moeten.
Het ligt er inderdaad aan of diegene gelukkig is in die situatie. Ik krijg het ook wel eens te horen, 'doe eens wat buiten je comfortzone', maar ik ben gewoon happy zoals ik ben en zoals het nu is, dus ik zie er geen noodzaak in. Het zijn wel erg vaak extroverten die dat doen, alsof ze vinden dat ze ons introverten ergens van moeten 'redden', of alsof introvert zijn een probleem zou zijn.
Daarom ga ik ook liever met introverten om. Die laten me eerder met rust omdat ze zelf ook zo zijn.
pi_221444332
Rond m'n 25e denk ik. Afgestudeerd en kort daarna verhuisd.
Even later wel in een (grote) nieuwe vriendengroep terechtgekomen (via m'n vriendin). Dus nu (eind 30) meer en betere vrienden dan ik ooit gehad heb :)
  maandag 27 juli 2026 @ 11:04:08 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221444354
quote:

[..]
Waarom zou dat 'moeten'?

Is prima natuurlijk, op de korte termijn, op de langere termijn is het toch wel een risico
Als je kwetsbaar wordt op gegeven moment in je leven merk je wel de nadelen van afgehaakt zijn van een maatschappij/samenleving.
Krijg je weer van die verhalen van iemand die eenzaam lijkt, of al een half jaar dood in zijn flat lag ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 27 juli 2026 @ 11:12:27 #25
480145 Edding345
Bro ik wil neuken man
pi_221444398
30. Lijkt alsof iedereen dan gaat trouwen, kids, nieuw huis, verhuizen etc.

Dus niet echt "kwijt" raken maar meer van, we zijn al 100 uur per week kwijt aan werk (50-70u inclusief voorbereiden en transport) 10-20u aan gezin, 10-2u aan hobbies en dan moet je nog slapen...

een bakkie doen is nog het enige wat mij lukt.

Tijd gaat fakking snel als je werkt voor de elite pdfs en belasitng betaalt.
Afghanistan duurde 20 jaar om de Taliban door de Taliban te vervangen.
Hier duurde het minder dan een week om Khamenei met Khamenei te vervangen.
PluggieOD in NWS / Amerikaans tankvliegtuig stort neer in Irak
  maandag 27 juli 2026 @ 11:14:36 #26
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221444410
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:04 schreef Molo het volgende:

[..]
Is prima natuurlijk, op de korte termijn, op de langere termijn is het toch wel een risico
Als je kwetsbaar wordt op gegeven moment in je leven merk je wel de nadelen van afgehaakt zijn van een maatschappij/samenleving.
Krijg je weer van die verhalen van iemand die eenzaam lijkt, of al een half jaar dood in zijn flat lag ofzo
Ik heb geld gereserveerd in mijn testament voor de gemeente om het huis schoon te maken en het crematorium te betalen. Wel zo netjes. Maar misschien eindig ik in een verzorgingshuis. Wie weet.
  maandag 27 juli 2026 @ 11:18:20 #27
40566 Ericr
Livewrong
pi_221444424
Vriendschap is een ilussie leerde ik in de jaren 80. Altijd aan gehouden daarna.
pi_221444463
Op de basisschool en de middelbare school wel wat vrienden gehad waarbij je dan in de klas zit, maar verder eigenlijk niet, ik denk niet dat echt vrienden maken na je 20e er nog inzit, je hebt dan ook niet een gedeelde geschiedenis waarop je kunt terugblikken.
pi_221444497
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 10:42 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het ligt er inderdaad aan of diegene gelukkig is in die situatie. Ik krijg het ook wel eens te horen, 'doe eens wat buiten je comfortzone', maar ik ben gewoon happy zoals ik ben en zoals het nu is, dus ik zie er geen noodzaak in. Het zijn wel erg vaak extroverten die dat doen, alsof ze vinden dat ze ons introverten ergens van moeten 'redden', of alsof introvert zijn een probleem zou zijn.
Daarom ga ik ook liever met introverten om. Die laten me eerder met rust omdat ze zelf ook zo zijn.
Ik zeg dan altijd tegen die mensen: "Man, ik zit eindelijk in m'n comfortzone!"

