Zeker allemaal kindloos en niet getrouwd?quote:Op maandag 27 juli 2026 09:11 schreef Koettie het volgende:
Ik heb al lang een hele stabiele vriendengroep. Typ dit vanuit Frankrijk waar ik nu met een deel zit. En afgelopen paar jaar via via en via werk weer vrienden gemaakt. Deel daarvan gaat denk ik wel weer andere richting op en das oke. Maar met mn kerngroep blijft het wel zo denk ik. Heel blij mee.
Waarom zou dat 'moeten'?quote:Op maandag 27 juli 2026 10:15 schreef DJKoster het volgende:
Als autistische introvert zou ik eigenlijk wel iets vaker buiten mijn comfortzone moeten komen, maar ja..
Als je gelukkig bent maakt dat ook niets uit.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:31 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Waarom zou dat 'moeten'?
Mij bevalt die comfortzone juist het best. En ik heb gewoon geen behoefte aan veel menselijk contact. Is ook niets mis mee.
Het ligt er inderdaad aan of diegene gelukkig is in die situatie. Ik krijg het ook wel eens te horen, 'doe eens wat buiten je comfortzone', maar ik ben gewoon happy zoals ik ben en zoals het nu is, dus ik zie er geen noodzaak in. Het zijn wel erg vaak extroverten die dat doen, alsof ze vinden dat ze ons introverten ergens van moeten 'redden', of alsof introvert zijn een probleem zou zijn.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je gelukkig bent maakt dat ook niets uit.
Maar veel mensen zitten vast in een soort comfortzone terwijl het niet goed voor ze is. En dus juist op avontuur zouden moeten.
Is prima natuurlijk, op de korte termijn, op de langere termijn is het toch wel een risicoquote:Op maandag 27 juli 2026 10:31 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Waarom zou dat 'moeten'?
Mij bevalt die comfortzone juist het best. En ik heb gewoon geen behoefte aan veel menselijk contact. Is ook niets mis mee.
Ik heb geld gereserveerd in mijn testament voor de gemeente om het huis schoon te maken en het crematorium te betalen. Wel zo netjes. Maar misschien eindig ik in een verzorgingshuis. Wie weet.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Is prima natuurlijk, op de korte termijn, op de langere termijn is het toch wel een risico
Als je kwetsbaar wordt op gegeven moment in je leven merk je wel de nadelen van afgehaakt zijn van een maatschappij/samenleving.
Krijg je weer van die verhalen van iemand die eenzaam lijkt, of al een half jaar dood in zijn flat lag ofzo
Ik zeg dan altijd tegen die mensen: "Man, ik zit eindelijk in m'n comfortzone!"quote:Op maandag 27 juli 2026 10:42 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Het ligt er inderdaad aan of diegene gelukkig is in die situatie. Ik krijg het ook wel eens te horen, 'doe eens wat buiten je comfortzone', maar ik ben gewoon happy zoals ik ben en zoals het nu is, dus ik zie er geen noodzaak in. Het zijn wel erg vaak extroverten die dat doen, alsof ze vinden dat ze ons introverten ergens van moeten 'redden', of alsof introvert zijn een probleem zou zijn.
Daarom ga ik ook liever met introverten om. Die laten me eerder met rust omdat ze zelf ook zo zijn.
Same here. Ik vind het ook stuitend arrogant. Alsof iedereen maar extrovert zou moeten zijn en alsof dat het ultieme geluk zou zijn.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zeg dan altijd tegen die mensen: "Man, ik zit eindelijk in m'n comfortzone!"
Hekel aan extroverte types die zo doen.
En de periode voor je dood?quote:Op maandag 27 juli 2026 11:14 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik heb geld gereserveerd in mijn testament voor de gemeente om het huis schoon te maken en het crematorium te betalen. Wel zo netjes. Maar misschien eindig ik in een verzorgingshuis. Wie weet.