Hekel aan extroverte types die zo doen.
pi_221444504
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zeg dan altijd tegen die mensen: "Man, ik zit eindelijk in m'n comfortzone!"

Hekel aan extroverte types die zo doen.
Same here. Ik vind het ook stuitend arrogant. Alsof iedereen maar extrovert zou moeten zijn en alsof dat het ultieme geluk zou zijn.
  maandag 27 juli 2026 @ 11:40:40 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221444535
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:14 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik heb geld gereserveerd in mijn testament voor de gemeente om het huis schoon te maken en het crematorium te betalen. Wel zo netjes. Maar misschien eindig ik in een verzorgingshuis. Wie weet.
En de periode voor je dood?
Verzorgingshuizen bestaan trouwens niet meer. En iemand in je netwerk moet je toch helpen om in een verpleeghuis te komen mocht je dat bedoelen
  maandag 27 juli 2026 @ 11:41:19 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221444540
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:33 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Same here. Ik vind het ook stuitend arrogant. Alsof iedereen maar extrovert zou moeten zijn en alsof dat het ultieme geluk zou zijn.
Je kunt ook introvert zijn en vrienden en een netwerk hebben
  maandag 27 juli 2026 @ 11:42:20 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221444546
Boven de 70-80 jaar raak ik er steeds meer kwijt...ze overlijden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2026 @ 11:42:40 #34
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221444548
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:40 schreef Molo het volgende:

[..]
En de periode voor je dood?
Verzorgingshuizen bestaan trouwens niet meer. En iemand in je netwerk moet je toch helpen om in een verpleeghuis te komen mocht je dat bedoelen
Excuus. Verpleeghuis idd. Dat hangt af of je een mentale of fysieke indicatie krijgt en of je dat zelfstandig kan initiëren.
pi_221444549
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Je kunt ook introvert zijn en vrienden en een netwerk hebben
Precies. Al hou ik mijn netwerkje klein. Een grote hoeveelheid vrienden en kennissen moeten onderhouden lijkt me dodelijk vermoeiend. Dan heb je onderhand geen vrije weekends meer over.
  maandag 27 juli 2026 @ 11:45:09 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221444564
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:42 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Excuus. Verpleeghuis idd. Dat hangt of je een mentale of fysieke indicatie krijgt en of je dat zelfstandig kan initiëren.
Yep

En waarom ik het vraag, we hebben een toenemende groep mensen die voor zichzelf leeft en anderen niet duldt. Tot het moment dat ze iets nodig hebben, dan moet de overheid het allemaal maar regelen voor ze, of geld moet het fixen.
Investeren in je leven is ook zorgen dat je ietwat netwerk hebt. Het is niet een real time Remy alleen op de wereld
  maandag 27 juli 2026 @ 11:47:25 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221444579
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:42 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Precies. Al hou ik mijn netwerkje klein. Een grote hoeveelheid vrienden en kennissen moeten onderhouden lijkt me dodelijk vermoeiend. Dan heb je onderhand geen vrije weekends meer over.
Kan op allerlei manieren idd.
Echte vrienden waarbij ik 100% mezelf kan zijn en die gelijkgezinden zijn kost me nooit enige energie. Kennissen waar ik me bij op bezoek voel is een totaal ander verhaal, dat kan echt energie slurpen
  maandag 27 juli 2026 @ 11:50:05 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221444590
OT vanuit mij, midden dertig toen sommigen (ik) wel en sommigen geen kinderen kregen. Zet je wereld nogal op zijn kop, en andere interesses en richtingen waar energie naartoe gaat
Allemaal prima, het is hoe het is
Komen ook weer nieuwe vrienden bij, wat hier wel een flinke boost gaf was naar een heel tof werkveld gaan toen ik 35 werd, en een opleiding oppakken toen ik 40 werd. Hernieuwd studentenleven met mensen van mijn leeftijd en soort O+
pi_221444592
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:47 schreef Molo het volgende:

[..]
Kan op allerlei manieren idd.
Echte vrienden waarbij ik 100% mezelf kan zijn en die gelijkgezinden zijn kost me nooit enige energie. Kennissen waar ik me bij op bezoek voel is een totaal ander verhaal, dat kan echt energie slurpen
Precies dat ja. Weekendje met een vriend in een gehuurd huisje films kijken, gamen, biertjes drinken, fantastisch. Een avondje met familie doorbrengen of een bedrijfsfeestje, en ik heb echt geen energie meer aan het eind van de avond. Dat laatste doe ik dus zo min mogelijk. Gelukkig heb ik geen last van 'sociale verplichtingen', m'n familie weet ik dat ik bewust afstand hou.
  maandag 27 juli 2026 @ 11:51:35 #40
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221444599
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:45 schreef Molo het volgende:

[..]
Yep

En waarom ik het vraag, we hebben een toenemende groep mensen die voor zichzelf leeft en anderen niet duldt. Tot het moment dat ze iets nodig hebben, dan moet de overheid het allemaal maar regelen voor ze, of geld moet het fixen.
Investeren in je leven is ook zorgen dat je ietwat netwerk hebt. Het is niet een real time Remy alleen op de wereld
Ik leg juist geld opzij om de overheid, en mijn medemens, niet op kosten te jagen die ikzelf kan betalen. De overheid hoeft geen netwerk te fixen hè. Lijkt me ook raar als je dan zegt als overheid 'u leeft solitair, u heeft geen netwerk, zoek het maar uit'. Je doet geen vlieg kwaad met solitair zijn.
pi_221444602
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 09:14 schreef incel het volgende:

[..]
Zeker allemaal kindloos en niet getrouwd?
Groot deel kinderloos idd! Maakt afspreken en random weekendjes weg stuk makkelijker. :P
  maandag 27 juli 2026 @ 11:53:00 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221444609
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:51 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik leg juist geld opzij om de overheid, en mijn medemens, niet op kosten te jagen die ikzelf kan betalen. De overheid hoeft geen netwerk te fixen hè. Lijkt me ook raar als je dan zegt als overheid 'u leeft solitair, u heeft geen netwerk, zoek het maar uit'.
Voor de duidelijkheid, het gaat niet puur om kosten
pi_221444649
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:33 schreef PurifieR het volgende:

[..]
En geen zelfinzicht. Ondanks dat het al vaak ter sprake is gekomen blijven ze zich gewoon hetzelfde gedragen. Ook een keer wilde een vriend afspreken en hij belde een andere vriend of die ook wou komen. Die vriend had nee gezegd, maar aan de telefoon werd nog even een stuk of twintig keer herhaald: "Weet je het zeker? Echt niet? Ook niet eventjes? Ah kom op, kan wel even toch. You sure?" etc.

Dat pushen haat ik ook.
pi_221444660
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:52 schreef Koettie het volgende:

[..]
Groot deel kinderloos idd! Maakt afspreken en random weekendjes weg stuk makkelijker. :P
Heerlijk is dat. Ik zou niet anders willen.
pi_221444669
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En geen zelfinzicht. Ondanks dat het al vaak ter sprake is gekomen blijven ze zich gewoon hetzelfde gedragen. Ook een keer wilde een vriend afspreken en hij belde een andere vriend of die ook wou komen. Die vriend had nee gezegd, maar aan de telefoon werd nog even een stuk of twintig keer herhaald: "Weet je het zeker? Echt niet? Ook niet eventjes? Ah kom op, kan wel even toch. You sure?" etc.