Je kunt ook introvert zijn en vrienden en een netwerk hebbenquote:Op maandag 27 juli 2026 11:33 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Same here. Ik vind het ook stuitend arrogant. Alsof iedereen maar extrovert zou moeten zijn en alsof dat het ultieme geluk zou zijn.
Excuus. Verpleeghuis idd. Dat hangt af of je een mentale of fysieke indicatie krijgt en of je dat zelfstandig kan initiëren.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:40 schreef Molo het volgende:
[..]
En de periode voor je dood?
Verzorgingshuizen bestaan trouwens niet meer. En iemand in je netwerk moet je toch helpen om in een verpleeghuis te komen mocht je dat bedoelen
Precies. Al hou ik mijn netwerkje klein. Een grote hoeveelheid vrienden en kennissen moeten onderhouden lijkt me dodelijk vermoeiend. Dan heb je onderhand geen vrije weekends meer over.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt ook introvert zijn en vrienden en een netwerk hebben
Yepquote:Op maandag 27 juli 2026 11:42 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Excuus. Verpleeghuis idd. Dat hangt of je een mentale of fysieke indicatie krijgt en of je dat zelfstandig kan initiëren.
Kan op allerlei manieren idd.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:42 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Precies. Al hou ik mijn netwerkje klein. Een grote hoeveelheid vrienden en kennissen moeten onderhouden lijkt me dodelijk vermoeiend. Dan heb je onderhand geen vrije weekends meer over.
Precies dat ja. Weekendje met een vriend in een gehuurd huisje films kijken, gamen, biertjes drinken, fantastisch. Een avondje met familie doorbrengen of een bedrijfsfeestje, en ik heb echt geen energie meer aan het eind van de avond. Dat laatste doe ik dus zo min mogelijk. Gelukkig heb ik geen last van 'sociale verplichtingen', m'n familie weet ik dat ik bewust afstand hou.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan op allerlei manieren idd.
Echte vrienden waarbij ik 100% mezelf kan zijn en die gelijkgezinden zijn kost me nooit enige energie. Kennissen waar ik me bij op bezoek voel is een totaal ander verhaal, dat kan echt energie slurpen
Ik leg juist geld opzij om de overheid, en mijn medemens, niet op kosten te jagen die ikzelf kan betalen. De overheid hoeft geen netwerk te fixen hè. Lijkt me ook raar als je dan zegt als overheid 'u leeft solitair, u heeft geen netwerk, zoek het maar uit'. Je doet geen vlieg kwaad met solitair zijn.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep
En waarom ik het vraag, we hebben een toenemende groep mensen die voor zichzelf leeft en anderen niet duldt. Tot het moment dat ze iets nodig hebben, dan moet de overheid het allemaal maar regelen voor ze, of geld moet het fixen.
Investeren in je leven is ook zorgen dat je ietwat netwerk hebt. Het is niet een real time Remy alleen op de wereld
Groot deel kinderloos idd! Maakt afspreken en random weekendjes weg stuk makkelijker.quote:Op maandag 27 juli 2026 09:14 schreef incel het volgende:
[..]
Zeker allemaal kindloos en niet getrouwd?
Voor de duidelijkheid, het gaat niet puur om kostenquote:Op maandag 27 juli 2026 11:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik leg juist geld opzij om de overheid, en mijn medemens, niet op kosten te jagen die ikzelf kan betalen. De overheid hoeft geen netwerk te fixen hè. Lijkt me ook raar als je dan zegt als overheid 'u leeft solitair, u heeft geen netwerk, zoek het maar uit'.
En geen zelfinzicht. Ondanks dat het al vaak ter sprake is gekomen blijven ze zich gewoon hetzelfde gedragen. Ook een keer wilde een vriend afspreken en hij belde een andere vriend of die ook wou komen. Die vriend had nee gezegd, maar aan de telefoon werd nog even een stuk of twintig keer herhaald: "Weet je het zeker? Echt niet? Ook niet eventjes? Ah kom op, kan wel even toch. You sure?" etc.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:33 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Same here. Ik vind het ook stuitend arrogant. Alsof iedereen maar extrovert zou moeten zijn en alsof dat het ultieme geluk zou zijn.