Dat pushen haat ik ook.
Vreselijk inderdaad. Dat soort mensen ben ik ook heel snel klaar mee, dan neem ik op een gegeven moment ook gewoon niet meer op. Omdat ik dan al weet wat voor vermoeiende conversatie dat gaat worden.
  maandag 27 juli 2026 @ 12:08:01 #46
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221444696
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 11:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Voor de duidelijkheid, het gaat niet puur om kosten
Ik reageer vooral op je netwerk gedeelte en dat de overheid het dan maar 'moet fixen'.

quote:
Tot het moment dat ze iets nodig hebben, dan moet de overheid het allemaal maar regelen voor ze
Je suggereert een beetje 'u heeft geen netwerk, u krijgt geen hulp'. Of een 'boontje komt om zijn loontje'. Beetje victim blaming en natrappen. Sommige mensen zijn nu eenmaal slecht in vriendschappen. Zo geef je mensen een extra schuldgevoel (om je eigen sociale vaardigheden in het zonnetje te zetten?)

Sowieso apart dat in dit topic mensen komen koketteren over hun fijne vriendschappen terwijl het over kwijtraken ervan zou moeten gaan. Dit is Fok! Geloof er geen k van.
pi_221444773
quote:
8s.gif Op maandag 27 juli 2026 12:08 schreef Koekoekmakto het volgende:
Sommige mensen zijn nu eenmaal slecht in vriendschappen.
Is ook niets mis mee. Ik ben er ook slecht in, maar heb er ook niet veel nodig.
  maandag 27 juli 2026 @ 12:19:48 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221444774
quote:
8s.gif Op maandag 27 juli 2026 12:08 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik reageer vooral op je netwerk gedeelte en dat de overheid het dan maar 'moet fixen'.
[..]
Je suggereert een beetje 'u heeft geen netwerk, u krijgt geen hulp'. Of een 'boontje komt om zijn loontje'. Beetje victim blaming en natrappen. Sommige mensen zijn nu eenmaal slecht in vriendschappen. Zo geef je mensen een extra schuldgevoel (om je eigen sociale vaardigheden in het zonnetje te zetten?)

Sowieso apart dat in dit topic mensen komen koketteren over hun fijne vriendschappen terwijl het over kwijtraken ervan zou moeten gaan. Dit is Fok! Geloof er geen k van.
Je hebt zelf toch ook een verantwoordelijkheid in je leven? Ook de kwetsbare stukken van je leven heb je zelf, eventueel met hulp, verantwoordelijk in.

En om je laatste alinea aan te vullen, wel benieuwd hoe onze TS dit ziet, als geri-incel later
pi_221444836
quote:

[..]
Waarom zou dat 'moeten'?

Ja, dat is inderdaad waar.
Mijn vrouw en een vriend zien wel dat ik wat minder dingen doe of durf te doen in de laatste jaren, dus ergens heb ik wel het gevoel dat ik moet waken over dat mijn comfortzone niet te klein wordt.
Maar aan de andere kant: In mijn werk heb ik mij wel sterk ontwikkeld en daar geniet ik ook van.
Dus voor nu kabbel ik rustig door en geniet nog wel even van de vijftien-delige fantasy-serie die ik aan het lezen ben :+
pi_221444848
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2026 12:28 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Ja, dat is inderdaad waar.
Mijn vrouw en een vriend zien wel dat ik wat minder dingen doe of durf te doen in de laatste jaren, dus ergens heb ik wel het gevoel dat ik moet waken over dat mijn comfortzone niet te klein wordt.
Maar aan de andere kant: In mijn werk heb ik mij wel sterk ontwikkeld en daar geniet ik ook van.
Dus voor nu kabbel ik rustig door en geniet nog wel even van de vijftien-delige fantasy-serie die ik aan het lezen ben :+
Oh ik zie bij mezelf ook wel dat ik steeds minder behoefte heb erop uit te gaan of me onder mensen te begeven. Maar ik ben er niet ongelukkig onder, integendeel. Dus dan weet ik dat het goed zit.

Wheel of Time zeker? Staat ook al een tijdje klaar op m'n e-reader voor als ik klaar ben met Silo :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')