Heerlijk is dat. Ik zou niet anders willen.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:52 schreef Koettie het volgende:
[..]
Groot deel kinderloos idd! Maakt afspreken en random weekendjes weg stuk makkelijker.
Vreselijk inderdaad. Dat soort mensen ben ik ook heel snel klaar mee, dan neem ik op een gegeven moment ook gewoon niet meer op. Omdat ik dan al weet wat voor vermoeiende conversatie dat gaat worden.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En geen zelfinzicht. Ondanks dat het al vaak ter sprake is gekomen blijven ze zich gewoon hetzelfde gedragen. Ook een keer wilde een vriend afspreken en hij belde een andere vriend of die ook wou komen. Die vriend had nee gezegd, maar aan de telefoon werd nog even een stuk of twintig keer herhaald: "Weet je het zeker? Echt niet? Ook niet eventjes? Ah kom op, kan wel even toch. You sure?" etc.
Dat pushen haat ik ook.
Ik reageer vooral op je netwerk gedeelte en dat de overheid het dan maar 'moet fixen'.quote:Op maandag 27 juli 2026 11:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, het gaat niet puur om kosten
Je suggereert een beetje 'u heeft geen netwerk, u krijgt geen hulp'. Of een 'boontje komt om zijn loontje'. Beetje victim blaming en natrappen. Sommige mensen zijn nu eenmaal slecht in vriendschappen. Zo geef je mensen een extra schuldgevoel (om je eigen sociale vaardigheden in het zonnetje te zetten?)quote:Tot het moment dat ze iets nodig hebben, dan moet de overheid het allemaal maar regelen voor ze
Is ook niets mis mee. Ik ben er ook slecht in, maar heb er ook niet veel nodig.quote:Op maandag 27 juli 2026 12:08 schreef Koekoekmakto het volgende:
Sommige mensen zijn nu eenmaal slecht in vriendschappen.
Je hebt zelf toch ook een verantwoordelijkheid in je leven? Ook de kwetsbare stukken van je leven heb je zelf, eventueel met hulp, verantwoordelijk in.quote:Op maandag 27 juli 2026 12:08 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik reageer vooral op je netwerk gedeelte en dat de overheid het dan maar 'moet fixen'.
[..]
Je suggereert een beetje 'u heeft geen netwerk, u krijgt geen hulp'. Of een 'boontje komt om zijn loontje'. Beetje victim blaming en natrappen. Sommige mensen zijn nu eenmaal slecht in vriendschappen. Zo geef je mensen een extra schuldgevoel (om je eigen sociale vaardigheden in het zonnetje te zetten?)
Sowieso apart dat in dit topic mensen komen koketteren over hun fijne vriendschappen terwijl het over kwijtraken ervan zou moeten gaan. Dit is Fok! Geloof er geen k van.
Ja, dat is inderdaad waar.quote:Op maandag 27 juli 2026 10:31 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Waarom zou dat 'moeten'?
Oh ik zie bij mezelf ook wel dat ik steeds minder behoefte heb erop uit te gaan of me onder mensen te begeven. Maar ik ben er niet ongelukkig onder, integendeel. Dus dan weet ik dat het goed zit.quote:Op maandag 27 juli 2026 12:28 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad waar.
Mijn vrouw en een vriend zien wel dat ik wat minder dingen doe of durf te doen in de laatste jaren, dus ergens heb ik wel het gevoel dat ik moet waken over dat mijn comfortzone niet te klein wordt.
Maar aan de andere kant: In mijn werk heb ik mij wel sterk ontwikkeld en daar geniet ik ook van.
Dus voor nu kabbel ik rustig door en geniet nog wel even van de vijftien-delige fantasy-serie die ik aan het lezen ben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |